Календарно-тематичне планування уроків української літератури в 9 класі

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків української літератури в 9 класі 2 години на тиждень, 70 годин на рік
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 години на тиждень, 70 годин за програмою

 

Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804;

 

Підручник:  Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. 9 клас / Л.Т.Коваленко, Н.І.Бернадська – К.: УОВЦ «Оріон», 2017. – 320 с.: іл.

 

 

Обов’язкова кількість видів контролю

Контрольні роботи у формі

І

ІІ

Контрольного класного твору

1

1

Інших завдань (тестів, відповіде на запитання тощо)

2

2

Уроки мовленнєвого розвитку

1 – усно

1 -письмово

1 – усно

1 – письмово

Уроки позакласного читання

2

2

Уроки літератури рідного краю

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

Учитель української мови та літератури Перещепинського ліцею

Сагайдак Галина Олексіївна

2022-2023 н.р.

     

І семестр

 

№ з/п

дата

фактично

тема уроку

Примітка/повторення

дата

Вступ. Фольклор

  1.  

 

 

 

Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця

 

  1.  

 

 

 

Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. Види родинно-побутових пісень. «Місяць на небі, зiроньки сяють…», «Цвіте терен, цвіте терен…», «Сонце низенько…»

Фольклор, народна пісня, худ.засоби

  1.  

 

 

 

Українські народні балади. Класифікація балад.

«Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить». Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад

«Ой летіла стріла» напам’ять

Давня література

  1.  

 

 

 

 Українська середньовічна література ХІ–ХV ст. Розвиток писемності після хрещення Русі-України. Найдавніші рукописні книги Київської Русі (оглядово)

 

  1.  

 

 

 

Перекладна література. Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. Біблія як Святе Письмо й художній текст. Українські переклади Біблії.

Легенда

  1.  

 

 

 

РМ № 1. Добір крилатих виразів із Біблії, їх коментування (усно)

 

  1.  

 

 

 

Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ». «Поученіє Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик (оглядово)

 

  1.  

 

 

 

«Слово о полку Ігоревім» — давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви його в ХІХ–ХХ ст. Питання авторства

 

  1.  

 

 

 

Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі.  Наскрізна ідея патріотизму

 

  1.  

 

 

 

Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни

 

  1.  

 

 

 

Контрольна робота № 1. Фольклор. Давня література (різнорівневі завдання)

 

Тематична

Українська література доби Ренесансу і доби Бароко

  1.  

 

 

 

Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. І. Вишенський, І. Величковський, С. Климовський – видатні діячі української культури. Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи та «Історію русів». Вертеп як вид лялькового театрального дійства

 

  1.  

 

 

 

Г. Сковорода. Життя і творчість філософа. Його християнські морально-етичні ідеали. Біблійна основа творчості Г. Сковороди та його вчення про самопізнання і «сродну працю». «Бджола та Шершень»

 

  1.  

 

 

 

«Всякому місту – звичай і права…». Проповідь житейської невибагливості

Напам’ять «Всякому місту..»

  1.  

 

 

 

«De libertate» (зі збірки «Сад Божественних пісень»).» Пошук гармонії з собою і світом

 

  1.  

 

 

 

Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки Харківські

 

  1.  

 

 

 

Контрольний твір на одну із запропонованих тем за творчістю Г.Сковороди

 

Нова українська література

  1.  

 

 

 

Сусп.- історичні, культурні обставини. Літ. процес кінця ХVIII ст. – І пол. ХІХ ст. Розвиток фольклористики, етнографії. Художні напрями. Визначні українські письменники

 

  1.  

 

 

 

І. Котляревський. Творчість І. Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Історія появи «Енеїди». ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія

 

  1.  

 

 

 

Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в поемі. Проблематика, ідея твору

 

  1.  

 

 

 

Характеристика головних і другорядних героїв твору

 

  1.  

 

 

 

Бурлескний гумор, народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла)

 

  1.  

 

 

 

Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії. Колоритні образи твору

 

  1.  

 

 

 

РМ № 2 (письмово). Образ Наталки як уособлення кращих рис української жінки. Сценічне життя твору

 

  1.  

 

 

 

Г. Квітка-Основ’яненко. Батько української прози. «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури, приклад прози із виразними рисами сентименталізму.

 

  1.  

 

 

 

Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень. Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору. П. Куліш про Г. Квітку.

 

  1.  

 

 

 

Контрольна робота № 2. Нова українська література (різнорівневі завдання)

 

  1.  

 

 

 

ПЧ № 1. Г.Сковорода. Поезії, байки, філософські трактати

 

  1.  

 

 

 

ПЧ № 2. Г. Квітка-Основ’яненко. «Пархімове снідання», «Солдатський портрет»

 

  1.  

 

 

 

ЛРК № 1. Письменники-земляки (презентація улюбленого твору)

 

  1.  

 

 

 

Повторення вивченого в І семестрі

 

Тематична

Семестр

 

ІІ семестр

 

№ з/п

дата

фактично

Тема уроку

Повторення

Примітка

дата

Література українського романтизму

32

 

 

 

Література українського романтизму. Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху. Поети-романтики

Давня літ-ра

 

33

 

 

 

Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання у творі. Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору

Перекладна літ-ра

 

34

 

 

 

Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини.  Пісенна (романсова) лірика поета

Літописи

 

35

 

 

 

Творчість Миколи Гоголя, уродженця України, місце його  творчості на побіжжі культур двох народів. Повість «Тарас Бульба». Сюжет твору

«Слово о полку Ігоревім»

 

36

 

 

 

Внутрішній епічний розмах;  піднесено-героїчний образ головного героя повісті “Тарас Бульба”

 

 

37

 

 

 

Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. Вплив творчості М.Гоголя на розвиток українського письменства

 

 

38

 

 

 

Контрольний твір за змістом творів Квітки-Основ,яненка, М. Гоголя, поетів-романтиків

 

 

 

Тематична

39

 

 

 

Тарас Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні.

Балада

 

40

 

 

 

Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої…»)

 

 

41

 

 

 

Історична тематика у творчості Т. Шевченка» («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»)

Історико-мемуарна проза

 

42

 

 

 

Тарас Шевченко «До Основ’яненка». Вісь неперервності історичного часу

 

 

43

 

 

 

Тарас Шевченко «Сон» («У всякого своя доля»). Національна проблематика періоду «Трьох літ». Поема («комедія»)  «Сон» і тогочасна суспільно-поетична дійсність

Поема

Фрагмент напам.

(на вибір)

44

 

 

 

Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення. Сатиричний характер поеми

 

 

45

 

 

 

Поема Тараса Шевченка «Кавказ» - пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби

 

 

46

 

 

 

Узагальнена ідея поеми «Кавказ» - неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн

Сковорода

 

47

 

 

 

«І мертвим, і живим, і ненародженим землякам моїм в Украйні і не в Украйні моє дружнєє посланіє».  Продовження теми «землячків» у посланні. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови

«Поучєніє В.Мономаха»

Фрагмент напам. (на вибір)

48

 

 

 

«І мертвим, і живим, і ненародженим…». Критичний перегляд національної історії задля перспективи її  кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору

 

 

49

 

 

 

Поема «Катерина». «Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу у творах Шевченка.

«Наталка Плтавка»

 

50

 

 

 

РМ № 3 (письмово). Романтичне втілення теми жіночої долі («Катерина»)

 

 

51

 

 

 

Реалістично-побутове втілення теми жіночої долі в поемі «Наймичка»

 

 

52

 

 

 

«У нашім раї на землі». Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі. Наскрізний ліризм творів Шевченка про жіночу долю

«Маруся»

 

53

 

 

 

Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. «Доля»

Ліричний герой

Напам.

54

 

 

 

«Росли укупочці, зросли…». Риси автобіографізму  в образі ліричного героя. Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі

 

 

55

 

 

 

Урок виразного читання напам’ять віршів Т.Г.Шевченка

 

 

56

 

 

 

Біблія в житті Т. Шевченка. «Ісаїя. Глава 35». Світле пророцтво поета. Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності

Біблійні легенди і притчі

 

57

 

 

 

РМ № 4 (усно). Диспут за проблематикою творів Т. Шевченка. Світова велич поета

 

 

58

 

 

 

Контрольна робота № 3. Творчість Т.Шевченка (комбіновані завдання)

 

 

Тематична

59

 

 

 

Пантелеймон Куліш – відомий письменник. «Чорна рада» - перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю.

Роман

 

60

 

 

 

Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Характеристика образів головних героїв

 

 

61

 

 

 

Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку. Оцінка роману Т. Шевченком

 

 

62

 

 

 

Марко Вовчок (Марія Олександрівна Вілінська).  Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач. «Народні оповідання». Повість «Інститутка»

 

 

63

 

 

 

Продовження теми народного життя в повісті  «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі

 

 

64

 

 

 

Контрольна робота № 4 (комбіновані  завдання).  Творчість Пантелеймона Куліша і Марка Вовчка

«Енеїда»

 

65

 

 

 

ПЧ № 3. Сучасна українська література: зв'язок поколінь.

 

 

66

 

 

 

ПЧ № 4. Сучасна українська література. Оксана Забужко. Огляд творчості.

 

 

67

 

 

 

ЛРК № 2. Поетичні твори Антоніни Підмогильної

 

 

68

 

 

 

Узагальнення вивченого в ІІ семестрі

 

 

69

 

 

 

Узагальнення вивченого за рік

 

 

70

 

 

 

Урок-підсумок

 

 

Зошит

Тематична

ІІ семестр

Річна  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сліпченко Світлана Броніславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондаренко Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 січня 2023
Переглядів
14069
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку