Інтегрований урок "Стежка Івана Франка"

Про матеріал
Віртуальна подорож життєвою і творчою стежкою І.Я.Франка, яка формує власне ставлення до таких особистостей, як І. Франкоі знайомить учнів із жанром літературної казки; вчить само¬стійно визначати дійових осіб; інсценізувати частини казки.
Перегляд файлу

              Інтегрований урок  

           

      «Стежка Івана Франка.»

 

                   в 2-Б класі

в рамках шкільного STEM- проєкту  

      

        "Подорожуємо Україною"

 

 

 

 

 

 

                                            Мозгова Людмила Дмитрівна

                                                                            вчитель початкових класів,

                                                                               вчитель вищої категорії,

старший учитель

                                                                               комунальної організації

                                                                               «Шосткинська спеціалізована

школа І ступеня №13

                                                                              Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської області»

 

Шостка - 2022

 

 

 

 Тема. Стежка Івана Франка. Казка "Лисичка і Журавель"

Об’єкт пізнання: життя та творчість Івана Франка

Мета. Здійснити віртуальну подорож життєвою і творчою стежкою І.Я.Франка.

Формувати власне ставлення до таких особистостей, як І. Франко.  Ознайомити учнів із жанром літературної казки; навчити само­стійно визначати дійових осіб; інсценізувати частини казки; удосконалювати вміння читати, аналізувати, збагачувати словниковий запас учнів.

Виховувати інтерес до творчості письменника.

  Очікувані результати: глибоке засвоєння матеріалу з теми; удосконалення навичок роботи в групах, роботи з кросвордом, додатковими джерелами інформації; залучення батьків та учнів до оволодіння новітніми інформаційними технологіями, створення презентації «Стежина І.Я.Франка».

Тип проєкту: груповий (із залученням батьків).

Обладнання: мультимедійний супровід: презентація, бланки оцінювання роботи.

Тривалість проєкту: три тижні.

Форма проведення захисту: віртуальне знайомство.

Підготовча робота:

  1. анкетування батьків учнів, щодо  допомоги в роботі над проєктом;
  2. створення груп для роботи над проєктом;
  3. розподіл завдань між групами.

Завдання до проєкту:

  • підготувати інсценізацію І частини казки;
  • підготувати малюнки;
  • створення «Путівника»;
  • розробка театрального квитка.

Обладнання: мультимедійна презентація, маски журавля і лисиці, путівник, театральні квитки, візитні картки.

Інноваційна ідея. Використання проєктної технології з метою формування літературознавчих знань на уроці, створення путівника та мультимедійної презентації, яку провести  у вигляді віртуальної подорожі для формування в учнів сучасного світосприйняття.

Хід уроку

 I Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок – починаємо урок.

Доброго дня, хлоп’ята!

Доброго дня, дівчата!

Спочатку сідає – краса і ніжність, а потім – сила і мужність.

II.  Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.

  • До якого уроку підготувалися?
  • Навіщо нам потрібні уроки української мови?

III. Мовленнєва розминка

Читання віршика  «бджілкою», « дощиком », в особах.

Плакала киця на кухні,

Аж її очиці попухли.

«Чого ж ти, кицюнько, плачеш? 

Їсти чи питоньки хочеш?» —

«Ні їсти, ні пити не хочу,

 З тяжкої жалості плачу.

 Сам кухар сметанку злизав,

На мене, кицюню, сказав».

Проблемне питання. А чи знаєте ви хто є автором цього віршика?
Ми прочитали уривок із вірша І.Я. Франка.

IY. Оголошення теми та мети уроку

Учитель. Сьогодні, діти, здійснимо   віртуальну подорож ”Стежкою І. Франка”. Прочитаємо казку “Лисичка і Журавель” (Слайд)

Отже, вирушаємо в подорож, а допоможуть нам путівники, які лежать у вас на партах.(Читання віршика дітьми.)

Хто Франко? Ми всі це знаєм!

Всі Франка ми величаєм.

Він великий наш казкар, поет,

Гляньте — ось його портрет. (Слайд)

Розповідь вчителя

Іван Якович Франко видатний український письменник. Знають його не тільки в Україні, але і в цілому світі.    

Народився письменник 27 серпня 1856 року у підгірському селі Нагуєвичі Дрогобицького району на Львівщині, у родині коваля. Хлопчик був працьовитим,  добрим і товариським.

Мати любила співати, знала безліч народних пісень, передавала синові любов до них.

Батько був відомим ковалем. Люди поважали його за розум і майстерність.(Слайд)

Ми знаходимося біля батьківської садиби письменника.

З цікавістю заглянемо в простору на дві половини  батьківську хату. (Слайд )

Де збереглися цінні реліквії родини Франків: дитяча колиска, дзеркало в дерев’яній оправі, мисник та ін.

Поблукаємо подвір’ям. Зліва перед хатою стоїть шопа, де зберігається сільськогосподарський ремонент.

Скуштуємо холодної водички з колодязя.

 Відвідаємо пасіку .(Слайд)

І звичайно ноги нас приведуть до всім відомої батьківської кузні.(Слайд)

З теплотою і смутком згадує Іван Франко батьківську кузню.

   Учень.  У долині село лежить,

                 Понад селом туман дрижить,

                 А на горбі край села

                 Стоїть кузня не мала.

                 А в тій кузні коваль клепле,

                 А в коваля серце тепле,

                А він клепле та співа,

                Всіх до кузні іззива.

Вчитель. Ми полишаємо садибу Франків. Переходимо вулицю. І   піднімаємося сходами до музею письменника.(Слайд)

           Найціннішими експонатами музею є "золота книга" Дрогобицької  школи, в якій записано прізвище І. Франка, і прижиттєві видання його творів. (Слайд)

Далі він продовжив навчання в Дрогобицькій гімназії та Львівському державному університеті.

Був Іван здібним, спостережливим і допитливим. Багато читав. Своє ставлення до книги висловив у таких рядка;

Учень: Книги – морська глибина.

             Хто в них пірне аж до дна,

             Той, хоч і труду мав досить,

             Дивнії перли виносить.  

Іван Франко любив дітей. Саме для них, найменших, він написав чимало творів, але особливого значення надавав казкам.

 «Життя, — говорив І. Франко, — мені мало всміхалося, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце».

1.Я. Франко написав майже п’ятдесят казок, двадцять із них увійшли до збірки «Коли ще звірі говорили». Одну з них ми сьогодні й будемо читати.

  Ш Опрацювання казки Івана Франка "Лисичка і Журавель".
Стіна слів: пояснення слів , читання хором, «ланцюжком».

У тексті зустрічаються важкі слова, які ми прочитаємо разом. (Слайд)

Призволяйся – пригощайся.

Пісним голосом – незадоволено.

Облизня спіймавши – залишитися ні з чим.

Почастую – нагодую.

Заприятелювали – подружилися, потоваришували.

4. Первинне сприймання тексту.

Читаючи казку , подумайте , на скільки частин можна поділити її.

Казку починає читати вчитель, а кінцівку дочитують учні самостійно напівголосно.

Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

Знайдіть у казці зачин, основну частину, кінцівку.

Перевірка розуміння прочитаного тексту.

 Гра «Голосування ніжками ».

•Перший варіант— «Я вважаю, що твердження правильне».

•Другий варіант — «Я вважаю, що твердження неправильне».

—Чи згодні ви, що Журавель учинив правильно?

—Чи потрібно було віддячити Лисиці?

—Чи завжди будуть приятелювати Лисичка з Журавлем?

—Чи можна першу частину назвати «Добра і щира Лисичка”

 Характеристика героїв.

 Якою автор зобразив Лисичку?

                        Хитрою

                        Нещирою

                        Брехливою

Яким був Журавель?

 Працьовитим

 Довірливим

Слова: винахідливість, щирість, чемність, ввічливість, улесливість, підступність, довірливість, нещирість.

Добродушний Журавель провчив хитромудру  Лисичку її ж мето­дом.

Робота за ілюстрацією.

Розгляньте малюнок. Кого на ньому ви бачите? Які рядки казки проілюстрував художник?

Фізкультхвилинка

Вийшла Лиска на стежину

Розім’яти хоче спину.

Вліво-вправо повернулась,

До сонечка потягнулась.

А Журавлик довгоногий

Теж виходить на дорогу.

Крила широко розкрив

Та й високо полетів.

Діти наша подорож продовжується.

Інсценізація казки.

 На території музею є Будинок літератора зараз ми зайдемо до нього   і переглянемо першу частину казки «Лисичка і журавель».

(Театралізація першої частини казки.)
А другу частину потренуйтеся зіграти вдома разом з батьками.

Діти! Зверніть увагу на ваш театральний квиток.

Попрацюйте в парах і виконайте завдання.


«Збери прислів’я»

Нетойдруг, хтомедоммаже, атой, хтоправдукаже.

Якечастування, такейдякування.

Яке прислів’я найкраще відображає головну думку казки?

 

Ми полишаємо Будинок літератора і з цікавістю розглядаємо скульптурну композицію «Франко і світова література», яку було відкрито у 1986 році.(Слайд)

В пам’яті зринають слова М.Рильського;

Свята святих землі цієї,

Що у Франковій стороні.

Шановні гості, зупиніться,

І поклоніться цій землі.

 А стежка нас манить далі у Франковий гай. Ми зараз пройдемо лісовою алеєю, вздовж якої розміщено дерев’яні скульптури персонажів творів письменника. Можна почитати вірші вирізьблені на деревах.(Слайд)

Любі діти!Запрошую відвідати «Галявину казок».(Слайд)

Довкола герої Франкових творів: Хитра Лисичка-кума, Осел ,Лис Микита, Ведмідь Бурмило та ін.

Ось і закінчується наша віртуальна подорож. Полишаючи, державний історико – культурний заповідник Нагуєвичі нас проводжають пророчі слова І.Я.Франка:

« Вчитися, діти мої любі,

треба далі  і далі, раз у раз, весь  вік.»(Слайд)


Підсумок уроку

Наш урок добіг кінця.  Що нового, хорошого потрапило у ваше сердечко?

Сподіваюсь,що ви разом з батьками  в дійсності побуваєте в Нагуєвичах і вклонитесь тій землі, по якій ходив маленький Ясь своїми босими ногами.

На згадку візьміть путівник з адресою ”Історико-культурного центру Нагуєвичі”.

Моя самооцінка

Оцінка вчителя                                   

doc
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку