КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 9-А, 9-Б КЛАСІВ
(70 годин 2 год. на тиждень)
І семестр
№ п/п |
Зміст програмового матеріалу |
К-ть годин |
Дата |
Примітка |
|
9-А |
9-Б |
||||
Вступ |
|||||
1 |
Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця |
1 |
|
|
|
Усна народна творчість Родинно-побутові пісні |
|||||
2 |
Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. Види родинно-побутових пісень (про кохання, про сімейне життя, жартівливі). «Місяць на небі, зiроньки сяють…» ТЛ: народна пісня (поглиблено) |
1 |
|
|
Напам'ять 1 баладу чи пісню (на вибір) |
3 |
Культ романтизованих почуттів, традиційна символіка. «Цвіте терен, цвіте терен…», «Ой під вишнею, під черешнею…» |
1 |
|
|
|
Українські народні балади |
|||||
4 |
Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад. Класифікація балад. «Ой летіла стріла» ТЛ: балада |
1 |
|
|
|
5 |
Драматизм твору, специфічність закінчення, реалістичне і фантастичне в баладі. «Ой на горі вогонь горить» |
1 |
|
|
|
6 |
ПЧ Іван Сенченко «Діоген» |
1 |
|
|
ПЧ |
7 |
Контрольна робота з теми «Усна народна творчість» (тест) |
|
|
|
КР №1
|
Давня українська література Українська середньовічна література ХІ–ХV ст. |
|||||
8 |
Розвиток писемності після хрещення Русі-України (988 р.). Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава) |
1 |
|
|
|
9 |
Перекладна література. Біблія як Святе Письмо й художній текст. Українські переклади Біблії. Притча про блудного сина ТЛ: притча |
1 |
|
|
|
10 |
Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у зарубіжній та українській літературах. Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея |
1 |
|
|
|
11 |
РМ №1 Усна розповідь на тему «Моя улюблена легенда з Біблії» |
1 |
|
|
РМ 1 усно |
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України |
|||||
12 |
Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ». «Поученіє Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик ТЛ: літописи |
1 |
|
|
|
13 |
«Слово о полку Ігоревім» — давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви його в ХІХ–ХХ ст. Питання авторства ТЛ: ліро-епіка |
1 |
|
|
|
14 |
«Слово о полку Ігоревім». Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму. «Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни |
1 |
|
|
|
15 |
Контрольна робота письмовий твір за розділами «Давня українська література. Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України»
|
1 |
|
|
КР №2 твір |
Українська література доби Ренесансу і доби Бароко |
|||||
16 |
Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Іван Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський – видатні діячі української культури ТЛ: Ренесанс, Бароко |
1 |
|
|
|
17 |
Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г. Граб’янки, С. Величка) та «Історію русів». Вертеп як вид лялькового театрального дійства |
1 |
|
|
|
18 |
ЛРК В. Пагиря – співець і дослідник рідного краю. Новела «Без хліба». |
1 |
|
|
ЛРК |
19 |
Г. Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали. Біблійна основа творчості та його вчення про самопізнання. «Всякому місту – звичай і права…» |
1 |
|
|
Вивчити напам’ять |
20 |
Г. Сковорода. «De libertate». Проповідь житейської невибагливості, пошуку гармонії з собою і світом. Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки Харківські». «Бджола та Шершень». ВЧ Байки та вірші Г.Сковороди |
1 |
|
|
ВЧ №1 |
Нова українська література |
|||||
21 |
Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний процес кінця ХVIII ст. – першої половини ХІХ ст. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями. Визначні українські письменники |
1 |
|
|
|
22 |
Творчість І. Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія появи «Енеїди» ТЛ: травестія, пародія, бурлеск |
1 |
|
|
|
23 |
І. Котляревський. «Енеїда». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в поемі ТЛ: алюзія |
1 |
|
|
|
24 |
І. Котляревський. «Енеїда». Бурлескний гумор, народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла) |
1 |
|
|
|
25 |
І. Котляревський. «Наталка Полтавка». Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії. Колоритні образи твору. Сценічне життя твору |
1 |
|
|
|
26 |
РМ №2 Наталка як уособлення кращих рис української жінки |
1 |
|
|
РМ 2 письмово
|
27 |
Г. Квітка – Основ’яненко. Батько української прози. П. Куліш про Г. Квітку. Гуманізм та християнські ідеали, етнографічне тло творів. «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури |
1 |
|
|
|
28 |
Г. Квітка – Основ’яненко. «Маруся» – приклад прози із виразними рисами сентименталізму. Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень |
1 |
|
|
|
29 |
Г. Квітка – Основ’яненко. «Маруся». Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору |
1 |
|
|
|
30 |
Контрольна робота з теми «Українська література доби Ренесансу і доби Бароко. Нова українська література» за творчістю І. Котляревського, Г. Квітки-Основ'яненка (тест) |
1 |
|
|
КР №3 |
31 |
ПЧ О. Забужко. Оповідання зі збірки «Сестро, сестро» |
1 |
|
|
ПЧ |
32 |
ЛРК Неповторний світ поезії Василя Кузана |
1 |
|
|
ЛРК
|