Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 5 класу на 2018/2019 навчальний рік

Про матеріал

Календарно – тематичне планування складено за програмою

Українська література. 5-9 кла¬си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори Р.В.Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804

Українська література: підручник для 5 класу загальної середньої освіти / О. Авраменко. – К: Видавничий дім „Грамота“, 2018. – 255 с.

Перегляд файлу

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

 

                                                                                                               Погоджено

Заступник директора із навчально –

виховної роботи

___ вересня 2018 року

 _______________ (ПІП)

 

                      

 

 

 

 

 

 

Календарно – тематичне планування

уроків  української літератури   

у    5  класі

на 2018/2019 навчальний рік

учителя Скворцової О.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно – тематичне планування складено за програмою

Українська література. 5-9 кла­си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори Р.В.Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804

 

Українська література: підручник для 5 класу загальної середньої освіти / О. Авраменко. – К: Видавничий дім „Грамота“, 2018. – 255 с.

 

Обов’язкова кількість видів контролю

5 клас

 

 

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

- контрольного класного твору;

 

- виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

 

 

 

2

3

 

 1

 

 

2

Уроки розвитку мовлення

2 (у+п)

2 (у+п)

Уроки позакласного читання

2

2

Виразне читання

1

1

Література рідного краю

2

2

Перевірка зошитів

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

з/п

Зміст програмового матеріалу

К-сть

годин

Дата

Примітка

 

 

Вступ.

 

 

 

1

Слово в житті людини. Образне слово – першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.

1

 

 

 

Світ фантазії та мудрості

4

 

 

2

Міфи та легенди українців: Добро і зло, їхня роль у житті. Міфи Берегиня, Дажбог.  Легенда Чому пес живе коло людини?.

ТЛ:міф, фольклор, легенда.

1

 

 

3

Первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. ”Неопалима купина”. ”Як виникли Карпати”. Реальні та фантастичні елементи людської поведінки.

ТЛ: легенда.

1

 

 

4

Народні перекази. ”Прийом у запорожців”. Звичаї та традиції запорозьких козаків.

 ТЛ:переказ.

1

 

 

 

Народні казки

4

 

 

5

Тематика народних казок, їх різновиди (про звірів, побутові, чарівні, пригодницькі тощо).

ТЛ: народна казка, тема, гіпербола.

1

 

 

6

„Яйце-райце“. Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв'язок із міфами.

1

 

 

7

Побудова казки (зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит. Мудра дівчина.

1

 

 

8

Народне уявлення про добро і зло в казці. Аналіз фантастичного й реального. Летючий корабель.

1

 

 

9

Тематика, різновиди, побудова народних казок. Читання казок за ролями.

Виразне читання казок (1).

1

 

 

 

Літературні казки

12

 

 

10

Літературні казки. Відмінність літературної казки від народної. Дитинство І.Франка. І. Франко-казкар (зб. Коли ще звірі говорили).

ТЛ: літературна казка.

1

 

 

11

І.Франко. Фарбований Лис.  Зміст казки, головні персонажі, другорядні.

1

 

 

12

І.Франко. Фарбований Лис. Образ Лиса, риси його характеру .

ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова

1

 

 

13

РМ №1. Складання плану-характеристики казкового героя.(письмово)

1

 

 

14

Контрольна робота №1. Світ фантазії, мудрості. Народні казки. Літературні казки. (тести, відповіді на запитання).

1

 

 

 

Тематична

 

 

 

15

Література рідного краю №1. Що робить мене людиною? (Роздуми над творами Івана Горового).

1

 

 

16

Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Хуха-Моховинка. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору.

1

 

 

17

 

Василь Королів-Старий. Хуха-Моховинка. Добро і зло в казці. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки.

ТЛ: портрет.

1

 

 

18

ПЧ №1. Василь Королів-Старий Потерчата. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору.

1

 

 

19

Василь Симоненко. Цікаві сторінки з дитинства митця. Цар Плаксій та Лоскотон.

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), порівняння, епітети.

1

 

 

20

Василь Симоненко. ”Цар Плаксій та Лоскотон”. Різні життєві позиції царя Плаксія та Лоскотона (песимістична та оптимістична). Казкова історія і сучасне життя.

1

 

 

21

Галина Малик. Біографічні відомості про письменницю та її повість-казка ”Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”.

1

 

 

22

Галина Малик. Повість-казка Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії. Морально-етичні проблеми в казці.

1

 

 

23

Галина Малик. Повість-казка ”Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”. Добро і зло, відповідальність за свої вчинки. 

1

 

 

24

Галина Малик. Повість-казка ”Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”. Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців.

1

 

 

25

Контрольна робота №2. Світ фантазії, мудрості. Літературні казки. (тести, відповіді на запитання)

1

 

 

26

ПЧ №2. О.Сенатович. ”Малий Віз”. Чарівний сон Дмитрика як умовний літературний прийом.

1

 

 

27

РМ №2. Самостійне складання та розповідь казки (у).

1

 

 

28

Література рідного краю №2. Григорій Крячко. Коротко про митця. Поезії письменника про Петрівський край.

1

 

 

 

Із народної мудрості

2

 

 

29

Загадка як вид усної народної творчості. Зміст і форма загадок . Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин)

ТЛ: загадка

1

 

 

30

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ і його оцінка в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості.

ТЛ: прислів’я, приказка, метафора.

1

 

 

31

Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршових загадок. Особливості його поетичної мови. ”Химерний, маленький…”, ”Що за птиця? ”.

ТЛ: акровірш.

1

 

 

32

Леонід Глібов ”Хто вона? ”, ”Хто розмовляє? ”, ”Хто сестра і брат? ”. Життєствердний пафос віршів Л.Глібова.

1

 

 

 

Тематична

 

 

 

 

Історичне минуле нашого народу

11

 

 

33

Літописні оповіді. ”Повість минулих літ” - найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь.

ТЛ: літопис.

1

 

 

34

Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава. Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо.

1

 

 

35

,,Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам. Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо.

1

 

 

36

Олександр Олесь. ,,Заспів. Поетична оповідь про минуле нашого народу.

1

 

 

37

Олександр Олесь. Ярослав Мудрий (із книги Княжа Україна). Поетична оповідь про минуле нашого народу, князя Київської Русі та його заповіт .

1

 

 

38

Драматичний твір Олександра Олеся на тему народної казки Микита Кожум’яка

ТЛ: драматичний твір і його побудова.

1

 

 

39

Драматичний твір Олександра Олеся на тему народної казки Микита Кожум’яка. Виразне читання в особах

1

 

 

40

Зірка Мензатюк ,,Таємниця козацької шаблі”. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України.

ТЛ. Епічний твір

1

 

 

41

Зірка Мензатюк ,,Таємниця козацької шаблі”. Фантастичне і реальне в повісті. Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини.

1

 

 

42

Зірка Мензатюк ,,Таємниця козацької шаблі”. Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі.

1

 

 

43

Зірка Мензатюк ,,Таємниця козацької шаблі”. Екзотика старовинних українських замків.

1

 

 

44

Контрольна робота №3. Із народної мудрості: загадки, прислів’я, приказки. Л.Глібов. Історичне минуле нашого народу. (тести, відповіді на запитання)

1

 

 

 

Тематична

 

 

 

 

Рідна Україна. Світ природи

16

 

 

45

Україна часів Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті С.Васильченка В бур’янах.

1

 

 

46

Образ Тараса Шевченка та його життя в повісті С.Васильченка В бур’янах.

1

 

 

47

Т.Шевченко. За сонцем хмаронька пливе… Картини довколишнього світу, природи в поезії .

ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.

1

 

Вивчити напам’ять

 

48

Т.Шевченко. Садок вишневий коло хати… Краса природи у творах.

Виразне читання (2) напам’ять віршів.

1

 

Вивчити напам’ять

49

Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерність відтворення краси природи в поезіях Не бував ти у наших краях!, Гаї шумлять…       ТЛ: ліричний герой.

1

 

 

50

Вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова в поезії ”Блакить мою душу обвіяла…”. Мелодійність віршів П.Тичини.

1

 

Вивчити напам’ять один вірш (на вибір)

51

РМ №3. Художній етюд про природу (усно).

1

 

 

52

Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема оповідання Лось.

 ТЛ: оповідання.

1

 

 

53

Євген Гуцало. „Лось“. Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків

1

 

Зошит

54

ПЧ №3. Є Гуцало ”Сім’я дикої качки”. Переказ епізодів за малюнками.

1

 

 

55

Максим Рильський. Основні відомості про поета. Вміння бачити красу рідної природи й створювати красу засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»)

1

 

 

56

Єдність людини й природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям в поезії М.Рильського ,,Осінь-маляр із палітрою пишною…”

1

 

Вивчити напам’ять один вірш  (на вибір)

 

57

Григір Тютюнник. Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні ,,Дивак

1

 

 

58

Паралельність і єдність двох світів – природи й людини, зображені в оповіданні Г.Тютюнника ,,Дивак”. Особливості характеру Олеся, його обдарованість.

1

 

 

59

Контрольна робота №4. Контрольний твір. ,,Людина – найвища цінність

1

 

 

60

РМ № 4. Г.Тютюнника ,,Дивак (письмово). Творча розповідь за мотивами твору чи окремого епізоду

1

 

 

 

Тематична

 

 

 

61

ПЧ №4. Олена Пчілка. ,,Сосонка. Сосонка як символ для хлопчика Івася. Дивовижна пригода з ним.

1

 

 

62

Гуманізм повісті М.Вінграновського ,,Сіроманець”.

1

 

 

63

Доброта, вигадливість, рішучість Сашка – героя повісті М.Вінграновського ,,Сіроманець.

1

 

 

64

Драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи в повісті                                      М. Вінграновського ,,Сіроманець.

1

 

 

65

Власне закінчення твору М.Вінграновського ,,Сіроманець

1

 

 

66

Контрольна робота №5. ,,Рідна Україна. Світ природи (тести, відповіді на запитання)

1

 

 

67

Література рідного краю №3. О.Жовна ,,Маленьке життя

1

 

 

68

Література рідного краю №4. О.Жовна ,,Маленьке життя

1

 

 

69

Конкурс знавців літератури ,,Розумники і розумниці.

1

 

 

70

Повторення та узагальнення. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлень.

1

 

 

 

Тематична

 

 

 

 

doc
Додано
20 січня 2019
Переглядів
986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку