ПЕРЕВІРЕНО
Заступник директора
_____________
«_____» ___________2024 р.
_____________
«_____» ___________2024 р.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
6 клас
(157 годин на рік; 4.5 години на тиждень)
Модельна програма: «Українська мова. 5–6 класи» для закладів ЗСО / Заболотний О. В. , Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д. – 2022.
Підручник: Авраменко О., Тищенко З. «Українська мова : підручник для 6 кл. закл. загальн. середн. освіти», 2023.
№ з/п |
К-сть годин |
Дата |
Тема уроку |
Тип уроку |
Примітка |
І семестр |
|
||||
1 |
1 |
|
ВСТУП Краса та багатство української мови. Милозвучність української мови |
ВНМ[i] |
|
2 |
1 |
|
Багатство української мови |
ВНМ |
|
3 |
1 |
|
РМ № 1. Складання діалогів відповідно до ситуації спілкування |
РМ |
|
4 |
1 |
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО Словосполучення і речення |
ПМ, УМ |
|
5 |
1 |
|
Головні та другорядні члени речення |
ПМ, УМ |
|
6 |
1 |
|
Звертання. Вставні слова. Однорідні члени речення |
ПМ, УМ |
|
7 |
1 |
|
Складне речення |
ПМ, УМ |
|
8 |
1 |
|
Пряма мова |
ПМ, УМ |
|
9 |
1 |
|
Діалог |
ПІМ |
|
10 |
1 |
|
Основні орфограми та пунктограми |
ПМ, УМ |
|
11 |
1 |
|
РМ № 2. Стилі мовлення |
РМ |
|
1 |
1 |
|
РМ № 3. Офіційно-діловий стиль. Оголошення |
РМ |
|
13–14 |
2 |
|
Словосполучення, речення, основні орфограми та пунктограми (тренувальні вправи, самостійна робота, аналіз помилок та ін.) |
УВН |
|
15 |
1 |
|
Словосполучення, речення, основні орфограми та пунктограми (самостійна робота) |
УМ |
|
16 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 1. Словосполучення, речення, основні орфограми та пунктограми (тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ УВН |
|
17 |
1 |
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ Власне українські й іншомовні слова |
ВНМ |
|
18 |
1 |
|
Лексична помилка |
ВНМ |
|
19 |
1 |
|
Написання іншомовних слів |
ВНМ |
|
20 |
1 |
|
Написання іншомовних слів (практично) |
УВН |
|
21 |
1 |
|
РМ № 4. Обмін думками на тему, пов’язану із ціннісними орієнтирами |
РМ |
|
22 |
1 |
|
Активна і пасивна лексика |
ВНМ |
|
23 |
1 |
|
Загальновживані та стилістично забарвлені слова |
ВНМ |
|
24 |
1 |
|
Діалектні й просторічні слова |
ВНМ |
|
25 |
1 |
|
Діалектні й просторічні слова (практично) |
УВН |
|
26 |
1 |
|
Професійні слова й терміни |
ВНМ |
|
27 |
1 |
|
Професійні слова й терміни(практично) |
УМ |
|
28 |
1 |
|
Пароніми (практично) |
ВНМ |
|
29 |
1 |
|
РМ № 5. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
РМ |
|
30 |
1 |
|
Фразеологізми |
ВНМ |
|
31 |
1 |
|
Фразеологізми (практично) |
УВН |
|
32 |
1 |
|
Фразеологізми (самостійна робота) |
УМ |
|
33 |
1 |
|
Джерела українських фразеологізмів |
ВНМ |
|
34 |
1 |
|
Джерела українських фразеологізмів (практично) |
УВН |
|
35 |
1 |
|
РМ № 6. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі |
РМ |
|
36 |
1 |
|
РМ № 7. Аналіз письмового твору-роздуму |
РМ |
|
37–38 |
2 |
|
Лексикологія. Фразеологія (тренувальні вправи, самостійна робота, аналіз помилок та ін.) |
УВН |
|
39 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 2. Лексикологія. Фразеологія (тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ УВН |
|
40 |
1 |
|
СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ Змінювання і творення слів |
ВНМ |
|
41 |
1 |
|
Похідні і непохідні слова. Твірне слово |
ВНМ |
|
42 |
1 |
|
Основні способи словотворення |
ВНМ |
|
43-44 |
2 |
|
Основні способи словотворення (практично) |
УВН |
|
45 |
1 |
|
Зміни приголосних під час творення слів |
ВНМ |
|
46 |
1 |
|
Суфікси -ськ-, -цьк-, -зьк- і -ств-, -цтв-, -зтв- |
ВНМ |
|
47 |
1 |
|
Складні слова. Сполучні о та е в складних словах |
ВНМ |
|
48 |
1 |
|
Правопис складних слів |
ВНМ |
|
49-50 |
2 |
|
Правопис складних слів (практично) |
УВН |
|
51 |
1 |
|
Написання слів із пів |
ВНМ |
|
52–53 |
2 |
|
Словотвір. Орфографія (тренувальні вправи, самостійна робота, аналіз помилок та ін.) |
УВН |
|
54 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 3. Словотвір. Орфографія (тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ УВН |
|
55 |
1 |
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Самостійні та службові частини мови |
ВНМ |
|
56 |
1 |
|
Іменник як частина мови |
ВНМ |
|
57 |
1 |
|
Назви істот і неістот. Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні |
ВНМ |
|
58 |
1 |
|
Велика буква та лапки у власних назвах |
ВНМ |
|
59 |
1 |
|
Рід іменників. Іменники спільного роду |
ВНМ |
|
60 |
1 |
|
Рід незмінюваних іменників |
ВНМ |
|
61 |
1 |
|
Число іменників |
ВНМ |
|
62 |
1 |
|
Відмінки іменників |
ВНМ |
|
63 |
1 |
|
Відмінки іменників (практично) |
УВН |
|
64 |
1 |
|
РМ № 8. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення |
РМ, ОЗ |
|
65 |
1 |
|
РМ № 9. Аналіз письмового переказу |
РМ |
|
66-67 |
2 |
|
Орфограми й пунктограми (правописний практикум) |
УВН |
|
68 |
1 |
|
Диктант (з додатковим завданням чи без нього) |
ОЗ |
|
69 |
1 |
|
Аналіз диктанту |
УВН |
|
70 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 4. Іменник: рід, число, відміни. Орфографія (тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ УВН |
|
71 |
1 |
|
Аналіз діагностувальної (контрольної) роботи |
УВН |
|
72 |
1 |
|
Лексикологія. Фразеологія. Словотвір. Морфологія (рід, число, відміни іменника). Орфографія (мовна вікторина; узагальнення вивченого в І семестрі) |
УМ |
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
73 |
1 |
|
Поділ іменників на відміни та групи |
ВНМ |
|
74 |
1 |
|
Поділ іменників на відміни та групи (практично) |
УВН |
|
75 |
1 |
|
Відмінювання іменників І відміни |
ВНМ |
|
76 |
1 |
|
Відмінювання іменників ІІ відміни |
ВНМ |
|
77 |
1 |
|
Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого роду |
ВНМ |
|
78 |
1 |
|
Відмінювання іменників ІІІ відміни |
ВНМ |
|
79 |
1 |
|
Відмінювання іменників ІV відміни |
ВНМ |
|
80 |
1 |
|
Особливості написання іменників у кличному відмінку |
ВНМ |
|
81 |
1 |
|
Відмінювання іменників, що мають форму тільки множини |
ВНМ |
|
82 |
1 |
|
Написання та відмінювання імен по батькові й прізвищ |
ВНМ |
|
83 |
1 |
|
Написання та відмінювання імен по батькові й прізвищ (практично) |
УВН |
|
84 |
1 |
|
Букви е, и, і в суфіксах іменників |
ВНМ |
|
85 |
1 |
|
Написання не з іменниками |
ВНМ |
|
86 |
1 |
|
Правопис складних іменників |
ВНМ |
|
87 |
1 |
|
РМ № 10. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень |
РМ |
|
88–89 |
2 |
|
Відмінювання та правопис іменників (тренувальні вправи, самостійна робота, аналіз помилок та ін.) |
УВН |
|
90 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 5. Відмінювання та правопис іменників (тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ УВН |
|
91 |
1 |
|
Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
ВНМ |
|
92 |
1 |
|
Якісні, відносні та присвійні прикметники |
ВНМ |
|
93 |
1 |
|
Якісні, відносні та присвійні прикметники (практично) |
УВН |
|
94 |
1 |
|
Ступені порівняння якісних прикметників |
ВНМ |
|
95 |
1 |
|
Ступені порівняння якісних прикметників (практично) |
УВН |
|
96 |
1 |
|
РМ № 11. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи |
РМ |
|
97 |
1 |
|
Повні й короткі форми прикметників |
ВНМ |
|
98 |
1 |
|
Відмінювання прикметників |
ВНМ |
|
99 |
1 |
|
РМ № 12. Письмовий докладний переказ тексту, що містить опис природи |
РМ, ОЗ |
|
100 |
1 |
|
РМ № 13. Аналіз письмового переказу |
РМ |
|
101 |
1 |
|
Творення прикметників |
ВНМ |
|
102 |
1 |
|
Творення прикметників (практично) |
УВН |
|
103 |
1 |
|
Правопис прикметникових суфіксів |
ВНМ |
|
104 |
1 |
|
Написання не з прикметниками |
ВНМ |
|
105 |
1 |
|
Написання н і нн у прикметниках |
ВНМ |
|
106 |
1 |
|
РМ № 14. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі |
РМ |
|
107 |
1 |
|
Написання складних прикметників |
ВНМ |
|
108 |
1 |
|
Написання прізвищ прикметникової форми |
ВНМ |
|
109–110 |
2 |
|
Прикметник. Орфографія (тренувальні вправи, самостійна робота, аналіз помилок та ін.) |
УВН |
|
111 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 6. Прикметник. Орфографія (тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ УВН |
|
112 |
1 |
|
Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
ВНМ |
|
113 |
1 |
|
Групи числівників |
ВНМ |
|
114 |
1 |
|
Групи числівників (практично) |
УВН |
|
115 |
1 |
|
Розряди кількісних числівників |
ВНМ |
|
116–117 |
2 |
|
Відмінювання числівників на позначення цілих чисел |
ВНМ |
|
118 |
1 |
|
Відмінювання числівників на позначення цілих чисел (практично) |
УВН |
|
119 |
1 |
|
Відмінювання дробових числівників |
ВНМ |
|
120 |
1 |
|
Відмінювання збірних числівників |
ВНМ |
|
121 |
1 |
|
Відмінювання та написання порядкових числівників |
ВНМ |
|
122 |
1 |
|
Відмінювання числівників (практично) |
УВН |
|
123 |
1 |
|
РМ № 15. Аудіювання повідомлення, яке містить числівники |
РМ |
|
124 |
1 |
|
М’який знак у числівниках |
ВНМ |
|
125 |
1 |
|
Узгодження кількісних числівників з іменниками |
ВНМ |
|
126 |
1 |
|
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу |
ВНМ |
|
127 |
1 |
|
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу (практично) |
УВН |
|
128–129 |
2 |
|
Числівник. Орфографія (тренувальні вправи, самостійна робота, аналіз помилок та ін.) |
УВН |
|
130 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 7. Числівник. Орфографія (тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ УВН |
|
131 |
1 |
|
Займенник як частина мови |
ВНМ |
|
132 |
1 |
|
Розряди займенників за значенням |
ВНМ |
|
133 |
1 |
|
Особливості визначення розряду займенників його, її, їх — їхній |
ВНМ |
|
134–135 |
2 |
|
РМ № 16. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів |
РМ, ОЗ |
|
136 |
1 |
|
РМ № 17. Аналіз письмового твору |
РМ |
|
137 |
1 |
|
Відмінювання займенників. Приставний н у формах особових займенників |
ВНМ |
|
138 |
1 |
|
Відмінювання займенників (продовження) |
ВНМ |
|
139-140 |
2 |
|
Відмінювання займенників (практично) |
УВН |
|
141 |
1 |
|
Типові помилки в уживанні займенників |
ВНМ |
|
142 |
1 |
|
Уживання займенника ви |
ВНМ |
|
143 |
1 |
|
Написання заперечних і неозначених займенників |
ВНМ |
|
144 |
1 |
|
Написання заперечних і неозначених займенників (практично) |
УВН |
|
145-146 |
2 |
|
РМ № 18. Есе світоглядного змісту |
РМ |
|
147 |
1 |
|
Наголошування займенників |
ВНМ |
|
148 |
1 |
|
Використання займенників для зв’язку речень у тексті |
ВНМ |
|
149 |
1 |
|
Диктант (з додатковим завданням чи без нього) |
ОЗ |
|
150–151 |
2 |
|
Займенник. Орфографія (аналіз диктанту, тренувальні вправи, самостійна робота, аналіз помилок та ін.) |
УВН |
|
152 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 8. Займенник. Орфографія (тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ |
|
153 |
1 |
|
Аналіз діагностувальної (контрольної) роботи |
УВН |
|
154 |
1 |
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 6 КЛАСІ Морфологія. Орфографія |
ПМ, УМ |
|
155 |
1 |
|
Лексикологія. Фразеологія |
ПМ, УМ |
|
156 |
1 |
|
Словотвір. Орфографія |
ПМ, УМ |
|
157 |
1 |
|
Підсумковий урок за рік |
УМ |
|
[i] Скорочення:
ВНМ – вивчення нового матеріалу;
ОЗ – облік знань (контрольна/діагностувальна робота);
ПМ – повторення раніше вивченого матеріалу;
УМ – узагальнення вивченого матеріалу;
РМ – розвиток мовлення;
УВН – удосконалення вмінь і навичок.