Календарно-тематичне планування уроків української мови

Про матеріал
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5 -9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804) 88 год на рік (2,5 год на тиждень)
Перегляд файлу

7 КЛАС, УКРАЇНСЬКА  МОВА

(Відповідно до  навчальної  програми:  Українська  мова.  5 -9 класи.

Програма  для  загальноосвітніх  навчальних  закладів 

з  українською мовою  навчання.    К.:  Видавничий  дім  «Освіта»,  2013

(зі  змінами, затвердженими наказом МОН  України  від 07.06.2017 №804)

88 год на рік (2,5 год на тиждень)

№ п/п

Тема уроку

К-сть год

Дата

 Примітка

Вступ

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає та розуміє поняття літературна мова, літературна норма;

знає норми орфоепічні, орфографічні, лексичні, фразеологічні, словотвірні, морфологічні, синтаксичні, пунктуаційні, стилістичні.

Діяльнісна складова

спостерігає за мовленням людей, помічає порушення літературної норми;

розрізняє поняття літературна мова й діалекти, просторіччя, жаргон;

редагує речення й тексти, що містять порушення літературних норм;

користується лінгвістичними словниками з метою вдосконалення власного мовлення;

Ціннісна складова

ставиться до української мови як до найвищої цінності;

сприймає дотримання норм української літературної мови як підтвердження духовного становлення й культурного рівня особистості;

критично ставиться до власного мовлення, прагне додержувати норм літературної мови.

1

Вступ. Літературна норма української мови

1

 

 

2

РМ  №1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту

1

 

 

3

РМ  №2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль

1

 

 

4

РМ  №3. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом)

1

 

 

Повторення та узагальнення вивченого

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає правила вживання розділових знаків у вивчених синтаксичних конструкціях;

знає та назива євивчені самостійні та службові частини мови, наводить приклади їх;

пояснює написання слів різних частин мови та вживання розділових знаків у вивчених конструкціях правилами.

Діяльнісна складова

розставляє правильно розділові знаки в простих ускладнених, а також у складних реченнях відповідно до вивчених правил;

знаходить у реченнях вивчені частини мови;

визначає належність слова до певної частини мови, визначає її граматичні ознаки;

визначає у словах орфограми, обґрунтовує написання слів відповідними правилами;

виправляє допущені помилки;

мислить критично, формулює тезу, добирає аргументи на її підтвердження або спростування, самостійно робить висновки;

Ціннісна складова

робить обміркований вибір цінностей, з повагою ставиться до символів народу;

має свій погляд на дискутовану проблему;

дискутує, аргументуючисвої думки; порівнює свої погляди з поглядами й оцінками інших;

ставиться до здоров’я як загальнолюдської цінності (ЗБ);

виявляє здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя (НЛ-1);

цінує гармонійну єдність людини з природою,усвідомлює необхідність дбайливого ставлення,збереження й  відновлення природного середовища (НЛ-1);

усвідомлює важливість грамотного письма як однієї з ознак культурної особистості;

критично ставиться до власного мовлення;

робить висновки про необхідність мовної освіти та самоосвіти.

5

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях

1

 

 

6

РМ  4. Написання есе («Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами

1

 

 

7

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях

1

 

 

8

Вивчені частини мови, їх правопис

1

 

 

9

РМ  №5. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі

1

 

 

10

РМ  6. Аналіз письмового переказу

1

 

 

11

Контрольна робота №1 з теми «Вступ. Повторення та узагальнення вивченого» (диктант із завданням)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

Морфологія. Орфографія

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;

розуміє роль дієслів у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення;

знає й пояснює способи творення видових пар та часових і способових форм дієслів.

Діяльнісна складова

знаходить дієслова в реченні; визначає граматичні ознаки їх, належність до певної дієвідміни;

використовує правильно форми дієслів у мовленні;

правильно вимовляє дієслова й пише, обґрунтовуючи правопис відповідними правилами;

конструює речення з дієсловами в усіх часових й особових формах, зокрема вжитих у переносному значенні;

редагує тексти, замінюючи повторювані дієслова синонімами.

Ціннісна складова

ставиться до здоров’я як до загальнолюдської цінності

(НЛ-3);

цінує бережне ставлення до довкілля, до власного здоров’я(НЛ-3);

схвалює дотримання здорового способу життя (НЛ-3).

12

Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

1

 

 

13

Форми дієслова

1

 

 

14

Неозначена форма дієслова (інфінітив) та особові форми

1

 

 

15

Доконаний і недоконаний види дієслова

1

 

 

16

Часи дієслів. Теперішній час

1

 

 

17

РМ  №7. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту  художнього стилю про виконання певних дій

1

 

 

18

РМ  №8. Аналіз письмового переказу

1

 

 

19

Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі

1

 

 

20

Майбутній час дієслів

1

 

 

21

Контрольна робота №2 з теми «Дієслово,                   І частина» (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

22

Дієслова І і ІІ дієвідмін

1

 

 

23

Букви е, и в особових закінченнях дієслів

І-ІІ дієвідмін

1

 

 

24

Дієвідмінювання дієслів теперішнього і майбутнього часу

1

 

 

25

РМ  №9.  Складання допису в соцмережі про важливу подію зі шкільного життя з використанням дієслів різних способів.

1

 

 

26

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий)

1

 

 

27

Творення дієслів умовного й наказового способів. Знак м’якшення у дієсловах наказового способу

1

 

 

28

Безособові дієслова

1

 

 

29

Способи творення дієслів

1

 

 

30

Не з дієсловами

1

 

 

31

Правопис –ться, -шся в кінці дієслів

1

 

 

32

Контрольна робота №3 з теми «Дієслово,                   ІІ частина» (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає значення дієприкметника, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;

розуміє та пояснює значення дієприкметника в мовленні;

записує правильно дієприкметникиз вивченими орфограмами, пояснює правопис  дієприкметників відповідними правилами;

знає правила вживання розділових знаків у реченнях здієприкметниковими зворотами.

Діяльнісна складова

відрізняє дієприкметник від прикметника;

знаходить у реченнідієприкметник і дієприкметниковий зворот;безособові дієслівні форми на -но, -то;

правильно ставить розділові знаки при дієприкметниковому звороті;

правильно інтонує речення здієприкметниковими зворотами;

складає речення з дієприкметниковими зворотами, здійснюєзаміну їх підрядними реченнями;

визначає дієприкметники активного й пасивного стану; знає засоби творення їх;

редагує речення, що містять невластиві українській мові форми активних дієприкметників теперішнього часу.

редагує речення, виправляючи помилки у вживанні дієприкметникових зворотів;

виявляє здатність розуміти твори мистецтва;

інтерпретує ідеї, досвід та почуття, виражені митцями у творах різних жанрів, зокрема в портретному живописі.

Ціннісна складова

критично ставиться до надмірного вживання в текстах дієприкметникових зворотів;

робить висновки щодо синонімікипростих речень з дієприкметниковими зворотами та складних речень;

одержує естетичну насолоду від  пізнання культури, зокрема творів портретного живопису;

висловлює власні думки й оцінки, спричинені творами  мистецтва.

33

Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

1

 

 

34

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами

1

 

 

35

РМ №10.  Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники

1

 

 

36

Активні і пасивні дієприкметники. Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу

1

 

 

37

РМ  №11.  Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників

1

 

 

38

РМ  №12.  Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом)

1

 

 

39

Правопис відмінкових закінчень дієприкметників

1

 

 

 

Контрольний підсумковий диктант

 

 

 

40

Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни

1

 

 

41

РМ  №13.  Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом)

1

 

 

42

РМ  №14.  Аналіз письмового твору

1

 

 

43

Безособові дієслівні форми на -но, -то

1

 

 

44

РМ  №15.  Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то

1

 

 

45

Правопис суфіксів дієприкметників

1

 

 

46

-Н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження

1

 

 

47

Не з дієприкметниками

1

 

 

48

Контрольна робота №4 з теми «Дієприкметник» (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

49

РМ №16. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій з використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів (наприклад: не розв’язані вчасно; не виконані належним чином; не звірені за словником, не згаяний (час) та ін.).

1

 

 

50

Узагальнення вивченого впродовж І семестру

1

 

 

 

Усний переказ

Діалог

 

 

 

ІІ семестр

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль дієприслівника;

розуміє та пояснює значення дієприслівника в мовленні;

записує правильно дієприслівникиз вивченими орфограмами, пояснює правопис  їх  відповідними правилами;

знає правила вживання розділових знаків у реченнях здієприслівниковими зворотами і одиничними дієприслівниками.

Діяльнісна складова

знаходить дієприслівник, дієприслівниковий зворот у реченні;

відрізняє дієприслівник від дієприкметника;

визначає граматичні ознаки дієприслівника;

правильно інтонує речення з дієприслівниковими зворотами;

складає речення з дієприслівниковими зворотами, здійснює заміну їх підрядними реченнями;

виправляє помилки у вживанні й правописі дієприслівників;

переказує і складає тексти з дієприслівниками й дієприслівниковими зворотами.

складає монологи й діалоги, використовуючи виражальні можливості дієприслівників і дієприслівникових зворотів;

виявляє здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва.

Ціннісна складова

критично ставиться до надмірного вживання в текстах дієприслівникових зворотів;

робить висновки щодо синонімікипростих речень з дієприслівниковими зворотами та складних речень;

усвідомлює корисність використовувати інтернет-ресурсів для здобування нових знань,  пошукової діяльності;

з повагою ставиться до людських захоплень, творчості як розвитку здібностей і талантів.

51

Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

1

 

 

52-53

Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові

2

 

 

54

РМ  №17. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом)

1

 

 

55

Вид і час дієприслівників. Дієприслівники  недоконаного й доконаного виду, творення їх

1

 

 

56

РМ  №18. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про  виконання автором улюбленої справи в художньому стилі ( «Душу я у вишивку вкладаю»,  «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів – улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога»)

1

 

 

57

РМ  №19. Аналіз письмового твору. Складання анотації на книжку з використанням  прислівників

1

 

 

58

Не з дієприслівниками

1

 

 

59

Контрольна робота №5 з теми «Дієприслівник» (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль прислівника;

розуміє роль прислівника в мовленні;

називає способи творення прислівників;

записує правильно прислівники, пояснює їх написання правилами.

Діяльнісна складова

знаходить прислівники в реченні, відрізняє їх від омонімічних і паронімічних частин мови;

утворює ступені порівняння прислівника; правильно наголошує прислівники;

помічає й виправляє помилки в правописі прислівників;

складає речення й мікротексти з прислівниками.

Ціннісна складова

цінує такі риси, як патріотизм, вірність «малій батьківщині»;

усвідомлює потребу читання художніх творів для естетичної насолоди та рефлексії над прочитаним;

оцінює рівень власних навчальних досягнень з мови, прагне поглиблення мовних знань.

60

Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

1

 

 

61

Розряди прислівників

1

 

 

62

Ступені порівняння прислівників

1

 

 

63

Творення й правопис прислівників

1

 

 

64

Букви -н- та -нн- у прислівниках

1

 

 

65

Не і ні з прислівниками

1

 

 

66

РМ  №20. Контрольний переказ

1

 

 

67

РМ  №21. Аналіз письмового переказу

1

 

 

68

И та і в кінці прислівників

1

 

 

69

Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників

1

 

 

 70

РМ  №22. Портретний нарис у публіцистичному стилі

1

 

 

71

Написання прислівників окремо, разом, через дефіс

1

 

 

72

Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день

1

 

 

73

Контрольна робота №6 з теми «Прислівник» (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

розуміє та пояснює роль  прийменника в мовленні;

записує правильно прийменники, пояснює їх написання правилами.

Діяльнісна складова

знаходить прийменники в реченні;

відрізняє їх від сполучників і часток;

правильно поєднує з іменниками;

аналізує тексти щодо правильності використання  прийменників з відмінковими формами іменників;

застосовує правила правопису прийменників;

знаходить і виправляє помилки в правописі їх;

складає речення з прийменниково-іменниковими конструкціями;

редагує тексти, виправляючи помилки у використанні прийменникових засобів милозвучності мовлення(з-із-зі, під-піді-підота ін.).

Ціннісна складова

критично ставиться до власного мовлення, виявляє готовність до його вдосконалення;

усвідомлює необхідність  збереження й поетапного відновлення природного середовища, розв’язання питань захисту довкілля (НЛ-1).

74

Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні

1

 

 

75

Зв’язок прийменника  з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою. Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс

1

 

 

76

Синонімічні й антонімічні  прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення

1

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

розуміє і пояснює роль  сполучника в мовленні;

записує правильно сполучники, пояснює їх написання правилами.

Діяльнісна складова

знаходить сполучники в реченні;

відрізняє їх від прийменників і часток;

визначає види сполучників за будовою, способом використання у простому й складному реченнях;

правильно пише сполучники; помічає й виправляє помилки в написанні їх;

використовує сполучники у власних висловленнях, складаючи прості та складні речення;

редагує речення, доцільно замінюючи сполучники синонімічними.

Ціннісна складова

поважає соціальну активність, патріотизм, відповідальність, громадянську гідність героїв сучасної України (НЛ-2);

обґрунтовує духовну спадкоємність  героїв української історії та сучасних звитяжців.

77

Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням

1

 

 

78

Використання сполучників у простому й складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності. Сполучники й сполучні слова

1

 

 

79

Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні  сполучники

1

 

 

80

Контрольний підсумковий диктант

1

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

розуміє та пояснює роль  частки

в мовленні;

записує правильно частки, пояснює їх написання правилами.

Діяльнісна складова

знаходить частки в реченні, відрізняє від інших службових частин мови;

аналізує тексти щодо використання в них часток як виражального засобу;

самостійно знаходить і виправляє помилки в правописі часток;

редагує тексти  щодо правильності використання  часток;

створює висловлення, правильно використовуючи частки.

Ціннісна складова

Цінує самокритичність, бажання безупинно розвиватися;

схвалює бажання особистості духовно зростати,  емоційно, соціально тафізично вдосконалюватися (НЛ-2).

81

Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню  додаткових відтінків

1

 

 

82

Правопис часток не і ні з різними частинами мови

1

 

 

83

Написання часток -бо, -но, -то, -от, - таки

1

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

розуміє та пояснює роль  вигука в мовленні;

записує правильно вигуки, пояснює їх написання та вживання при них розділових знаків  правилами.

Діяльнісна складова

знаходить вигуки в реченні;

визначає належність вигуку до відповідної групи  за значенням;

відрізняє їх від часток;

аналізує тексти щодо ролі в них вигуків;

правильно інтонує речення з вигуками;

доречно використовує  вигуки у власному мовленні.

Емоційно-ціннісне ставлення

визнає корисність для ефективного спілкування  емпатії якрозуміння емоційного стану  іншої людини через співчуття, співпереживання, проникнення в її внутрішній світ;

схвалює вираження емоцій, почуттів, станів через майстерне використання мовних засобів.

84

Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням

1

 

 

85

Дефіс у вигуках.  Кома і знак оклику при вигуках

1

 

 

86

Контрольна робота №7 з теми «Службові частини мови» (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

Учень (учениця):

Знаннєва складова

знає вивчені частини мови, визначаєграматичні ознаки їх;

правильно пише слова, визначає орфограми, пояснюєнаписання слів правилами.

Діяльнісна складова

складає усні й письмові висловлення, доречно використовуючи вивчені частини мови з урахуванням виражальних можливостей кожної;

знаходить граматичні помилки в реченнях (текстах), виправляє їх.

Ціннісна складова

критично ставиться до власного мовлення, виявляє готовність до його вдосконалення,

усвідомлює необхідність мовної освіти.

87-88

Узагальнення і систематизація вивченого про частини мови, їх правопис і використання в мовленні

2

 

 

 

Читання вголос

Усний твір

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 вересня 2022
Переглядів
8432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку