Календарно-тематичне планування уроків української мови у 7 класі за 2017-2018 навчальний рік за редакцією підручника (Українська мова: підруч. для 7 кл. загальноосвітн. навч. закл. / О.П. Глазова)
Календарно-тематичне планування
Українська мова
7 клас
(88 год, 2,5 год на тиждень)
(3 год – резерв годин для використання на розсуд учителя)
Українська мова. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена
на основі нового Державного стандарту базової і
повної загальної середньої освіти і затверджена
Наказом Міністерства освіти і науки України
від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
Перевірка мовної теми |
3 |
|
3 |
|
Письмо: |
|
|
|
|
переказ |
1 |
|
1 |
|
твір |
- |
|
1 |
|
Правопис: |
|
|
|
|
диктант |
1 |
|
1 |
|
|
усний переказ, діалог |
|
усний твір, читання вголос
|
|
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Прим |
1 |
І семестр Вступ. Літературна норма української мови.
Ознайомлення з українським лінгвістичним інтернет-порталом «Словники України онлайн» |
|
|
2 |
РМ № 1(у.). Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично) |
|
|
3 |
РМ № 2(п.). Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Навчальне аудіювання тексту публіцистичного стилю |
|
|
4 |
РМ № 3(у.). Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом). Добирання варіантів заголовка |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого
|
|||
5 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях |
|
|
6 |
РМ № 4(п.). Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі |
|
|
7 |
Вивчені частини мови, правопис їх
|
|
|
8 |
РМ № 5(п.). Аналіз письмового переказу. Створення й розігрування діалогів дискусійного характеру на тему: «Чи можуть електронні носії інформації (планшети, айпади, айфони) повністю витіснити друковану книжку?» |
|
|
9 |
РМ № 6(п.). Написання есе в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами на тему: «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!» |
|
|
10 |
КР № 1. Контрольний диктант
|
|
|
|
Морфологія. Орфографія. Дієслово |
|
|
11 |
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
12 |
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення) |
|
|
13 |
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми.
Читання й аналіз тексту інструкції з використання побутового приладу, яка містить дієслова в неозначеній формі |
|
|
14 |
Доконаний і недоконаний види дієслів
|
|
|
15 |
Часи дієслова. Теперішній час
|
|
|
16 |
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі
|
|
|
17 |
Майбутній час дієслів.
Складання есе про значення родинних традицій з використанням дієслів у різних часових формах |
|
|
18 |
КР № 2. «Дієслово» (тести, завдання).
|
|
|
19 |
Дієслова І і ІІ дієвідміни |
|
|
20 |
Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін
|
|
|
21 |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу |
|
|
22 |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).
Складання пам’ятки (інструкції) «Безпечне користування Інтернетом» з використанням дієслів різних способів |
|
|
23 |
Творення і правопис дієслів наказового і умовного способу. Знак м’якшення у дієсловах |
|
|
24 |
Безособові дієслова.
Виразне читання художніх текстів, у яких наявні описи стану природи, з коментуванням ролі в мовленні безособових дієслів (наприклад: хмариться, дощить, сутеніє, світає) |
|
|
25 |
Способи творення дієслів
Складання допису в соцмережі про важливу подію зі шкільного життя з використанням дієслів різних способів |
|
|
26 |
Не з дієсловами. Навчальне читання мовчки
|
|
|
27 |
Правопис -ться, -шся в дієсловах
Складання й розігрування діалогів «Розмова з лікарем про стан здоров’я» з використанням безособових дієслів (наприклад: лихоманить, нудить, не спиться та под.) |
|
|
28 |
КР № 3. «Дієслово» (різнорівневі тести)
|
|
|
|
Дієприкметник
|
|
|
29 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Читання мовчки й переказування тексту, що містить дієприкметники, з’ясування їхньої ролі в мовленні |
|
|
30 |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами
Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога) |
|
|
31 |
Активні й пасивні дієприкметники
|
|
|
32 |
Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу |
|
|
33 |
КР № 4. «Дієприкметник» (різнорівневі тести) |
|
|
34 |
РМ № 7(у.). Особливості будови опису зовнішності людини. Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий) |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
35 |
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників |
|
|
36 |
РМ № 8(у.). Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом) |
|
|
37 |
Безособові дієслівні форми на -но, -то |
|
|
38 |
Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни |
|
|
39 |
Правопис суфіксів дієприкметників
|
|
|
40 |
-Н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження |
|
|
41 |
Не з дієприкметниками
|
|
|
42 |
РМ № 9. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу (оформлення в школі зимового саду; створення класного блога тощо) в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на –но, -то |
|
|
43 |
РМ № 10(у.). Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з спілкування з елементами зауважень, пропозицій з використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів ( не розв’язані вчасно; не виконані належним чином; не звірені за словником, не згаяний (час) та ін.) |
|
|
44 |
РМ № 11(п.). Контрольний письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом) |
|
|
45 |
РМ № 12(п.). Контрольний письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом) |
|
|
46 |
РМ № 13. Аналіз письмового твору
|
|
|
Дієприслівник
|
|||
47 |
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
48 |
Дієприслівниковий зворот.
|
|
|
49 |
Кома при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові.
Редагування речень і текстів, у яких допущено помилки у вживанні дієприслівникових зворотів |
|
|
50 |
РМ № 14(у). Усний твір розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом) |
|
|
51 |
Вид і час дієприслівників
|
|
|
52 |
РМ № 15(п.). Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі («Душу я у вишивку складаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів – улюблене заняття чоловіків нашої родини») |
|
|
52 |
РМ № 16(п.). Письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі («Душу я у вишивку складаю», «Як я створюю прикраси з бісеру», «У гуртку оригамі», «Збирання моделей човнів – улюблене заняття чоловіків нашої родини») |
|
|
53 |
Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, їх творення.
Складання розповіді про улюбленого українського художника на основі зібраної в мережі Інтернет інформації про його життя та творчість із використанням дієприслівників доконаного й недоконаного виду |
|
|
54 |
Не з дієприслівниками.
Складання висловлення в публіцистичному стилі «Як досягти успіху» з уживанням фразеологізмів (наприклад: не розгинаючи спини; не моргнувши оком) |
|
|
55 |
РМ № 17(п.). Аналіз письмового твору
|
|
|
56 |
КР № 5. «Дієприслівник» (тести і завдання)
|
|
|
|
Прислівник
|
|
|
57 |
Прислівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
|
58 |
Розряди прислівників (практично)
|
|
|
59 |
Ступені порівняння прислівників.
Складання відгуку про цікаву книжку з використанням прислівників вищого й найвищого ступенів порівняння |
|
|
60 |
Творення й правопис прислівників . Навчальне аудіювання |
|
|
61 |
РМ № 18. Портретний нарис у публіцистичному стилі |
|
|
62 |
РМ № 19. Портретний нарис у публіцистичному стилі |
|
|
63 |
Букви -н- та -нн- у прислівниках
|
|
|
64 |
РМ № 20. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій
|
|
|
65 |
Не і ні з прислівниками
|
|
|
66 |
И та і в кінці прислівників
|
|
|
67 |
РМ № 21. Аналіз письмового переказу
|
|
|
68 |
Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників |
|
|
69 |
Написання прислівників окремо, разом, через дефіс.
Складання тексту рекламного буклета молодіжного вбрання з використанням прислівникових сполук до лиця, до смаку, не до речі, не до вподоби, на вибір, в міру |
|
|
70 |
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день
|
|
|
71 |
Кр №6. «Прислівник» (тести, завдання)
|
|
|
72 |
РМ № 22. Складання анотації на книжку з використанням прислівників |
|
|
|
Прийменник
|
|
|
73 |
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні |
|
|
74 |
Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Види прийменників за будовою |
|
|
75 |
Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо та через дефіс. Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення |
|
|
|
Сполучник
|
|
|
76 |
Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням |
|
|
77 |
Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності |
|
|
78 |
Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників та однозвучних слів. Синонімічні й антонімічні сполучники |
|
|
79 |
Кр №7. Контрольний диктант
|
|
|
|
Частка
|
|
|
80 |
Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі. |
|
|
81 |
Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично). |
|
|
82 |
Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення) |
|
|
83 |
Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки
Складання висловлення «Чи хотів(ла) би я щось у собі змінити» з використанням часток (наприклад: авжеж, хіба, лише, нехай, би(б), хіба ж) |
|
|
|
Вигук
|
|
|
84 |
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням.
Виразне читання текстів з вигуками |
|
|
85 |
Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках. Перевірка сформованості навички читання вголос. Складання казки для меншого брата чи сестрички з використанням звуконаслідувальних слів |
|
|
86 |
КР № 8. «Прийменник. Частка. Сполучник. Вигук» (різнорівневі тести) |
|
|
87 |
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні
Перевірка сформованості навички читання вголос.Визначення частин мови в реченнях |
|
|
88 |
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні |
|
|
ПОГОДЖЕНО
ЗДНВР
«___________»
«___________» 2018 року
Календарно-тематичне планування
уроків української мови
2017-2018 н. р.
( 7 клас; 2,5 год.)
Вчителя
Програма з української мови:
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта»,
2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України
від 07.06.2017 №804
Підручники:
Українська мова: підруч. для 7 кл. загальноосвітн.
навч. закл. / О.П. Глазова – К.: Видавничий дім «Освіта»,
2015. – 272с.