Урок з української мови "Навчаюся складати текст за ілюстрацією"

Про матеріал
Урок української мови у 2 класі за програмою НУШ. Тема: " Навчаюся складати текст за ілюстрацією". Урок має практичне значення для вчителів початкових класів. Розроблений з метою формувати навички складання тексту за ілюстрацією; активізувати і поповнювати словниковий запас учнів; розвивати мовлення учнів.
Перегляд файлу

Тема. Навчаюся складати текст за ілюстрацією.

Мета: формувати навички складання тексту за ілюстрацією; активізувати і поповнювати словниковий запас учнів; розвивати мовлення учнів; виховувати бажання вчитися.

Обладнання: цеглинки LEGO, ілюстрації соняха і сонця.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, природнича.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організація класу

— Ви почули всі дзвінок. Він покликав на урок. Поверніться до гостей, привітатесь.

Сідайте дівчатка, тепер хлопчики.

  • На уроці, як завжди, попрошу вас бути старанними, уважними, організованими і кмітливими.
  • А дізом нашого уроку будуть слова:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно усім працювати.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Перевірка домашнього завдання

Рефлексія. Вправа «Вірюне вірю»

«Вірю» — учні піднімають зелену цеглинку, «не вірю» — червону.

  •    На попередніх уроках я дізнався про текст-розповідь та текст-опис.
  •    Зв’язні за змістом речення утворюють текст.
  •    Текст-розповідь — це текст, у якому про кого або про щось розповідається.
  •    У тексті речення розміщено у певній послідовності.
  •    До тексту можна дібрати заголовок.
  •    Не пов’язані за змістом речення утворюють текст.
  •    У тексті-описі можна розповідати тільки про комах.
  •    Текст-опис — це текст, у якому щось або хтось описується.
  •    Текст складається з трьох частин.
  •    Зачин — це завершення тексту.
  •    Зачин — це початок тексту.
  •    Кінцівка — це завершення тексту.
  1. Актуалізація опорних знань

1)Робота над загадкою.

       На сонечко я схожий і сонце я люблю.

       До нього повертаю голівоньку свою.

—Правильно. Це соняшник.

—Відкриємо зошити, пропишемо число, класна робота.

2)Каліграфічна хвилинка.

  • Запис у зошити з’єднань.

Со ня шн  ик соняшник

Завдання за вибором учнів

  • Звуко-буквений аналіз слова «соняшник».
  • Гра «Доберіть слово».

Соняшник (який?)...

  •    Складіть речення.

Із, бджілки, соняха, збирають, пахучий, нектар.

 (Із соняха бджілки збирають пахучий нектар.)

  1. Мотивація навчальної діяльності
  1. «Асоціативний кущ».

Соняшник

 

 

 

  1. Вправа «Сенкан».

Іменник. Соняшник.

Прикметники. Жовтий, круглий.

Дієслова. Росте, красується, дозріває.

Речення. Соняшники ростуть на полі.

Висновок. Соняшник — це культурна рослина.

  1. Кола Ейлера — Венна.


  •        Діти, ми продовжимо мандрувати стежинами нашої української мови. Ми будемо здобувати знання, застосовувати наші вміння. Готові? Тоді до роботи!
  1. Повідомлення теми та мети уроку
  •    Сьогодні на уроці ми навчимося складати текст за ілюстрацією.
  1. Вивчення нового матеріалу

Робота за підручником (с. 132)

Виконання вправи 9. Робота в парах.

 

 

 

  •    Переставте речення так, щоб прочитати текст про соняшник. Доберіть до нього заголовок.

Використання стратегії «Ромашка Блума».

Просте. Про кого йдеться в тексті?

Уточнювальне. Я можу помилитися, але, здається, соняшник тягнеться до сонця?

Пояснювальне. Поміркуйте і скажіть, від якого слова походить слово соняшник.

Творче. Розгляньте фотоілюстрацію. Розкажіть про красу соняшникового поля за нею.

Оцінювальне. Доведіть, що заголовок дібрано правильно.

Практичне. Складіть і запишіть чотири речення про соняшник.

 

Вправа «Квест-цікавинка»

Грецьке слово Helianthus перекладають як «сонце» та «квітка». Назва цієї рослини більшістю мов означає саме сонце. Сонячною її називають і французи, і італійці, і голландці, й англійці. Со­няшник нарікали по-різному: мексиканською квіткою, перуанською хризантемою, індійською золотою квіткою та американською хризантемою. Але поступово ці назви майже у всіх народів були витіснені. Їх замінили слова, коренем яких було «сонце».

Цікаво, що відомий нам соняшник із 2-метровим стеблом і величезним кошиком із чорним насінням — це вже культурна рослина, виведена людьми. У природі ж соняшник зовсім не такий. Ця дика кущова рослина має по 20-30 квіток величиною з ромашку.

   Чому соняшникии так тягнуться до сонця, навіть у похмурий день, за будь-якої погоди? Цьому є наукове яснення: у їхніх стеблах накопичується фітогормон ауксин, який регулює ріст. Збільшення кількості ауксину в тій частині стебла, що не освітлюється сонячними променями, змушує рослину тягну­ся до світла. Та коли соняшник виростає, його геліотропні властивості проявляються не так сильно і жовті голівки повертаються у бік сходу.

 

Фізкультхвилинка

 

Виконання вправи 10. Робота в парах.

  •    Розгляньте ілюстрації. Прочитайте текст про соняшник.
  • Що нового ви дізналися з тексту?
  •    Які слова вам потрапили вперше?
  •    Складіть і запишіть чотири речення за ілюстрацією, що доповнюють поданий текст.

 

Вправа «Квест-цікавинка»

СОНЯШНИК ЯК СИМВОЛ УКРАЇНИ

Прикрашати своє житло малюнками квітів, дерев, птахів, інших символів — давня українська традиція. Це можна побачити на прикладі старих глиняних чи дерев’яних хат. Розписані стіни світ­лиць, двері, столи, ліжка, стільці, скрині, колиски, навіть коромисла і вулики. Особливо багато ма­лювали на побутових предметах у козацьку добу. Найчастіше це був саме рослинний орнамент. І серед найрізноманітніших квітів особливо пишно й урочисто завжди виглядав соняшник.

В українській культурі соняшник шанують як особливу квітку. Для українців — це один із об­разів Батьківщини. Кажуть, як квітка тягнеться пелюсточками до Сонця, так і людина своїми дум­ками, словами і справами звернена до рідної Вітчизни. Як Сонце для соняшника — єдиний і неза­мінний орієнтир, так і для людини Батьківщина — найвища, єдина, дана Богом цінність.

Символ родючості та процвітання, соняшник у нас завжди зображали на творах народного мис­тецтва: малювали на картинах, посуді, чи просто на стінах хати, на печі, додавали в орнамент на дерев’яних чи глиняних виробах, розписували цими квітами писанки. Гарячими пелюстками цвіте соняшник на вишитих рушниках та українських сорочках. Тут він символізує енергію сонця і здоров’я. З давніх-давен по всій Україні цю квітку саджали біля тинів та на городах.

6. Закріплення вивченого матеріалу

1) Робота з цеглинками LEGO.

— За допомогою цеглинок створіть рослину, назвіть її. Розкажіть цікаву історію про неї. (Це завдання можна виконувати в групах або в парах.)

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»
  •  Що ви навчилися сьогодні на уроці?
  •  Яке завдання вам найбільше сподобалося?
  •  Підніміть зелену цеглинку ті, кому все вдалося.
  •  Підніміть червону цеглинку ті, кому було важко.
  •  Підніміть жовту цеглинку ті, хто може працювати краще.
  •  Підніміть синю цеглинку ті, кому урок сподобався.

 

  1. Домашнє завдання (за вибором)
  • Скласти та записати чотири речення про Сонце.
  • Скласти та записати чотири речення про Місяць.

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
1240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку