Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 5клас ІІ семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу "Мистецтво" у 5 класі НУШ на ІІ семестр для вчителів образотворчого мистецтва (якщо курс викладають два вчителі).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва

Метою мистецької освітньої галузі є цілісний розвиток успішної особистості учня у процесі освоєння мистецьких надбань людства; усвідомлення власної національної ідентичності в міжкультурній комунікації; формування компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження; розкриття креативного потенціалу, залучення до культурних процесів в Україні.

Мета інтегрованого навчання мистецтва досягається шляхом реалізації таких завдань:

  •         виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів

та естетичних потреб, емоційного інтелекту;

  •         формування системи художніх знань, яка відображає видову і жанрову специфіку та взаємодію мистецтв;

опанування мистецької грамоти, насамперед музичної і візуальної;

  •         розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; здатності

брати участь у дискусіях на теми мистецтва, висловлювати й аргументувати власні думки, судження, пріоритети;

  •         здобуття мистецького досвіду в різних видах практичної діяльності; в індивідуальних, групових і колективних мистецьких проєктах; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження, до роботи в команді на засадах толерантності й партнерства;
  •         розвиток художніх здібностей, уяви та інтуїції, критичного і креативного мислення, інноваційності;
  •         формування потреби в естетизації середовища, готовності до участі в соціокультурному житті, до збереження і примноження мистецько-культурних цінностей.

 

Освітні технології:

  • дизайнерське проектування,
  • ігрові технології,
  • мобільне навчання, інтегроване навчання,
  • здоров’язбережувальні технології,
  • практична діяльність тощо.

 

Очікувані результати навчання

Народне та професійне мистецтво

1.Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва.

  • називає види мистецтва , засоби виразності мови графіки (виразові особливості лінії, штрихів, плями, виражальні можливості контрасту) , живопису (виразові особливості кольору) та скульптури (виразові особливості); 
  • розрізняє види графіки (оригінальна, прикладна, комп’ютерна), техніки графіки;
  • наводить приклади динамічної/статичної графічної композиції;
  • визначає колорит живописного полотна (наближений, теплий, холодний, контрастний) та пояснює як він впливає на відображення настрою;
  • називає групи кольорів (основні, похідні, теплі, холодні, споріднені, контрастні за кольором);
  • описує особливості дизайну та його видів (графічного, книги, одягу);
  • описує особливості мови мистецтва архітектури, її засоби виразовості;
  • уважно сприймає твори образотворчого  та декоративно-прикладного мистецтва, характеризує їх, використовує відповідну термінологію;
  • визначає народні мотиви в сучасному мистецтві;
  • висловлює власне ставлення до творів образотворчого (графіки, живопису, скульптури, архітектури) мистецтва, декоративно-прикладного мистецтва, дизайну, художньої фотографії. 1.1.
  • розрізняє та називає твори народного декоративно-прикладного та професійного мистецтва (графіки, живопису, скульптури);
  • розуміє особливості стилізації зображень на основі реальних природних форм, фігур чи предметів;
  • називає і розрізняє види орнаментів за змістом (геометричний, рослинний, тваринний (зооморфний);
  • розповідає як народилося образотворче мистецтво;

2. Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва.

  • виконує  зображення   (графічні, живописні, об’ємні) застосовує різні художні техніки, матеріали, формати, прийоми;
  • використовує художню літературу в мистецькій творчості;
  • використовує знання і вміння з громадянської та історичної, природничої, інформатичної освітніх галузей; 
  • експериментує з кольорами, лініями, формами;
  • пропонує власні ідеї, реалізує їх з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій; 
  • спостерігає за довкіллям, фіксує власні спостереження (фото, замальовки тощо).

3.  Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом, регулює власний емоційний стан

  • називає власні досягнення в образотворчій діяльності, визначає уміння і навички, які потрібно ще удосконалювати;

    демонструє свої творчі роботи, за потреби, пояснює свій задум;

  • бере участь в обговоренні творів декоративно-ужиткового та інших видів образотворчого мистецтва, пояснює свою позицію;
  • бере участь у колективній творчій діяльності;

                визначає емоційні стани, що втілюють твори мистецтва;

    порівнює емоційні стани, що передають різні твори мистецтва; 

   називає власні емоції, що виникли під час сприймання творів мистецтва;

  виявляє  і  пояснює  ставлення  до творів декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва;

 виявляє власне ставлення до різних видів образотворчої діяльності, висловлює міркування щодо ролі митців для збереження довкілля.

 

  1.                      Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації.
  • обирає різні способи творення для художнього самовираження (ілюстрації, фото тощо);
  • шукає й добирає з допомогою вчителя чи інших осіб відео-, ілюстративні й текстові матеріали з різних джерел, упорядковує їх;
  • визначає з допомогою вчителя чи інших осіб достовірність джерела інформації про мистецтво;
  • висловлює міркування щодо ролі митців для збереження довкілля; ролі інформаційного середовища на розвиток і поширення мистецтва.

Взаємодія та синтез мистецтв

1.   Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва

  • пояснює особливості інтер’єру театру, театральних ляльок та професії актора ляльковода, (фотомистецтва, кіномистецтва, візуальних шоу, зокрема фрізлайту) їхню взаємодію
  • розуміє і пояснює важливість облаштування сценічного простору для театральної вистави, роль театральних костюмів; 
  • характеризує діяльність архітекторів, художників, лялькарів, дизайнерів, народних умільців, фотографів;
  • наводить приклади синтезу мистецтв у театрі, у кіно, видовищах тощо;
  • розрізняє види декоративно-ужиткового мистецтва та вирізняє стилізовані зображення; 
  • описує особливості українського народного мистецтва;
  • наводить приклади використання творів народного мистецтва в наш час;
  • розуміє і пояснює використання екоматеріалів на користь для здоров’я;
  • наводить приклади улюблених творів кіномистецтва;
  •  уважно сприймає твори образотворчого, декоративно-ужиткового мистецтва, архітектури, фото-, кіномистецтва, характеризує їх, використовує відповідну термінологію;
  • висловлює власне ставлення до творів мистецтва, дизайну та дизайнерської діяльності.

2.    Виявляє художньо-образне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва

  виконує зображення (графічні, живописні, об’ємні, декоративні), застосовує різні художні техніки, матеріали, формати, прийоми, фотографії, прості шрифтові композиції, гіф-анімації;

  упорядковує композиції зображень;

  використовує художню літературу в мистецькій творчості;

  розшифровує  візуальну  інформацію  на  етикетках  товарів  для  художньої творчості, кіноафішах;

  пропонує  власні  ідеї,  реалізує  їх  з  допомогою  вчителя  чи  інших  осіб, зокрема з урахуванням національних традицій; 

  спостерігає за довкіллям, фіксує  власні  спостереження  (фото, замальовки тощо);

використовує  знання  і  вміння  з мовно-літературної, математичної, природничої, інформатичної освітніх галузей.

3.    Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом, регулює власний емоційний стан

  • називає власні досягнення в образотворчій діяльності, визначає уміння і навички, які потрібно ще удосконалювати;

    демонструє свої творчі роботи, за потреби, пояснює свій задум;

 бере  участь в обговоренні творів різних видів мистецтва,  пояснює свою позицію;

 бере участь у колективній творчій діяльності;

  визначає емоційні стани, що втілюють твори мистецтва та дизайну;

    порівнює емоційні стани, що передають різні твори мистецтва та дизайну; 

  висловлює    емоційне    враження    від    творів     архітектури, візуального/образотворчого, декоративно-ужиткового мистецтва, синтетичних видів мистецтва, дизайнерських робіт, пояснює ставлення до них;

    виявляє і пояснює ставлення до творів різних видів  мистецтва та дизайну;

 виявляє власне ставлення до різних видів образотворчої діяльності;

 пояснює власне ставлення до різних видів образотворчої та дизайнерської діяльності;

  висловлює міркування щодо ролі мистецтва для збереження довкілля; зміцнення здоров’я; об’єднання людей навколо певної ідеї тощо.

  1.                Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації
  • обирає різні способи творення для художнього самовираження (ілюстрації, фото тощо);
  • шукає й добирає з допомогою вчителя чи інших осіб відео-, ілюстративні й текстові матеріали з різних джерел, упорядковує їх;
  • визначає з допомогою вчителя чи інших осіб достовірність джерела інформації про мистецтво;
  • висловлює міркування щодо ролі митців для збереження довкілля; ролі інформаційного середовища на розвиток і поширення мистецтва.

 

Навчально-методичне забезпечення

1 година на тиждень      Всього 35 годин

 

За модельною навчальною програмою «Мистецтво. 5-6 класи»(інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти  (автори Л. Масол, О. Просіна), якій надано гриф «Рекомендовано МОН України» (наказ МОН України від 12.07.2021 р.№795). 

 

До підручника: Мистецтво: Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Л.С.Аристова, Н.В.Чєн. – Київ: УОВЦ «Оріон», 2022 р. – 224 с., іл.

 

 

 

                               Мистецтво: образотворче мистецтво

5 клас

ІІ семестр

Взаємодія і синтез мистецтв (19 год)

У театральному світі (8 год)

Дата

Тема

Ст.

НЛ

Прим.

17

 

Різдво прийшло

125

 

 

18

 

Лялька у театрі. Підсумковий урок.

132

 

 

19

 

Театральна афіша – запрошення до світу театру

138

 

 

20

 

Розповідь театральної завіси

146

 

 

21

 

Як народжується декорація

153

 

 

22

 

Магія створення театральних декорацій

160

 

 

23

 

Загадки і секрети бутафорії

166

 

 

24

 

Театральний костюм – складова сценічного образу

172

 

 

Подорож у світ цирку, анімації і кіно (4 год)

25

 

Художник і цирк

177

 

 

26

 

Чарівний світ мультиплікації: мальовані мультфільми

184

 

 

27

 

Відкриття лялькової та пластилінової анімації

190

 

 

28

 

Відкриття лялькової та пластилінової анімації

190

 

 

Загадки і сюрпризи медіасвіту (3 год)

29

 

Мистецтво і медіа

197

 

 

30

 

Мистецтво і медіа

197

 

 

31

 

Телебачення як мистецтво

203

 

 

Чим нас можна здивувати?(4 год)

32

 

Інсталяція як форма сучасного мистецтва

211

 

 

33

 

Музеї – скарбниці шедеврів

218

 

 

34

 

Перевіряємо свої досягнення

221

 

 

35

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 5 клас, Планування
Додано
15 січня 2023
Переглядів
2798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку