Календарно-тематичне планування уроків російської мови як мови національних меншин для 8 класу (4-ий рік навчання ) складено у відповідності до чинної навчальної програми «Російська мова 5-9 класи (початок вивчення з 5 класу)», затвердженої наказом МОНУ від 07.06.2017. №804 за новим підручником Т.Полякова, О.Самонова «Російська мова 8»,К.: Генеза, 2021р.
8 клас (2 год. на тиждень)
N п/п |
Тема уроку( назва розділу)
Лексикологія.Фразеологія.2год. |
Тематика навчальних текстів і ситуацій |
Дата |
Примітка |
1. |
РМ. Читання №1. Удосконалення вмінь читати. Зміст і форма тексту. Читання мовчки. Розуміння незнайомих текстів, що відносяться до різних стилів мовлення. |
Роль читання в житті людини. |
|
|
2. |
Повторення вивченого про стилі мовлення. Особливості публіцистичного стилю. |
Осінь. Збирання урожаю. |
|
|
3. |
Лексичні засоби і фразеологічні одиниці, властиві публіцистичному стилю. |
Запорізька Січ. |
|
|
4. |
Запозичені слова. |
Мовні запозичення. |
|
|
5. |
РМ. Говоріння. Усне діалогічне мовлення№1. Поглиблення вивченого про діалогічне мовлення.
|
Толерантне спілкування на різних мовах. |
|
|
|
Морфологія. Орфографія. 16 год. |
|
|
|
6. |
Повторення вивченого про числівник. |
У світі чисел. |
|
|
7-8. |
Відмінювання чисел 50-80, 40,90,100. |
У світі цікавого. |
|
|
10. Повторення вивченого про
займенник. Людина і
природа.
9. |
РМ. Говоріння.Монолог№1. Усний детальний переказ публіцистичного тексту – розповіді. |
Відомі українки. |
|
|
11. |
Відмінювання займенників мой, твой, наш, чей, этот, такой, какой. который, каждый ,всякий та деяких інших. |
Виховання характеру. Честь і гідність. |
|
|
|
|
|
|
|
12. |
Правопис займенників ничего-нечего,никого- некого,ничему- нечему, никому- некому; а також ни у кого- не у кого; ни к чему- не к чему. |
Влучні вислови в мові. |
|
|
13. |
РМ. Письмо.Монолог№2. Вибірковий переказ публіцистичного тексту- розповіді. |
Обов’язок і героїчний вчинок. |
|
|
14. |
Узагальнення та систематизація знань за темами: «Лексикологія, Фразеологія», «Числівник», «Займенник». Контрольна робота №1. Тестування |
Людина і природа. |
|
|
15. |
РМ. Говоріння. Усне діалогічне мовлення№2. Діалоги з початковою реплікою-повідомленням. Оформлення початкової репліки-повідомлення. |
Здоров’я і безпека. |
|
|
16. Повторення вивченого Людина:
про дієслово. Виховання.
17. |
Доконаний і недоконаний вид дієслова. |
Взаємини в сім’ї. |
|
|
18. |
РМ. Письмо.Монолог№3. Замітка в газету інформаційного характеру. |
Вчинки людини: ініціативність. |
|
|
19. |
Загальні відомості про дієприкметник: ознаки дієслова і прикметника, питання, роль у реченні. |
Удосконалення знань. |
|
|
20. |
Дієприкметниковий зворот. Не з дієприкметниками. |
Вибір професії. |
|
|
21. |
РМ. Говоріння. Монолог№4. Особливості висловлювань розповідного характеру з елементами опису в публіцистичному стилі мовлення. |
Творчість А.Куїджі. |
|
|
22. |
Загальні відомості про дієприслівник. Не з дієприслівниками. |
Комп’ютери. |
|
|
23. |
Дієприслівниковий зворот. |
Роль читання в житті людини. |
|
|
24. |
РМ. Аудіювання№1. Сприйняття на слух речень з дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами. |
Природні явища: водоспади. |
|
|
|
25. |
Різноманітність значень прислівників. |
Роль читання в житті людини. |
|
|
|
26. |
Буква о, е на кінці прислівників. Не і ни в прислівниках. |
Голуб – пташка- символ. |
|
|
|
27. |
РМ. Говоріння. Монолог№5. Особливості висловлювань розповідного характеру з елементами міркування в публіцистичному стилі мовлення. |
Бережливе ставлення до природи. |
|
|
|
28. |
РМ. Аудіювання№2. Сприйняття у прочитаному тексті різних аргументів при обговоренні проблеми |
Людина і суспільство. |
|
|
|
29. |
Поглиблення вивченого про прийменник, сполучник. |
Людина і тварини. |
|
|
|
30. |
Поглиблення вивченого про частку і вигук. |
Навколишній світ. |
|
|
|
31. |
Узагальнення і систематизація знань за темами: «Дієслово», «Дієприкметник», «Дієприслівник», «Службові частини мови». Контрольна робота №2.Тестування. |
Зимова природа. |
|
|
|
32. |
Контрольне списування. |
|
|
|
|
33. |
РМ.Говоріння. Усне діалогічне мовлення №3.Використання діалогу для спільного вирішення навчальних задач. |
Козацька педагогіка. |
|
|
|
34. |
РМ. Читання №2.Робота з книгою: передмова в книзі. |
Світ книг. |
|
|
|
|
Синтаксис. Пунктуація. Стилістика. 15 год. |
|
|
|
|
35. |
Повторення вивченого про текст. |
Фінансова грамотність. |
|
|
|
36. |
Спонукально-вольова інформація, що прямо виражена в тексті. |
Спілкування між людьми. |
|
|
|
37. |
РМ. Читання№3. Сприйняття у прочитаному тексті прямо вираженої спонукально-вольової інформації. |
Ставлення до близьких людей. |
|
|
|
38. |
РМ. Аудіювання№3. Сприйняття на слух текстів, що містять прямо виражену спонукально-вольову інформацію. |
Хліб – усьому голова. |
|
|
|
39. |
Непрямий порядок слів як ознака стилістично забарвленого мовлення. |
Виразність мовлення. |
|
|
|
40. |
Паралельний зв’язок між реченнями в тексті. |
Спілкування. |
|
|
|
41. |
Зміст і смисл тексту. Підтекст твору. |
«Підводні камені» спілкування». |
|
|
|
42. |
РМ. Аудіювання№4. Розуміння при слуханні прямо вираженого змісту і підтексту твору. |
Взаємовідносини між людьми. |
|
|
|
43. |
РМ. Письмо. Монолог№6.Твір розповідного характеру з елементами опису місцевості в публіцистичному стилі мовлення. |
Моє улюблене село. |
|
|
|
44. |
Повторення вивченого про відокремлені члени речення. |
Шкільна праця. |
|
|
|
45. |
Відокремлення означень, виражених дієприкметниковими зворотами. |
Людина і природа. |
|
|
|
46. |
Відокремлення обставин, виражених дієприслівниковими зворотами. |
Людські якості. |
|
|
|
47. |
Зображувально -виразні можливості дієприкметникових і дієприслівникових зворотів. |
Краса слова. |
|
|
|
48. |
Узагальнення і систематизація знань за темами: «Текст», «Відокремлені члени речення». Контрольна робота №3. Тестування. |
Безпечне життєве середовище. |
|
|
|
49. |
РМ. Письмо.Монолог№7. Вибірковий переказ тексту, що містить опис місцевості. |
Людина і природа. |
|
|
|
50. |
Складносурядне речення. Інтонація і сполучники. |
Людина і природа. |
|
|
|
51. |
Смислові відношення між частинами складносурядного речення. |
Природні явища: дощ. |
|
|
|
52. |
Вживання складносурядних речень в усному і писемному мовленні. |
Людина і краса навколиш- нього світу. |
|
|
|
53. |
РМ. Письмо. Монолог №7. Твір-опис пам’ятника історії і культури в публіцистичному стилі мовлення. |
Пам’ятники історії і культури. |
|
|
|
54. |
Складнопідрядне речення. |
Про необхідність навчатися. |
|
|
|
55. |
Кома у складнопідрядному реченні. |
Навчаємося навчатися. |
|
|
|
56-57. |
Різноманітність смислових відношень між головною і підрядною частинами у складнопідрядному реченні. |
Людські якості. |
|
|
|
58. |
РМ. Аудіювання № 5 . Сприйняття на слух особливостей складносурядних і складнопідрядних речень. |
Роль знань у житті людини. |
|
|
|
59. |
РМ. Письмо. Монолог №8. Твір-роздум на морально-етичну тему. |
Морально-етичні правила поведінки. |
|
|
|
60. |
Непряма мова. |
Відносини між людьми. |
|
|
|
61. |
Заміна прямої мови непрямою. |
Виразність мовлення. |
|
|
|
62. |
РМ. Аудіювання №6. Сприйняття на слух особливостей речень з прямою і непрямою мовою. |
Козацтво. |
|
|
|
63. |
Цитування в книгах різних жанрів. РМ. Читання№4. Читання цитат і робота з ними. |
Комп’ютерний переклад. |
|
|
|
64. |
Контрольна робота №4. Тестування за темами:»Речення», «Пряма і непряма мова».Контрольне аудіювання. |
Людина і навколишнє середовище. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
65. |
РМ. Читання №5. Читання текстів, що містять аргументацію на підтримку різних точок зору. |
Комп’ютер - друг чи ворог? |
|
|
|
66. |
РМ. Говоріння. Усне діалогічне мовлення №4. Відтворення і складання діалогів. |
Мова- частина культури. |
|
|
|
67. |
РМ. Письмо. Монолог №8. Контрольний переказ. |
|
|
|
|
68. |
Контрольний зорово-слуховий диктант. РМ. Читання №6. Контрольне читання мовчки. |
|
|
|
|
69-70. |
Повторення і узагальнення вивченого у 8 класі. |
Людські якості:хоробрість. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|