Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва
Метою мистецької освітньої галузі є цілісний розвиток успішної особистості учня у процесі освоєння мистецьких надбань людства; усвідомлення власної національної ідентичності в міжкультурній комунікації; формування компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження; розкриття креативного потенціалу, залучення до культурних процесів в Україні.
Мета інтегрованого навчання мистецтва досягається шляхом реалізації таких завдань:
та естетичних потреб, емоційного інтелекту;
опанування мистецької грамоти, насамперед музичної і візуальної;
брати участь у дискусіях на теми мистецтва, висловлювати й аргументувати власні думки, судження, пріоритети;
Освітні технології:
Очікувані результати навчання
Народне та професійне мистецтво
1.Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва.
2. Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва.
3. Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом, регулює власний емоційний стан
• демонструє свої творчі роботи, за потреби, пояснює свій задум;
• визначає емоційні стани, що втілюють твори мистецтва;
• порівнює емоційні стани, що передають різні твори мистецтва;
• називає власні емоції, що виникли під час сприймання творів мистецтва;
• виявляє і пояснює ставлення до творів декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва;
• виявляє власне ставлення до різних видів образотворчої діяльності, висловлює міркування щодо ролі митців для збереження довкілля.
Взаємодія та синтез мистецтв
1. Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва
2. Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
• виконує зображення (графічні, живописні, об’ємні, декоративні), застосовує різні художні техніки, матеріали, формати, прийоми, фотографії, прості шрифтові композиції, гіф-анімації;
• упорядковує композиції зображень;
• використовує художню літературу в мистецькій творчості;
• розшифровує візуальну інформацію на етикетках товарів для художньої творчості, кіноафішах;
• пропонує власні ідеї, реалізує їх з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій;
• спостерігає за довкіллям, фіксує власні спостереження (фото, замальовки тощо);
• використовує знання і вміння з мовно-літературної, математичної, природничої, інформатичної освітніх галузей.
3. Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом, регулює власний емоційний стан
• демонструє свої творчі роботи, за потреби, пояснює свій задум;
• бере участь в обговоренні творів різних видів мистецтва, пояснює свою позицію;
• бере участь у колективній творчій діяльності;
• визначає емоційні стани, що втілюють твори мистецтва та дизайну;
• порівнює емоційні стани, що передають різні твори мистецтва та дизайну;
• висловлює емоційне враження від творів архітектури, візуального/образотворчого, декоративно-ужиткового мистецтва, синтетичних видів мистецтва, дизайнерських робіт, пояснює ставлення до них;
• виявляє і пояснює ставлення до творів різних видів мистецтва та дизайну;
• виявляє власне ставлення до різних видів образотворчої діяльності;
• пояснює власне ставлення до різних видів образотворчої та дизайнерської діяльності;
• висловлює міркування щодо ролі мистецтва для збереження довкілля; зміцнення здоров’я; об’єднання людей навколо певної ідеї тощо.
Навчально-методичне забезпечення
1 година на тиждень Всього 35 годин
За модельною навчальною програмою «Мистецтво. 5-6 класи»(інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори Л. Масол, О. Просіна), якій надано гриф «Рекомендовано МОН України» (наказ МОН України від 12.07.2021 р.№795).
До підручника: Мистецтво: Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Л.С.Аристова, Н.В.Чєн. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2022 р. – 224 с., іл.
Мистецтво: образотворче мистецтво
5 клас
ІІ семестр
Взаємодія і синтез мистецтв (19 год) У театральному світі (8 год) |
|||||
№ |
Дата |
Тема |
Ст. |
НЛ |
Прим. |
17 |
|
Різдво прийшло |
125 |
|
|
18 |
|
Лялька у театрі. Підсумковий урок. |
132 |
|
|
19 |
|
Театральна афіша – запрошення до світу театру |
138 |
|
|
20 |
|
Розповідь театральної завіси |
146 |
|
|
21 |
|
Як народжується декорація |
153 |
|
|
22 |
|
Магія створення театральних декорацій |
160 |
|
|
23 |
|
Загадки і секрети бутафорії |
166 |
|
|
24 |
|
Театральний костюм – складова сценічного образу |
172 |
|
|
Подорож у світ цирку, анімації і кіно (4 год) |
|||||
25 |
|
Художник і цирк |
177 |
|
|
26 |
|
Чарівний світ мультиплікації: мальовані мультфільми |
184 |
|
|
27 |
|
Відкриття лялькової та пластилінової анімації |
190 |
|
|
28 |
|
Відкриття лялькової та пластилінової анімації |
190 |
|
|
Загадки і сюрпризи медіасвіту (3 год) |
|||||
29 |
|
Мистецтво і медіа |
197 |
|
|
30 |
|
Мистецтво і медіа |
197 |
|
|
31 |
|
Телебачення як мистецтво |
203 |
|
|
Чим нас можна здивувати?(4 год) |
|||||
32 |
|
Інсталяція як форма сучасного мистецтва |
211 |
|
|
33 |
|
Музеї – скарбниці шедеврів |
218 |
|
|
34 |
|
Перевіряємо свої досягнення |
221 |
|
|
35 |
|
Підсумковий урок |
|
|
|