Календарно-тематичне планування уроків української літератури

Про матеріал
(70 годин / 2 години на тиждень) Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи/ К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)
Перегляд файлу

7 клас, українська література

(70 годин / 2 години на тиждень)

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи/ К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)

Контрольні роботи – 6 год.

Розвиток мовлення – 4 год.

Позакласне читання – 4 год.

Література рідного краю – 4 год.

Тема 

К-сть годин

Дата

Примітка

 

І СЕМЕСТР

ВСТУП

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє функції літератури як мистецтва слова та називає їх.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про функції мистецтва, його місце в житті людини.

НЛ–3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби в читанні художніх творів та ознайомленні з іншими видами мистецтва.

 

1

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

МК: образотворче мистецтво, музичне мистецтво, кіномистецтво.

Відеоматеріал до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=og3nqKuAMWE&ab_channel=%

1

 

 

 

ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє зміст козацьких і чумацьких пісень; добирає висловлювання відомих людей про українські пісні, коментує їх; вдумливо читає суспільно-побутові пісні, коломийки; аналізує їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи роль художніх засобів, специфічні ознаки народної пісні та коломийки.

Вивчає напам’ять: 1 пісню (на вибір).

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про роль народної пісні в житті людини; про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; розуміє важливість відродження народної творчості для сьогодення; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

НЛ–2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення значення пісенної спадщини українців, усвідомлення важливості відродження й вивчення оригінальної творчості в наш час.

 

2

Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Чумацька пісня «Ой у степу криниченька»

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/mwKCmq2nvT4

Перевірка знань:

https://learningapps.org/14163286

https://learningapps.org/13906366

1

 

 

 

3

Трагічний і героїчний пафос козацьких пісень «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві»

МЗ: козацька доба (історія України).

МК: І. Айвазовський. «Чумацька валка» (образотвоче мистецтво); М. Лисенко. «Запорозький марш» (музичне мистецтво).

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/PZ99y22aJxM

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/kozacki-pisni-556523.html

1

 

Напам'ять 1 пісню

(на вибір)

 

4-5

ПЧ №1. Адріан Кащенко «Над Кодацьким порогом»

2

 

 

 

6

Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста»

ТЛ: суспільно-побутові пісні, коломийки.

Відеоматеріал до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=17B3m4J9wzk&ab_channel=%

Презентація до уроку:

https://naurok.com.ua/kolomiyki-dozvillya-molodi-zhartivlivi-kolomiyki---perli-rozsipanogo-namista-osoblivosti-zhanru-i-yogo-zhittevist-budova-ritm-kolomiyok-247570.html

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/kolomiyki-550512.html

1

 

 

 

7

РМ №1 (п). Твір про роль української народної пісні в житті народу

1

 

 

 

8

ЛРК №1. Суспільно-побутові пісні та коломийки рідного краю.

1

 

 

 

ПРО МИНУЛІ ЧАСИ

 

Іван Франко

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає коротко про І. Франка; знає історичну основу повісті; переказує і коментує зміст; визначає тему повісті; характеризує образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; підтверджує власну думку цитатами з тексту; визначає улюбленого героя; аналізує роль художніх засобів, особливості мови; пояснює роль діалектизмів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про проблему вибору людини у вирішальній ситуації; розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини, приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині.

НЛ–1, 2, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби виховання патріотичного почуття, поваги до батьків, вірності в дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей.

 

9

Іван Франко. Короткі відомості про митця. «Захар Беркут». Історична основа твору

Відеоматеріал до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=5GJqrWDP-RE&ab_channel=%

https://kinogo.zone/films/2737-zahar-berkut-hd-nvides3.html

ТЛ: історична повість.

МЗ: козацька доба (історія України).

МК: фільм «Захар Беркут»,1971; режисер Леонід Осика (кіномистецтво);

Б. Лятошинський. «Золотий обруч» (музичне мистецтво);

СЛ: Мія Марченко. «Місто тіней».

1

 

 

 

10

Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників

Відеоматеріал до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=C3flt9x3Tm4&ab_channel=%

Перевірка знань:

https://learningapps.org/7937448

https://learningapps.org/7869177

https://learningapps.org/25739926

1

 

 

 

11

Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. Характеристика образів Максима, Мирослави

Відеоматеріал до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=Zq5V7ISAkvI&ab_channel=%

 

1

 

 

 

12

Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави

1

 

 

 

13

РМ №2 (у). Характеристика образів Максима та Мирослави

https://learningapps.org/2693253

1

 

 

 

14

Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка

Перевірка знань:

https://learningapps.org/3934754

https://learningapps.org/7925670

1

 

 

 

15

Контрольна робота №1 з теми «Вступ. Із пісенних скарбів. Творчість І. Франка» (тестування)

https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-1-vstup-iz-pisennih-skarbiv-pro-minuli-chasi-581276.html

1

 

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

Тарас ШЕВЧЕНКО

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; виразно й осмислено читає твори; аналізує роздуми поета про сирітське дитинство; пояснює роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало»; визначає ознаки балади («Тополя»), фольклорну основу твору, народно-пісенні засоби; аналізує твір «Заповіт».

Ключові компетентності

Учень / учениця:

дискутує з приводу порушених у творах проблем; критично оцінює тексти; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

Вивчає напам’ять: «Як умру, то поховайте...».

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення великого значення для формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам).

 

16

Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…»)

МК: І. Їжакевич. «Тарас-пастух»; роботи О. Шупляка (образотворче мистецтво)

Відеоматеріал до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=mAWTMxGrbtE&ab_channel=

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/taras-shevchenko-meni-trinadcyatiy-minalo-595338.html

https://learningapps.org/14354896

https://learningapps.org/23386706

1

 

 

 

17

Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»).

ТЛ: балада, метаморфози, ідея.

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/balad-topolya-t-shevchenko-7-klas-575289.html

https://learningapps.org/2682179

https://learningapps.org/2736539

1

 

 

 

18

 «Заповіт (“Як умру, то поховайте…”)» − твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

МК: пісня «Заповіт» («Як умру, то поховайте») (2016) миколаївських музикантів (вокал – Микола Осадчий); Г. Гладкий. «Заповіт» (музичне мистецтво)

Відеоматеріал до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=i_7K4Yt4N9Q&ab_channel=%

https://www.youtube.com/watch?v=r3pfwQLrkKs&ab_channel=AmazingUkraine

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/t-g-shevchenko-zapovit---tvir-scho-ednae-minule-teperishne-i-maybutne-576152.html

https://learningapps.org/14569882

1

 

Напам'ять

 

Андрій Чайковський

Предметні компетентності

Учень / учениця:

аналізує повість; визначає її жанрові ознаки; характеризує образи козаків-запорожців; з’ясовує фольклорні мотиви, засоби; висловлює власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

складає план до характеристики Павлуся; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й образотворчому мистецтві.

НЛ–2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби виховання лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, краси, справедливості.

 

19

Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті.

ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

Відеоматеріал до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=wF05a-

1

 

 

 

20

Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості.

https://youtu.be/7LsMnkb7pyE

1

 

 

 

21

Родинні цінності і патріотизм у творі. Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. 

МЗ: козацька доба (історія України).

МК: А. Монастирський. «Погоня за татарином» (образотворче мистецтво).

https://youtu.be/PVH4DLmuY8w

Перевірка знань:

https://learningapps.org/14585929

https://learningapps.org/6681316

https://learningapps.org/15188592

https://vseosvita.ua/test/achaikovskyi-za-sestroiu-139626.html

1

 

 

 

22

Контрольна робота №2 з теми «Творчість                         Т. Шевченка, А. Чайковського»  (твір)

1

 

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

Михайло СТЕЛЬМАХ

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про звичаї і традиції українського народу; переказує зміст розділів повісті; характеризує образ Михайлика, його сприйняття життя, образи діда, батьків, подружки Люби; визначає головну думку твору; з’ясовує роль художніх засобів та елементів фольклору; пояснює своє розуміння образу гусей-лебедів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

усвідомлює необхідність гармонійного розвитку особистості для самореалізації; дискутує щодо проблем самореалізації творчої особистості; поваги до представників старшого покоління.

НЛ–1, 2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Шанобливе ставлення до старших, любов до батьків, природи і світу – важливі моральні цінності людини. Потреба розвивати фантазію, уяву.

 

23

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство (фрагменти твору, розділи 1-9 на вибір учителя).

ТЛ: автобіографічний твір.

МК: фільм «Гуси-лебеді летять», 1974; режисер Б. Зеленецький (кіномистецтво).

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/jeliduavWKY

Перевірка знань:

https://learningapps.org/15674010

https://learningapps.org/6154055

1

 

 

 

24

Звичаї, традиції українців

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/Tb8yPBCYW0Y

1

 

 

 

25

Єдність світу природи і світу дитячої душі

Перевірка знань:

https://learningapps.org/22693809

https://learningapps.org/22651849

https://learningapps.org/16156154

https://naurok.com.ua/test/gusi-lebedi-letyat-m-stelmah-22710.html

1

 

 

 

26

Образи гусей-лебедів та чутливого до краси Михайлика

https://youtu.be/cf0MHsYrKTY

https://youtu.be/7d-m8Wtgzbk

https://youtu.be/jk9pVp-rdA4

1

 

 

 

Григір ТЮТЮННИК

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна); переказує зміст повісті; проводить паралелі між життям автора і сюжетом твору; аналізує епічний твір, пояснює його художні особливості; характеризує образ Климка.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; висловлює судження про значення доброти й чуйності в людському житті та важливості поціновування людської гідності; порівнює події минулого і сьогодення.

НЛ–1, 2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Потреба виховання важливих гуманних якостей людини – чуйності, доброти, турботи про ближнього, здатності співпереживати.

 

27

Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору.

МЗ: Друга світова війна (історія України, всесвітня історія).

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/WJQt0wnIWxU

https://youtu.be/SUM9gXG8PdU

https://learningapps.org/16588387

 

1

 

 

 

28

Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви.

МК: фільм «Климко», 1983; режисер М. Вінграновський (кіномистецтво).

СЛ: В. Рутківський. «Потерчата».

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/FCcFRZuadCI

Перевірка знань:

https://learningapps.org/17200181

https://learningapps.org/19663562

1

 

 

 

29

Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/8JjpjhGVRcg

 

1

 

 

 

30

Характеристика образу Климка. Художні особливості твору.

ТЛ: художня деталь.

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/hd5DutTHXLs

https://youtu.be/MknW5PQ37uU

Перевірка знань:

https://learningapps.org/16589403

https://learningapps.org/9024967

https://learningapps.org/17213767

1

 

 

 

31

Контрольна робота № 3  з теми «Творчість                    М. Стельмаха, Г. Тютюнника» (тестування)

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-na-temu-pro-daleki-minuli-chasi-m-stelmah-gr-tyutyunnik-683424.html

1

 

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

32

ЛРК №2. Віра Багірова. «Свята земля»

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/zzE_kluEdgA

1

 

 

 

33

ПЧ № 2. В. Малик «Таємний посол»

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/4XmFqRF7zB8

1

 

 

 

34

Узагальнення вивченого упродовж семестру

1

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР

«ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ — ЛЮДИНА…»

 

Олекса СТОРОЖЕНКО

Предметні компетентності

Учень / учениця:

переказує і коментує сюжет твору;

пояснює особливості змалювання образу головного героя, його поведінки; розуміє значення художніх образів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює власні міркування про сенс людського буття, щастя людини; дискутує про морально-етичні проблеми, порушені у творі.

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення цінності життя людини, його наповненості й сенсу.

 

35

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми у творі.

СЛ: Ірен Роздобудько. «Арсен».

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/inaDioJDU2k

https://youtu.be/V7yzmMTqJCM

1

 

 

 

36

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/oskWS7jY4rE

https://youtu.be/XL4JG33BgPg

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/oleksa-storozhenko-skarb-1625768.html

https://learningapps.org/17368939

https://learningapps.og/23609908

https://learningapps.org/2045597

1

 

 

 

37

РМ №3 (у). Усний твір  «Мої роздуми про щастя»

1

 

 

 

Богдан ЛЕПКИЙ

Предметні компетентності

Учень / учениця:

виразно і вдумливо читає твір, переказує та коментує його зміст, визначає ідею; знаходить та коментує реальне й уявне у творі; висловлює судження про трагічну й комічну ситуації, їхню роль у втiленні ідеї, притчевої моралі; придумує власне закінчення.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

аналізує ситуацію з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей, усвідомлює важливість власної ініціативи брати на себе відповідальність; дискутує про морально-етичні проблеми, порушені у творі.

НЛ–1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення значення загальнолюдських цінностей.

 

38

Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні моральноетичні питання у творі. Збереження загальнолюдських цінностей. 

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/d3t0eeMKEpY

https://youtu.be/rrdl_c49nd8

1

 

 

 

39

Трагічна й комічна ситуації, роль  їх у розкритті основної думки, моралі.

МЗ: Перша світова війна на теренах України (історія України).

Перевірка знань:

https://learningapps.org/6672770

https://learningapps.org/9022972

https://learningapps.org/4498262

1

 

 

 

40

ПЧ №3. Прагнення кожної людини бути щасливою у творі Б. Лепкого «Цвіт щастя»

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/nvxbQ8agkB8

Текст твору:

https://narodna-osvita.com.ua/7182-bogdan-lepkiy-cvt-schastya-chitati-onlayn-povniy-tekst-tvoru.html

1

 

 

 

Ліна КОСТЕНКО

Предметні компетентності

Учень / учениця:

виразно, вдумливо читає та коментує поезії; пояснює умовність ситуацій, зображених у них; характеризує образи в поезіях, пояснює їх метафоричний підтекст; розуміє різницю між матеріальним і духовним; визначає й пояснює головну думку.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про духовність людини та її значення в сучасному житті; усвідомлює потребу в розвитку творчої уяви, фантазії, необхідності зберегти в собі ці якості; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі та інших видах мистецтв.

Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір).

НЛ–1, 2, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення високих моральних якостей, духовного багатства людини.

 

41

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/XNI5A6gsnyQ

Перевірка знань:

https://learningapps.org/4224661

https://learningapps.org/4704419

1

 

 

 

42

Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.  

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/5DY98bQXrv4

https://youtu.be/D6ATQOPAtLM

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/lina-kostenko-kolorovi-mishi-1254758.html

1

 

 

 

43

Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині»)

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/vIdqXRrRprA

1

 

 

 

44

Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що виявляється індивідуально. («Крила»).

МК: В. Ковальчук. «Дитячі сни» (образотворче мистецтво);

Ю. Голумбовська. «Крила» (музичне мистецтво). 

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/VV2WYVRRLzs

https://youtu.be/iqK0SyVUCLQ

https://youtu.be/kkHMxXsnE5k

Перевірка знань:

https://learningapps.org/12898500

https://learningapps.org/25530836

https://naurok.com.ua/test/lina-kostenko-krila-812426.html

1

 

Напам'ять 1 вірш

(на вибір)

 

45

РМ №4 (п). Твір-роздум  «Істинні та фальшиві цінності в житті людини»)

1

 

 

 

Василь СИМОНЕНКО

Предметні компетентності

Учень / учениця:

пояснює поняття «ліричний герой»;

виразно і вдумливо читає та коментує поезії; аналізує художні засоби; пояснює символічний зміст образів; висловлює судження про сенс людського буття, патріотизм, почуття власної гідності, самодостатності.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

усвідомлює необхідність виявляти активну життєву позицію в житті та прагнути максимальної самореалізації; під час читання творів використовує досвід взаємодії із творами мистецтва в життєвих ситуаціях.

Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір).

НЛ–2, 3, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини, виховання почуття власної гідності. Осмислення необхідності активної життєвої позиції та максимальної самореалізації.

 

46

Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів.

МК: «Лебеді материнства» (музика і виконання «Bandurband», дебютна відеоробота на муз. А. Пашкевича Ірини Стиць у її вокальному виконанні) (музичне мистецтво).

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/ppiq3p9zbsA

https://youtu.be/566kWjEf_IU

https://youtu.be/DWNwaboQY3Q

Перевірка знань:

https://learningapps.org/4224386

https://learningapps.org/3684869

https://naurok.com.ua/test/vasil-simonenko-lebedi-materinstva-89827.html

1

 

 

 

47

Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина…».

МК: «Ти на землі людина» у виконанні «Піккардійської терції» (музичне мистецтво).

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/USWbrt9QMIE

https://youtu.be/sAu06lftios

https://youtu.be/dqL9KKDxuc8

https://youtu.be/B5jKBdWJnb4

Перевірка знань:

https://learningapps.org/9713662

1

 

 

 

48

Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…».

МЗ: Р. Кіплінг. «Якщо…» (зарубіжна література).

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/USWbrt9QMIE

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/vasil-simonenko-gey-novi-kolumbi-y-magellani-60276.html

1

 

Напам'ять 1 вірш

(на вибір)

 

49

Контрольна робота № 4 з теми «Ти знаєш, що ти -  людина?» (тестування)

1

 

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

Марина ПАВЛЕНКО

Предметні компетентності

Учень / учениця:

переказує й коментує сюжет повісті, пояснює особливості композиції; знаходить у ній казкове й реальне; характеризує образи дітей та дорослих, аналізує їхні вчинки; розкриває символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів / пояснює назву твору «Аргонавти»; виокремлює і з’ясовує роль художніх засобів у творі.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного.

НЛ–1, 2, 3, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Спонукання до творення й примноження добра, краси. Усвідомлення відповідальності за свою справу і вчинки.

 

50

Марина Павленко. Основні відомості про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/Me5DyNhS-hk

https://youtu.be/W3LWSVfNVc8

1

 

 

 

51

Роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного. 

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/UxoMdUcNlo8

https://youtu.be/Iio0rIGU090

1

 

 

 

52

Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків.

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/UDKtptlFOkQ

 

1

 

 

 

53

Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.

Перевірка знань:

https://learningapps.org/3183506

https://learningapps.org/18595389

https://learningapps.org/13582911

https://learningapps.org/18816542

1

 

 

 

54

ПЧ №4. М. Павленко «Русалонька із 7-В та загублений у часі»

Текст твору:

https://dovidka.biz.ua/rusalonka-iz-7-v-ta-zahublenyi-u-chasi-skorocheno/

1

 

 

 

55

ЛРК № 3. Галина Бритвак «Мрії збуваються», «Познайомимось знову», «Неспокійна ніч»

Тексти творів:

https://sites.google.com/site/xatachytalnya1/pismenniki-prikarpatta/galina-britvak

1

 

 

 

Любов ПОНОМАРЕНКО

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє значення понять «толерантність», «гуманізм»; уважно читає новелу; пояснює головну думку; коментує власне розуміння закінчення твору; висловлює судження про роль гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

усвідомлює важливість міжкультурного діалогу; висловлює судження про порушені у творі проблеми.

НЛ–1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення ролі й значення гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини.

 

56

Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. 

ТЛ: новела.

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/cOsNcw9IOak

https://youtu.be/NY0p71-AVSQ

https://youtu.be/2t_XvdbIcrI

https://youtu.be/zK430Odo6nE

1

 

 

 

57

Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/ger-peremozheniy-126741.html

https://learningapps.org/19287923

https://learningapps.org/3425027

https://learningapps.org/6599326

https://learningapps.org/24353578

https://learningapps.org/9873654

1

 

 

 

58

Контрольна робота №5 з теми « Творчість Марини Павленко та Любові Пономаренко»  (тестування).

 

1

 

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

МИ – УКРАЇНЦІ

 

Олег Ольжич. Олена Теліга

Предметні компетентності

Учень / учениця:

виразно й вдумливо читає поезії, аналізує їх визначає їхні провідні мотиви та ідеї; пояснює поняття «ліричний герой».

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює власні роздуми (дискутує) про сенс людського життя, патріотизм, віру в краще, формування себе як особистості.

НЛ–1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення духовної краси особистості, наділеної розумом, талантом, вірній гуманістичним переконанням. Плекання прагнення стати особистістю. Усвідомлення активної життєвої позиції як вияву європейськості.

 

59

Олег Ольжич – поет національного героїзму. Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу «Незнаному воякові»).

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/APPNggj-RfI

https://youtu.be/nCKYc0sXKyc

https://youtu.be/Gj36yvE68yQ

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/oleg-olzhich-zahochesh---i-budesh-329242.html

https://naurok.com.ua/test/zahochesh-i-budesh-277881.html

1

 

 

 

60

Олена Теліга. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам.

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/RL6H3OV5KQI

https://youtu.be/139DsEY_yBM

https://youtu.be/ET7FQuf1hGQ

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/olena-teliga-suchasnikam-959678.html

https://naurok.com.ua/test/olena-teliga-suchasnikam-radist-1409818.html

1

 

 

 

Олександр ГАВРОШ

Предметні компетентності

Учень / учениця:

ознайомлюється з історичною довідкою про Івана Фірцака; переказує зміст повісті; визначає головні проблеми, характеризує образи героїв.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює судження про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я, до спорту; про чесність у спортивних змаганнях; створює свою історію з головним героєм — Іваном Силою; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й кіномистецтві.

НЛ–1, 3

Емоційно-ціннісне ставлення

Утвердження оптимістичних настроїв, бажання розвивати своє тіло, здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті.

 

61

Олександр Гаврош.  Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили».

МК: кінофільм «Іван Сила», 2013; режисер В. Андрієнко (кіномистецтво).

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/8KxP32jVJyQ

https://youtu.be/zQIAnUMZ4HU

1

 

 

 

62

Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/V-Q-G8TMYTY

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/oleksandr-gavrosh-neymovirni-prigodi-ivana-sili-s-254-261-rozdili-iv-xii-1627081.html

1

 

 

 

63

Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/IF-WyBdHVPc

https://youtu.be/Y8jWmFExBtU

1

 

 

 

64

Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/clZocsCwtOk

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/oleksandr-gavrosh-neymovirni-prigodi-ivana-sili-s-254-261-rozdili-iv-xii-1627110.html

1

 

 

 

Андрій МАЛИШКО. Володимир ІВАСЮК

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні відомості про поета та його пісні; виразно і вдумливо читає поезії; визначає і коментує основні мотиви, роль художніх засобів, символічність образів.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює власні роздуми; визначає виражальні засоби поетичного й музичного творів; розуміє значення пісенної спадщини українських поетів, усвідомлює важливість відродження і вивчення оригінальної творчості в наш час.

Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір).

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості морально-етичних цінностей, розвитку естетичного смаку.

 

65

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»).

МК: Композиторська творчість

П. Майбороди, Г. Майбороди, О. Білаша, П. Козицького, Л. Ревуцького, М. Вериківського, А. Штогаренка, В. Івасюка (музичне мистецтво).

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/uOayrZGJMK0

https://youtu.be/O99hH0KItto

https://youtu.be/uOayrZGJMK0

Перевірка знань:

https://learningapps.org/26369663

https://naurok.com.ua/test/a-malishko-pisnya-pro-rushnik-187597.html

https://vseosvita.ua/test/amalyshko-pisnia-pro-rushnyk-293922.html

https://naurok.com.ua/test/andriy-malishko-pisnya-pro-rushnik-350451.html

1

 

 

 

66

Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...». 

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/av5fSsYewlo

https://youtu.be/QNU75VP6oPY

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/a-malishko-chomu-skazati-y-sam-ne-znayu-170300.html

1

 

 

 

67

Володимир Івасюк. Пісенна творчість. Пісні митця, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів

Відеоматеріал до уроку:

https://youtu.be/tXVoyqA_gKg

https://youtu.be/XolO5uz8e34

https://youtu.be/iV_4XvldJw0

Перевірка знань:

https://naurok.com.ua/test/volodimir-ivasyuk-vidomiy-ukra-nskiy-poet-i-kompozitor-pisenna-tvorchist-chervona-ruta-balada-pro-malvi-vodogray-ya-pidu-v-daleki-gori-446285.html

1

 

Напам'ять 1 вірш

(на вибір)

 

68

Контрольна робота №6 з теми « Ми - українці»  (твір).

 

 

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

ПОВТОРЕННЯ

Предметні компетентності

Учень / учениця:

називає імена митців та їхні твори, які вивчалися; виокремлює серед них ті, які найбільше запам’яталися; висловлює міркування про них.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

аналізує життєві ситуації, людські вчинки на матеріалі вивчених творів; критично оцінює набутий досвід після прочитання художніх творів.

НЛ–1, 2, 3, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення потреби мати й захищати власну думку, власну позицію в процесі пізнання.

 

69

ЛРК № 4. Поетична візитка за творами Орисі Яхневич

1

 

 

 

70

УРОК-ПІДСУМОК

Бесіда про твори, які вивчались упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

1

 

 

 
           

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Цогла Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Іванюк Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кулініч Тетяна Миколаївна
    Чудове КТМ: структуровано, сучасно, креативно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
14 вересня 2022
Переглядів
8404
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку