Календарно-тематичне планування уроків української мови для 7 розроблено з урахуванням поділу годин посеместрово 2+3 (І семестр - 2 год, ІІ семестр - 3 год). У примітках подано "діалог", "усний переказ", "читання вголос" та "усний твір".
Календарно-тематичне планування уроків української мови у 3(7)-А, Б, В, Г класах
88 год
І семестр ‒ 2 год на тиждень; ІІ семестр ‒ 3 год на тиждень
Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5–9 класи / Г. Т. Шелехова, М. І. Пентилюк, В. І. Новосьолова, Т. Д. Гнаткович, Н. Б. Коржова, А. С. Пономаренко, К. В. Таранік-Ткачук. – К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07. 06.
2017 р.).
Графік фронтальних видів контрольних робіт
Форма контролю |
І семестр ІІ семестр |
|||
Кількість |
Дата |
Кількість |
Дата |
|
Перевірка мовної теми (тестування) |
2 |
|
4 |
|
Письмо: переказ твір |
1 |
|
1 |
|
– |
|
1 |
|
|
Правопис: диктант |
1 |
|
1 |
|
Говоріння: усний переказ діалог усний твір читання вголос |
1 |
|
– |
|
1 |
|
– |
|
|
– |
|
1 |
|
|
– |
|
1 |
|
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
|
|||||
І СЕМЕСТР |
|
|
|||||
Вступ (2 год) |
|
|
|||||
1. |
Літературна норма української мови. Колективне укладання переліку цікавих українськомовних сайтів для школярів. |
1 |
|
|
|
|
|
2. |
Урок мовленнєвого розвитку. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
1 |
|
|
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого (5 год) |
|
|
|||||
3. |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. |
1 |
|
|
|
|
|
4-5. |
Вивчені частини мови, правопис їх. |
2 |
|
|
|
|
|
6. |
Урок мовленнєвого розвитку. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Аудіювання тексту публіцистичного стилю. |
1 |
|
|
|
|
|
7. |
Урок мовленнєвого розвитку. Написання есея (орієнтовні теми: «Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами. |
1 |
|
|
|
|
|
Морфологія. Орфографія. Дієслово (25 год) |
|||||||
8. |
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
|
|
|
Зошит |
9. |
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на но, -то (загальне ознайомлення). Складання тексту для руханки (гасла спортивної команди, девізу команди, що братиме участь у присвяченому певній суспільній події флешмобі) з використанням різних особових форм дієслів. |
1 |
|
|
|
|
|
10. |
Неозначена форма (інфінітив). Доконаний і недоконаний види дієслова. |
1 |
|
|
|
|
|
11. |
Не з дієсловами. Правопис -ться, -шся в дієсловах (повторення). |
1 |
|
|
|
|
|
12- 13. |
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту в художньому стилі про виконання певних дій. |
1 |
|
|
|
|
|
14. |
Часи дієслова. Теперішній час. |
1 |
|
|
|
|
|
15. |
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового переказу. |
2 |
|
|
|
|
|
16. |
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
1 |
|
|
|
|
Зошит |
17. |
Майбутній час. |
1 |
|
|
|
|
|
18. |
Дієслова І і II дієвідміни. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і II дієвідмін (повторення). |
1 |
|
|
|
|
|
19. |
Контрольна робота. Дієслово (І частина) (тестування). |
1 |
|
|
|
|
Темат. |
20. |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу. |
1 |
|
|
|
|
|
21. |
Урок мовленнєвого розвитку. Особливості будови опису зовнішності людини. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом). |
1 |
|
|
|
|
|
22. |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
1 |
|
|
|
|
|
23. |
Творення дієслів умовного і наказового способу. |
|
|
|
|
|
|
24. |
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору. Складання й розігрування діалогів, які містять прохання про допомогу й висловлення порад щодо проблемної життєвої ситуації (з використанням дієслів наказового та умовного способів). |
1 |
|
|
|
|
Діалог Зошит |
25. |
Знак м’якшення в дієсловах наказового способу. |
1 |
|
|
|
|
|
26. |
Безособові дієслова. |
1 |
|
|
|
|
|
27. |
Контрольний диктант. |
1 |
|
|
|
|
|
28. |
Способи творення дієслів. |
1 |
|
|
|
|
|
29. |
Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). |
1 |
|
|
|
|
Усний переказ |
30. |
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово». |
1 |
|
|
|
|
|
31. |
Контрольна робота. Дієслово (ІІ частина) (тестування). |
1 |
|
|
|
|
Зошит |
32. |
Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі. |
1 |
|
|
|
|
Темат. |
ІІ СЕМЕСТР |
|||||||
Дієприкметник (11 год) |
|||||||
33. |
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
|
|
|
|
34. |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами. |
1 |
|
|
|
|
|
35. |
Активні й пасивні дієприкметники. Творення, відмінювання і правопис активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу. |
1 |
|
|
|
|
|
36. |
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників. Дієслівні форми на -но, -то. |
1 |
|
|
|
|
|
37. |
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога і т.ін.) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то. |
1 |
|
|
|
|
|
38. |
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи заміни їх. |
1 |
|
|
|
|
|
39. |
-Н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження. |
1 |
|
|
|
|
|
40. |
Не з дієприкметниками. |
1 |
|
|
|
|
|
41. |
Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, на- |
1 |
|
|
|
|
Зошит |
|
труджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога). Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий). |
|
|
|
|
|
|
42. |
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприкметник». |
1 |
|
|
|
|
|
43. |
Контрольна робота. Дієприкметник (тестування). |
1 |
|
|
|
|
Темат. |
Дієприслівник (10 год) |
|||||||
44. |
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
|
|
|
|
45– 46. |
Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові. Редагування речень і текстів, у яких допущено помилки у вживанні дієприслівникових зворотів. |
1 |
|
|
|
|
|
47. |
Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, творення їх. |
1 |
|
|
|
|
|
48. |
Урок мовленнєвого розвитку. Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом). |
1 |
|
|
|
|
Усний твір |
49. |
Не з дієприслівниками. |
1 |
|
|
|
|
|
50. |
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (орієнтовні теми: «Душу я у вишивку вкладаю», «Як я |
1 |
|
|
|
|
|
|
створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів – улюблене заняття чоловіків нашої родини», «Як наш клас готує контент для заповнення блога»). |
|
|
|
|
|
|
51. |
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієприслівник». |
1 |
|
|
|
|
|
52. |
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору. |
1 |
|
|
|
|
|
53. |
Контрольна робота. Дієприслівник (тестування). |
1 |
|
|
|
|
Зошит Темат. |
Прислівник (15 год) |
|||||||
54. |
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
|
|
|
|
55. |
Розряди прислівників (практично). |
1 |
|
|
|
|
|
56. |
Ступені порівняння прислівників. |
1 |
|
|
|
|
|
57. |
Творення й правопис прислівників. Букви -н- та -нн- у прислівниках. |
1 |
|
|
|
|
|
58. |
Не і ні з прислівниками. |
1 |
|
|
|
|
|
59. |
И та і в кінці прислівників. |
1 |
|
|
|
|
|
60. |
Правопис прислівників на -о, -е утворених від прикметників і дієприкметників. Читання мовчки тексту, що містить прислівники, з’ясування ролі прислівників у мовленні. |
1 |
|
|
|
|
|
61. |
Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій з використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів (наприклад: не розв’язані вчасно; не виконані |
1 |
|
|
|
|
|
|
належним чином; не звірені за словником, не згаяний (час) та ін.). |
|
|
|
|
|
|
62- 63. |
Написання прислівників окремо, разом, через дефіс. Складання тексту рекламного буклета молодіжного вбрання з використанням прислівникових сполук до лиця, до смаку, не до речі, не до вподоби, на вибір, в міру. |
2 |
|
|
|
|
|
64- 65. |
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день. |
2 |
|
|
|
|
Зошит |
66. |
Уроки мовленнєвого розвитку. Складання анотації на книжку з використанням прислівників. |
1 |
|
|
|
|
|
67. |
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник». |
1 |
|
|
|
|
|
68. |
Контрольна робота. Прислівник (тестування). |
1 |
|
|
|
|
|
Прийменник (5 год) |
|||||||
69. |
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою. |
1 |
|
|
|
|
|
70. |
Урок мовленнєвого розвитку. Портретний нарис у публіцистичному стилі. |
1 |
|
|
|
|
|
71. |
Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс. |
1 |
|
|
|
|
|
72. |
Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниковоіменникові конструкції в ролі членів речення. Редагування речень, у яких допущено помилки у вживанні прийменників (у три години дня; консультація по фізиці; не прийшов із-за хвороби). |
1 |
|
|
|
|
|
73. |
Контрольний диктант. |
1 |
|
|
|
|
|
Сполучник (4 год) |
|||||||
74. |
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності. |
1 |
|
|
|
|
|
75. |
Написання сполучників разом та окремо. |
1 |
|
|
|
|
|
76. |
Урок мовленнєвого розвитку. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом). |
1 |
|
|
|
|
|
77. |
Розрізнення сполучників й однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники. Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте – про те, зате – за те, якби – як би та ін.). |
1 |
|
|
|
|
Зошит |
Частка (6 год) |
|||||||
78. |
Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично). |
1 |
|
|
|
|
|
79- 80. |
Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі. |
2 |
|
|
|
|
|
81. |
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення). Складання проекту логотипа рідного міста (села, школи, класу) з використанням у його описі різних частин мови з часткою не і префіксом не. |
1
|
|
|
|
|
|
82. |
Урок мовленнєвого розвитку. Аналіз письмового твору. |
1 |
|
|
|
|
|
83. |
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки. |
1 |
|
|
|
|
|
|
Вигук (3 год) |
|
|||||
84. |
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Виразне читання текстів з вигуками. |
1 |
|
|
|
|
|
85. |
Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках. |
1 |
|
|
|
|
|
86. |
Контрольна робота. Прийменник, сполучник, частка, вигук (тестування). |
1 |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого (2 год) |
|
|||||
87. |
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні. |
1 |
|
|
|
|
|
88. |
Підсумковий урок. |
1 |
|
|
|
|
Зошит Темат. |