Вікторина з української мови

Про матеріал

Вікторина сприяє розвитку пізнавального інтересу і жаги до навчання, пробуджує цікавість в учнів 6-7 класів до проблемних питань в українській мові.

Перегляд файлу

ВІКТОРИНА «Знавці мови»

 

Мета: закріпити і доповнити знання учнів з української мови, підвищити загальну ерудованість; вплинути на емоції, викликати відчуття гордості за команду і бажання перемогти; підвищити впевненість учнів у собі; розвинути пізнавальний інтерес і жагу до навчання; виховувати від­чуття приналежності до колективу, допомогти усвідомити баланс між власними прагненнями і колективом; спри­яти розумінню здорової конкуренції, викликати цікавість до проблемних питань в українській мові; навчити учнів взаємоповаги та взаємно розуміння при виступі.

Тривалість:   40 хвилин.

Обладнання: годинник з секундною стрілкою для ведучого; відповіді до питань, призи переможцям (грамоти).

Учасники: ведучий; журі — вчитель-словесник, класний керівник; ко­манда № 1, 2,

ХІД ЗАХОДУ

І. Вступ

Ведучий. Добрий день, шановне журі і команди! Ми сьо­годні зібралися для того, щоб провести конкурс ерудитів-вікторину. Змагатися будуть дві команди учнів 6 і 7 класів

Правила конкурсу наступні: Конкурс проводиться у 5 турів за різними номінаціями:

1) «Розминка».

2) «Варіанти імен».

3) «Далі, далі, далі...»

 4) «Потроху про мову».

Шановне журі визначає переможців кожного туру. Запитання задає ведучий по черзі кожній з команд. На роздуми дається 20 секунд. За правильну відповідь на запитання команда учасник отримує 1 бал. В кінці підбивається підсумок і визначаться остаточна команда-переможець конкурсу ерудитів.

ІІ. Основна частина

Тур І.

Розминка

1. Що стоїть посеред землі? (Літера «м»)

2. Як написати слово «суха трава»? (Сто)       

3. Назва якої птиці складається з 40 «а»? (Сорока)

4. Які три назви частин мови мають однакові префікси? {Прикметник, прислівник, прийменник)

 

Тур II.

Варіанти імен

► Напишіть варіанти імен (здрібніло-пестливі).

 Марія, Володимир, Петро, Степан, Катерина, Світлана.

 

Тур ІІІ.

Далі, далі, далі...

1. Книга, у якій в алфавітному порядку подано слова певної мови. (Словник)      (7 кл)

2. Третій місяць зими. (Лютий)

3. Маля кішки. (Кошеня)

4. Маленька сумочка для грошей'. (Гаманець)

5. Плід дуба. (Жолудь)

6. Умовне секретне слово чи фраза. (Пароль)

7. Священна книга християн. (Біблія)

8. Відступ вправо на початку рядка. (Абзац)

9. Знак, що позначає на письмі звук. (Літера, буква)

10. Густий суп з пшона. (Куліш)

11. Прилад для вимірювання часу (Годинник)

12. Частина слова, що вимовляється одним поштовхом видихуваного повітря. (Склад)

 

 

13. Воїн-мешканець Запорізької Січі. (Козак)

14. Коротка (чотирирядкова) пісня народна. (Частівка)     (6 кл)

15. Комаха, що нагадує бджолу. (Джміль) ,

16. Шкідливий гризун. (Щур)

17. Особа для переписування і складання канцелярських паперів. (Писар)

18. Дружня розмова. (Бесіда)

19. Той, хто не має долі. (Безталанний)

20. Назва, дана людині жартома, що містить у собі посилання на якусь помітну рису її характеру, діяльності. (Прізвисько)

21. Невеликий населений пункт. (Село)

22. Орган мислення людини. (Мозок)

23. Місто, біля якого похований Т. Г. Шевченко. (Канів)

24. Урочиста пісня, прийнята як символ державної або класової єдності. (Гімн)

 

 

Тур ІУ.

Потроху про українську мову

Варіант 1 (6 кл)

1. Наприкінці спонукального речення ставиться:

а) знак питання; б) знак оклику; в) крапка; г) тире.

2. Орфоепічний словник пояснює:

а) правопис; б) наголос;

в) вимову; г) походження слова

3. Частин мови є:

а) 11; б) 14; в) 10; г) 6.

4. У слові огірок складів:

а) 3; б) 2; в) 5; г)6.

5. Граматична основа речення — це:

а) підмет і присудок; 6) додаток, означення,

в) обставина, додаток; г) означення, обставина.

6. Скільки звуків позначає буква ї :

а) 1; б) 2; в) 3; г) 4;

7. Яким членом речення буває звертання?

а) підметом; б) присудком;

в) додатком; г) ніяким.

8. Слово зелень — це:

а) дієслово; б) іменник;

в) займенник; г) прикметник;

9. Розмова двох осіб — це:

а) монолог; б) діалог;  

в) пролог; г) епілог.

10. Голосні звуки бувають:

а) тверді; б) глухі;

в) наголошені; г) дзвінкі.

11. Корінь, префікс, суфікс, закінчення — це:

а) частини слова; б) частини мови;

в) частини речення; г) частини тексту.

12. Який розділ мовознавчої науки вивчає звуки мови?

а) морфологія; б) фонетика;

в) синтаксис; г) пунктуація.

13. Речення: «Куй залізо поки гаряче*:

а) розповідне; б) спонукальне;

в) питальне; г)* окличне.

14. Я, ми, ти, ви — це:

а) іменник; б) прикметник;

в) займенник; г) прислівник.

15. Лексика української мови — це:

а) синоніми, антоніми;        б) запозичені слова; в) усі слова; г) діалектні слова.

 

 

       7 клас

1. Тлумачний словник пояснює:

а) лексичне значення слів;       б) правопис слова;

в) вимову слова; г) походження слова.

2.Скільки звуків в українській мові?

а) 10; б) 20; в) 30;       г) 38.

3. М'який знак — це:

а) буква; б) розділовий знак;

в) звук; г) надрядковий знак

4.У слові стільки складів скільки:

а) букв; б) приголосних звуків;

в) голосних звуків; г) усіх звуків.

5. Типів мовлення:

а) 6; 6)3; в) 9; г) 7.

6. Скільки букв в українському алфавіті?

а) 33; б) 32; в) 38; г)30.

7. Прикметник відповідає на питання:

а) Що робить? б) Хто? Що?

в) Де? Коли? г) Який?Яке?

8. Дієслово означає:

а) назву предмета; б) ознаку предмета;

в) дію предмета; г) дію предмета.

9. З великої букви пишемо:

а) слова, які нам подобаються;    б) числівники й займенники; в) словосполучення; г) власні назви.

10. Звуки мови -це:

а) те, що ми чуємо і вимовляємо;   б) те, що ми бачимо й пишемо; в) частини мови; г) розділові знаки.

11. Приголосними й голосними бувають: а) склади; б) слова; в) букви; г) звуки.

12. Слово жовтогарячий пишеться:

а) окремо; б) разом;

в) через дефіс; г) з апострофом.

13. Прийменник — це:

а) частина слова;  б) частина мови;

в) окремі члени речення;     г) частина тексту.

14. Я, ю, є, і -це:

а) букви; б) звуки;

в) розділові знаки; г) розділи лінгвістики.

15. Пунктуація вивчає: .   . ;

а) стилі мовлення;

б) значущі частини слова;

в) правила вживання розділових знаків;

г) правили написання слів.

 

III. Заключна частина

Ведучий. З рахунком... перемогла команда №... Вітаємо переможців (вручення грамоти за перше місце)! А другій команді не вистачило зовсім небагато до першого місця, тому вона теж молодець (вручення грамоти за друге). Дякую всім присутнім за участь. До по­бачення!

doc
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
12164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку