Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 7 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навальних закладів. Українська література 5-9 класи. (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)
Перегляд файлу

7  клас

Українська література

(70 год, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне дланування для 7-го класу відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи (зі змінами затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.)

 

І семестр

Пор.

Дата

Зміст програмового матеріалу

Примітки

Вступ

1

 

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником, його особливість і значення. Функції мистецтва.

 

Із пісенних скарбів

2

 

Жанрово-тематичне розміїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо) Ідейно-художнє їх багатство. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні.

ТЛ: суспільно-побутові пісні.

 

3

 

«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою» (1 пісня на вибір учителя). Трагізм і героїзм у козацьких піснях.

Вивчити напам'ять одну пісню (на вибір)

4

 

«Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька» (1 пісня на вибір учителя). Трагізм і героїзмкозацьких і чумацьких пісень.

5

 

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного мистецтва». Особливість жанру і його життєвість. Будова, ритм коломийок. Життєствердний і гумористичний пафос.

ТЛ: коломийки.

 

6

 

РМ. Складання коломийок на тему шкільного життя (усно).

 

Про далекі минулі часи

7

 

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут» Історична основа повісті.

ТЛ: історична повість.

 

8

 

Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо—татарських нападників у повісті. Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті.

 

9

 

Птріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави.

 

10

 

Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка.

 

11

 

Художні засоби, особливості мови повісіті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісіті.

 

12

 

ВЧ. Читання напам'ять прозового уривка з повісті «Захар Беркут»

 

13

 

Контрольна робота. Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван Франко (розгорнуті відповіді на запитання)

 

14

 

ЛРК. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

 

15

 

Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало...»).

 

16

 

Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»).

ТЛ: балада, метаморфоза.

 

17

 

«Заповіт» («Як умру, то поховайте...») – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

ТЛ: ідея.

Вивчити напам'ять.

18

 

Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті.

ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

 

19

 

Образ Павлуся як улілення благородства і лицарства, сміливості і винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі.

 

20

 

Шляхетність, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

 

21

 

Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокрема парийому гіперболізації).

 

22

 

Контрольна робота. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський (тестування).

 

23

 

ПЧ. Андрій Кащенко. «Над Кодацьким порогом».

 

24

 

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» - автобіографічна повість про дитинство.

ТЛ: автобіографічний твір.

 

25

 

Звичаї, традиції українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусей-лебедів.

 

26

 

Образ чутливого до краси Михайлика.

 

27

 

Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору.

 

28

 

РМ. Створення каліграм про природу.

 

29

 

ПЧ. Світ поезій Михайла Стельмаха.

 

30

 

Контрольна робота. Письмовий твір на одну з мем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті «Гуси-лебеді летять», «Поетична розповідь про дитинство (за повістю «Гуси-лебеді летять»)», «Стародавні уявлення і вірування нашого народу у повісті «Гуси-лебеді летять».

 

31

 

ЛРК. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

 

32

 

Повторення та узагальнення вивченого.

 

Ти знаєш, що ти людина?

33

 

Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.

 

34

 

Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.

 

35

 

РМ. Усне переказування найбільш вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору.

 

36

 

Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.

 

37

 

Художні особливості твору. Мова персонажів.

ТЛ: художня деталь.

 

38

 

УПЧ. Григір Тютюнник «Вогник далеко в степу».

 

39

 

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору.

 

40

 

Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

 

41

 

Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті основної думки, моралі.

 

42

 

ЛРК. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

 

43

 

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...».

 

44

 

Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір)

45-46

 

Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»).

47

 

Контрольна робота. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Богдан Лепкий, Ліна Костенко (розгорнуті відповіді на запитання).

 

48

 

Василь Симоненко. Коротко про митця. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів.

Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір)

49

 

Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина?». Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани».

50

 

ВЧ. Конкурс на кращого читця поезій В. Симоненка.

 

51

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».казкове і реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий в ній.

 

52

 

Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.

 

53

 

Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей та дорослих, аналіз їхніх учинків.

 

54

 

Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.

 

55

 

ПЧ. Степан Ввасильченко «Приблуда».

 

56-57

 

Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєдання різних часових площин тощо).

ТЛ: новела.

.

58

 

Контрольна робота. Василь Симоненко, Марина Павленко, Любов Пономаренко (тестування).

 

«Ми – українці»

59

 

Олег Ольжич – поет національного героїзму. Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив». Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш...» (із циклу «Незнаному воякові») (на вибір)

 

60

 

Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово в поезії «Радість» (на вибір)

 

61

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об'їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

 

62

 

Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непеможного духу українського народу, його доброти й щирості.

 

63

 

Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

 

64

 

РМ. Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово).

 

65

 

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»).

Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір)

66-67

 

Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...», художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам'яті. Ліризм поезій А. Малишка.

68

 

Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Ідея патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила», «Пісенно-поетична творчість Андрія Малишка».

 

69

 

ЛРК. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

 

70

 

Підсумковий урок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
ПІКАЛОВА ВІТА
Додано
31 серпня 2022
Переглядів
9392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку