Українська мова
5 клас
157 год.
(4,5 год. на тиждень)
Програма. Українська мова. 5 − 9 класи. Програма для ЗНЗ / укл.: Г. Т. Шелехова та ін. (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.). К. : ВД «Освіта», 2013. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas
|
Усього годин |
Перевірка мовн. теми |
Дикт. |
Письм. переказ |
Діалог |
Усн. переказ |
Усн. твір |
Чит. уголос |
РМ |
|
Рік |
157 |
8 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
9 |
24 |
І сем. |
|
4 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
0 |
4 |
11 |
ІІ сем. |
|
4 |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
5 |
13 |
№ з / п |
|
Тема, зміст навчального матеріалу |
Прим. |
І семестр (4 год на тиждень) |
|||
Вступ. Повторення вивченого в початкових класах |
|||
1 |
01\09 |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова − державна мова України. |
|
2
|
02\09 |
РМ. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості. |
|
3 |
03\09 |
РМ. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. |
|
4
|
07\09 |
РМ. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом прочитаного. |
|
5 |
08\09 |
Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування: ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність. |
|
6
|
09\09 |
РМ. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
|
Діалог |
|||
7 |
10\09 |
Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті. |
|
8
|
14\09 |
РМ. Тема, основна думка тексту, мікротема. Простий план тексту. |
|
9 |
15\09 |
Усні й письмові форми тексту (висловлення). Зміст, заголовок тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. |
|
10 |
16\09 |
Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. |
|
11
|
17\09 |
РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). |
|
12 |
21\09 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. |
|
13 |
22\09 |
Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речень. Складання речень певного змісту за опорними словами. |
|
14
|
23\09 |
РМ. Особливості будови опису предмета (тварини). Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом. |
|
15
|
24\09 |
КР № 1. «Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово»: тестування, виконання завдань. |
|
Тематична |
|||
Лексикологія |
|||
16 |
28\09 |
Аналіз контрольної роботи. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова. |
|
17 |
29\09 |
Однозначні й багатозначні слова |
|
18 |
30\09 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Тлумачний словник. |
|
Зошит |
|||
19 |
01\10 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях |
|
20 |
05\10 |
Лексична помилка та умовне позначення її. |
|
21 |
06\10 |
Групи слів за значенням. |
|
Усний переказ |
|||
22 |
07\10 |
Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів. |
|
23 |
08\10 |
Антоніми. Ознайомлення зі словником антонімів. |
|
24 |
12\10 |
Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів. |
|
25 |
13\10 |
Пароніми. Ознайомлення зі словником паронімів. |
|
26 |
15\10 |
Тренувальні вправи на повторення. |
|
27 |
19\10 |
Робота з деформованим текстом (заміна повторюваних слів синонімами, використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті). |
|
28
|
20\10 |
КР № 2. «Лексикологія»: тестування.
|
|
Тематична |
|||
29
|
21\10 |
Аналіз контрольної роботи. РМ. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
|
30
|
22\10 |
РМ. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
|
Зошит |
|||
31
|
02\11 |
РМ. Аналіз письмового переказу. |
|
32 |
03\11 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення − значущі частини слова. |
|
33 |
04\11 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення − значущі частини слова |
|
34 |
05\11 |
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення − значущі частини слова. |
|
35 |
09\11 |
Визначення в реченнях (текстах) і добір слів, що містять антонімічні суфікси та префікси. |
|
36 |
10\11 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
|
37 |
11\11 |
Спільнокореневі слова й форми слова. |
|
38 |
12\11 |
Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова. |
|
39 |
16\11 |
Незмінні й змінні слова. |
|
40 |
17\11 |
Незмінні й змінні слова. |
|
41 |
18\11 |
Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин). |
|
42 |
19\11 |
Правопис значущих частин слова. |
|
43 |
23\11 |
Правопис значущих частин слова. |
|
44 |
24\11 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
45 |
25\11 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
46 |
26\11 |
Конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-. |
|
47 |
30\11 |
Тренувальні вправи на повторення. |
|
Зошит |
|||
48
|
01\12 |
КР № 3. «Будова слова. Орфографія»: тестування, виконання завдань. |
|
Тематична |
|||
49
|
02\12 |
Аналіз контрольної роботи. РМ. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі). |
|
50 |
03\12 |
РМ. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
|
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія |
|||
51 |
07\12 |
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки. |
|
52 |
08\12 |
Приголосні тверді та м’які. |
|
53 |
09\12 |
Приголосні дзвінкі та глухі. |
|
54 |
10\12 |
Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г. |
|
55 |
14\12 |
Проговорювання скоромовок, виконання артикуляційних вправ. |
|
56 |
15\12 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). |
|
57 |
16\12 |
Повторення вивчених орфограм. |
|
58 |
17\12 |
КР. Контрольний диктант |
|
59 |
21\12 |
Аналіз контрольного диктанту. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ. |
|
60 |
22\12 |
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ. |
|
61 |
23\12 |
Склад. Основні правила переносу. |
|
62 |
24\12 |
Підсумковий урок за І семестр. |
|
Зошит |
|||
Тематична |
|||
І семестр |