№ |
БІОЛОГІЯ 7 клас ЗМІСТ УРОКУ |
Дата |
Домашнє завдання |
|
Повторення. Хордові тварини. |
|
Повторити особливості плазунів та птахів |
|
Ссавці. Особливості будови. |
|
§32 |
|
Ссавці. Особливості життєдіяльності |
|
§32 |
|
Різноманітність ссавців. Роль ссавців у природі та значення в житті людини |
|
§33 |
|
Практична робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв'язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
с148, тести |
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
|
§34 |
|
Живлення і травлення. |
|
§35 |
|
Дихання та газообмін у тварин. |
|
§36 |
|
Транспорт речовин у тварин. |
|
§37 |
|
Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. |
|
|
|
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
§38 (тема до проєкту) |
|
Опора тварин. Рух тварин. |
|
§§39-40 |
|
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
Повторити §§39-40 |
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження особливостей покривів тіла тварин. |
|
§41 |
|
Захист проєктів. (тематика за вибором вчителя) |
|
|
|
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. |
|
§43 |
|
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
с187 |
|
Органи чуття. |
|
§42 |
|
Розмноження тварин. |
|
§44 |
|
Розвиток тварин . |
|
§45 |
|
Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження: визначення віку тварин |
|
§46 |
|
Тема 3. Поведінка тварин. Поведінка тварин та методи її вивчення |
|
§47-48 |
|
Вроджена і набута поведінка. |
|
§49-50 |
|
Лабораторне дослідження: Спостереження за поведінкою тварин. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
|
Розумова діяльність тварин. |
|
§51 |
|
Індивідуальна поведінка тварин. |
|
§52 |
|
Репродуктивна поведінки тварин. |
|
§53 |
|
Соціальна поведінка тварин. |
|
§54 |
|
Територіальна поведінка. |
|
§55 |
|
Практична робота №7. Визначення форм поведінки тварин. |
|
§§54 -55 |
|
Еволюція поведінки тварин. |
|
§56 |
|
Контрольна робота. Поведінка тварин |
|
|
|
Тема 4. Організми і середовище існування. |
|
§57 |
|
Організми і абіотичні чинники. |
|
§58 |
|
Організми і біотичні чинники. |
|
§59 |
|
Організми і екосистеми. |
|
§60 |
|
Вплив людини на організми. Екологічна етика. |
|
§61 |
|
Основи охорони природи. |
|
§62 |
|
Захист проєктів. Червона книга України. |
|
Повторити §62 |
|
Екскурсія. Дослідження екосистеми парку. |
|
|
№ |
БІОЛОГІЯ 8 клас ЗМІСТ УРОКУ |
Дата |
Домашнє завдання |
|
Тема 6. Транспорт речовин. Гомеостаз. Кров і лімфа. |
|
§18 |
|
Кровотворення. |
|
§19 |
|
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. |
|
§20 |
|
Лабораторна робота №1. Мікроскопічна будова крові людини. |
|
|
|
Імунна система. |
|
§§59, 60 |
|
Імунізація. Алергія. СНІД. |
|
§ 61 |
|
Серце: будова та функції. Робота серця. |
|
§ 21 |
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Лабораторне дослідження: Вимірювання частоти серцевих скорочень. |
|
§ 22 |
|
Серцево-судинні хвороби. Кровотечі. |
|
§23 |
|
Тема 7. Виділення і терморегуляція. Будова і функції сечовидільної системи. |
|
§24 |
|
Захворювання нирок та їх профілактика. |
|
§ 25 |
|
Будова та значення шкіри. |
|
§26 |
|
Захист проєктів. Терморегуляція. Захворювання шкіри та їх профілактика. (тематика за вибором вчителя) (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
§ 27 |
|
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. Будова нервової системи. |
|
§§34, 35 |
|
Спинний мозок. |
|
§ 36 |
|
Головний мозок. |
|
§§37, 38 |
|
Лабораторні дослідження: Вивчення будови спинного та головного мозку людини |
|
|
|
Вегетативна нервова система. |
|
§ 39 |
|
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
§ 40 |
|
Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. Загальна характеристика сенсорних систем. |
|
§41 |
|
Зорова сенсорна система |
|
§42 |
|
Порушення зору. Лабораторні дослідження: визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока. |
|
§ 43 |
|
Слухова сенсорна система. |
|
§ 44 |
|
Сенсорні системи смаку, нюху. |
|
§ 45 |
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. |
|
§§46, 47 |
|
Контрольна робота. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
§ 34 |
|
Тема 10. Вища нервова діяльність. Поняття про ВНД. |
|
§48 |
|
Безумовні рефлекси. Інстинкти. |
|
§49 |
|
Умовні рефлекси. |
|
§ 50 |
|
Розумова діяльність. |
|
§51 |
|
Мова. Мислення та свідомість. |
|
§ 52, 53 ч |
|
Пам’ять. Лабораторне дослідження різних видів пам’яті. |
|
§53, |
|
Сон. Біоритми. |
|
§54 |
|
Ендокринна регуляція. Гіпофіз. |
|
§56 |
|
Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
|
§ 57 |
|
Захист проєктів. Стрес. Профілактика захворювань ендокринної системи. (тематика за вибором вчителя) |
|
§ 58 |
|
Будова та функції репродуктивної системи. |
|
§62 |
|
Статеве дозрівання. |
|
§63 |
|
Запліднення. |
|
§64 |
|
Етапи розвитку людини. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
§ 65 |
|
БІОЛОГІЯ 9 клас ЗМІСТ УРОКУ |
Дата |
Домашнє завдання |
|
Тема 5. Закономірності успадкування ознак. Методи генетичних досліджень. Основні поняття генетики. |
|
§33 |
|
Закони Менделя (1-2). |
|
§34 |
|
Третій закон Менделя. |
|
§35 |
|
Взаємодія генів. |
|
§36 |
|
Зчеплення генів. |
|
§37 |
|
Генетика статі. |
|
§38 |
|
Практична робота №3 Складання схем схрещування |
|
|
|
Неспадкова мінливість. |
|
§39 |
|
Спадкова мінливість. Види мутацій |
|
§40, 41 |
|
Спадкові захворювання людини. |
|
§42 |
|
Захист проєктів. Складання родоводу та демонстрація успадкування певних ознак |
|
|
|
Контрольна робота. Спадковість і мінливість. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
|
Тема 6. Еволюція органічного світу Еволюція органічного світу. |
|
§43 |
|
Розвиток еволюційних поглядів. |
|
§44 |
|
Теорія Ч. Дарвіна. |
|
|
|
Синтетична теорія еволюції. |
|
§44 |
|
Фактори еволюції. |
|
§45 |
|
Популяція і вид. Адаптації. |
|
§46 |
|
Макроеволюція. |
|
§47 |
|
Еволюція людини. |
|
§48 |
|
Походження життя. |
|
§49(ч) |
|
Історичний розвиток життя. |
|
§49 |
|
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ. Еволюція органічного світу. |
|
|
|
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи. Екосистеми. |
|
§54 |
|
Харчові зв’язки. |
|
§55 |
|
Екологічні чинники |
|
§56 |
|
Практичне використання правила екологічної піраміди. |
|
Повторити §55 |
|
Середовища існування живих організмів |
|
|
|
Стабільність екосистем. |
|
§58, Тема до проєкту |
|
Біосфера як цілісна система |
|
§59 |
|
Захист проєктів. Захист і збереження біосфери. |
|
§60 |
|
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини Поняття про селекцію. |
|
§61 |
|
Методи селекції. |
|
§62 |
|
Досягнення селекції рослин. |
|
§61 |
|
Досягнення селекції тварин. |
|
§62 |
|
Біотехнологія. |
|
§63 |
|
Основи генетичної інженерії. |
|
§64 |
|
ГМО. |
|
§65 |
|
Клітинна інженерія |
|
§66 |
|
Узагальнення. Основні загальні властивості живих систем. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
№ |
БІОЛОГІЯ і ЕКОЛОГІЯ 10 клас ЗМІСТ УРОКУ |
Дата |
Домашнє завдання |
|
Основні поняття генетики. |
|
§33 |
|
І та ІІ закони Менделя. |
|
§34 |
|
Закон чистоти гамет. ІІІ закон Менделя. |
|
§35 |
|
Основні типи схрещувань. |
|
§36 |
|
Практична робота №2. Розв’язування типових генетичних задач. |
|
|
|
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. |
|
§37 |
|
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. |
|
§38 |
|
Регуляція активності генів. |
|
§39 |
|
Каріотип людини та його особливості. |
|
§40 |
|
Геном людини. |
|
§41 |
|
Генетика людини. |
|
§42 |
|
Успадкування ознак. |
|
§43 |
|
Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини |
|
§44 |
|
Узагальнення теми «Спадковість» (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
|
Закономірності мінливості людини. |
|
§45 |
|
Лабораторна робота № 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості. |
|
§45 |
|
Мутації та їхні властивості. |
|
§46 |
|
Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. |
|
§47 |
|
Захист проєктів. Вплив на організм людини різних видів мутагенів. |
|
|
|
Контрольна робота. Спадковість і мінливість. |
|
|
|
Генетичний моніторинг в людських спільнотах |
|
§48 |
|
Особливості генофонду людських спільнот |
|
§49 |
|
Сучасні завдання медичної генетики. |
|
§51 |
|
Хвороби спадкового походження. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
§52 |
|
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. |
|
§53 |
|
Особливості процесів регенерації організму людини. |
|
§54 |
|
Трансплантація тканин та органів у людини. |
|
§55 |
|
Репродукція клітин. |
|
§56 |
|
Ріст та розвиток клітин. |
|
§57 |
|
Старіння та смерть клітин. |
|
§58 |
|
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. |
|
§59 |
|
Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини. |
|
§60 |
|
Лабораторна робота№3. Вивчення будови статевих клітин людини. |
|
§60 |
|
Суть та біологічне значення запліднення. |
|
§61 |
|
Особливості репродукції людини. |
|
§62 |
|
Ембріогенез людини. |
|
§63 |
|
Лабораторна робота№4. Вивчення етапів ембріогенезу |
|
§63 |
|
Проєкт. Чинники, що впливають на процеси росту та розвитку людини. |
|
|
|
Постембріональний розвиток людини. |
|
§64 |
|
Узагальнення. Репродукція та розвиток. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
№ |
БІОЛОГІЯ і ЕКОЛОГІЯ 11 клас ЗМІСТ УРОКУ |
Дата |
Домашнє завдання |
|
Тема 7. Екологія. Предмет вивчення екології, її завдання та методи. |
|
§33 |
|
Екологічні закони. |
|
§34 |
|
Екологічні чинники та їхня класифікація. |
|
§35 |
|
Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання. |
|
§36 |
|
Популяції. Класифікація та структура популяцій. |
|
§37 |
|
Характеристики популяцій. |
|
§38 |
|
Структурна організація екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. |
|
§39 |
|
Властивості та характеристики екосистем. |
|
§40 |
|
Екологічні сукцесії. |
|
§41 |
|
Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. |
|
§42 |
|
Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі. |
|
§43 |
|
Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери. |
|
§44 |
|
Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу. |
|
§45 |
|
Контрольна робота з теми: «Екологія». (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
|
|
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування. Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні. |
|
§46 |
|
Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. |
|
§47 |
|
Антропічний вплив на атмосферу Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона. |
|
§48 |
|
Антропічний вплив на гідросферу. Охорона водойм. |
|
§49 |
|
Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. |
|
§50 |
|
Антропічний вплив на біорізноманіття. |
|
§51 |
|
Екологічна політика в Україні. |
|
§52 |
|
Захист проєкту. Дослідження особливостей структури місцевих екосистем |
|
|
|
Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України. |
|
§53 |
|
Практична робота 3. Оцінка екологічного стану свого регіону. |
|
|
|
Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. (ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ) |
|
§54 |
|
Завдання та досягнення сучасної селекції. |
|
§55 |
|
Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. |
|
§56 |
|
Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції. |
|
|
|
Вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин. |
|
§57 |
|
Застосування результатів біологічних досліджень у медицині |
|
§58 |
|
Досягнення трансплантології. |
|
§59 |
|
Генна інженерія в медицині |
|
§60 |
|
Біоетичні проблеми сучасної медицини. |
|
§61 |
|
Сучасна біотехнологія та її основні напрямки. |
|
§62 |
|
Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології. |
|
§63 |
|
Поняття про біологічну небезпеку та біологічну безпеку. |
|
§64 |
|
Вплив екологічних чинників на організм людини |
|
|
|
Захист проєктів: «Клонування організмів», «Нанотехнології в біології», «Трансгенні організми: за і проти». |
|
|
|
ЗСЖ батьків – основа здоров’я дітей. |
|
|
|
Підсумково - узагальнюючий урок. |
|
|