Постать Івана Яковича Франка на ниві української літератури

Про матеріал
 Доповнити і поглибити знання учнів про І. Франка, які вони набули в попередніх класах, зупинитись на основних сферах його діяльності;  Навчити учнів користуватися науково – популярною літературою та дати поняття про стисле оформлення матеріалу.
Перегляд файлу

Постать Івана Яковича Франка на ниві української літератури

Мета:

  • Доповнити і поглибити знання учнів про І. Франка, які вони набули в попередніх класах, зупинитись на основних сферах його діяльності;
  • Навчити учнів користуватися науково – популярною літературою та дати поняття про стисле оформлення матеріалу.

Тип уроку. Семінар – доповідь.

Хід уроку

1.Організаційний момент

2.Повідомлення теми уроку

3.Виклад матеріалу

На сьогоднішнє заняття виступаючі підготували чимало цікавих доповідей, що по – новому розкриють перед вами величну постать Івана Франка.

Запам’ятати такий об’єм інформації буде за один раз досить складно, але з часом вона може вам знадобитися. Отже. Її якось потрібно занотувати, хоча б у стислому вигляді. «Хто записує, той читає двічі», - говорить прислів’я, що дійшло до нас із Стародавнього Риму. Наукою доведено, що записуючи думку, людина засвоює її значно краще, ніж у процесі читання.

Для фіксації матеріалу на сьогоднішньому уроці, а також у подальшій роботі ви можете використовувати такі способи: план і тези (наочність).

План  - перелік питань, мікротем, розглянутих у книзі, статті, доповіді тощо.

Тези – є проміжною ланкою між планом і конспектом. У тезах розкривається основний зміст мікротем, тобто стисле викладення положень освоєного матеріалу.

Іван Франко і театральна справа

  1. Джерела таланту великого драматурга
  • Народна традиція
  • Світова класика (Софокл, Шекспір, Кальдерон, Лессінг, Гете)
  1. Основні тематики драматургії Івана Яковича Франка
  • Політичне та економічне безправ’я народу
  • Становище народної освіти й трагічна доля прогресивного учительства
  • Викриття аморальних явищ у суспільстві
  • Боротьба людей за особисте щастя
  1. Жанровий діапазон драматургії Франка
  • Соціально – психологічна драма («Украдене щастя»)
  • Психологічна п’єса з життя інтелігенції («Учитель»)
  • Суспільно – політична сатирична комедія («Рябина»)
  • Історико – героїчна віршована драма («Сон князя Святослава»)
  1. Критичні праці з театрального мистецтва на Галичині

 

Суспільно – політичний ідеал І. Франка

«Прибувши у 1875 році з провінційного Дрогобича у Львів, молодий Франко, ще світоглядно не сформований і мало орієнтований у суспільному та політичному житті Галичини, близько сходиться з москвофільським середовищем».

«…у москвофільському журналі «Друзі» він друкує свої перші художні твори, тоді ж займає впливове становище в «Академическом кружке» - об’єднанні молодих галицьких русофілів».

«Під впливом Драгоманова і величезної праці Франка в Галичині постає Радикальна партія, до програми мінімум якої входять основні положення наукового соціалізму: націоналізація виробництва та колективний характер праці».

«І. Франко значно переріс свого вчителя. Можливо з гіркотою, але рішуче відмежувався від облудних ідей колишнього кумира, розкрив їхню обмеженість і кінцеву неспроможність бути дороговказом для поневоленої нації».

«З критикою соціалістичних теорій Франко виступив у 1887 році в статті «Соціалізм і соціал – демократизм»

«У одвертім листі до Галицької молодежі» Франко, відчувши благословенний подих «весни народів», закликав молоду галицьку суспільність витворювати всі можливі елементи  нації. Саму ж  філософію нації він обґрунтував у праці «Поза межами можливого», що вперше побачила світ на сторінках «ЛНВ» у 1990 році».

«Геніальний поет, ерудований вчений. Активний громадський діяч, він у різні часи зазнавав різних ідейних впливів, на які так багата була його доба».

У такому вигляді занотовуються інші повідомлення, які готували учні до уроку.

4.Підсумок уроку

Яким постав перед вами І. Франко на сьогоднішньому уроці? Чи можна назвати його сіячем на полі української культури? Хто повинен збирати урожай на цій ниві? Що таке план? Що таке тези?

5.Домашнє завдання

1. Перша група досліджує творчість 70 – початку 80 років та вчить вірші цього періоду

2. Друга група досліджує творчість кінця 80  - початку 90 років та вчить вірші цього періоду.

3. Третя група досліджує творчість кінця 90 років та вчить вірші.

 

 

docx
Додано
21 серпня 2021
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку