Календарно – тематичне планування складено за програмою
Українська література. 5-9 кла¬си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори Р.В.Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804
Українська література: підручник для 5 класу загальної середньої освіти / О. Авраменко. – К: Видавничий дім „Грамота“, 2018. – 255 с.
Погоджено
Заступник директора із навчально –
виховної роботи
___ вересня 2018 року
_______________ (ПІП)
Календарно – тематичне планування
уроків української літератури
у 5 класі
на 2018/2019 навчальний рік
учителя Скворцової О.М.
Календарно – тематичне планування складено за програмою
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Автори Р.В.Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804
Українська література: підручник для 5 класу загальної середньої освіти / О. Авраменко. – К: Видавничий дім „Грамота“, 2018. – 255 с.
Обов’язкова кількість видів контролю
5 клас
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: - контрольного класного твору;
- виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2
–
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Виразне читання |
1 |
1 |
Література рідного краю |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ з/п |
Зміст програмового матеріалу |
К-сть годин |
Дата |
Примітка
|
|
Вступ. |
|
|
|
1 |
Слово в житті людини. Образне слово – першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва. |
1 |
|
|
|
Світ фантазії та мудрості |
4 |
|
|
2 |
Міфи та легенди українців: Добро і зло, їхня роль у житті. Міфи ”Берегиня”, ”Дажбог”. Легенда ”Чому пес живе коло людини? ”. ТЛ:міф, фольклор, легенда. |
1 |
|
|
3 |
Первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. ”Неопалима купина”. ”Як виникли Карпати”. Реальні та фантастичні елементи людської поведінки. ТЛ: легенда. |
1 |
|
|
4 |
Народні перекази. ”Прийом у запорожців”. Звичаї та традиції запорозьких козаків. ТЛ:переказ. |
1 |
|
|
|
Народні казки |
4 |
|
|
5 |
Тематика народних казок, їх різновиди (про звірів, побутові, чарівні, пригодницькі тощо). ТЛ: народна казка, тема, гіпербола. |
1 |
|
|
6 |
„Яйце-райце“. Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв'язок із міфами. |
1 |
|
|
7 |
Побудова казки (зачин, кінцівка), її яскравий національний колорит. ”Мудра дівчина”. |
1 |
|
|
8 |
Народне уявлення про добро і зло в казці. Аналіз фантастичного й реального. ”Летючий корабель”. |
1 |
|
|
9 |
Тематика, різновиди, побудова народних казок. Читання казок за ролями. Виразне читання казок (1). |
1 |
|
|
|
Літературні казки |
12 |
|
|
10 |
Літературні казки. Відмінність літературної казки від народної. Дитинство І.Франка. І. Франко-казкар (зб. ”Коли ще звірі говорили”). ТЛ: літературна казка. |
1 |
|
|
11 |
І.Франко. ”Фарбований Лис”. Зміст казки, головні персонажі, другорядні. |
1 |
|
|
12 |
І.Франко. ”Фарбований Лис”. Образ Лиса, риси його характеру . ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова |
1 |
|
|
13 |
РМ №1. Складання плану-характеристики казкового героя.(письмово) |
1 |
|
|
14 |
Контрольна робота №1. Світ фантазії, мудрості. Народні казки. Літературні казки. (тести, відповіді на запитання). |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
15 |
Література рідного краю №1. Що робить мене людиною? (Роздуми над творами Івана Горового). |
1 |
|
|
16 |
Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. ”Хуха-Моховинка”. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. |
1 |
|
|
17
|
Василь Королів-Старий. ”Хуха-Моховинка”. Добро і зло в казці. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки. ТЛ: портрет. |
1 |
|
|
18 |
ПЧ №1. Василь Королів-Старий ”Потерчата”. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. |
1 |
|
|
19 |
Василь Симоненко. Цікаві сторінки з дитинства митця. ”Цар Плаксій та Лоскотон”. ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), порівняння, епітети. |
1 |
|
|
20 |
Василь Симоненко. ”Цар Плаксій та Лоскотон”. Різні життєві позиції царя Плаксія та Лоскотона (песимістична та оптимістична). Казкова історія і сучасне життя. |
1 |
|
|
21 |
Галина Малик. Біографічні відомості про письменницю та її повість-казка ”Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”. |
1 |
|
|
22 |
Галина Малик. Повість-казка ”Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”. Морально-етичні проблеми в казці. |
1 |
|
|
23 |
Галина Малик. Повість-казка ”Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”. Добро і зло, відповідальність за свої вчинки. |
1 |
|
|
24 |
Галина Малик. Повість-казка ”Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”. Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Недоладії та її мешканців. |
1 |
|
|
25 |
Контрольна робота №2. Світ фантазії, мудрості. Літературні казки. (тести, відповіді на запитання) |
1 |
|
|
26 |
ПЧ №2. О.Сенатович. ”Малий Віз”. Чарівний сон Дмитрика як умовний літературний прийом. |
1 |
|
|
27 |
РМ №2. Самостійне складання та розповідь казки (у). |
1 |
|
|
28 |
Література рідного краю №2. Григорій Крячко. Коротко про митця. Поезії письменника про Петрівський край. |
1 |
|
|
|
Із народної мудрості |
2 |
|
|
29 |
Загадка як вид усної народної творчості. Зміст і форма загадок . Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин) ТЛ: загадка |
1 |
|
|
30 |
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ і його оцінка в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. ТЛ: прислів’я, приказка, метафора. |
1 |
|
|
31 |
Леонід Глібов – відомий український поет і байкар. Фольклорна основа його віршових загадок. Особливості його поетичної мови. ”Химерний, маленький…”, ”Що за птиця? ”. ТЛ: акровірш. |
1 |
|
|
32 |
Леонід Глібов ”Хто вона? ”, ”Хто розмовляє? ”, ”Хто сестра і брат? ”. Життєствердний пафос віршів Л.Глібова. |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|
Історичне минуле нашого народу |
11 |
|
|
33 |
Літописні оповіді. ”Повість минулих літ” - найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. ”Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь”. ТЛ: літопис. |
1 |
|
|
34 |
”Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава”. Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо. |
1 |
|
|
35 |
,,Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам”. Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо. |
1 |
|
|
36 |
Олександр Олесь. ,,Заспів”. Поетична оповідь про минуле нашого народу. |
1 |
|
|
37 |
Олександр Олесь. ”Ярослав Мудрий” (із книги ”Княжа Україна”). Поетична оповідь про минуле нашого народу, князя Київської Русі та його заповіт . |
1 |
|
|
38 |
Драматичний твір Олександра Олеся на тему народної казки ”Микита Кожум’яка” ТЛ: драматичний твір і його побудова. |
1 |
|
|
39 |
Драматичний твір Олександра Олеся на тему народної казки ”Микита Кожум’яка”. Виразне читання в особах |
1 |
|
|
40 |
Зірка Мензатюк ,,Таємниця козацької шаблі”. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. ТЛ. Епічний твір |
1 |
|
|
41 |
Зірка Мензатюк ,,Таємниця козацької шаблі”. Фантастичне і реальне в повісті. Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. |
1 |
|
|
42 |
Зірка Мензатюк ,,Таємниця козацької шаблі”. Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. |
1 |
|
|
43 |
Зірка Мензатюк ,,Таємниця козацької шаблі”. Екзотика старовинних українських замків. |
1 |
|
|
44 |
Контрольна робота №3. Із народної мудрості: загадки, прислів’я, приказки. Л.Глібов. Історичне минуле нашого народу. (тести, відповіді на запитання) |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
|
Рідна Україна. Світ природи |
16 |
|
|
45 |
Україна часів Т.Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство на основі повісті С.Васильченка ”В бур’янах”. |
1 |
|
|
46 |
Образ Тараса Шевченка та його життя в повісті С.Васильченка ”В бур’янах”. |
1 |
|
|
47 |
Т.Шевченко. ”За сонцем хмаронька пливе…” Картини довколишнього світу, природи в поезії . ТЛ: персоніфікація, ліричний твір. |
1 |
|
Вивчити напам’ять
|
48 |
Т.Шевченко. ”Садок вишневий коло хати…” Краса природи у творах. Виразне читання (2) напам’ять віршів. |
1 |
|
Вивчити напам’ять |
49 |
Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерність відтворення краси природи в поезіях ”Не бував ти у наших краях! ”, ”Гаї шумлять…” ТЛ: ліричний герой. |
1 |
|
|
50 |
Вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова в поезії ”Блакить мою душу обвіяла…”. Мелодійність віршів П.Тичини. |
1 |
|
Вивчити напам’ять один вірш (на вибір) |
51 |
РМ №3. Художній етюд про природу (усно). |
1 |
|
|
52 |
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема оповідання ”Лось”. ТЛ: оповідання. |
1 |
|
|
53 |
Євген Гуцало. „Лось“. Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків |
1 |
|
Зошит |
54 |
ПЧ №3. Є Гуцало ”Сім’я дикої качки”. Переказ епізодів за малюнками. |
1 |
|
|
55 |
Максим Рильський. Основні відомості про поета. Вміння бачити красу рідної природи й створювати красу засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…») |
1 |
|
|
56 |
Єдність людини й природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям в поезії М.Рильського ,,Осінь-маляр із палітрою пишною…” |
1 |
|
Вивчити напам’ять один вірш (на вибір)
|
57 |
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні ,,Дивак” |
1 |
|
|
58 |
Паралельність і єдність двох світів – природи й людини, зображені в оповіданні Г.Тютюнника ,,Дивак”. Особливості характеру Олеся, його обдарованість. |
1 |
|
|
59 |
Контрольна робота №4. Контрольний твір. ,,Людина – найвища цінність” |
1 |
|
|
60 |
РМ № 4. Г.Тютюнника ,,Дивак” (письмово). Творча розповідь за мотивами твору чи окремого епізоду |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
61 |
ПЧ №4. Олена Пчілка. ,,Сосонка”. Сосонка як символ для хлопчика Івася. Дивовижна пригода з ним. |
1 |
|
|
62 |
Гуманізм повісті М.Вінграновського ,,Сіроманець”. |
1 |
|
|
63 |
Доброта, вигадливість, рішучість Сашка – героя повісті М.Вінграновського ,,Сіроманець”. |
1 |
|
|
64 |
Драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи в повісті М. Вінграновського ,,Сіроманець”. |
1 |
|
|
65 |
Власне закінчення твору М.Вінграновського ,,Сіроманець” |
1 |
|
|
66 |
Контрольна робота №5. ,,Рідна Україна. Світ природи” (тести, відповіді на запитання) |
1 |
|
|
67 |
Література рідного краю №3. О.Жовна ,,Маленьке життя” |
1 |
|
|
68 |
Література рідного краю №4. О.Жовна ,,Маленьке життя” |
1 |
|
|
69 |
Конкурс знавців літератури ,,Розумники і розумниці”. |
1 |
|
|
70 |
Повторення та узагальнення. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлень. |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|