Конспект уроку з української мови для 6 класу на тему „Написання -н- і -нн- у прикметниках“ розроблений за технологіями розвивального та проблемного навчання.
Українська мова 6 клас
Тема. Написання -н- і -нн- у прикметниках
Мета уроку:
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра ,, Так-ні“
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Один мудрець сказав ,,Творчість – то хвилини щастя“. Бажаю вам на сьогоднішньому уроці творити, і від цього відчувати себе щасливими. Ми продовжуємо з вами вивчати прикметник. А якій саме темі буде присвячена наша творчість, ви спробуєте мені сказати, виконавши завдання.
Підручників прошу не відкривати,
Спробуйте самостійно нове правило сформулювати.
Підказка: слова за будовою розберіть,
Нову орфограму знайдіть.
Дослідження-моделювання
На дошці слова
Туман – туманний
Осінь – осінній
Сон – сонний
(учні на дошці розбирають слова за будовою. Визначають частину мови і спільну орфограму ,,Подвоєні літери“. Формулювання правила.)
2
ІV. Оголошення теми, мети та завдань уроку
1. Дослідження-моделювання
Пишуть -нн- у прикметниках утворених ввід іменників із коренем на -н- за допомогою суфікса -н-: лимон – лимонний, кінь – кінний.
Здоровенний, страшенний, несказа́нний, нескінче́нний
Мрійний, гречаний, глиняний, пташиний, зміїний
VІ. Закріплення знань, умінь і навичок
Рік, закон, орел, телефон, зелень, лічити, глина, оцінювати, вечір, долати.
Виконання вправ
1 група
1 До прикметників дібрати синоніми з довідки, установити відповідність, усно пояснити правопис.
Хоробрий –
Немолодий –
Непереможний –
Гарний –
Молодий –
Сучасний –
Жорстокий -
Фальшивий -
3
Довідка (Нездоланний, неправдоподібний, незрівнянний, теперішній, мужній, літній, юний, непримиренний)
2 . Розібрати за будовою слово весняний.
2 група
1 Розподілити прикметники у дві колонки: 1) ті, у яких подвоєння не відбувається, 2) ті, у яких подвоєння відбувається.
Полотня(н,нн)ий, глиня(н,нн)ий, невблага(н,нн)ий, невпізна(н,нн)ий, лебеди(н,нн)ий, неоціне(н,нн)ий, вогня(н,нн)ий, нездійсне(н,нн)ий, різдвя(н,нн)ий, де(н,нн)ий.
2. Пояснити спосіб творення слова лебединий.
4. Творча робота ,,Оживи картинку“ (усно)
На екрані проектується фотографія зимового пейзажу ,,Пензлик красуні Зими“. Завдання – за поданою фотографією скласти 3 речення, пов’язаних між собою. В реченнях використати прикметники з вивченою сьогодні орфограмою ,,Написання –н- і –нн- у прикметниках”.
5. Вправа з ключем
У поданих словах вставити –н- або –нн-. Розподілити слова в 2 колонки. В першу – з –н-, в другу – з –нн-.
Стиль…ий, пли…ий, роди…ий, силь…ий, здорове…ий, зміша..ий, голуби…ий, незрівня…ий, ці…ий.
Підкресліть у кожному слові 2 літеру. Виняток - останнє слово, в ньому 1 літеру. В подарунок від мене – ь (знак м’якшення). Яка фраза у вас отрималась?
ТИ МОЛОДЕЦЬ! Ви дійсно, діти, молодці!
VII Підсумок уроку
Вдячна Вам, що всі старались,
Що нічого не злякались,
Що дружно на уроці працювали
І знання української мови показали.
Оцінювання
VIII Домашнє завдання