7 клас, українська література
(70 годин / 2 години на тиждень)
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи/ К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)
Контрольні роботи – 6 год.
Розвиток мовлення – 4 год.
Позакласне читання – 4 год.
Література рідного краю – 4 год.
№ |
Тема |
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
|
І СЕМЕСТР ВСТУП Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє функції літератури як мистецтва слова та називає їх. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про функції мистецтва, його місце в житті людини. НЛ–3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби в читанні художніх творів та ознайомленні з іншими видами мистецтва. |
|||||
1 |
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. МК: образотворче мистецтво, музичне мистецтво, кіномистецтво. Відеоматеріал до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=og3nqKuAMWE&ab_channel=% |
1 |
|
|
|
ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє зміст козацьких і чумацьких пісень; добирає висловлювання відомих людей про українські пісні, коментує їх; вдумливо читає суспільно-побутові пісні, коломийки; аналізує їхній зміст, образи, настрої, з’ясовуючи роль художніх засобів, специфічні ознаки народної пісні та коломийки. Вивчає напам’ять: 1 пісню (на вибір). Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про роль народної пісні в житті людини; про відповідальність кожного за збереження духовної спадщини для майбутніх поколінь; розуміє важливість відродження народної творчості для сьогодення; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва. НЛ–2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Осмислення значення пісенної спадщини українців, усвідомлення важливості відродження й вивчення оригінальної творчості в наш час. |
|||||
2 |
Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Чумацька пісня «Ой у степу криниченька» Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: |
1 |
|
|
|
3 |
Трагічний і героїчний пафос козацьких пісень «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві» МЗ: козацька доба (історія України). МК: І. Айвазовський. «Чумацька валка» (образотвоче мистецтво); М. Лисенко. «Запорозький марш» (музичне мистецтво). Відеоматеріал до уроку: https://youtu.be/PZ99y22aJxM Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/kozacki-pisni-556523.html |
1 |
|
Напам'ять 1 пісню (на вибір) |
|
4-5 |
ПЧ №1. Адріан Кащенко «Над Кодацьким порогом» |
2 |
|
|
|
6 |
Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста» ТЛ: суспільно-побутові пісні, коломийки. Відеоматеріал до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=17B3m4J9wzk&ab_channel=% Презентація до уроку: https://naurok.com.ua/kolomiyki-dozvillya-molodi-zhartivlivi-kolomiyki---perli-rozsipanogo-namista-osoblivosti-zhanru-i-yogo-zhittevist-budova-ritm-kolomiyok-247570.html Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/kolomiyki-550512.html |
1 |
|
|
|
7 |
РМ №1 (п). Твір про роль української народної пісні в житті народу |
1 |
|
|
|
8 |
ЛРК №1. Суспільно-побутові пісні та коломийки рідного краю. |
1 |
|
|
|
ПРО МИНУЛІ ЧАСИ |
|||||
Іван Франко Предметні компетентності Учень / учениця: розповідає коротко про І. Франка; знає історичну основу повісті; переказує і коментує зміст; визначає тему повісті; характеризує образи Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка; підтверджує власну думку цитатами з тексту; визначає улюбленого героя; аналізує роль художніх засобів, особливості мови; пояснює роль діалектизмів. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про проблему вибору людини у вирішальній ситуації; розуміє значення історичної пам’яті для кожної людини, приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині. НЛ–1, 2, 4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби виховання патріотичного почуття, поваги до батьків, вірності в дружбі й коханні як загальнолюдських морально-етичних цінностей. |
|||||
9 |
Іван Франко. Короткі відомості про митця. «Захар Беркут». Історична основа твору Відеоматеріал до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=5GJqrWDP-RE&ab_channel=% https://kinogo.zone/films/2737-zahar-berkut-hd-nvides3.html ТЛ: історична повість. МЗ: козацька доба (історія України). МК: фільм «Захар Беркут»,1971; режисер Леонід Осика (кіномистецтво); Б. Лятошинський. «Золотий обруч» (музичне мистецтво); СЛ: Мія Марченко. «Місто тіней». |
1 |
|
|
|
10 |
Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників Відеоматеріал до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=C3flt9x3Tm4&ab_channel=% Перевірка знань: https://learningapps.org/7937448 https://learningapps.org/7869177 https://learningapps.org/25739926 |
1 |
|
|
|
11 |
Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. Характеристика образів Максима, Мирослави Відеоматеріал до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=Zq5V7ISAkvI&ab_channel=%
|
1 |
|
|
|
12 |
Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави |
1 |
|
|
|
13 |
РМ №2 (у). Характеристика образів Максима та Мирослави |
1 |
|
|
|
14 |
Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка Перевірка знань: https://learningapps.org/3934754 https://learningapps.org/7925670 |
1 |
|
|
|
15 |
Контрольна робота №1 з теми «Вступ. Із пісенних скарбів. Творчість І. Франка» (тестування) https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-1-vstup-iz-pisennih-skarbiv-pro-minuli-chasi-581276.html |
1 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Тарас ШЕВЧЕНКО Предметні компетентності Учень / учениця: знає про творче життя поета; розуміє значення його творчості для українського народу; виразно й осмислено читає твори; аналізує роздуми поета про сирітське дитинство; пояснює роль контрасту та інших художніх засобів у творі «Мені тринадцятий минало»; визначає ознаки балади («Тополя»), фольклорну основу твору, народно-пісенні засоби; аналізує твір «Заповіт». Ключові компетентності Учень / учениця: дискутує з приводу порушених у творах проблем; критично оцінює тексти; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва. Вивчає напам’ять: «Як умру, то поховайте...». НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення великого значення для формування особистості почуття вірності (ідеї, батьківщині, любові, принципам). |
|
||||
16 |
Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало…») МК: І. Їжакевич. «Тарас-пастух»; роботи О. Шупляка (образотворче мистецтво) Відеоматеріал до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=mAWTMxGrbtE&ab_channel= Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/taras-shevchenko-meni-trinadcyatiy-minalo-595338.html https://learningapps.org/14354896 https://learningapps.org/23386706 |
1 |
|
|
|
17 |
Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»). ТЛ: балада, метаморфози, ідея. Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/balad-topolya-t-shevchenko-7-klas-575289.html https://learningapps.org/2682179 https://learningapps.org/2736539 |
1 |
|
|
|
18 |
«Заповіт (“Як умру, то поховайте…”)» − твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. МК: пісня «Заповіт» («Як умру, то поховайте») (2016) миколаївських музикантів (вокал – Микола Осадчий); Г. Гладкий. «Заповіт» (музичне мистецтво) Відеоматеріал до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=i_7K4Yt4N9Q&ab_channel=% https://www.youtube.com/watch?v=r3pfwQLrkKs&ab_channel=AmazingUkraine Перевірка знань: https://learningapps.org/14569882 |
1 |
|
Напам'ять |
|
Андрій Чайковський Предметні компетентності Учень / учениця: аналізує повість; визначає її жанрові ознаки; характеризує образи козаків-запорожців; з’ясовує фольклорні мотиви, засоби; висловлює власні судження про геройство і лицарську відвагу головного героя. Ключові компетентності Учень / учениця: складає план до характеристики Павлуся; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й образотворчому мистецтві. НЛ–2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби виховання лицарських чеснот, почуття патріотизму, відданості, віри в перемогу добра, краси, справедливості. |
|||||
19 |
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. Відеоматеріал до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=wF05a- |
1 |
|
|
|
20 |
Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. https://youtu.be/7LsMnkb7pyE |
1 |
|
|
|
21 |
Родинні цінності і патріотизм у творі. Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. МЗ: козацька доба (історія України). МК: А. Монастирський. «Погоня за татарином» (образотворче мистецтво). Перевірка знань: https://learningapps.org/14585929 https://learningapps.org/6681316 https://learningapps.org/15188592 https://vseosvita.ua/test/achaikovskyi-za-sestroiu-139626.html |
1 |
|
|
|
22 |
Контрольна робота №2 з теми «Творчість Т. Шевченка, А. Чайковського» (твір) |
1 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Михайло СТЕЛЬМАХ Предметні компетентності Учень / учениця: знає про звичаї і традиції українського народу; переказує зміст розділів повісті; характеризує образ Михайлика, його сприйняття життя, образи діда, батьків, подружки Люби; визначає головну думку твору; з’ясовує роль художніх засобів та елементів фольклору; пояснює своє розуміння образу гусей-лебедів. Ключові компетентності Учень / учениця: усвідомлює необхідність гармонійного розвитку особистості для самореалізації; дискутує щодо проблем самореалізації творчої особистості; поваги до представників старшого покоління. НЛ–1, 2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Шанобливе ставлення до старших, любов до батьків, природи і світу – важливі моральні цінності людини. Потреба розвивати фантазію, уяву. |
|||||
23 |
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство (фрагменти твору, розділи 1-9 на вибір учителя). ТЛ: автобіографічний твір. МК: фільм «Гуси-лебеді летять», 1974; режисер Б. Зеленецький (кіномистецтво). Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: https://learningapps.org/15674010 https://learningapps.org/6154055 |
1 |
|
|
|
24 |
Звичаї, традиції українців Відеоматеріал до уроку: https://youtu.be/Tb8yPBCYW0Y |
1 |
|
|
|
25 |
Єдність світу природи і світу дитячої душі Перевірка знань: https://learningapps.org/22693809 https://learningapps.org/22651849 https://learningapps.org/16156154 https://naurok.com.ua/test/gusi-lebedi-letyat-m-stelmah-22710.html |
1 |
|
|
|
26 |
Образи гусей-лебедів та чутливого до краси Михайлика https://youtu.be/jk9pVp-rdA4 |
1 |
|
|
|
Григір ТЮТЮННИК Предметні компетентності Учень / учениця: знає про події часів воєнного лихоліття в Україні (Друга світова війна); переказує зміст повісті; проводить паралелі між життям автора і сюжетом твору; аналізує епічний твір, пояснює його художні особливості; характеризує образ Климка. Ключові компетентності Учень / учениця: визначає причиново-наслідкові зв’язки між фактами і явищами; висловлює судження про значення доброти й чуйності в людському житті та важливості поціновування людської гідності; порівнює події минулого і сьогодення. НЛ–1, 2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Потреба виховання важливих гуманних якостей людини – чуйності, доброти, турботи про ближнього, здатності співпереживати. |
|||||
27 |
Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. МЗ: Друга світова війна (історія України, всесвітня історія). Відеоматеріал до уроку: https://learningapps.org/16588387
|
1 |
|
|
|
28 |
Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви. МК: фільм «Климко», 1983; режисер М. Вінграновський (кіномистецтво). СЛ: В. Рутківський. «Потерчата». Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: |
1 |
|
|
|
29 |
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Відеоматеріал до уроку:
|
1 |
|
|
|
30 |
Характеристика образу Климка. Художні особливості твору. ТЛ: художня деталь. Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: https://learningapps.org/16589403 |
1 |
|
|
|
31 |
Контрольна робота № 3 з теми «Творчість М. Стельмаха, Г. Тютюнника» (тестування) Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-na-temu-pro-daleki-minuli-chasi-m-stelmah-gr-tyutyunnik-683424.html |
1 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
32 |
ЛРК №2. Віра Багірова. «Свята земля» Відеоматеріал до уроку: https://youtu.be/zzE_kluEdgA |
1 |
|
|
|
33 |
ПЧ № 2. В. Малик «Таємний посол» Відеоматеріал до уроку: https://youtu.be/4XmFqRF7zB8 |
1 |
|
|
|
34 |
Узагальнення вивченого упродовж семестру |
1 |
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР «ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ — ЛЮДИНА…» |
|||||
Олекса СТОРОЖЕНКО Предметні компетентності Учень / учениця: переказує і коментує сюжет твору; пояснює особливості змалювання образу головного героя, його поведінки; розуміє значення художніх образів. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює власні міркування про сенс людського буття, щастя людини; дискутує про морально-етичні проблеми, порушені у творі. НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Осмислення цінності життя людини, його наповненості й сенсу. |
|||||
35 |
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми у творі. СЛ: Ірен Роздобудько. «Арсен». Відеоматеріал до уроку: https://youtu.be/V7yzmMTqJCM |
1 |
|
|
|
36 |
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/oleksa-storozhenko-skarb-1625768.html https://learningapps.org/17368939 |
1 |
|
|
|
37 |
РМ №3 (у). Усний твір «Мої роздуми про щастя» |
1 |
|
|
|
Богдан ЛЕПКИЙ Предметні компетентності Учень / учениця: виразно і вдумливо читає твір, переказує та коментує його зміст, визначає ідею; знаходить та коментує реальне й уявне у творі; висловлює судження про трагічну й комічну ситуації, їхню роль у втiленні ідеї, притчевої моралі; придумує власне закінчення. Ключові компетентності Учень / учениця: аналізує ситуацію з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей, усвідомлює важливість власної ініціативи брати на себе відповідальність; дискутує про морально-етичні проблеми, порушені у творі. НЛ–1,2,3,4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення значення загальнолюдських цінностей. |
|||||
38 |
Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні моральноетичні питання у творі. Збереження загальнолюдських цінностей. Відеоматеріал до уроку: |
1 |
|
|
|
39 |
Трагічна й комічна ситуації, роль їх у розкритті основної думки, моралі. МЗ: Перша світова війна на теренах України (історія України). Перевірка знань: https://learningapps.org/6672770 |
1 |
|
|
|
40 |
ПЧ №3. Прагнення кожної людини бути щасливою у творі Б. Лепкого «Цвіт щастя» Відеоматеріал до уроку: Текст твору: https://narodna-osvita.com.ua/7182-bogdan-lepkiy-cvt-schastya-chitati-onlayn-povniy-tekst-tvoru.html |
1 |
|
|
|
Ліна КОСТЕНКО Предметні компетентності Учень / учениця: виразно, вдумливо читає та коментує поезії; пояснює умовність ситуацій, зображених у них; характеризує образи в поезіях, пояснює їх метафоричний підтекст; розуміє різницю між матеріальним і духовним; визначає й пояснює головну думку. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про духовність людини та її значення в сучасному житті; усвідомлює потребу в розвитку творчої уяви, фантазії, необхідності зберегти в собі ці якості; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі та інших видах мистецтв. Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір). НЛ–1, 2, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення високих моральних якостей, духовного багатства людини. |
|||||
41 |
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...». Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: |
1 |
|
|
|
42 |
Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. Відеоматеріал до уроку: https://youtu.be/D6ATQOPAtLM Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/lina-kostenko-kolorovi-mishi-1254758.html |
1 |
|
|
|
43 |
Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині») Відеоматеріал до уроку: |
1 |
|
|
|
44 |
Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що виявляється індивідуально. («Крила»). МК: В. Ковальчук. «Дитячі сни» (образотворче мистецтво); Ю. Голумбовська. «Крила» (музичне мистецтво). Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: https://learningapps.org/12898500 |
1 |
|
Напам'ять 1 вірш (на вибір) |
|
45 |
РМ №4 (п). Твір-роздум «Істинні та фальшиві цінності в житті людини») |
1 |
|
|
|
Василь СИМОНЕНКО Предметні компетентності Учень / учениця: пояснює поняття «ліричний герой»; виразно і вдумливо читає та коментує поезії; аналізує художні засоби; пояснює символічний зміст образів; висловлює судження про сенс людського буття, патріотизм, почуття власної гідності, самодостатності. Ключові компетентності Учень / учениця: усвідомлює необхідність виявляти активну життєву позицію в житті та прагнути максимальної самореалізації; під час читання творів використовує досвід взаємодії із творами мистецтва в життєвих ситуаціях. Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір). НЛ–2, 3, 4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини, виховання почуття власної гідності. Осмислення необхідності активної життєвої позиції та максимальної самореалізації. |
|||||
46 |
Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів. МК: «Лебеді материнства» (музика і виконання «Bandurband», дебютна відеоробота на муз. А. Пашкевича Ірини Стиць у її вокальному виконанні) (музичне мистецтво). Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: https://learningapps.org/4224386 https://learningapps.org/3684869 https://naurok.com.ua/test/vasil-simonenko-lebedi-materinstva-89827.html |
1 |
|
|
|
47 |
Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина…». МК: «Ти на землі людина» у виконанні «Піккардійської терції» (музичне мистецтво). Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: |
1 |
|
|
|
48 |
Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани…». МЗ: Р. Кіплінг. «Якщо…» (зарубіжна література). Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/vasil-simonenko-gey-novi-kolumbi-y-magellani-60276.html |
1 |
|
Напам'ять 1 вірш (на вибір) |
|
49 |
Контрольна робота № 4 з теми «Ти знаєш, що ти - людина?» (тестування) |
1 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Марина ПАВЛЕНКО Предметні компетентності Учень / учениця: переказує й коментує сюжет повісті, пояснює особливості композиції; знаходить у ній казкове й реальне; характеризує образи дітей та дорослих, аналізує їхні вчинки; розкриває символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів / пояснює назву твору «Аргонавти»; виокремлює і з’ясовує роль художніх засобів у творі. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного. НЛ–1, 2, 3, 4 Емоційно-ціннісне ставлення Спонукання до творення й примноження добра, краси. Усвідомлення відповідальності за свою справу і вчинки. |
|||||
50 |
Марина Павленко. Основні відомості про письменницю. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. Відеоматеріал до уроку: https://youtu.be/W3LWSVfNVc8 |
1 |
|
|
|
51 |
Роздуми про суть людського життя, моральний вибір кожного. Відеоматеріал до уроку: https://youtu.be/Iio0rIGU090 |
1 |
|
|
|
52 |
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків. Відеоматеріал до уроку: https://youtu.be/UDKtptlFOkQ
|
1 |
|
|
|
53 |
Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів. Перевірка знань: https://learningapps.org/3183506 https://learningapps.org/18595389 |
1 |
|
|
|
54 |
ПЧ №4. М. Павленко «Русалонька із 7-В та загублений у часі» Текст твору: https://dovidka.biz.ua/rusalonka-iz-7-v-ta-zahublenyi-u-chasi-skorocheno/ |
1 |
|
|
|
55 |
ЛРК № 3. Галина Бритвак «Мрії збуваються», «Познайомимось знову», «Неспокійна ніч» Тексти творів: https://sites.google.com/site/xatachytalnya1/pismenniki-prikarpatta/galina-britvak |
1 |
|
|
|
Любов ПОНОМАРЕНКО Предметні компетентності Учень / учениця: розуміє значення понять «толерантність», «гуманізм»; уважно читає новелу; пояснює головну думку; коментує власне розуміння закінчення твору; висловлює судження про роль гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини. Ключові компетентності Учень / учениця: усвідомлює важливість міжкультурного діалогу; висловлює судження про порушені у творі проблеми. НЛ–1,2,3,4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення ролі й значення гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини. |
|||||
56 |
Любов Пономаренко. Коротко про письменницю. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. ТЛ: новела. Відеоматеріал до уроку: |
1 |
|
|
|
57 |
Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/ger-peremozheniy-126741.html https://learningapps.org/19287923 https://learningapps.org/3425027 https://learningapps.org/6599326 |
1 |
|
|
|
58 |
Контрольна робота №5 з теми « Творчість Марини Павленко та Любові Пономаренко» (тестування).
|
1 |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
МИ – УКРАЇНЦІ |
|||||
Олег Ольжич. Олена Теліга Предметні компетентності Учень / учениця: виразно й вдумливо читає поезії, аналізує їх визначає їхні провідні мотиви та ідеї; пояснює поняття «ліричний герой». Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює власні роздуми (дискутує) про сенс людського життя, патріотизм, віру в краще, формування себе як особистості. НЛ–1,2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення духовної краси особистості, наділеної розумом, талантом, вірній гуманістичним переконанням. Плекання прагнення стати особистістю. Усвідомлення активної життєвої позиції як вияву європейськості. |
|||||
59 |
Олег Ольжич – поет національного героїзму. Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш…» (із циклу «Незнаному воякові»). Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/oleg-olzhich-zahochesh---i-budesh-329242.html |
1 |
|
|
|
60 |
Олена Теліга. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам. Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/olena-teliga-suchasnikam-959678.html https://naurok.com.ua/test/olena-teliga-suchasnikam-radist-1409818.html |
1 |
|
|
|
Олександр ГАВРОШ Предметні компетентності Учень / учениця: ознайомлюється з історичною довідкою про Івана Фірцака; переказує зміст повісті; визначає головні проблеми, характеризує образи героїв. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює судження про необхідність серйозного ставлення до свого здоров’я, до спорту; про чесність у спортивних змаганнях; створює свою історію з головним героєм — Іваном Силою; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й кіномистецтві. НЛ–1, 3 Емоційно-ціннісне ставлення Утвердження оптимістичних настроїв, бажання розвивати своє тіло, здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті. |
|||||
61 |
Олександр Гаврош. Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». МК: кінофільм «Іван Сила», 2013; режисер В. Андрієнко (кіномистецтво). Відеоматеріал до уроку: https://youtu.be/zQIAnUMZ4HU |
1 |
|
|
|
62 |
Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: |
1 |
|
|
|
63 |
Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. Відеоматеріал до уроку: |
1 |
|
|
|
64 |
Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: |
1 |
|
|
|
Андрій МАЛИШКО. Володимир ІВАСЮК Предметні компетентності Учень / учениця: знає основні відомості про поета та його пісні; виразно і вдумливо читає поезії; визначає і коментує основні мотиви, роль художніх засобів, символічність образів. Ключові компетентності Учень / учениця: висловлює власні роздуми; визначає виражальні засоби поетичного й музичного творів; розуміє значення пісенної спадщини українських поетів, усвідомлює важливість відродження і вивчення оригінальної творчості в наш час. Вивчає напам’ять: 1 вірш (на вибір). НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення важливості морально-етичних цінностей, розвитку естетичного смаку. |
|||||
65 |
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»). МК: Композиторська творчість П. Майбороди, Г. Майбороди, О. Білаша, П. Козицького, Л. Ревуцького, М. Вериківського, А. Штогаренка, В. Івасюка (музичне мистецтво). Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: https://learningapps.org/26369663 https://naurok.com.ua/test/a-malishko-pisnya-pro-rushnik-187597.html https://vseosvita.ua/test/amalyshko-pisnia-pro-rushnyk-293922.html https://naurok.com.ua/test/andriy-malishko-pisnya-pro-rushnik-350451.html |
1 |
|
|
|
66 |
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...». Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/a-malishko-chomu-skazati-y-sam-ne-znayu-170300.html |
1 |
|
|
|
67 |
Володимир Івасюк. Пісенна творчість. Пісні митця, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів Відеоматеріал до уроку: Перевірка знань: |
1 |
|
Напам'ять 1 вірш (на вибір) |
|
68 |
Контрольна робота №6 з теми « Ми - українці» (твір). |
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ Предметні компетентності Учень / учениця: називає імена митців та їхні твори, які вивчалися; виокремлює серед них ті, які найбільше запам’яталися; висловлює міркування про них. Ключові компетентності Учень / учениця: аналізує життєві ситуації, людські вчинки на матеріалі вивчених творів; критично оцінює набутий досвід після прочитання художніх творів. НЛ–1, 2, 3, 4 Емоційно-ціннісне ставлення Усвідомлення потреби мати й захищати власну думку, власну позицію в процесі пізнання. |
||||
69 |
ЛРК № 4. Поетична візитка за творами Орисі Яхневич |
1 |
|
|
|
70 |
УРОК-ПІДСУМОК Бесіда про твори, які вивчались упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. |
1 |
|
|
|