Календарно-тематичне планування уроків української літератури у 9 класі. Поглиблене вивчення

Про матеріал
Розробка для 9 класу календарно-тематичного планування з української літератури. Поглиблене вивчення. Відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи / Програму підготували М.П.Бондар, Н.В.Левчик, Р.В.Мовчан, В.І.Цимбалюк, М.М.Сулима; за редакцією Р.В.Мовчан. – відповідає Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. (№ 1392). Програму оновлено відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України №52 від 13.01.2017р. та № 201 від 10.02. 2017р.
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА  ЛІТЕРАТУРА

9 КЛАС

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи / Програму підготували М.П.Бондар, Н.В.Левчик, Р.В.Мовчан, В.І.Цимбалюк, М.М.Сулима;  за редакцією Р.В.Мовчан.  – відповідає Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. (№ 1392). Програму оновлено відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України  №52 від 13.01.2017р. та № 201 від 10.02. 2017р.

4 год на тиждень (140 годин на рік)

І семестр – 61 год., ІІ семестр – 79 год.

Форми контролю

І семестр

II семестр

К-сть год

Дата

К-сть год

Дата

РМ

4

 

4

 

Уроки позакласного читання

4

 

4

 

Література рідного краю

2

 

2

 

Контрольні письмові твори (класні)

1

 

1

 

ТО

4

 

5

 

 

Тема уроку

Дата

Примітка

 

І семестр

 

 

Вступ. Усна народна творчість

1

Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця.

 

 

2

Початки художньої творчості народу (народна обрядовість). Специфіка фольклору як усної народної творчості, його роль у житті народу, у збагаченні національної літератури.

 

 

3

Весілля − один із провідних жанрів родинно-обрядової творчості. Основні етапи весілля та їхній пісенний супровід. Весільні пісні: «До бору, дружечки, до бору…», «А брат сестрицю та й розплітає…», «Розвий, сосно, сімсот квіток…», «Летять галочки у три рядочки…», «Ой матінко, та не лай мене…», «Горіла сосна, палала…» (на вибір).

 

 

4

 Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен».

 

НП

5

Види родинно-побутових пісень. ТЛ: народна пісня  Художньо-поетичні засоби та традиційна символіка в родинно-побутових піснях «Сонце низенько, вечір близенько», «Ой під вишнею, під черешнею».

 

6

Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».  Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої. Класифікація балад. ТЛ: балада

 

7

Художня майстерність. Прийом метаморфози (перетворення людини в рослину) у баладі «Ой чиє ж то жито…».

 

8

Значення давньої культурної спадщини свого народу для майбутніх поколінь.

 

 

9

РЗМ№1 Дискусія на тему: «Світове значення української народної творчості»

 

РЗМ

10

ЛРК №1. Родинно-побутові пісні та балади рідного краю.

 

ЛРК

11

Контрольна робота №1. Комбіновані завдання або твір.

 

ТО №1

 

Давня література

 

 

12

Українська середньовічна література ХІ–ХV ст. Розвиток писемності після хрещення Руси-України (988 р.). Найдавніші рукописні книги Київської Русі Остромирове Євангеліє, Ізборник Святослава.

 

 

13

Перекладна література. Біблія як святе письмо й художній текст. Легенди про Вавилонську вежу, про Мойсея.

 

 

14

Притча про блудного сина. Українські переклади Біблії (П. Куліш, І. Пулюй, І.Нечуй-Левицький, І. Огієнко, І. Хоменко).

 

 

15

Притча про сіяча. Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у світовій та українській літературах.

 

 

16

РЗМ №2. Есе про метафоричний, алегоричний зміст Біблії (на прикладі вивчених притч, легенд).

 

РЗМ

17

Літописи як історико-художні твори. Літопис Руський («Повість временних літ», «Київський літопис», «Галицько-Волинський літопис»). Нестор Літописець.

 

 

18

«Києво-Печерський Патерик» як пам’ятка житійної літератури.  «Поученьє Володимира Мономаха». «Слово про закон і благодать» Іларіона – зразок ораторської прози.

 

 

19

«Слово про похід Ігорів» – давньоруська пам'ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви. Авторство.

 

 

20

Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму.

 

 

21

Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.

 

 

22

Українська література доби Ренесансу і Бароко. Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні.  Іван Вишенський, Іван Величковський, Дмитро Туптало, Семен Климовський, Феофан Прокопович  – видатні діячі української культури.

 

 

23

Історично-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи (Самовидця, Г. Грабянки, С. Величка) та «Історію русів». Давня українська драматургія (шкільна драма, інтермедія). Вертеп як вид лялькового театрального дійства.

 

 

24

Г. Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. Філософські трактати. «De libertate». Біблійна основа творчості.

 

НП

25

Вчення про самопізнання та «сродну працю». «Бджола та шершень». Повчальний характер і художні особливості притч збірки «Байки харківські».

 

 

26

Ритмомелодика творів Г. Сковороди. «Всякому місту звичай і права»

 

НП

27

ПЧ №1. Історична проза (за вибором учнів).

 

ПЧ

28

Контрольна робота №2. Комбіновані завдання або тести.

 

ТО №2

 

Нова українська література

 

 

29

Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний  процес наприкінці ХVIII ст. – першої половини ХІХ ст. Основні художні напрями. Бурлескна стильова течія. ТЛ: травестія, бурлеск

 

 

30

Іван Котляревський. Творчість письменника – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. «Енеїда». Історія появи твору.

 

 

31-32

Історія появи поеми «Енеїда». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію. Бурлескний гумор, народна українська мова.

 

НП

33

Утвердження народної моралі (картини пекла). Втілення в образах поеми волелюбних прагнень українського народу, його високих моральних якостей.

 

 

34

Провідні проблеми і мотиви твору. Характеристика героїв поеми, образ Енея.

 

 

35

«Енеїда» як енциклопедія українських звичаїв, побуту, обрядів. Особливості жанру.

 

 

36

Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший  твір нової української драматургії. Довготривале сценічне життя твору.

 

 

37

Торжество народної етики. Наталка як уособлення кращих рис української жінки.  Показ моральної вищості представників трудового народу (Петра, Миколи, Терпилихи) над представниками вищих верств суспільства (Виборним, Возним).

 

 

38

Драматургічна майстерність автора. Роль пісні у творі.

 

 

39

«Москаль-чарівник» (уривки). Т.Шевченко про значення творчості І.Котляревського в українській літературі.

 

 

40

РЗМ №3. Письмове висловлювання на тему, пов’язану із творчістю І. Котляревського.

 

РЗМ

41

Г. Квітка-Основ’яненко – батько української прози, один із перших «творців людської повісті». «Маруся» як демонстрація спромог українського прозового слова, перша україномовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму.

 

 

42

Художнє розкриття традиційних народних моральних уявлень у повісті «Маруся». Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етнографічне тло твору.

 

 

43

Головні персонажі твору – уособлення високих морально-етичних якостей простої людини. Ідейно-художні особливості романтизму. Поглиблення бачення розбіжностей між ідеалом і дійсністю.

 

 

44

Композиція повісті. Трагічний злам усталеного ходу подій як нагадування про стихійний плин людського життя.

 

 

45

Оповідання «Салдацький патрет» як зразок бурлескно-реалістичних творів письменника. Природа сміху в оповіданні: гумористичне зображення оточення і самого маляра. Підтекст твору.

 

 

46

ПЧ №2. Г. Квітка-Основ’яненко. «Конотопська відьма».

 

ПЧ

47

Контрольна робота №3. Комбіновані завдання або тести.

 

ТО №3

48

Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху, «Руська трійця». Поети-романтики (Л.Боровиковський, А.Метлинський, В. Забіла, М. Петренко, О.Афанасьєв-Чужбинський).

 

 

49

Петро Гулак-Артемовський − перший байкар-класик української літератури. Започаткування байки-казки («Пан та Собака»). Собака як алегоричний, узагальнюючий образ. Оспівування прагнення людини до волі (байка-мініатюра «Дві пташки в клітці»).

 

 

50

Балада «Рибалка» П. Гулака-Артемовського (мотив сильнішого за людину потягу, уособленого в образі русалки).

 

 

51

Засоби романтичного зображення  («Соловейко» М. Костомарова). Приховане порівняння: соловейко і «співець»-поет. Відгук співу в романтично настроєній душі.

 

 

52

Євген Гребінка. Збірка байок «Малоросійські приказки». Педагогічна і видавнича діяльність, участь у викупі Т. Шевченка з кріпацтва. Байка «Ведмежий суд». Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини.

 

 

53

Маркіян Шашкевич – основоположник нової української літератури на західноукраїнських землях. Фольклорні мотиви у його поезії («Веснівка»), змалювання краси природи, образотворчі засоби поезії.

 

 

54

Микола Гоголь. Творчість М.Гоголя, уродженця України, російського письменника, її місце на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу.

 

 

55

Повість «Тарас Бульба». Сюжет твору як узагальнення й символізація драматичної історії України.

 

 

56

Внутрішній епічний розмах твору; піднесено-героїчний образ головного героя.

 

 

57

РЗМ №4. Колізія морального і національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. Есе.

 

РЗМ

58

Контрольна робота №4. Комбіновані завдання або твір.

 

ТО №4

59

ПЧ №3. Марина Павленко. «Моя класнюча дівчинка».

 

ПЧ

60

ПЧ №4. А. Бачинський. «140 децибелів тиші».

 

ПЧ

61

ЛРК №2. Історичні твори (мотиви) письменників рідного краю. Підсумки І семестру.

 

ЛРК

 

ІІ СЕМЕСТР

 

 

 

Творчість Тараса Шевченка

 

 

62

Тарас Шевченко Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Його винятково велике значення.

 

 

63

Життєвий і творчий шлях письменника (узагальнювальне повторення), основні періоди творчості.

 

 

64

Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої…»). Засоби художньої виразності, ліричні відступи, багатство звукової організації вірша, його мелодійність, народні образи-символи.

 

 

65

Умовність у баладі «Причинна», тривога за жіночу долю, висока художня майстерність.

 

 

66

Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка»). ТЛ: послання.

 

 

67

Історична тема («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки») (огляд).

 

 

68

Поезія періоду «трьох літ». Особливості цього періоду творчості Т. Шевченка. Найвідоміші вірші («Три літа», «Заповіт», «Минають дні, минають ночі…»). Поема («комедія») «Сон» і тогочасна суспільно-політична дійсність.

 

НП

69

Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення. Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Сатиричний пафос поеми, його спрямування. ТЛ: гротеск, контраст, умовність.

 

 

70

РЗМ №5. Дискусія щодо розуміння конструктивних засад, на яких ґрунтується “комедія”: рух у напрямку до демократичного устрою, національного визволення, вільного розвитку особистості. Висловлення власної позиції щодо ідеї твору.

 

РЗМ

71

Національна проблематика періоду «трьох літ». «Кавказ». Національна проблематика в поемі. Пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби.

 

НП

72

Узагальнена ідея поеми − неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн. Художня майстерність автора.

 

 

73

Епізод культурної історії (проведення археологічних розкопок російськими вченими із залученням наглядачів-поліцейських), що став поштовхом до написання містерії «Великий льох». Його образне переосмислення. Символічний смисл образів.

 

 

74

«Стоїть в селі Суботові...». Художня оцінка діяльності Богдана Хмельницького (зокрема, «возз’єднання» України з Росією 1654 р.). Зв’язок із «Великим льохом».

 

 

75

Посланіє «І мертвим, і живим, і ненарожденним...». Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості.

 

НП

76

Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо).

 

 

77

Контрольна робота №5. Комбіновані завдання.

 

ТО №5

78

Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка. «Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу в поезії Шевченка. Різні типи втілення теми жіночої долі: романтичний («Катерина»), реалістично-побутовий («Наймичка», «Сон»), символічно-узагальнений («Марія»).

 

 

79

Поема «Катерина». Художнє відтворення конфлікту між щирим і природним почуттям, прагненням Катерини до щастя й жорстокими умовами тогочасного життя.

 

 

80

Ліричні відступи в поемі, роль пейзажу.

 

 

81

Поема «Наймичка». Трагедія жінки з соціальних низів; боротьба за своє материнство.

 

 

82

Людина з народу. Гуманістичний пафос поеми, поетичний опис звершення циклу її життя.

 

 

83

Поезія «Сон» («На панщині пшеницю жала…»). Пристрасна мрія матері про гідне життя своєї дитини; невибагливість народних уявлень про щастя. Пафос творів Шевченка про жіночу долю, їхній наскрізний ліризм.

 

 

84

РЗМ №6. Контрольний твір про вічну проблему жіночого щастя (за вивч. творами.)

 

РЗМ, КТ

85

Особистісна лірика Т. Шевченка періоду арешту, заслання і після повернення з нього. Риси автобіографізму в образі ліричного героя самотність поета («І виріс я на чужині…», «Самому чудно. А де ж дітись?..»).

 

 

86

Ностальгія за ідилією родинного життя, високе філософське призначення життя людини на землі. («Росли укупочці, зросли…», «N. N.» («Сонце заходить, гори чорніють…»), «І досі сниться: під горою…»).

 

 

87

Підбиття підсумків чесно прожитого життя («Один у другого питаєм…»).

 

 

88

«Доля». Медитаційний характер лірики. Образотворчі засоби. Майстерність змалювання поетом станів природи. Тонке нюансування настроїв людини. ТЛ: ліричний герой (поглиблено), лірична медитація.

 

НП

89

Біблія в житті Т. Шевченка. Цикл «Давидові псалми». Осмислення поетом Бога, норм християнської моралі крізь біблійні тексти («Блаженний муж на лукаву…»). ТЛ: псалом.

 

 

90

Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Ідеал життя згідно «закону Господнього». Світле пророцтво поета («Ісая. Глава 35»). Вираження мрій поета про вільне й щасливе життя в Україні.

 

 

91

Світова велич українського поета Огляд вивченої поетичної спадщини Т. Шевченка і його міркувань із «Щоденника», прози, драматургії, образів його малярства. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів.

 

 

92

Шевченко та історичний поступ України. Вшанування пам’яті поета в Україні й за кордоном.

 

 

93

ПЧ №5. Тарас Шевченко. «Назар Стодоля».

 

ПЧ

94

ЛРК №3 Виразне читання улюблених поезій Т. Шевченка

 

ЛРК

95

Контрольна робота №6. Комбіновані завдання.

 

ТО №6

 

Творчість Пантелеймона Куліша і Марка Вовчка

 

 

96

Пантелеймон Куліш – відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач («Біблія», твори В. Шекспіра, Дж. Байрона, Ф. Шиллера), автор підручників для школи, українського правопису («кулішівка»). Вплив на П. Куліша ідей європейського просвітництва: «Українець у Європі, європеєць в Україні».

 

 

97

Романтична основа світогляду. Ентузіазм і жертовність П. Куліша у громадській та культурницькій роботі на шляху духовного відродження і культурного збагачення нації. «Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман.

 

 

98

Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет.

 

 

99

Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку.

Символи роману.

 

 

100

Порівняльна характеристика образів Якима Сомка та Іванця Брюховецького. Фольклорно-етнографічний матеріал у творі. Оцінка роману Т. Шевченком.

 

 

101

РЗМ №7. Написання листа герою твору «Чорна рада»

 

РЗМ

102

Марко Вовчок (Марія Олександрівна Вілінська). Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж. Верна, Г. К. Андерсена, А. Е. Брема). Збірка «Народні оповідання», продовження в ній шевченківських традицій (оповідання «Козачка», «Два сини», «Максим Гримач» та ін.).

 

 

103

Продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». Сюжет твору.

 

 

104

Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини.

 

 

105

Образи персонажів — людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.

 

 

106

РЗМ №8. Складання письмової характеристики головної героїні з опорою на аналіз проблематики повісті.

 

РЗМ

107

ПЧ №6. Оксана Лущевська. «Інший дім».

 

ПЧ

108

Контрольна робота №7. Комбіновані завдання або тести.

 

ТО №7

 

Українська поезія другої половини ХІХ ст.

 

 

109

Відомі поети (Степан Руданський, Леонід Глібов, Яків Щоголів, Іван Манжура, Юрій Федькович, Михайло Старицький, Володимир Самійленко, Борис Грінченко).

 

 

110

Страдницький життєвий шлях і творчість Павла Грабовського, революціонера-народника, борця за українську справу. Оптимістичні мотиви у творчості поета-засланця («Надія»). Зразок громадянської лірики («Справжні герої»).

 

 

111

Дружні взаємини з Надією Сигидою, її образ у поезії «До Н. К. С.».

 

 

112

Михайло Старицький – драматург, поет, прозаїк, театральний діяч. «Не захвати солодкого зомління…» (із циклу «Монологи про кохання»). Духовне начало в коханні. Поетичні засоби (пейзаж, фантастичні мотиви) для вираження почуття.

 

 

113

Володимир Самійленко. «Не вмре поезія». Значення мистецтва, літератури в житті народу, ідея їх незнищенності.

 

 

114

Юрій Федькович – поет, прозаїк, перекладач, перший буковинський письменник-демократ. Вплив на його поезію творчості Т. Шевченка.

 

 

115

Балада «Добуш». Образ Добуша (Довбуша) у творчості письменника, у фольклорних легендах, його стосунок до історичної постаті народного месника XVIII ст. Казкові риси у зображенні героя, зосередження поетичного викладу на вирішальному моменті його долі.

 

 

116

«Сокільська княгиня». Розвиток культивованого в європейській поезії мотиву зачарованості вродою. Майстерність непрямого зображення (загибель героя), виразність пейзажного малюнка.

 

 

117

Федькович і німецькомовна поезія. «Стрілець» - твір за мотивами Ф. Шиллера. Символіка «долу» та «гір», фантастичного образу гірської цариці. Протиставлення природи та цивілізації, вільного життя і буденної корисливості.

 

 

118

ПЧ №7. Оповідання зі збірки О. Забужко «Сестро, сестро».

 

ПЧ

119

Контрольна робота №7. Комбіновані завдання.

 

ТО №8

 

Українська проза другої половини ХІХ ст.

 

 

120

Загальний огляд розвитку української прози другої половини ХІХ ст. Удосконалення реалістичних традицій. Основні літературні постаті.

 

 

121

Іван Нечуй-Левицький. Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І.Франко). Її загальна характеристика.

 

 

122

«Кайдашева сім’я» (оглядово, уривки) – соціально-побутова повість-хроніка. Гумористичний ракурс зображення та необхідність його врахування при інтерпретації повісті.

 

 

123

Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні характери в повісті. Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі.

 

 

124

Утвердження цінностей національної етики засобами комічного.

 

 

125

РЗМ №9. Есе на тему «Сміх крізь сльози у повісті «Кайдашева сім’я»».

 

РЗМ

 

Творчі

 

 

126

Іван Франко. Письменник, учений, громадський діяч. Життя і творчість митця. Багатогранність діяльності в українській культурі, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Основні книги і праці.

 

 

127

Франко-перекладач. Значення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної свідомості.

 

 

128

«Каменярі». Зв’язок твору з подвижницькою діяльністю І.Франка в розбудові української культури, піднесенні освітнього рівня народу. Алегоричний образ каменярів. Художні засоби поезії. Віршовий розмір.

 

 

129

І. Франко Збірка «Зів’яле листя» Поезія  «Чого являєшся мені»

 

НП

130

«Ой ти, дівчино, з горіха зерня». Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання.

 

 

131

Поема «Мойсей» – одна з вершин творчості І. Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, збереження історичної пам’яті. Пролог до поеми − заповіт українському народові.

 

НП

132

«К.П.». Збірка «З вершин і низин», цикл «Знайомим і незнайомим». Факти із життя поета, піднесені до художнього узагальнення. Франків ідеал поєднання краси і духовного багатства, вимога духовного зростання особистості.

 

 

133

Творчість І.Франка в музиці. Франко і світова література.

 

 

134

ПЧ №8. Поезії Олесі Мамчич, Мар’яни Савки, Оксани Забужко.

 

ПЧ

135

Контрольна робота №8. Комбіновані завдання або твір

 

ТО

136

ЛРК №4. Ознайомлення з творами письменників-земляків.

 

ЛРК

137

Проведення диспуту про твори, що вивчалися упродовж року й найбільше запам’яталися.

 

 

138

Повторення відомостей з теорії літератури

 

 

139

Узагальнення вивченого у 9 класі

 

 

140

Підсумковий урок

 

 

 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Слоньовська О. В., Мафтин Н.В., Вівчарик Н.М., Курінна Н.С., Шевчук Л. Т.)
Додано
2 серпня 2021
Переглядів
704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку