10 клас
Українська література
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематіщне планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 10—11 класи. Рівень стандарт
За підручником : Українська література (рівень стандарту) підруч. для 10 кл. закл. загальн. серед. освіти / Олександр Авраменко, Василь Пахаренко. — К. : Грамота, 2018. — 256 с.: іл.
Обов’язкова кількість видів контролю
Форми контролю |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
Контрольні роботи
у формі: - контрольного класного твору; - виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3
2
2 |
1. 2. 3.
1. 2.
1. 2.
|
3
2
2 |
1. 2. 3.
1. 2.
1. 2.
|
Уроки розвитку мовлення(РМ) |
2 (у+п) |
1. 2.
|
2 (у+п) |
1. 2.
|
Уроки позакласного читання(ПЧ) |
1 |
|
1 |
|
Перевірка зошитів |
4 |
1. 2. 3. 4.
|
5 |
1. 2. 3. 4. 5. |
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
||
І семестр |
|||||
Вступ Реалістична українська проза |
|||||
1 |
|
Українська література др. пол. ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Особливості реалістичної прози |
|
||
2 |
|
Іван Нечуй-Левицький. Творчість і життя письменника як новий імпульс української літератури |
|
||
3 |
|
“Кайдашева сім’я” І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. ТЛ: соціально-побутова повість |
|
||
4 |
|
Реалізм повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”. Актуальність проблеми батьків і дітей. ТЛ: реалізм (поглиблено) |
|
||
5 |
|
Колоритні людські характери в повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”. Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. ТЛ: засоби змалювання комічного |
|
||
6 |
|
Панас Мирний. Життєвий і творчий шлях письменника |
|
||
7 |
|
“Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Панаса Мирного та Івана Білика – перший український соціально-психологічний роман. ТЛ: соціально-психологічний роман |
|
||
8 |
|
Широта представлення народного життя в романі Панаса Мирного та Івана Білика “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” |
|
||
Зошит |
|
||||
9 |
|
Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукача до розбійництва |
|
||
10 |
|
Жіночі образи в романі “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини |
|
||
11 |
|
Контрольна робота №1. Творчість Івана Нечуя-Левицького та Панаса Мирного (тест) |
|
||
Тематична |
|||||
“Театр корифеїв” |
|||||
12 |
|
Розвиток драматургії. Від аматорських гуртків до “театру корифеїв”. Популярність “театру корифеїв” |
|
||
13 |
|
Іван Карпенко-Карий. Життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності, новаторство |
|
||
14 |
|
Комедія “Мартин Боруля”, її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя |
|
||
15 |
|
Підміна особистісних етичних цінностей становою належністю в комедії І. Карпенка-Карого “Мартин Боруля”. ТЛ: комедія |
|
||
16-17 |
|
Контрольна робота №2. Творчість Івана Карпенка-Карого (твір) |
|
||
18 |
|
Урок позакласного читання №1 |
|
||
Зошит |
|
||||
Тематична |
|
||||
|
|
Титан духу і думки |
|
||
19 |
|
Іван Франко – письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності письменника |
|
||
20 |
|
Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси в сонеті І. Франка “Сикстинська мадонна”. ТЛ: сонет |
|
||
21 |
|
Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму в поезії І. Франка “Гімн”. ТЛ: гімн |
|
||
22 |
|
Поетична збірка І. Франка “Зів’яле листя”. Любовні мотиви в поезіях “Ой ти, дівчино, з горіха зерня” і “Чого являєшся мені...” |
|
||
23 |
|
Виразне читання поезій І. Франка (напам’ять) |
|
||
24 |
|
Філософська поезія І. Франка. Драматизм людських стосунків у “Легенді про вічне життя” ТЛ: філософська поезія |
|
||
Зошит |
|
||||
25 |
|
Поема “Мойсей” – вершинний твір І. Франка. Проблематика твору. ТЛ: терцини |
|
||
26 |
|
Характеристика героїв поеми І. Франка “Мойсей”. Пролог до поеми – заповіт українському народові |
|
||
27 |
|
Проза І. Франка. Жіноча доля в новелі І. Франка “Сойчине крило”. Образ героя-адресата в новелі І. Франка “Сойчине крило” – уособлення боротьби між “естетикою” і “живим чоловіком”. Значення творчості І. Франка ТЛ: поняття про модернізм |
|
||
28 |
|
Контрольна робота №3. Творчість Івана Франка (тест) |
|
||
Тематична |
|||||
Модерна українська проза |
|||||
29 |
|
Основні риси українського прозового модернізму. Михайло Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду письменника |
|
||
30 |
|
Психологічна новела М. Коцюбинського “Intermezzo” з жанровими ознаками “поезії в прозі”. Автобіографічна основа новели. ТЛ: психологічна новела, “поезія в прозі” |
|
||
31 |
|
Символічні образи в новелі М. Коцюбинського “Intermezzo”. Проблеми душевної рівноваги. Поетика імпресіонізму. ТЛ: імпресіонізм |
|
||
32 |
|
Повторення вивченого матеріалу в І семестрі (вікторина) |
|
||
Зошит |
|
||||
ІІ семестр |
|||||
33 |
|
М. Коцюбинський. Повість “Тіні забутих предків”. Зміст твору |
|
||
34 |
|
Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю |
|
||
35 |
|
Фольклорне тло в повісті М. Коцюбинського “Тіні забутих предків”. Світ людини у зв’язку зі світом природи. Образи й символи повісті. Образи Івана та Марічки як утілення романтичної ідеї незнищенності кохання |
|
||
36 |
|
Урок розвитку комунікативних умінь Усне переказування найбільш разючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору |
|
||
37 |
|
Контрольна робота №4. Творчість Михайла Коцюбинського (твір) |
|
||
Зошит |
|||||
Тематична |
|||||
38 |
|
Життя і творчість Ольги Кобилянської |
|
||
39 |
|
Краса вільної душі й аристократизм духу в новелі О. Кобилянської «Іmpromtu phantasie». Автобіографізм твору |
|
||
40 |
|
Образи жінок-інтелектуалок у новелі О. Кобилянської «Valse melancolique» |
|
||
41 |
|
Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь новели О. Кобилянської «Valse melancolique». Глибокий психологізм твору |
|
||
42 |
|
Життя і творчість Василя Стефаника |
|
||
43 |
|
Психологічне розкриття теми еміграції в новелі В. Стефаника “Камінний хрест”. Історична основа твору, його сюжетно-композиційні особливості. Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного |
|
||
44 |
|
Багатозначність символічних образів. Камінний хрест – уособлення долі людини. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею. ТЛ: експресіонізм |
|
||
45 |
|
Життя і творчість Володимира Винниченка. Винниченко-художник |
|
||
46 |
|
Поєднання реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту в новелі В. Винниченка “Момент” |
|
||
Зошит |
|||||
47 |
|
Образ панни – утілення ідеї вічної жіночності й краси в новелі В. Винниченка “Момент”. Імпресіонізм твору |
|
||
48 |
|
Контрольна робота №5. Творчість Ольги Кобилянської, Василя Стефаника й Володимира Винниченка (тест) |
|
||
49 |
|
Альманах “З-над хмар і з долин”. Угруповання “Молода муза”. “Нова” драма на межі століть |
|
||
Тематична |
|||||
Образне слово поетичного модернізму |
|||||
50 |
|
Життєвий і творчий шлях Лесі Українки |
|
||
51 |
|
“Contra spem spero!” Лесі Українки як світоглядна декларація сильної, вольової особистості. Символічність, романтичні образи, прийом контрасту. Призначення поета й поезії у вірші “Слово, чому ти не твердая криця...” ТЛ: неоромантизм |
Вивити напам’ять “Contra spem spero!” |
||
52 |
|
Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети у вірші Лесі Українки “Мріє, не зрадь”. Зображення повені людських почуттів у вірші “Стояла я і слухала весну...” |
|
||
Зошит |
|||||
53 |
|
Виразне читання поезій Лесі Українки (напам’ять) |
|
||
54 |
|
Драма Лесі Українки “Лісова пісня”, її фольклорно-міфологічна основа. ТЛ: драма-феєрія |
|
||
55 |
|
Символічність образів Мавки й дядька Лева – уособлення духовності й краси. Мати Лукаша й Килини – антиподи головній героїні Мавці в драмі-феєрії Лесі Українки “Лісова пісня”. Симбіоз духовності і прагматизму в образі Лукаша |
|
||
56 |
|
Природа і людина в драмі-феєрії Лесі Українки “Лісова пісня”. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Художні особливості драми-феєрії |
|
||
57 |
|
Урок позакласного читання №2. Леся Українка «Бояриня» |
|
||
58 |
|
Урок розвитку комунікативних умінь Письмовий твір за творчістю Лесі Українки |
|
||
59 |
|
Життя і творчість Миколи Вороного, багатогранна діяльність поета. Творчість М. Вороного – перша декларація ідей і форм символізму. Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії М. Вороного “Блакитна Панна”. ТЛ: символізм |
Напам’ять “Блакитна Панна”.
|
||
60 |
|
Жіночий образ як сюжетний центр символістського твору “Інфанта”. Мотив самотності людини |
|
||
61 |
|
Виразне читання поезій Миколи Вороного (напам’ять) |
|
||
Зошит |
|||||
62 |
|
Життя і творчість Олександра Олеся, світоглядні переконання митця. Неоромантичні й символістські тенденції у вірші “З журбою радість обнялась...” |
|
||
63 |
|
“Чари ночі” Олександра Олеся – перлина інтимної лірики. Мотив краси, кохання й молодості. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів у вірші “О слово рідне! Орле скутий!..” |
Напам’ять “Чари ночі” |
||
64 |
|
Виразне читання поезій Олександра Олеся (напам’ять) |
|
||
65 |
|
Драматичний етюд Олександра Олеся “По дорозі в Казку”. Дорога в Казку – символ духовних поривань до кращого життя. ТЛ: драматичний етюд |
|
||
66 |
|
Контрольна робота №6. Творчість Лесі Українки, Миколи Вороного, Олександра Олеся (тест) |
|
||
67 |
|
Література рідного краю (прозові твори) |
|
||
68 |
|
Література рідного краю (віршовані твори) |
|
||
69 |
|
Повторення вивченого матеріалу в ІІ семестрі (вікторина) |
|
||
70 |
|
Підсумковий урок |
|
||
Зошит |
|||||
Тематична |
|||||