2 години на тиждень, 70 годин за програмою
Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804;
Підручник: Коваленко Л.Т. Українська література: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. 9 клас / Л.Т.Коваленко, Н.І.Бернадська – К.: УОВЦ «Оріон», 2017. – 320 с.: іл.
Обов’язкова кількість видів контролю |
||
Контрольні роботи у формі |
І |
ІІ |
Контрольного класного твору |
1 |
1 |
Інших завдань (тестів, відповіде на запитання тощо) |
2 |
2 |
Уроки мовленнєвого розвитку |
1 – усно 1 -письмово |
1 – усно 1 – письмово |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
Учитель української мови та літератури Перещепинського ліцею
Сагайдак Галина Олексіївна
2022-2023 н.р.
І семестр
№ з/п |
дата |
фактично |
тема уроку |
Примітка/повторення |
|
№ |
дата |
||||
Вступ. Фольклор |
|||||
|
|
|
|
Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця |
|
|
|
|
|
Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. Види родинно-побутових пісень. «Місяць на небі, зiроньки сяють…», «Цвіте терен, цвіте терен…», «Сонце низенько…» |
Фольклор, народна пісня, худ.засоби |
|
|
|
|
Українські народні балади. Класифікація балад. «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить». Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад |
«Ой летіла стріла» напам’ять |
Давня література |
|||||
|
|
|
|
Українська середньовічна література ХІ–ХV ст. Розвиток писемності після хрещення Русі-України. Найдавніші рукописні книги Київської Русі (оглядово) |
|
|
|
|
|
Перекладна література. Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. Біблія як Святе Письмо й художній текст. Українські переклади Біблії. |
Легенда |
|
|
|
|
РМ № 1. Добір крилатих виразів із Біблії, їх коментування (усно) |
|
|
|
|
|
Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ». «Поученіє Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик (оглядово) |
|
|
|
|
|
«Слово о полку Ігоревім» — давньоруська пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви його в ХІХ–ХХ ст. Питання авторства |
|
|
|
|
|
Особливості композиції та стилістичних засобів. Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму |
|
|
|
|
|
Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 1. Фольклор. Давня література (різнорівневі завдання) |
|
Тематична |
|||||
Українська література доби Ренесансу і доби Бароко |
|||||
|
|
|
|
Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. І. Вишенський, І. Величковський, С. Климовський – видатні діячі української культури. Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про козацькі літописи та «Історію русів». Вертеп як вид лялькового театрального дійства |
|
|
|
|
|
Г. Сковорода. Життя і творчість філософа. Його християнські морально-етичні ідеали. Біблійна основа творчості Г. Сковороди та його вчення про самопізнання і «сродну працю». «Бджола та Шершень» |
|
|
|
|
|
«Всякому місту – звичай і права…». Проповідь житейської невибагливості |
Напам’ять «Всякому місту..» |
|
|
|
|
«De libertate» (зі збірки «Сад Божественних пісень»).» Пошук гармонії з собою і світом |
|
|
|
|
|
Повчальний характер і художні особливості збірки «Байки Харківські |
|
|
|
|
|
Контрольний твір на одну із запропонованих тем за творчістю Г.Сковороди |
|
Нова українська література |
|||||
|
|
|
|
Сусп.- історичні, культурні обставини. Літ. процес кінця ХVIII ст. – І пол. ХІХ ст. Розвиток фольклористики, етнографії. Художні напрями. Визначні українські письменники |
|
|
|
|
|
І. Котляревський. Творчість І. Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Історія появи «Енеїди». ТЛ: травестія, пародія, бурлеск, алюзія |
|
|
|
|
|
Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства, алюзії на українську історію в поемі. Проблематика, ідея твору |
|
|
|
|
|
Характеристика головних і другорядних героїв твору |
|
|
|
|
|
Бурлескний гумор, народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла) |
|
|
|
|
|
Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії. Колоритні образи твору |
|
|
|
|
|
РМ № 2 (письмово). Образ Наталки як уособлення кращих рис української жінки. Сценічне життя твору |
|
|
|
|
|
Г. Квітка-Основ’яненко. Батько української прози. «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури, приклад прози із виразними рисами сентименталізму. |
|
|
|
|
|
Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень. Утілення морального й естетичного ідеалів в образі головної героїні твору. П. Куліш про Г. Квітку. |
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 2. Нова українська література (різнорівневі завдання) |
|
|
|
|
|
ПЧ № 1. Г.Сковорода. Поезії, байки, філософські трактати |
|
|
|
|
|
ПЧ № 2. Г. Квітка-Основ’яненко. «Пархімове снідання», «Солдатський портрет» |
|
|
|
|
|
ЛРК № 1. Письменники-земляки (презентація улюбленого твору) |
|
|
|
|
|
Повторення вивченого в І семестрі |
|
Тематична Семестр |
ІІ семестр
№ з/п |
дата |
фактично |
Тема уроку |
Повторення |
Примітка |
|
№ |
дата |
|||||
Література українського романтизму |
||||||
32 |
|
|
|
Література українського романтизму. Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху. Поети-романтики |
Давня літ-ра |
|
33 |
|
|
|
Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання у творі. Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору |
Перекладна літ-ра |
|
34 |
|
|
|
Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна (романсова) лірика поета |
Літописи |
|
35 |
|
|
|
Творчість Миколи Гоголя, уродженця України, місце його творчості на побіжжі культур двох народів. Повість «Тарас Бульба». Сюжет твору |
«Слово о полку Ігоревім» |
|
36 |
|
|
|
Внутрішній епічний розмах; піднесено-героїчний образ головного героя повісті “Тарас Бульба” |
|
|
37 |
|
|
|
Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. Вплив творчості М.Гоголя на розвиток українського письменства |
|
|
38 |
|
|
|
Контрольний твір за змістом творів Квітки-Основ,яненка, М. Гоголя, поетів-романтиків
|
|
|
Тематична |
||||||
39 |
|
|
|
Тарас Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. |
Балада |
|
40 |
|
|
|
Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої…») |
|
|
41 |
|
|
|
Історична тематика у творчості Т. Шевченка» («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки») |
Історико-мемуарна проза |
|
42 |
|
|
|
Тарас Шевченко «До Основ’яненка». Вісь неперервності історичного часу |
|
|
43 |
|
|
|
Тарас Шевченко «Сон» («У всякого своя доля»). Національна проблематика періоду «Трьох літ». Поема («комедія») «Сон» і тогочасна суспільно-поетична дійсність |
Поема |
Фрагмент напам. (на вибір) |
44 |
|
|
|
Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення. Сатиричний характер поеми |
|
|
45 |
|
|
|
Поема Тараса Шевченка «Кавказ» - пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби |
|
|
46 |
|
|
|
Узагальнена ідея поеми «Кавказ» - неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн |
Сковорода |
|
47 |
|
|
|
«І мертвим, і живим, і ненародженим землякам моїм в Украйні і не в Украйні моє дружнєє посланіє». Продовження теми «землячків» у посланні. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови |
«Поучєніє В.Мономаха» |
Фрагмент напам. (на вибір) |
48 |
|
|
|
«І мертвим, і живим, і ненародженим…». Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору |
|
|
49 |
|
|
|
Поема «Катерина». «Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу у творах Шевченка. |
«Наталка Плтавка» |
|
50 |
|
|
|
РМ № 3 (письмово). Романтичне втілення теми жіночої долі («Катерина») |
|
|
51 |
|
|
|
Реалістично-побутове втілення теми жіночої долі в поемі «Наймичка» |
|
|
52 |
|
|
|
«У нашім раї на землі». Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі. Наскрізний ліризм творів Шевченка про жіночу долю |
«Маруся» |
|
53 |
|
|
|
Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. «Доля» |
Ліричний герой |
Напам. |
54 |
|
|
|
«Росли укупочці, зросли…». Риси автобіографізму в образі ліричного героя. Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі |
|
|
55 |
|
|
|
Урок виразного читання напам’ять віршів Т.Г.Шевченка |
|
|
56 |
|
|
|
Біблія в житті Т. Шевченка. «Ісаїя. Глава 35». Світле пророцтво поета. Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності |
Біблійні легенди і притчі |
|
57 |
|
|
|
РМ № 4 (усно). Диспут за проблематикою творів Т. Шевченка. Світова велич поета |
|
|
58 |
|
|
|
Контрольна робота № 3. Творчість Т.Шевченка (комбіновані завдання) |
|
|
Тематична |
||||||
59 |
|
|
|
Пантелеймон Куліш – відомий письменник. «Чорна рада» - перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. |
Роман |
|
60 |
|
|
|
Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Характеристика образів головних героїв |
|
|
61 |
|
|
|
Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку. Оцінка роману Т. Шевченком |
|
|
62 |
|
|
|
Марко Вовчок (Марія Олександрівна Вілінська). Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач. «Народні оповідання». Повість «Інститутка» |
|
|
63 |
|
|
|
Продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі |
|
|
64 |
|
|
|
Контрольна робота № 4 (комбіновані завдання). Творчість Пантелеймона Куліша і Марка Вовчка |
«Енеїда» |
|
65 |
|
|
|
ПЧ № 3. Сучасна українська література: зв'язок поколінь. |
|
|
66 |
|
|
|
ПЧ № 4. Сучасна українська література. Оксана Забужко. Огляд творчості. |
|
|
67 |
|
|
|
ЛРК № 2. Поетичні твори Антоніни Підмогильної |
|
|
68 |
|
|
|
Узагальнення вивченого в ІІ семестрі |
|
|
69 |
|
|
|
Узагальнення вивченого за рік |
|
|
70 |
|
|
|
Урок-підсумок |
|
|
Зошит Тематична ІІ семестр Річна |