Календарно-тематичне планування уроків української мови (3 клас, І семестр) для дітей з порушенням опорно-рухового апарату

Про матеріал

Календарно-тематичне планування укладено відповідно до програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. Укладачі: Трофименко Л. І. Київ-2014

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з  української мови

 (укладено відповідно до програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. Укладачі: Трофименко Л. І.  Київ-2014

Тема уроку

 

Дата

Примітка

І семестр

Мова і мовлення

1

Розширення відомостей про мову як засіб людського спілкування. Державна і рідна мова. Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості, їх уживання в різних си­туаціях

 

 

Текст

2

Розширення уявлень про текст та його бу­дову. Уявлення про змістовий зв’язок між частинами тексту.

Спостереження за найголовнішими озна­ками художніх, науково-популярних та ді­лових текстів. Тема і мета висловлювання у текстах різних типів — розповідях, описах, міркуваннях. Заголовок тексту.

 

 

3

План тексту. Поділ тексту на логічно завер­шені частини за планом і без нього. Скла­дання плану прочитаного тексту.

Абзац. Роль абзаців у тексті. Необхідність дотримання абзаців при оформленні твор­чих завдань, переказів.

Розв. Мовл. Робота з деформованим текстом

 

 

4

Засоби змістового зв’язку між реченнями в тексті (слова він, вона, воно, цей, ця, це, той, та, те; лексичні повтори, близькі за значенням слова), вироблення уміння вико­ристовувати їх у власних висловлюваннях. Складання текстів-описів, художніх та на­уково-популярних (без уживання термінів), за поданими зразками, з урахуванням ситу­ації мовлення.

Побудова тексту-міркування.

Контрольна робота. Усний діалог «Вихідний день»

 

 

Речення

5

Закріплення й узагальнення вивченого про речення в 1-2 класах. Речення, різні за метою висловлювання та інтонацією (розповідні, питальні, спонукальні; окличні та неокличні).

Інтонування речень під час голосного чи­тання, зв’язних висловлювань та усного діалогу. Використання різних типів речень у висловлюваннях, створених на основі навчальних ситуацій.

 

 

6

Розділові знаки в кінці речень. Звертання, розділові знаки при них. Виділення звертань в усному мовленні па­узами, а на письмі — розділовими знаками (практично). Використання у ролі звертань форм кличного відмінка: друже, Ольго, Ва­силю, Наталко, Наталю, Маріє Петрівно. Головні члени речення (підмет і присудок). Зв’язок слів у реченні. Поняття про слово­сполучення. Головне і залежне слово у сло­восполученні. Різні способи вираження під­мета і присудка (лише практично). Встановлення смислових і граматичних зв’язків між словами в реченнях.

Розв. Мовл. Поширення речень за питанням і схемами.

 

 

7

Побудова речень (простих і складних, зі звертанням та однорідними членами) за зразком та схемами. Перебудова речень: об’єднання двох простих речень в одне просте з однорідними членами; об’єднання двох простих речень в одне складне.

 

 

Слово. Значення слова

8

Значення слів, пряме і переносне значення, випадки багатозначності, найуживаніші омоніми. Синоніми та антоніми, добір синонімів з метою увиразнення висловленої думки та уникнення невиправданих повторів одного й того самого слова. Роль синонімів у тексті.

 

 

9

Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами. Розвиток умінь помічати в тексті незнайомі слова, з’ясовувати їх значення. Добір слів для як найточнішого вираження думки під час усного та писемного мовлення.

Розв. Мовл. Складання речень за малюнками

 

 

10

Культура мовленого слова: розрізнення літературної лексичної норми та ненормативної лексики (вульгаризмів, суржику, русизмів тощо) на прикладах спостережень за мовленням учнів

 

 

Будова слова

11

Поняття про закінчення й основу слова. Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова Закінчення як засіб зв’язку слів у реченні. Визначення закінчення способом змінювання слів за питаннями.

 

 

12

Частини основи: корінь, префікс, суфікс.

Корінь. Спільнокореневі слова і форми слова. Аналіз будови слова. Чергування голосних [о], [е] з [і] та приголосних [г], [к], [х] → [ж], [ч], [ш] → [з'], [ц'], [с'] у коренях слів.

Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в корені слова, які перевіряються наголосом.

Розв. Мовл. Перебудова речень, об’єднання двох простих речень в одне складне

 

 

13

Поняття «орфограма».

Вимова і правопис слів із ненаголошеними [е], [и] в корені слова, що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним слов­ником.

Поглиблення знань про дзвінкі та глухі приголосні (парні й непарні). Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими. Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті.

 

 

14

Префікс. Словотворча роль префіксів. Творення слів з найуживанішими префіксами, складання з ними словосполучень і речень. З'ясування значення слів із різними префіксами.

Префікси, співзвучні з прийменниками. Правопис префіксів роз-, без-. Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня Практичне ознайомлення з написанням префіксів з- (с-). Спостереження за значенням слів з різни­ми префіксами. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. Перенос слів із префіксами.

Контрольна робота. Письмовий переказ «Весела сімеєчка»

 

 

15

Суфікс. Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів, які належать до однієї і тієї самої частини мови.

Спостереження за збігом однакових приголосних на межі кореня і суфікса  Поділ таких слів для переносу. Спостереження за значенням слів із суфіксами.

Розв. Мовл. Творення слів з найуживанішими суфіксами та префіксами,  введення їх у речення, текст.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Планування
Інкл
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
1508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку