Календарно-тематичне планування уроків з біології за підручниками В.І.Соболя.

Про матеріал
Поурочне планування з біології на 2 семестр 7-11 класи за підручником В.І.Соболя.
Перегляд файлу

БІОЛОГІЯ 7 клас

ЗМІСТ УРОКУ

Дата

Домашнє

завдання

  1.  

Повторення. Хордові тварини.

 

Повторити особливості плазунів та птахів

  1.  

Ссавці. Особливості будови.

 

§32

  1.  

Ссавці. Особливості життєдіяльності

 

§32

  1.  

Різноманітність ссавців. Роль ссавців у природі та значення в житті людини

 

§33

  1.  

Практична робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв'язку з пристосуванням до різних умов існування.

 

с148,

тести

  1.  

Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.

 

§34

  1.  

Живлення і травлення.

 

§35

  1.  

Дихання та газообмін у тварин.

 

§36

  1.  

Транспорт речовин у тварин.

 

§37

  1.  

Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.

 

 

  1.  

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

§38 (тема до проєкту)

  1.  

Опора тварин.  Рух тварин.

 

§§39-40

  1.  

Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

 

Повторити §§39-40

  1.  

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження особливостей покривів тіла тварин.

 

§41

  1.  

Захист проєктів.  (тематика за вибором вчителя)

 

 

  1.  

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.

 

§43

  1.  

Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.

 

с187

  1.  

Органи чуття.

 

§42

  1.  

Розмноження тварин.

 

§44

  1.  

Розвиток тварин .

 

§45

  1.  

Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження: визначення віку тварин

 

§46

  1.  

Тема 3. Поведінка тварин. Поведінка тварин та методи її вивчення

 

§47-48

  1.  

Вроджена і набута поведінка.

 

§49-50

  1.  

Лабораторне дослідження: Спостереження за поведінкою тварин. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

  1.  

Розумова діяльність тварин.

 

§51

  1.  

Індивідуальна  поведінка тварин.

 

§52

  1.  

Репродуктивна поведінки тварин.

 

§53

  1.  

Соціальна поведінка тварин.

 

§54

  1.  

Територіальна поведінка.

 

§55

  1.  

Практична робота №7. Визначення форм поведінки тварин.

 

§§54 -55

  1.  

Еволюція поведінки тварин.

 

§56

  1.  

Контрольна робота. Поведінка тварин

 

 

  1.  

Тема 4. Організми і середовище існування.

 

§57

  1.  

Організми і абіотичні чинники.

 

§58

  1.  

Організми і біотичні чинники.

 

§59

  1.  

Організми і екосистеми.  

 

§60

  1.  

Вплив людини на організми. Екологічна етика.

 

§61

  1.  

Основи охорони природи.

 

§62

  1.  

Захист проєктів. Червона книга України. 

 

Повторити §62

  1.  

Екскурсія. Дослідження екосистеми парку.

 

 

 

БІОЛОГІЯ 8 клас

ЗМІСТ УРОКУ

Дата

Домашнє

завдання

  1.                 

Тема 6. Транспорт речовин. Гомеостаз. Кров і лімфа.

 

§18

  1.                 

Кровотворення.

 

§19

  1.                 

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.  

 

§20

  1.                 

Лабораторна робота №1. Мікроскопічна будова крові людини.

 

 

  1.                 

Імунна система.

 

§§59, 60

  1.                                                     

Імунізація. Алергія. СНІД.

 

§ 61

  1.                 

 Серце: будова та функції. Робота серця.

 

§ 21

  1.                 

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові.  Лабораторне дослідження: Вимірювання частоти серцевих скорочень.

 

§ 22

  1.                 

Серцево-судинні хвороби. Кровотечі.  

 

§23

  1.             

Тема 7. Виділення і терморегуляція. Будова і функції сечовидільної системи.

 

§24

  1.             

Захворювання нирок та їх профілактика.

 

§ 25

  1.             

Будова  та значення  шкіри.

 

§26

  1.             

Захист проєктів. Терморегуляція. Захворювання шкіри та їх профілактика. (тематика за вибором вчителя)

(ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

§ 27

  1.             

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. Будова нервової системи.

 

§§34, 35

  1.             

Спинний мозок.

 

§ 36

  1.             

Головний мозок.

 

§§37, 38

  1.             

Лабораторні дослідження: Вивчення будови спинного та головного мозку людини

 

 

  1.             

Вегетативна нервова система.

 

§ 39

  1.             

Профілактика захворювань нервової системи.

 

§ 40

  1.             

Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. Загальна характеристика сенсорних систем.

 

§41

  1.             

Зорова сенсорна система

 

§42

  1.             

Порушення зору. Лабораторні дослідження: визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока.

 

§ 43

  1.             

Слухова сенсорна система.

 

§ 44

  1.             

Сенсорні системи смаку, нюху.

 

§ 45

  1.             

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

 

§§46, 47

  1.             

Контрольна робота. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем.  (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

§ 34

  1.             

Тема 10. Вища нервова діяльність. Поняття про ВНД.

 

§48

  1.             

Безумовні рефлекси. Інстинкти.

 

§49

  1.             

Умовні  рефлекси.

 

§ 50

  1.             

Розумова діяльність.

 

§51

  1.             

Мова. Мислення та свідомість.

 

§ 52, 53 ч

  1.             

Пам’ять.

Лабораторне дослідження  різних видів пам’яті.

 

§53,

  1.             

Сон. Біоритми.

 

§54

  1.             

Ендокринна регуляція. Гіпофіз.

 

§56

  1.             

Залози внутрішньої та змішаної  секреції.

 

§ 57

  1.             

Захист проєктів. Стрес. Профілактика захворювань ендокринної системи. (тематика за вибором вчителя)

 

§ 58

  1.             

Будова та функції  репродуктивної системи.

 

§62

  1.             

Статеве дозрівання.

 

§63

  1.             

Запліднення. 

 

§64

  1.             

Етапи розвитку людини.   (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

§ 65

 

БІОЛОГІЯ 9 клас

ЗМІСТ УРОКУ

Дата

Домашнє

завдання

  1.    

Тема 5.  Закономірності успадкування ознак.

Методи генетичних досліджень. Основні поняття генетики.

 

§33

  1.    

Закони Менделя (1-2).

 

§34

  1.    

Третій закон Менделя.

 

§35

  1.    

Взаємодія генів.

 

§36

  1.    

Зчеплення генів.

 

§37

  1.    

Генетика статі.

 

§38

  1.    

Практична робота №3 Складання схем схрещування

 

 

  1.    

Неспадкова мінливість.

 

§39

  1.    

Спадкова мінливість.  Види мутацій

 

§40, 41

  1.  

Спадкові захворювання людини.

 

§42

  1.  

Захист проєктів. Складання родоводу та демонстрація успадкування певних ознак

 

 

  1.  

Контрольна робота. Спадковість і мінливість.

 (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

  1.  

Тема 6. Еволюція органічного світу

Еволюція органічного світу.

 

§43

  1.  

Розвиток еволюційних поглядів.

 

§44

  1.  

Теорія Ч. Дарвіна.

 

 

  1.  

Синтетична теорія еволюції.

 

§44

  1.  

Фактори еволюції.

 

§45

  1.  

Популяція і вид. Адаптації.

 

§46

  1.  

Макроеволюція.

 

§47

  1.  

Еволюція людини.

 

§48

  1.  

Походження  життя.

 

§49(ч)

  1.  

Історичний розвиток життя.

 

§49

  1.  

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ. Еволюція органічного світу.

 

 

  1.  

Тема 8.  Надорганізмові біологічні системи. Екосистеми.

 

§54

  1.  

Харчові зв’язки.

 

§55

  1.  

Екологічні чинники

 

§56

  1.  

Практичне використання правила екологічної піраміди.

 

Повторити §55

  1.  

Середовища існування живих організмів

 

 

  1.  

Стабільність екосистем.

 

§58, Тема до проєкту

  1.  

Біосфера як цілісна система

 

§59

  1.  

Захист проєктів. Захист і збереження біосфери.

 

§60

  1.  

Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини

Поняття про селекцію.

 

§61

  1.  

Методи селекції.

 

§62

  1.  

Досягнення селекції  рослин.

 

§61

  1.  

Досягнення селекції тварин.

 

§62

  1.  

Біотехнологія.

 

§63

  1.  

Основи генетичної інженерії.

 

§64

  1.  

ГМО.

 

§65

  1.  

Клітинна інженерія

 

§66

  1.  

Узагальнення. Основні загальні властивості живих систем.

(ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

БІОЛОГІЯ і ЕКОЛОГІЯ  10  клас

ЗМІСТ УРОКУ

Дата

Домашнє

завдання

  1.                 

Основні поняття генетики.

 

§33

  1.                 

І та ІІ закони Менделя.

 

§34

  1.                 

Закон чистоти гамет. ІІІ закон Менделя.

 

§35

  1.                 

Основні типи схрещувань.

 

§36

  1.                 

Практична робота №2. Розв’язування типових генетичних задач.

 

 

  1.                 

Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини.

 

§37

  1.                 

Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація.

 

§38

  1.                 

Регуляція активності генів.

 

§39

  1.                 

Каріотип людини та його особливості.

 

§40

  1.             

Геном людини.

 

§41

  1.             

Генетика людини.

 

§42

  1.             

Успадкування ознак.

 

§43

  1.             

Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини

 

§44

  1.             

Узагальнення теми «Спадковість»

(ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

  1.             

Закономірності мінливості людини.

 

§45

  1.             

Лабораторна робота № 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості.

 

 §45

  1.             

Мутації та їхні властивості.

 

§46

  1.             

Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів.

 

§47

  1.             

Захист проєктів. Вплив на організм людини різних видів мутагенів.

 

 

  1.             

Контрольна робота. Спадковість і мінливість.

 

 

  1.             

Генетичний моніторинг в людських спільнотах

 

§48

  1.             

Особливості генофонду людських спільнот

 

§49

  1.             

Сучасні завдання медичної генетики.

 

§51

  1.             

Хвороби спадкового походження. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

§52

  1.             

Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів.

 

§53

  1.             

Особливості процесів регенерації організму людини.

 

§54

  1.             

Трансплантація тканин та органів у людини.

 

§55

  1.             

Репродукція клітин.

 

§56

  1.             

Ріст та розвиток клітин.

 

§57

  1.             

Старіння та смерть клітин.

 

§58

  1.             

Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання.

 

§59

  1.             

Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини.

 

§60

  1.             

Лабораторна робота№3. Вивчення будови статевих клітин людини.

 

§60

  1.             

Суть та біологічне значення запліднення.

 

§61

  1.             

Особливості репродукції людини.

 

§62

  1.             

Ембріогенез людини.

 

§63

  1.             

Лабораторна робота№4. Вивчення етапів ембріогенезу

 

§63

  1.             

Проєкт. Чинники, що впливають  на процеси росту та розвитку людини.

 

 

  1.             

Постембріональний розвиток людини.

 

§64

  1.             

Узагальнення. Репродукція та розвиток. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

БІОЛОГІЯ і ЕКОЛОГІЯ 11 клас

ЗМІСТ УРОКУ

Дата

Домашнє  завдання

  1.  

Тема 7. Екологія. Предмет вивчення екології, її завдання та методи.

 

 

§33

  1.  

Екологічні закони.

 

§34

  1.  

Екологічні чинники та їхня класифікація.

 

§35

  1.  

Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання.

 

§36

  1.  

Популяції. Класифікація та структура популяцій. 

 

§37

  1.  

Характеристики популяцій.

 

§38

  1.  

Структурна організація екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах.

 

§39

  1.  

Властивості та характеристики екосистем.

 

§40

  1.  

Екологічні сукцесії.

 

§41

  1.  

Агроценози, їхня структура та особливості функціонування.

 

§42

  1.  

Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.

 

§43

  1.  

Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери.

 

§44

  1.  

Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу.

 

§45

  1.  

Контрольна робота з теми:  «Екологія».

(ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

 

  1.  

Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування.

Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні.

 

§46

  1.  

Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини.

 

§47

  1.  

Антропічний вплив на атмосферу Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона.

 

§48

  1.  

Антропічний вплив на гідросферу. Охорона водойм.

 

§49

  1.  

Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки.

 

§50

  1.  

Антропічний вплив на біорізноманіття.

 

§51

  1.  

Екологічна політика в Україні.

 

§52

  1.  

Захист проєкту. Дослідження особливостей структури місцевих екосистем

 

 

  1.  

Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України.

 

§53

  1.  

Практична робота 3. Оцінка екологічного стану свого регіону. 

 

 

  1.  

Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку.

(ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ)

 

§54

  1.  

Завдання та досягнення сучасної селекції.

 

§55

  1.  

Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів.

 

§56

  1.  

Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції.

 

 

  1.  

Вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин.

 

§57

  1.  

Застосування результатів біологічних досліджень у медицині

 

§58

  1.  

Досягнення трансплантології.

 

§59

  1.  

Генна інженерія в медицині

 

§60

  1.  

Біоетичні проблеми сучасної медицини.

 

§61

  1.  

Сучасна біотехнологія та її основні напрямки.

 

§62

  1.  

Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології.

 

§63

  1.  

Поняття про біологічну небезпеку та біологічну безпеку.

 

§64

  1.  

Вплив екологічних чинників на організм людини

 

 

  1.  

Захист проєктів: «Клонування організмів», «Нанотехнології в біології», «Трансгенні організми: за і проти».

 

 

  1.  

ЗСЖ  батьків – основа здоров’я дітей.

 

 

  1.  

Підсумково - узагальнюючий урок.

 

 

     

 

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
3 січня
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку