Календарно-тематичне планування уроків української мови складено відповідно до змісту навчальної програми: Українська мова. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804) та вимог Методичних рекомендацій щодо викладання української мови в 2018-2019 навчальному році.
Календарно-тематичне планування
уроків української мови
6 клас
Українська мова. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804);
Українська мова
Години з РМ |
23 |
|
|
І |
ІІ |
Фронтальні види контрольних робіт |
||
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
Письмо: Переказ |
1 |
1 |
Твір |
- |
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Індивідуальні види контрольних робіт |
||
Говоріння: діалог |
1 |
- |
усний переказ |
1 |
- |
усний твір |
- |
1 |
читання вголос |
- |
1 |
І семестр
№ уроку план. |
№ уроку факт. |
Тема уроку |
Дата уроку план. |
Дата уроку факт.
|
Домашнє завдання |
Методичний супровід |
Вступ |
||||||
1 |
|
Краса і багатство української мови |
|
|
|
методичний посібник |
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого |
||||||
2 |
|
РМ №1 Види мовленнєвої діяльності . Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
3 |
|
РМ №2 Повторення вивченого про типи мовлення |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
4 |
|
Словосполучення і речення. Головні члени речення. Просте речення |
|
|
|
наочний матеріал |
5 |
|
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
6 |
|
РМ №3 Складання й розігрування діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування етикетного характеру |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
7 |
|
Складне речення |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
8 |
|
Пряма мова. Діалог |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
9 |
|
Основні орфограми та пунктограми |
|
|
|
дидактичний матеріал |
10 |
|
Контрольна робота |
|
|
|
дидактичний матеріал |
Лексикологія. Фразеологія |
||||||
11 |
|
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова |
|
|
|
методичний посібник |
12 |
|
Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. Лексична помилка |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
13 |
|
РМ № 4 Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
14 |
|
РМ № 5 Ділові папери. Оголошення |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
15 |
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов |
|
|
|
дидактичний матеріал |
16 |
|
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
17 |
|
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
18 |
|
Групи слів за вживанням: діалектні та просторічні слова |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
19 |
|
Групи слів за вживанням: професійні слова й терміни |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
20 |
|
Пароніми |
|
|
|
дидактичний матеріал |
21 |
|
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення |
|
|
|
дидактичний матеріал |
22 |
|
Джерела українських фразеологізмів |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
23 |
|
Фразеологізми в ролі членів речення |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
24 |
|
Ознайомлення із фразеологічним словником |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
25 |
|
Контрольна робота |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
Словотвір. Орфографія |
||||||
26 |
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово |
|
|
|
дидактичний матеріал |
27 |
|
Основні способи словотворення |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
28 |
|
РМ № 6 Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Будова елементарного роздуму |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
29 |
|
РМ № 7 Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
30 |
|
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова |
|
|
|
методичний посібник |
31 |
|
РМ № 8 Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
|
|
|
дидактичний матеріал |
32 |
|
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-,-цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами - ств(о), -зтв(о), -цтв(о |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
33 |
|
РМ № 9 Контрольний докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
|
|
|
методичний посібник |
34 |
|
РМ № 10 Контрольний докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
|
|
|
методичний посібник |
35 |
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням -чн- (-шн-) |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
36 |
|
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах |
|
|
|
методичний посібник |
37 |
|
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів- |
|
|
|
дидактичний матеріал |
38 |
|
Творення складноскорочених слів. Правопис складноскорочених слів |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
39 |
|
Контрольна робота |
|
|
|
дидактичний матеріал |
Морфологія. Орфографія. Іменник |
||||||
40 |
|
Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
41 |
|
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
|
методичний посібник |
42 |
|
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні . Велика буква та лапки у власних назвах . Збірні іменники |
|
|
|
дидактичний матеріал |
43 |
|
Рід іменників. Іменники спільного роду |
|
|
|
дидактичний матеріал |
44 |
|
Відмінки іменників. Кличний відмінок |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
45 |
|
РМ № 11 Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі |
|
|
|
методичний посібник |
46 |
|
РМ № 12 Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі |
|
|
|
методичний посібник |
47 |
|
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи |
|
|
|
методичний посібник |
48 |
|
Відмінювання іменників І відміни |
|
|
|
дидактичний матеріал |
49 |
|
Відмінювання іменників ІІ відміни |
|
|
|
дидактичний матеріал |
50 |
|
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
51 |
|
Відмінювання іменників ІІІ відміни |
|
|
|
дидактичний матеріал |
|
|
Відмінювання іменників ІV відміни |
|
|
|
дидактичний матеріал |
52 |
|
Контрольний диктант |
|
|
|
методичний посібник, |
53 |
|
Контрольна робота |
|
|
|
дидактичний матеріал |
54 |
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників |
|
|
|
дидактичний матеріал |
55 |
|
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
ІІ семестр
№ уроку план. |
№ уроку факт. |
Тема уроку |
Дата уроку план. |
Дата уроку факт.
|
Домашнє завдання |
Методичний супровід |
Морфологія. Орфографія. Іменник |
||||||
56 |
|
Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
57 |
|
Особливості написання іменників у кличному відмінку |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
58 |
|
РМ № 13 Будова опису приміщення |
|
|
|
наочний матеріал |
59 |
|
РМ № 14 Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
60 |
|
РМ № 15 Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
61 |
|
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
62 |
|
Не з іменниками |
|
|
|
дидактичний матеріал |
63 |
|
РМ № 16 Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень у художньому стилі |
|
|
|
дидактичний матеріал |
64 |
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о) |
|
|
|
дидактичний матеріал |
65 |
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о) |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
66 |
|
Правопис складних іменників |
|
|
|
методичний посібник |
67 |
|
Контрольна робота |
|
|
|
дидактичний матеріал |
Морфологія Орфографія. Прикметник |
||||||
68 |
|
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
|
методичний посібник |
69 |
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
70 |
|
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
71 |
|
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої й м’якої груп |
|
|
|
дидактичний матеріал |
72 |
|
Перехід прикметників в іменники. Творення прикметників |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
73 |
|
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк- |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
74 |
|
Написання прикметників із суфіксами: -ськ-,-цьк-, -зьк- |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
75 |
|
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов, -ин-,-їн-, -ичн- |
|
|
|
методичний посібник |
76 |
|
Написання не з прикметниками |
|
|
|
дидактичний матеріал |
77 |
|
Написання -н- і -нн- прикметниках |
|
|
|
методичний посібник |
78 |
|
Написання -н- і -нн- прикметниках |
|
|
|
дидактичний матеріал |
79 |
|
Написання складних прикметників разом і через дефіс |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
80 |
|
Написання складних прикметників разом і через дефіс |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
81 |
|
Написання прізвищ прикметникової форми |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
82 |
|
Контрольна робота |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
Морфологія. Орфографія. Числівник |
||||||
83 |
|
Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
|
дидактичний матеріал |
84 |
|
Числівники кількісні й порядкові |
|
|
|
методичний посібник |
85 |
|
Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників |
|
|
|
дидактичний матеріал |
86 |
|
РМ № 17 Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
87 |
|
РМ № 18 Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
88 |
|
Відмінювання числівників. Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках |
|
|
|
методичний посібник |
89 |
|
Відмінювання числівників |
|
|
|
дидактичний матеріал |
90 |
|
Відмінювання числівників |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
91 |
|
Відмінювання числівників |
|
|
|
методичний посібник |
92 |
|
РМ № 19 Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи |
|
|
|
методичний посібник |
93 |
|
РМ № 20 Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
94 |
|
Написання разом порядкових числівників з -тисячний. |
|
|
|
методичний посібник |
95 |
|
Узгодження числівників з іменниками |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
96 |
|
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу |
|
|
|
дидактичний матеріал |
97 |
|
Контрольна робота |
|
|
|
дидактичний матеріал |
Морфологія. Орфографія. Займенник |
||||||
98 |
|
Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
99 |
|
Розряди займенників за значенням |
|
|
|
методичний посібник |
100 |
|
РМ № 21 Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень |
|
|
|
дидактичний матеріал |
101 |
|
Відмінювання особових займенників . Приставний н у формах особових займенників |
|
|
|
дидактичний матеріал |
102 |
|
Відмінювання зворотного займенника себе |
|
|
|
методичний посібник, дидактичний матеріал |
103 |
|
РМ № 22 Контрольний письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі |
|
|
|
методичний посібник |
104 |
|
Відмінювання присвійних та вказівних займенників. Приставний н у формах вказівних займенників |
|
|
|
методичний посібник |
105 |
|
Відмінювання питальних та відносних займенників |
|
|
|
методичний посібник |
106 |
|
Відмінювання та правопис заперечних займенників |
|
|
|
дидактичний матеріал |
107 |
|
Відмінювання та написання разом і через дефіс неозначених займенників |
|
|
|
дидактичний матеріал |
108 |
|
Відмінювання та написання разом і через дефіс неозначених займенників |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
109 |
|
РМ № 23 Есе світоглядного змісту |
|
|
|
дидактичний матеріал |
110 |
|
Відмінювання означальних займенників |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
111 |
|
Контрольний диктант |
|
|
|
дидактичний матеріал |
112 |
|
Контрольна робота |
|
|
|
дидактичний матеріал |
113 |
|
Лексикологія. Фразеологія |
|
|
|
дидактичний матеріал |
114 |
|
Словотвір. Орфографія |
|
|
|
наочний матеріал, методичний посібник |
115 |
|
Морфологія . Орфографія |
|
|
|
методичний посібник |
116 |
|
Морфологія. Орфографія |
|
|
|
методичний посібник |