Календарно-тематичне планування уроків російської мови у 5 класі для шкіл з українською мовою навчання розроблено відповідно до навчальної програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України.
5 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
№ п/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
I семестр |
|||
Загальні відомості про мову (2 год.) |
|||
1 |
|
Російська мова – національна мова російського народу. Місце російської мови серед інших мов в Україні. |
|
2 |
|
РЗМ №1. Переклад невеликих за об’ємом текстів з української мови. |
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (10 год.) |
|||
3 |
|
Звуки і букви. Позначення звуків на письмі. |
|
4 |
|
Голосні і приголосні звуки. Алфавіт. |
|
5 |
|
РЗМ №2. Твір-роздум про подію з власного життя. |
|
6 |
|
Поняття про склад. Поділ слів на склади. |
|
7 |
|
Наголос. Наголошені і ненаголошені склади. Словник наголосів. Орфоепічний словник. Поняття про орфоепічну помилку. |
|
8 |
|
Голосні звуки в сильних і слабких позиціях: наголошені і ненаголошені голосні. Вимова голосних звуків і їх передача на письмі. |
|
9 |
|
Написання ненаголошених голосних, що перевіряються наголосом. |
|
10 |
|
Поняття про орфографічну помилку (практичну). Орфографічний словник. |
|
11 |
|
РЗМ № 3. Усний твір-опис предмету. |
|
12 |
|
Контрольне списування. |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (10 год.) |
|||
13 |
|
Приголосні звуки: сонорні, дзвінки і глухі (парні й непарні), тверді і м’які (парні й непарні). |
|
14 |
|
Вимова приголосних звуків і їх передача на письмі. Тверді і м’які приголосні. Вживання [ь] для позначення м’якості. |
|
15 |
|
РЗМ № 4. Складання і інсценування діалогів. |
|
16 |
|
Приголосні в сильних і слабких позиціях. |
|
17 |
|
Асиміляція приголосних звуків. |
|
18 |
|
РЗМ № 5. Твір-розповідь про улюблену гру з елементами опису правил. |
|
19 |
|
Написання приголосних у корні слова. |
|
20 |
|
Букви [о], [ё] після шиплячих у корні слова. |
|
21 |
|
Правила вживання [ь] і [ъ]. |
|
22 |
|
Контрольна робота № 1 (тести). Фонетика. |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Лексикологія. Лексикографія (10 год.) |
|||
23 |
|
Слово – основна одиниця мови. Лексика. Лексичне значення. |
|
24 |
|
Однозначні і багатозначні слова. |
|
25 |
|
Пряме і переносне значення багатозначних слів. |
|
26 |
|
Знайомство з тлумачними словниками. Лексикографічні інтернет-ресурси. |
|
27 |
|
Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми та їх вживання. |
|
28 |
|
Багатозначні слова та омоніми. Російсько – українські міжмовні омонімі пароніми (практично). |
|
29 |
|
Словники синонімів, антонімів, антонімів, паронімів. |
|
30 |
|
Контрольна робота № 2 (тести, відповіді на запитання). Лексикологія. |
|
31 |
|
РЗМ № 6. Твір-розповідь про похід до цирку. |
|
32 |
|
Завершення I семестру. Турнір знавців російської мови. |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
II семестр |
|||
Будова слова (3 год.) |
|||
33 |
|
Будова слова. Значущі частини слова – морфеми. |
|
34 |
|
Спільнокореневі слова. |
|
35 |
|
Правила переносу частин слів. |
|
Морфологія (14 год.) |
|||
36 |
|
Загальні відомості про частини мови, самостійні і службові частини мови. |
|
37 |
|
РЗМ № 7. Усний переказ тексту. |
|
38 |
|
Іменник. Граматичні ознаки іменника: рід, число, відмінок. |
|
39 |
|
Відмінювання іменників |
|
40 |
|
Називний відмінок у ролі звертання. Розділові знаки при звертанні. |
|
41 |
|
Прикметник. Значення прикметників. |
|
42 |
|
Зміна прикметників за родами, відмінками і числами. Читання вголос |
|
43 |
|
Вимова і написання окремих форм прикметників. |
|
44 |
|
Числівник як частина мови. |
|
45 |
|
Вживання числівників. |
|
46 |
|
Займенник. Особові займенники. |
|
47 |
|
Присвійні і вказівні займенники. |
|
48 |
|
Контрольний письмовий переказ тексту у художньому стилі. |
|
49 |
|
Контрольна робота № 3 (тести). Іменник, прикметник, числівник, займенник. |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Морфологія (11 год.) |
|||
50 |
|
Дієслово. Неозначена форма дієслова. |
|
51 |
|
Форма минулого часу. |
|
52 |
|
Дієслова теперішнього часу. |
|
53 |
|
Дієслова майбутнього часу. |
|
54 |
|
Вимова і наголос окремих дієслівних форм. |
|
55 |
|
РЗМ № 8. Твір-опис зовнішності людини. |
|
56 |
|
Загальні відомості про прислівник. Вимова прислівників, наголос в яких не співпадає з українською мовою. |
|
57 |
|
Прийменник. Прийменники з місцевим, часовим, об’єктним відношенням. |
|
58 |
|
Загальне поняття про сполучники. Сполучник і, а, але. |
|
59 |
|
Частка НЕ. Написання НЕ з дієсловами. Читання мовчки |
|
60 |
|
Контрольна робота № 4 (тести). Дієслово. Службові частини мови. |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Синтаксис (10 год.) |
|||
61 |
|
Словосполучення. Головне і залежне слово в словосполученні. |
|
62 |
|
РЗМ №9. Твір-опис тварини у художньому та науковому стилі. |
|
63 |
|
Поняття про речення. Граматична основа. |
|
64 |
|
Просте і складне речення. |
|
65 |
|
Другорядні члени речення. |
|
66 |
|
Речення за емоційним забарвленням та за метою висловлювання. |
|
67 |
|
Речення з однорідними членами, з’єднані сполучниками та без сполучників. Інтонація переліку. |
|
68 |
|
Кома при однорідних членах речення, які не з’єднані сполучниками; при сполучниках і, а, але. |
|
69 |
|
Зорово-слуховий диктант. |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|
ТЕМАТИЧНА |