Українська мова
6 клас
(122 год, 3,5 год на тиждень)
Розроблено за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: Українська мова: 5-9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, К.В.Таранік-Ткачук, Т.Д.Гнаткович, В.І.Новосьолова, Н.Б.Коржова − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
На основі підручника:/ Українська мова/ для учнів 6 класу загальноосвітніх закладів, Київ, видавничий дім «Освіта» 2014 рік
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
Дата |
ІІ семестр |
Дата |
Перевірка мовної теми |
4 |
1.__________ 2.__________ 3.__________ 4.__________ |
4 |
1.__________ 2.__________ 3.__________ 4.__________
|
Письмо: переказ твір |
1 - |
______________ |
1 1 |
___________ ___________ |
Правопис: диктант |
1 |
____________ |
1 |
____________ |
Аудіювання |
- |
|
1 |
_____________ |
Читання мовчки |
1
|
_____________ |
-
|
|
|
№ з/п |
|
Тема уроку |
Примітка |
|||||
|
Повторення вивченого в початкових класах |
|||||||
1 |
|
Вступ. Краса і багатство української мови. |
|
|||||
2 |
|
РМ. №1. Повторення вивченого про мовлення. Загальне уявлення про ситуацію, спілкування та її складники: адресат мовлення, адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування (практично). Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет. |
|
|||||
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого (6 год.) |
||||||||
3 |
|
Словосполучення і речення. Головні члени речення. |
|
|||||
4 |
|
Просте речення. Розділові знаки у простому реченні. |
|
|||||
5 |
|
РМ. №2. Повторення вивченого про типи мовлення. Навчальне читання текстів діалогічного й монологічного характеру. |
|
|||||
6 |
|
Звертання, вставні слова. |
|
|||||
7 |
|
РМ. №3. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. |
|
|||||
8 |
|
Однорідні члени речення. |
|
|||||
9 |
|
Складне речення. Розділові знаки у складному реченні. |
|
|||||
10 |
|
Пряма мова і діалог. Розділові знаки при прямій мові та діалозі. |
|
|||||
11 |
|
РМ. №4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті |
|
|||||
12 |
|
Контрольний диктант №1. Контрольне читання мовчки |
|
|||||
Зошит |
||||||||
Тематична |
||||||||
Лексикологія |
||||||||
13 |
|
Групи слів за їх походженням: власне українські слова і запозичені. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів |
|
|||||
14 |
|
Лексична помилка (практично) |
|
|||||
15 |
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і |
|
|||||
16 |
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа |
|
|||||
17 |
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
|
|||||
18 |
|
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми. |
|
|||||
19 |
|
РМ. №5. Повторення вивченого про типи мовлення. Особливості побудови висловлювання-роздуму. «Ким я мрію стати» з використанням неологізмів |
|
|||||
20 |
|
Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова. Діалектні слова. |
|
|||||
21 |
|
Професійні слова і терміни, просторічні слова. |
|
|||||
22 |
|
Контрольна робота №1. «Лексикологія» (тести і завдання) |
|
|||||
Тематична |
||||||||
Фразеологія |
||||||||
23 |
|
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. |
|
|||||
24 |
|
Джерела фразеологізмів, їх різновиди. Ознайомлення з фразеологічним словником. |
|
|||||
Зошит |
||||||||
25 |
|
РМ. №6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
|
|||||
26 |
|
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|||||
27 |
|
Фразеологізми в ролі членів речень. |
|
|||||
28 |
|
Доречне вживання вивчених пластів лексики у власному мовленні; визначення ролі їх у текстів різних стилів |
|
|||||
29 |
|
РМ. №7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму |
|
|||||
30 |
|
РМ. №8. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
|
|||||
31 |
|
РМ. №9. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
|
|||||
Тематична |
||||||||
Словотвір. Орфографія |
||||||||
32 |
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово |
|
|||||
33 |
|
Основні способи словотворення. Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
|||||
34 |
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням –чн-(-шн-). |
|
|||||
35 |
|
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами-ськ-, -зьк-, -цьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
|||||
36 |
|
Складні слова. Сполучні о,е в складних словах. |
|
|||||
Зошит |
||||||||
37 |
|
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів із пів-. |
|
|||||
38 |
|
Творення та правопис складноскорочених слів. |
|
|||||
39 |
|
Контрольна робота №2. «Фразеологія. Словотвір. Орфографія» (тести і завдання). |
|
|||||
40 |
|
РМ №10. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на тему: «Який вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів. |
|
|||||
Тематична |
||||||||
Морфологія. Орфографія. Іменник |
||||||||
41 |
|
Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її |
|
|||||
42 |
|
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|||||
43 |
|
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). |
|
|||||
44 |
|
Велика буква та лапки у власних назвах. Збірні іменники. |
|
|||||
45 |
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
|||||
46 |
|
Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Відмінювання іменників. |
|
|||||
47 |
|
Контрольна робота №3. «Морфологія. Іменник» (тести і завдання). |
|
|||||
48 |
|
Підсумковий урок. Семестрове оцінювання |
|
|||||
|
||||||||
Зошит |
||||||||
Тематична |
||||||||
ІІ семестр |
||||||||
49 |
|
Іменник. Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні. Велика буква та лапки у власних назвах (повторення) |
|
|||||
50 |
|
Відмінювання іменників І відміни. |
|
|||||
51 |
|
Відмінювання іменників І відміни. |
|
|||||
52 |
|
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
|
|||||
53 |
|
Закінчення іменників ІІ відміни в родовому відмінку однини. |
|
|||||
54 |
|
Відмінювання іменників ІІІ відміни. |
|
|||||
55 |
|
Відмінювання іменників ІV відміни. |
|
|||||
56 |
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. |
|
|||||
57 |
|
Відмінювання іменників множинної форми. |
|
|||||
58 |
|
Написання не з іменниками. |
|
|||||
59 |
|
Правопис складних іменників. Особливості творення іменників. Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о),- ев(о). |
|
|||||
Зошит |
||||||||
60 |
|
Написання та відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові |
|
|||||
61 |
|
РМ. №11. Будова опису приміщення |
|
|||||
62 |
|
РМ. №12. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. Визначення ролі іменників в описі приміщення |
|
|||||
63 |
|
Контрольна робота № 4. «Іменник» (тести і завдання). |
|
|||||
Тематична |
||||||||
Морфологія. Орфографія Прикметник |
||||||||
64 |
|
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|||||
65 |
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. |
|
|||||
66 |
|
Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
|||||
67 |
|
РМ.№13. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису) |
|
|||||
68 |
|
РМ.№14. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
|
|||||
69 |
|
РМ.№15. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
|
|||||
70 |
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. |
|
|||||
71 |
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. |
|
|||||
72 |
|
Повні й короткі форми прикметників. Відмінювання прикметників. |
|
|||||
73 |
|
Прикметники твердої і м’якої груп, їх відмінювання. |
|
|||||
74 |
|
РМ.№16. Усний порівняльний опис двох рослин за ілюстрацією |
|
|||||
75 |
|
Контрольна робота №5. «Прикметник» (тести і завдання). |
|
|||||
Зошит |
||||||||
76 |
|
Перехід прикметників у іменники. Морфологічний розбір прикметників |
|
|||||
Тематична |
||||||||
77 |
|
Творення прикметників. Написання прикметників із суфіксами –еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк- |
|
|||||
78 |
|
Букви е, о, и у прикметникових суфіксах –ев- (-єв-), -ов- (-йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-. Зміни приголосних при творенні відносних прикметників за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк-. |
|
|||||
79 |
|
Написання не з прикметниками. |
|
|||||
80 |
|
Написання -н- і -нн- у прикметниках. |
|
|||||
81 |
|
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
|
|||||
82 |
|
Перехід прикметників у іменники. |
|
|||||
83 |
|
Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
|||||
84 |
|
Розбір прикметника як частини мови. |
|
|||||
85 |
|
РМ. №17. Складання характеристики знайомої або відомої людини з використанням прикметників у різних відмінкових формах |
|
|||||
86 |
|
Контрольна робота №6. «Прикметник» (тести і завдання). |
|
|||||
Зошит |
||||||||
Тематична |
||||||||
Морфологія. Орфографія Числівник |
||||||||
87 |
|
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|||||
88 |
|
Числівники кількісні і порядкові. |
|
|||||
89 |
|
Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників. |
|
|||||
90 |
|
РМ.№18. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною |
|
|||||
91 |
|
РМ.№19. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною |
|
|||||
92 |
|
Відмінювання кількісних числівників. Букв ь в кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|||||
93 |
|
Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників. |
|
|||||
94 |
|
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з –тисячний. |
|
|||||
95 |
|
Відмінювання порядкових числівників (система вправ) |
|
|||||
96 |
|
Узгодження числівників з іменниками |
|
|||||
97 |
|
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу |
|
|||||
98 |
|
Морфологічний розбір числівника як частини мови. |
|
|||||
99 |
|
Контрольна робота №7. «Числівник» (тести і завдання). |
|
|||||
Тематична |
||||||||
Морфологія. Орфографія Займенник |
||||||||
100 |
|
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників за значенням |
|
|||||
101 |
|
Розряди займенників за значенням |
|
|||||
102 |
|
Особові займенники. |
|
|||||
103 |
|
Зворотній займенник себе. |
|
|||||
104 |
|
РМ.№20. Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини» |
|
|||||
105 |
|
РМ.№21. Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини» |
|
|||||
106 |
|
Питальні та відносні займенники, їх відмінювання. |
|
|||||
Зошит |
||||||||
107 |
|
Заперечні займенники. Правопис заперечних займенників. |
|
|||||
108 |
|
Написання займенників із прийменниками окремо. |
|
|||||
109 |
|
Неозначені займенники, їх відмінювання. |
|
|||||
110 |
|
Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
|
|||||
111 |
|
Присвійні займенники |
|
|||||
112 |
|
Вказівні й означальні займенники. |
|
|||||
113 |
|
Уживання займенників для зв’язку речень у тексті. |
|
|||||
114 |
|
Розбір займенника як частини мови. |
|
|||||
115 |
|
РМ. №22. Навчальне аудіювання тексту |
|
|||||
116 |
|
Контрольне аудіювання |
|
|||||
117 |
|
РМ. №23. Есе «У чому полягає життєвий успіх» |
|
|||||
118 |
|
Контрольний диктант №2. |
|
|||||
119 |
|
Контрольна робота №8. «Займенник» (тестові завдання). |
|
|||||
Усний переказ |
||||||||
Читання вголос |
||||||||
Повторення і кінці року |
||||||||
120 |
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік з лексикології , фразеології. |
|
|||||
121 |
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік з словотвору й орфографії. |
|
|||||
122 |
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік з морфології й орфографії. |
|
|||||
Зошит |
||||||||
Тематична |
||||||||