Календарно-тематичне планування укладено відповідно до програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. Укладачі: Трофименко Л. І. Київ-2014
Календарно-тематичне планування
з української мови
(укладено відповідно до програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. Укладачі: Трофименко Л. І. Київ-2014
№ |
Тема уроку
|
Дата |
Примітка |
|
І семестр Мова і мовлення |
||||
1 |
Розширення відомостей про мову як засіб людського спілкування. Державна і рідна мова. Культура усного і писемного мовлення. Слова ввічливості, їх уживання в різних ситуаціях |
|
|
|
Текст |
||||
2 |
Розширення уявлень про текст та його будову. Уявлення про змістовий зв’язок між частинами тексту. Спостереження за найголовнішими ознаками художніх, науково-популярних та ділових текстів. Тема і мета висловлювання у текстах різних типів — розповідях, описах, міркуваннях. Заголовок тексту. |
|
|
|
3 |
План тексту. Поділ тексту на логічно завершені частини за планом і без нього. Складання плану прочитаного тексту. Абзац. Роль абзаців у тексті. Необхідність дотримання абзаців при оформленні творчих завдань, переказів. Розв. Мовл. Робота з деформованим текстом |
|
|
|
4 |
Засоби змістового зв’язку між реченнями в тексті (слова він, вона, воно, цей, ця, це, той, та, те; лексичні повтори, близькі за значенням слова), вироблення уміння використовувати їх у власних висловлюваннях. Складання текстів-описів, художніх та науково-популярних (без уживання термінів), за поданими зразками, з урахуванням ситуації мовлення. Побудова тексту-міркування. Контрольна робота. Усний діалог «Вихідний день» |
|
|
|
Речення |
||||
5 |
Закріплення й узагальнення вивченого про речення в 1-2 класах. Речення, різні за метою висловлювання та інтонацією (розповідні, питальні, спонукальні; окличні та неокличні). Інтонування речень під час голосного читання, зв’язних висловлювань та усного діалогу. Використання різних типів речень у висловлюваннях, створених на основі навчальних ситуацій. |
|
|
|
6 |
Розділові знаки в кінці речень. Звертання, розділові знаки при них. Виділення звертань в усному мовленні паузами, а на письмі — розділовими знаками (практично). Використання у ролі звертань форм кличного відмінка: друже, Ольго, Василю, Наталко, Наталю, Маріє Петрівно. Головні члени речення (підмет і присудок). Зв’язок слів у реченні. Поняття про словосполучення. Головне і залежне слово у словосполученні. Різні способи вираження підмета і присудка (лише практично). Встановлення смислових і граматичних зв’язків між словами в реченнях. Розв. Мовл. Поширення речень за питанням і схемами. |
|
|
|
7 |
Побудова речень (простих і складних, зі звертанням та однорідними членами) за зразком та схемами. Перебудова речень: об’єднання двох простих речень в одне просте з однорідними членами; об’єднання двох простих речень в одне складне. |
|
|
|
Слово. Значення слова |
||||
8 |
Значення слів, пряме і переносне значення, випадки багатозначності, найуживаніші омоніми. Синоніми та антоніми, добір синонімів з метою увиразнення висловленої думки та уникнення невиправданих повторів одного й того самого слова. Роль синонімів у тексті. |
|
|
|
9 |
Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами. Розвиток умінь помічати в тексті незнайомі слова, з’ясовувати їх значення. Добір слів для як найточнішого вираження думки під час усного та писемного мовлення. Розв. Мовл. Складання речень за малюнками |
|
|
|
10 |
Культура мовленого слова: розрізнення літературної лексичної норми та ненормативної лексики (вульгаризмів, суржику, русизмів тощо) на прикладах спостережень за мовленням учнів |
|
|
|
Будова слова |
||||
11 |
Поняття про закінчення й основу слова. Роль закінчення як частини слова, за допомогою якої змінюється форма слова Закінчення як засіб зв’язку слів у реченні. Визначення закінчення способом змінювання слів за питаннями. |
|
|
|
12 |
Частини основи: корінь, префікс, суфікс. Корінь. Спільнокореневі слова і форми слова. Аналіз будови слова. Чергування голосних [о], [е] з [і] та приголосних [г], [к], [х] → [ж], [ч], [ш] → [з'], [ц'], [с'] у коренях слів. Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в корені слова, які перевіряються наголосом. Розв. Мовл. Перебудова речень, об’єднання двох простих речень в одне складне |
|
|
|
13 |
Поняття «орфограма». Вимова і правопис слів із ненаголошеними [е], [и] в корені слова, що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником. Поглиблення знань про дзвінкі та глухі приголосні (парні й непарні). Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими. Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті. |
|
|
|
14 |
Префікс. Словотворча роль префіксів. Творення слів з найуживанішими префіксами, складання з ними словосполучень і речень. З'ясування значення слів із різними префіксами. Префікси, співзвучні з прийменниками. Правопис префіксів роз-, без-. Спостереження за збігом однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня Практичне ознайомлення з написанням префіксів з- (с-). Спостереження за значенням слів з різними префіксами. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї. Перенос слів із префіксами. Контрольна робота. Письмовий переказ «Весела сімеєчка» |
|
|
|
15 |
Суфікс. Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів, які належать до однієї і тієї самої частини мови. Спостереження за збігом однакових приголосних на межі кореня і суфікса Поділ таких слів для переносу. Спостереження за значенням слів із суфіксами. Розв. Мовл. Творення слів з найуживанішими суфіксами та префіксами, введення їх у речення, текст. |
|
|
|