Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків української літератури у 5 класі 2020-2021 н.р. ( зі змінами )
Погоджено:
Заступник директора з НВР
ПІП
підпис
«_____»___________ ______
Календарно-тематичне планування
з української літератури
у 5 класі
на 2020 /2021 навчальний рік
Розглянуто на засіданні МО (кафедри) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Протокол № ______ від «_____»______________20_______ р.
Голова МО (кафедри) .___________
(ПІБ) підпис
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 КЛАС
(календарно-тематичне планування складено відповідно до навчальної програми:
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів за ред. Р. В. Мовчан, К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О.М. Івасюк, С. А. Кочерга, Л. І. Кавун, О. І. Неживий, Н. В. Михайлова. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
Складено до підручника «Українська література» авт. О. Авраменко. К.: «Грамота» 2018 р. 288 С.
2 год на тиждень (70 годин на рік)
І семестр – 32 год
ІІ семестр – 38 год
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|
К-сть |
К-сть |
||
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
2 |
3 |
контрольного класного твору |
- |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
Позакласне читання |
2 |
2 |
|
Виразне читання |
1 |
1 |
|
Література рідного краю |
2 |
2 |
|
Розвиток мовлення |
2 у+п |
2 у+п |
№ з/п |
Тема уроку
|
К-сть
|
Дата
|
Примітка |
|||||||
ВСТУП |
|||||||||||
1 |
Слово в житті людини. Образне слово — першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва |
1 |
|
|
|||||||
СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ Міфи і легенди давніх українців |
|||||||||||
2 |
Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки ТЛ: фольклор, міф |
1 |
|
|
|||||||
3 |
Міфи: „Берегиня", „Дажбог". Легенда «Чому пес живе коло людини» ТЛ: легенда |
1 |
|
|
|||||||
4 |
Легенди: „Неопалима купина", «Як виникли Карпати» |
1 |
|
|
|||||||
5 |
Народні перекази. «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаків ТЛ: переказ |
1 |
|
|
|||||||
6 |
Урок літератури рідного краю № 1. Перекази та легенди нашого краю |
1 |
|
ЛРК № 1 |
|||||||
Народні казки |
|||||||||||
7 |
Тематика народних казок, їхні різновиди. Побудова казки, її яскравий національний колорит. „Мудра дівчина" ТЛ: народна казка |
1 |
|
|
|||||||
8 |
«Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок з міфами ТЛ: тема, гіпербола |
1 |
|
|
|||||||
9 |
Урок позакласного читання №1. „Мене чарує дивосвіт казок". Українські народні казки |
1 |
|
УПЧ №1 |
|||||||
10 |
Урок мовленнєвого розвитку №1. Складання казок |
1 |
|
РЗМ №1 (усно) |
|||||||
11 |
„Летючий корабель". Фантастичне й реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в казках |
1 |
|
|
|||||||
12 |
Урок виразного читання №1. Українські народні казки |
1 |
|
УВЧ №1 |
|||||||
Літературні казки |
|||||||||||
13 |
Дитинство письменника. І. Франко – казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»). Казка „Фарбований Лис" ТЛ: літературна казка |
1 |
|
|
|||||||
14 |
І.Франко. „Фарбований Лис". Зміст казки, головні і другорядні персонажі. Образ Лиса, риси його характеру ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова |
1 |
|
|
|||||||
15 |
І.Франко. „Фарбований Лис". Особливості літературної казки, її відмінність від народної |
1 |
|
|
|||||||
16 |
Контрольна робота №1. Вступ. Світ фантазії та мудрості |
1 |
|
КР №1 (тест) |
|||||||
17 |
В. Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. „Хуха-Моховинка". Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. |
1 |
|
|
|||||||
18 |
В. Королів-Старий. „Хуха-Моховинка". Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки ТЛ: портрет |
1 |
|
|
|||||||
19 |
Урок позакласного читання №2. В. Королів-Старий. «Потерчата» |
1 |
|
УПЧ №2 |
|||||||
20 |
В. Симоненко. Цікаві сторінки з дитинства митця. Казка „Цар Плаксій та Лоскотон". ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), епітети, порівняння |
1 |
|
|
|||||||
21 |
В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон". Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона |
1 |
|
|
|||||||
22 |
В. Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон". Казкова історія і сучасне життя |
1 |
|
|
|||||||
23 |
Урок літератури рідного краю № 2. Казки письменників-земляків |
1 |
|
ЛРК №2 |
|||||||
24 |
Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці ТЛ: повість-казка |
1 |
|
|
|||||||
25 |
Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми у творі: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети |
1 |
|
|
|||||||
26 |
Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Елементи незвичайного в повісті-казці. Символіка країни Недоладії та її мешканців |
1 |
|
|
|||||||
27 |
Урок мовленнєвого розвитку №2. Складання продовження пригоди Алі та її нових друзів |
1
|
|
РМ №2 (письмово) |
|||||||
Із народної мудрості |
|||||||||||
28 |
Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин) ТЛ: загадка, метафора |
1 |
|
|
|||||||
29 |
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості ТЛ: прислів’я, приказка |
1 |
|
|
|||||||
30 |
Леонід Глібов - відомий український поет і байкар. „Химерний, маленький…", „Що за птиця?" ТЛ: акровірш |
1 |
|
|
|||||||
31 |
Л. Глібов. Фольклорна основа його віршованих загадок. «Хто вона?», „Хто розмовляє?", „Хто сестра і брат?" |
1 |
|
|
|||||||
32 |
Контрольна робота №2. Світ фантазії та мудрості |
1 |
|
КР №2 (тест) |
|||||||
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ |
|||||||||||
33 |
«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу. Літописна оповідь «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь». Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів ТЛ: літопис |
1 |
|
|
|||||||
34 |
Літописна оповідь «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність |
1 |
|
|
|||||||
35 |
Літописна оповідь «Володимир вибирає віру». Значення літописання для нащадків. Урок мовленнєвого розвитку №3. Усне переказування літописних оповідей |
1 |
|
РМ №3 (усно) |
|||||||
36 |
Урок позакласного читання №3. Є. Гуцало. «Сім’я дикої качки» |
1 |
|
УПЧ №3 |
|||||||
37 |
Олександр Олесь. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. «Україна в старовину» |
1 |
|
|
|||||||
38 |
Олександр Олесь. „Ярослав Мудрий". Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі |
1 |
|
|
|||||||
39-40 |
Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки |
2 |
|
|
|||||||
41 |
Урок літератури рідного краю №3. Поети Житомирщини |
1 |
|
ЛРК №3 |
|||||||
42 |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України ТЛ: епічний твір |
1 |
|
|
|||||||
43 |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Фантастичне і реальне в повісті. Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини Урок виразного читання пригодницьких творів№1 |
1 |
|
УВЧ №1 |
|||||||
44 |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі |
1 |
|
|
|||||||
45 |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Екзотика старовинних українських замків |
1 |
|
|
|||||||
46 |
Контрольна робота №3. Історичне минуле нашого народу |
1 |
|
КР №3 (тест) |
|||||||
РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ |
|||||||||||
47 |
Т. Шевченко. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С. Васильченка «У бур’янах») |
1 |
|
|
|||||||
48 |
Україна часів Т.Шевченка. Оповідання С.Васильченка «У бур’янах» |
1 |
|
|
|||||||
49 |
Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...». Картини довколишнього світу, природи у поезіях Т.Шевченка ТЛ: ліричний твір, персоніфікація |
1 |
|
Напам’ять |
|||||||
50 |
Т. Шевченко. «Садок вишневий коло хати». Художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови |
1 |
|
Напам’ять |
|||||||
51 |
П. Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. „Не бував ти у наших краях!" |
1 |
|
|
|||||||
52 |
П. Тичина. „Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Мелодійність віршів П.Тичини ТЛ: метафора, епітет |
1
|
|
Напам’ять (1 вірш на вибір) |
|||||||
53 |
Урок виразного читання №2. Поезії Т. Шевченка та П.Тичини |
1 |
|
УВЧ №2 |
|||||||
54 |
Є. Гуцало. Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось» ТЛ: оповідання |
1 |
|
|
|||||||
55 |
Є. Гуцало. «Лось». Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань |
1 |
|
|
|||||||
56 |
Урок мовленнєвого розвитку №4. Складання портрета літературного героя |
1 |
|
РМ №4 (письмово) |
|||||||
57 |
Контрольна робота №4. Рідна Україна. Світ природи |
1 |
|
КР №4 (твір) |
|||||||
58 |
М. Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. «Дощ» |
1 |
|
|
|||||||
59 |
М. Рильський. Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям. «Осінь-маляр із палітрою пишною…» |
1
|
|
Напам’ять (1 вірш на вибір) |
|||||||
60 |
Урок літератури рідного краю №4. Цікаві твори письменників-земляків |
1 |
|
ЛРК №4 |
|||||||
61 |
Г. Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів –природи й людини, зображених в оповіданні |
1 |
|
|
|||||||
62 |
Г. Тютюнник. «Дивак». Точність і лаконізм описів природи. Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості |
1 |
|
|
|||||||
63 |
Урок позакласного читання №4. Сучасні твори про історичне минуле. Оксана Сенатович. «Малий Віз» |
1 |
|
УПЧ №4 |
|||||||
64 |
Микола Вінграновський. «Сіроманець» – захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи |
1 |
|
|
|||||||
65 |
Микола Вінграновський. «Сіроманець». Гуманізм повісті |
1 |
|
|
|||||||
66-67 |
Микола Вінграновський. «Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції |
2 |
|
|
|||||||
68 |
Контрольна робота №5. Рідна Україна. Світ природи |
1 |
|
КР №5 (тест) |
|||||||
69-70 |
Твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення |
2 |
|
|
|||||||