Підручник: О.Авраменко
«Українська мова 11 клас»,
Київ «Грамота», 2019 рік
Календарно-тематичне планування
з української мови (11 клас)
122 години (3,5 години на тиждень)
Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт
Рівень |
Рівень стандарту |
|
Фронтальні види контрольних робіт |
||
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми |
2 |
2 |
Письмо: есе |
2 |
3 |
переказ |
- |
- |
твір |
- |
- |
Індивідуальні види контрольних робіт |
||
Говоріння: діалог |
1 |
- |
усний переказ |
1 |
- |
уний твір |
- |
1 |
І семестр |
|||
Мовна стійкість як ключова риса національномовної особистості |
|||
1 |
Поняття мовної стійкості. Джерела, що живлять мовну стійкість. |
|
|
2 |
Дискусія на тему: «Чи потрібно бути мовно стійким?» |
|
|
Практична риторика |
|||
3 |
Практична риторика. Засоби мовного вираження промови. |
|
|
4 |
Метафора, метонімія, їхня роль у мовленні. |
|
|
5 |
Риторичні фігури (антитеза, градація, повторення). |
|
|
6 |
Риторичні фігури (риторичне запитання, звернення, порівняння). |
|
|
7 |
Робота з текстом: розпізнавання тропів і риторичних фігур. Збагачення тексту й речень тропами й фігурами. |
|
|
8 |
Написання висловлення із використанням тропів і фігур на одну з тем: «Ландшафтотерапія: черпаймо сили у красі природи», «Гармонійність взаємовідносин людини й довкілля», «Відродження древніх традицій ставлення до природи». |
|
|
9 |
Робота з текстом: добір жанрів і текстів для вживання конкретних мовних засобів. Удосконалення тексту мовними засобами. |
|
|
10 |
Контрольна робота №1. Написання висловлення із використанням тропів і фігур на одну з тем: «Перші кроки для досягнення мети», «Історія одного успіху». |
|
|
11 |
Аналіз контрольної роботи. Тренувальні вправи. |
|
|
Морфологічна норма |
|||
12 |
Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників. |
|
|
13 |
Тренувальні вправи. Складання усної розповіді про родину друга/подруги з використанням присвійних прикметників. Підготовка до усного контрольного переказу. |
|
|
14 |
Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників. Виписування з «Книги рекордів України» речень з прикметниками у формі вищого й найвищого ступенів порівняння. |
|
|
15 |
Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки, використання прислівників дуже, вельми, занадто, мало, вкрай, зовсім, особливо, трохи, дещо, злегка та ін. |
|
|
16 |
Вживання прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки (величезний, манюсінький, тонкуватий, завеликий, старенький, предобрий). Складання діалогів у розмовному стилі із використанням прикметників, що містять суб’єктивну оцінку обговорюваних об’єктів. Підготовка до усного контрольного діалогу. |
|
|
17 |
Прислівник. Ступені порівняння. |
|
|
18 |
Прикметники, що перейшли в іменники. Виписування з речень, тексту прикладів прикметників, що перейшли в іменники. |
|
|
19 |
Тренувальні вправи. Складання опису зимового лісу з використанням відносних прикметників. |
|
|
20 |
Написання есе про свою заповітну мрію. |
|
|
21 |
Числівник. Складні випадки узгодження й відмінювання числівника. |
|
|
22 |
Записування прислів’їв і приказок, назв пісень, кінофільмів, художніх творів, що містять числівники. Складання діалогів, що містять запитання і відповіді з числівниками на позначення дат і часу певних подій. |
|
|
23 |
Дієслово, дієслівні форми. |
|
|
24 |
Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути та ін. |
|
|
25 |
Паралельні форми вираження наказового способу дієслів 1 та 2 особи множини (ходімо – ходім, візьміте – візьміть, визначте – визначіть, підтвердьте – підтвердіть). |
|
|
26 |
Тренувальні вправи. Складання плану на канікули з використанням дієслів майбутнього часу. |
|
|
27 |
Активні й пасивні дієприкметники. Коментування сталих виразів із дієприкметниками, що перейшли в іменники, складання з ними діалогів. |
|
|
28 |
Тренувальні вправи. Складання розповіді про враження від цікавої мандрівки (екскурсії) |
|
|
29 |
Контрольна робота №2. за темою «Морфологічна норма» (тестування). |
|
|
30 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
31 |
Написання есе про реальну чи віртуальну мандрівку до одного з семи чудес України. |
|
|
|
Синтаксична норма |
|
|
32 |
Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка. |
|
|
33 |
Складні випадки синтаксичного узгодження (УПА засвідчила; до міста Старий Самбір; у місті Чернівці). |
|
|
34 |
Тренувальні вправи. Висловлення власних вражень від перегляду цікавого фільму або від краси природи в улюблену пору року. |
|
|
35 |
Переказування текстів різних стилів. |
|
|
36 |
Складні випадки і варіанти синтаксичного керування (відгук про роботу, радіти з перемоги і радіти перемозі; потреба в підручниках; не вживати заходів; не викликає довіри; враження від фільму; командувач військ; багатий на копалини і багатий копалинами; близько десятої години; переміг завдяки вам; посіяла біля хати, за нашими розрахунками). |
|
|
37 |
Написання листа другові (подрузі) з іншої країни про спортивну подію у твоєму місті. |
|
|
38 |
Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками (відбувається в Україні, побувати в Німеччині; поглянути на Вкраїну; жити на Черкащині; піднятися на Еверест). |
|
|
39 |
Словосполучення з прийменником по (піти по гриби; по цей день; блукати по полю; триватиме з лютого по квітень; кожному по сувенірові; зауваження по суті тощо). |
|
|
40 |
Словосполучення з прийменниками в(у), при, за, із-за (посіяти у дощ; працювати в бібліотеці; росте при дорозі; за часів Мазепи; за активної підтримки). Редагування тексту/речень. |
|
|
41 |
Висловлення захоплення красою природи в улюблену пору року. |
|
|
42 |
Вживання похідних сполучників. |
|
|
43 |
Контрольна робота №3 написання есе на одну з тем: «Дружба між людьми як цінність», «Дружба справжня й несправжня», «Гостинність як засіб об’єднання людей», «Доброта, доброчинність, чуйність у ставленні до себе й до інших». |
|
|
44 |
Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка (Він був активним учасником тих подій. Мій однокласник – директор школи. Перегляд вистави становить частину нашого плану на вихідний. Висіло багато картин; більшість громадян учора підтримали; більшість депутатів проголосувало; батько з сином відвідали; виставка-продаж вразила). |
|
|
45 |
Складання особистої програми збереження здорового довкілля. |
|
|
46 |
Пасивні конструкції з дієсловами на -ся. |
|
|
47 |
Синтаксичні конструкції з формою на -но, -то. |
|
|
48 |
Порядок слів у реченні. Односкладні й неповні речення. Колективне складання розповіді про уявну (віртуальну) мандрівку Україною. |
|
|
49 |
Прості ускладнені речення. Моделювання речень, ускладнених звертаннями. |
|
|
50 |
Написання розповіді «Зірки українського спорту». |
|
|
51 |
Правила побудови складних речень. |
|
|
52 |
Логічні помилки в складних реченнях. |
|
|
53 |
Контрольна робота №4 за темою «Синтаксична норма» (тестування). |
|
|
54 |
Аналіз контрольної роботи. Складання розповіді про можливості для занять спортом у вашому місті. |
|
|
55 |
Виконання проекту «Синтаксичні-непорозуміння». |
|
|
ІІ семестр |
|||
Пунктуаційна норма |
|||
56 |
Пунктуаційна помилка. |
|
|
57 |
Виразне читання текстів різних стилів, інтонування їх відповідно до наявних розділових знаків. |
|
|
58 |
Тире між підметом і присудком у простому реченні. |
|
|
59 |
Пунктуаційний практикум. |
|
|
60 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями. Використання речень зі звертаннями з різною комунікативною метою. |
|
|
61 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами речення. |
|
|
62 |
Пунктуаційний практикум. Редагування тексту. |
|
|
63 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями. |
|
|
64 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими прикладками. |
|
|
65 |
Записування сприйнятого на слух тексту, поставлення розділових знаків. Переписування речень і розставлення розділових знаків. |
|
|
66 |
Пунктуаційний практикум. Редагування тексту. |
|
|
67 |
Контрольна робота №5. Написання есе на одну з тем: «Бути людиною – це відчувати свою відповідальність», «Бережне ставлення до культурного спадку». |
|
|
68 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими обставинами. |
|
|
69 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених вставними словами і реченнями. |
|
|
70 |
Пунктуаційний практикум. Редагування тексту. |
|
|
71 |
Кома в складному реченні. |
|
|
72 |
Крапка з комою у складному реченні. |
|
|
73 |
Написання есе на одну з тем: «Ця музика спонукає до думок», «Читання робить нас кращими». |
|
|
74 |
Двокрапка у складному реченні. |
|
|
75 |
Тире у складному реченні. |
|
|
76 |
Діалогування на теми «На добро відповідай добром, а на зло?», «Чому Ліна Костенко назвала страшними слова «дволикість», «дворушництво», «двозначність», «двомовність», «двоєдушність»?». |
|
|
77 |
Розділові знаки у складних реченнях. Пунктуаційний практикум. |
|
|
78 |
Розділові знаки при прямій мові. |
|
|
79 |
Пунктуаційний практикум. Редагування тексту. |
|
|
80 |
Контрольна робота №6. Контрольна робота за темою «Пунктуаційна норма» (тестування). |
|
|
81 |
Аналіз контрольної роботи. Пунктуаційний практикум. |
|
|
Стилістична норма |
|||
82 |
Стилістична помилка. |
|
|
83 |
Написання есе на тему «Скарби, що визначають сенс життя». |
|
|
84 |
Стилістичне використання багатозначних слів. |
|
|
85 |
Стилістичне використання омонімів, синонімів, антонімів і паронімів. |
|
|
86 |
Редагування текстів різних стилів. Уточнення значень слів і сфери їх вживання. Розрізнення близьких за значенням слів. Заміна в тексті слів синонімічними. |
|
|
87 |
Стилістичні особливості слів іншомовного походження. |
|
|
88 |
Контрольна робота №7. Написання есе на одну з тем: «Нове в культурі мого народу», «Наслідування чи ігнорування традицій», «Культурні запозичення», «Як не відцуратися свого». |
|
|
89 |
Стилістичне забарвлення лексики. |
|
|
90 |
Книжна й розмовна лексика. |
|
|
91 |
Оцінна лексика. |
|
|
92 |
Редагування текстів різних стилів. Складання речень для певного стилю. |
|
|
93 |
Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики. |
|
|
94 |
Стилістичне забарвлення фразеологізмів. |
|
|
95 |
Виражальні можливості фразеологізмів. |
|
|
96 |
Стилістичні особливості засобів словотвору. Заміна в тексті речень стилістично доречними. |
|
|
97 |
Стилістичні особливості частин мови. Підготовка до усного твору. |
|
|
98 |
Стилістичні особливості частин мови. Редагування текстів різних стилів. |
|
|
99 |
Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях. |
|
|
100 |
Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях. Визначення й обґрунтування стилю. |
|
|
101 |
Контрольна робота №8. Контрольна робота за темою «Стилістична норма» (тестування). |
|
|
102 |
Аналіз контрольної роботи. Уточнення значень слів і сфери вживання їх. |
|
|
Практична риторика |
|||
103 |
Інформаційні жанри (представлення). |
|
|
104 |
Інформаційні жанри (пояснення). |
|
|
105 |
Інформаційні жанри (інструкція). |
|
|
106 |
Інформаційні жанри (повідомлення). |
|
|
107 |
Діалогічні жанри (бесіда). |
|
|
108 |
Діалогічні жанри (телефонна розмова). |
|
|
109 |
Діалогічні жанри (листування). |
|
|
110 |
Збирання необхідної інформації й допоміжного матеріалу для написання текстів різних жанрів. |
|
|
111 |
Написання текстів різних жанрів. |
|
|
112 |
Оцінювальні жанри (похвала, осуд). |
|
|
113 |
Оцінювальні жанри (рецензія). |
|
|
114 |
Оцінювальні жанри (характеристика). |
|
|
115 |
Етикетні жанри (привітання). |
|
|
116 |
Етикетні жанри (вибачення). |
|
|
117 |
Збирання необхідної інформації й допоміжного матеріалу для написання текстів різних жанрів. |
|
|
118 |
Написання текстів різних жанрів. |
|
|
119 |
Контрольна робота №9 Написання есе на тему «Мозаїка української душі». |
|
|
120 |
Аналіз контрольної роботи. Удосконалення підготовлених текстів. |
|
|
121 |
Виголошування підготовлених текстів. Аналіз і самоаналіз навчальної та комунікативної діяльності. |
|
|
122 |
Узагальнення вивченого протягом року. |
|
|