11 клас
Українська мова
(академічний рівень)
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 11-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 10-11 класи. Академічний рівень / Г.Т. Шелехова, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф, Л.В. Скуратівський, А.М.Корольчук. — К.: Грамота, 2010.
За підручником: / Українська мова/ для учнів 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів, Київ, - К.: «Освіта», 2011 рік
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
Перевірка мовної теми |
2 |
1.__________ 2.__________ |
2 |
1.__________ 2.__________ |
Письмо: переказ твір |
1 1 |
______________ ______________ |
1 1 |
___________ ___________ |
Правопис: диктант |
1 |
____________ |
1 |
____________ |
Аудіювання |
- |
|
1 |
_____________ |
Читання мовчки |
1
|
_____________ |
-
|
|
|
І семестр
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
||
Повторення вивченого у 10 класі |
|||||
1 |
|
Стилістика як розділ науки про мову. Фонетичні, лексичні, фразеологічні, словотворчі засоби стилістики. |
|
||
2 |
|
Норма літературної мови як основне поняття правильності мовлення, її варіативність. |
|
||
3
|
|
РМ № 1. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків). |
РМ № 1 |
||
4 |
|
РМ № 2. Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог-обмін думками, враженнями (офіційна і неофіційна розмова); обговорення самостійно обраної теми. |
РМ №2 |
||
Стилістика мови. Культура мовлення. Морфологічні засоби стилістики |
|||||
5 |
|
Стилістичне забарвлення граматичних понять і граматичних форм. Поняття роду, числа. |
|
||
6 Синтаксис і пунктуація |
|
Власні і загальні назви. Велика буква і лапки у власних назвах. |
|
||
7 |
|
Ступені порівняння прикметників. Стягнені і нестягнені форми. Написання складних прикметників. |
|
||
8
|
|
Займенники й контекст. Синоніміка займенникових форм: неозначених, заперечних, означальних; вказівних займенників і прикметників; пропуск особових займенників; зайве вживання займенників. Правопис займенників. |
|
||
Зошит |
|
||||
9 |
|
РМ №3. Контрольний стислий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.). |
РМ №3 |
||
10 |
|
РМ №4. Контрольний стислий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.). |
РМ №4 |
||
11 |
|
Написання -н- у прикметниках, дієприкметниках, займенниках, прислівниках; -нн- у прикметниках, прислівниках. |
|
||
12 |
|
Аналіз контрольного переказу. Не і ні з різними частинами мови. |
|
||
13 |
|
Стилістична роль дієслівних категорій. |
|
||
14 |
|
Синоніміка дієслівних форм |
|
||
15 |
|
РМ №5. Читання мовчки текстів діалогічного і монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Види запису прочитаного: докладний запис, конспект, тези, докладний і короткий плани. Контрольне читання мовчки. |
РМ №5 |
||
16 |
|
Контрольна робота № 1. «Стилістика мови. Культура мовлення. Морфологічні засоби стилістики». (Тестування). |
|
||
Зошит |
|
||||
17 |
|
РМ №6. Усний твір на морально-етичну тему публіцистичного стилю мовлення. |
РМ №6 |
||
18 |
|
РМ №7. Письмовий твір публіцистичного стилю на морально-етичну тему. |
РМ №7
|
||
Тематична |
|
||||
Стилістика простих речень |
|||||
19 |
|
Види простих речень і відтінки їх значень. Пунктограми у простому реченні. |
|
||
20 |
|
Аналіз твору. Синоніміка двоскладних і односкладних речень. |
|
||
21
|
|
Синоніміка неозначено-особових, узагальнено-особових і безособових речень. |
|
||
22 |
|
Синоніміка означено-особових і безособових речень. |
|
||
23-24 |
|
РМ № 8-9. Контрольний твір у публіцистичному стилі на суспільну тему. |
РМ № 8-9 |
||
Зошит |
|
||||
25
|
|
Синоніміка мовних засобів вираження присудка, другорядних членів; інверсія замість прямого порядку слів; синоніміка відокремлених і невідокремлених другорядних членів. |
|
||
26 |
|
Аналіз контрольного твору. Вираження різноманітних смислових значень за допомогою звертань, вставних слів і вставних конструкцій, їх емоційно-експресивний характер. |
|
||
27 |
|
Контрольний диктант. Тренувальні вправи. |
|
||
28 |
|
Аналіз контрольного диктанту. Пунктограми у простому реченні. |
|
||
29 |
|
Контрольна робота № 2. «Стилістика простих речень». (Тестування). |
|
||
30 |
|
РМ №10. Доповідь на тему, пов'язану з предметами, що вивчаються (із залученням наукової, науково-популярної літератури), прийоми встановлення й збереження контакту з аудиторією. |
РМ №10 |
||
31 |
|
РМ №11. Доповідь на тему, пов'язану з предметами, що вивчаються (із залученням наукової, науково-популярної літератури), прийоми встановлення й збереження контакту з аудиторією. |
РМ №11 |
||
32 |
|
Підсумковий урок. Семестрове оцінювання |
|
||
Усний твір |
|||||
Діалог |
|||||
Зошит |
|
||||
Тематична |
|
||||
ІІ семестр |
|||||
Стилістика складних речень |
|||||
33 |
|
Смислові відношення між частинами складних речень. |
|
||
34 |
|
Синоніміка складносурядних і складнопідрядних речень |
|
||
35 |
|
Синоніміка складних безсполучникових і складносурядних речень. |
|
||
36 |
|
Синоніміка складних безсполучникових і складнопідрядних речень. |
|
||
37 |
|
РМ №12. Виступ під час дискусії (підготовлений і непідготовлений) на суспільну або морально-етичну теми, його композиція. |
РМ №12 |
||
Зошит |
|||||
38 |
|
РМ №13. Основні способи виступу. |
РМ №13 |
||
39 |
|
Синоніміка складнопідрядних і простих речень з дієприкметниковим і дієприслівниковим зворотами. |
|
||
40 |
|
Синоніміка сполучників і сполучних слів, що з’єднують складні сполучникові речення. |
|
||
41 |
|
РМ № 14. Реферат на тему, пов’язану з предметами, що вивчаються (із залученням наукової, науково-популярної літератури), особливості його побудови і мовне оформлення. |
РМ № 14 |
||
42 |
|
Пунктограми у складному реченні. |
|
||
43 |
|
Пунктограми у складному реченні. |
|
||
44 |
|
РМ № 15. Правила мовленнєвої поведінки у спілкуванні: етичні мовленнєві формули (під час вітання, звернення, залучення слухачів до полеміки, відповіді на запитання; вдячність, вибачення, обіцянка, відмова, заперечення тощо). |
РМ № 15 |
||
Стилістика речень з різними способами вираження чужого мовлення |
|||||
45 |
|
Пряма і непряма мова, її призначення й граматично-смислові особливості. |
|
||
Зошит |
|||||
46 |
|
Стилістичні особливості авторських слів при прямій мові. |
|
||
47 |
|
РМ № 16. Ділові папери. Офіційний лист. |
РМ № 16 |
||
48 |
|
Синоніміка речень із прямою мовою, реплік у діалозі й непрямій мові. |
|
||
49 |
|
РМ № 17. Ділові папери. Протокол (складний). Витяг із протоколу. |
РМ № 17 |
||
50 |
|
Контрольна робота № 3. «Стилістика складних речень. Стилістика речень з різними способами вираження чужого мовлення». (Тестування). |
|
||
Тематична |
|||||
Стилістика мовлення (функціональна). Культура мовлення |
|||||
51 |
|
Мовлення як предмет вивчення стилістики й культури мовлення. Мовлення розмовне і книжне, їх співвідношення й особливості. Поняття стилю мовлення: позамовні ознаки (сфера спілкування, умови і мета спілкування) й мовні. |
|
||
52 |
|
РМ № 18. Телефонна розмова як один з видів усного ділового мовлення. Лист електронною поштою і мобільним телефоном (sms). Основні вимоги до культури спілкування телефоном і в Інтернеті. |
РМ №18 |
||
Зошит |
|||||
53 |
|
Стилі мовлення: розмовний, науковий, офіційно-діловий, художній і публіцистичний, їх підстилі. Зміст і структура текстів кожного зі стилів, характерні мовні засоби їх, основні жанри. |
|
||
54 |
|
РМ № 19. Аудіювання текстів діалогічного й монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення. Види запису почутого. |
РМ № 19 |
||
55 |
|
Мовлення правильне й комунікативно доцільне. Вимоги до гарного мовлення (змістовність, логічність, багатство і різноманітність, точність, виразність, доречність), їх основні ознаки (практично). |
|
||
Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей з української мови |
|||||
56 |
|
Лексикологія і фразеологія. |
|
||
57 |
|
РМ № 20. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.). |
РМ № 20 |
||
58 |
|
РМ № 21. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.). |
РМ № 21 |
||
59 |
|
Морфологічна будова слова. Написання слів з найуживанішими орфограмами. |
|
||
60 |
|
РМ № 22. Аналіз контрольного переказу. Бібліографія |
РМ № 22 |
||
61 |
|
Частини мови. |
|
||
Зошит |
|||||
62 |
|
Контрольний диктант. Тренувальні вправи |
|
||
63 |
|
Аналіз контрольного диктанту. Слово, словосполучення, речення. Просте речення. Члени речення. |
|
||
64 |
|
Складне речення. Система розділових знаків. |
|
||
65 |
|
РМ № 23. Твір-стаття в газету на морально-етичну тему публіцистичного стилю мовлення. |
РМ № 23 |
||
66 |
|
Текст, його будова. |
|
||
67 |
|
Контрольна робота №4. «Стилістика мовлення (функціональна). Культура мовлення. Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей з української мови». (Тестування). |
|
||
68 |
|
Контрольне аудіювання. |
|
||
69 |
|
РМ № 24. Аналіз твору-статті. Ділові папери. Доручення . Розписка. |
РМ № 24 |
||
70 |
|
Підсумковий урок |
|
||
Усний переказ |
|||||
Читання вголос |
|||||
Зошит |
|||||
Тематична |
|||||