Календарно – тематичне планування уроків з фізичної культури (НУШ)
для учнів 5 класу
Відповідно до Модельної навчальної програми «Фізична культура. 5-6 класи»
для закладів загальної середньої освіти
(автори: Педан О.С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
наказ Міністерства освіти і науки України від 17.08.2022 року № 752
Графік розподілу навчального матеріалу на семестр
Теми |
Уроки |
||||||||||||||||||
Теоретико – методичні знання |
У процесі уроків |
||||||||||||||||||
Загальна фізична підготовка |
У процесі уроків |
||||||||||||||||||
Дитяча легка атлетика |
1-9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Доджбол (вибивний) |
|
10-18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Корфбол |
|
|
19-27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Панна (вуличний футбол) |
|
|
|
28-36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рухливі ігри |
|
|
|
|
37 -45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Алтимат фризбі |
|
|
|
|
|
47-49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 КЛАС
І СЕМЕСТР
№ з/п |
Зміст уроку |
Очікувані результати навчання |
Дата
|
Модуль: «Дитяча легка атлетика» |
|||
1 |
Правила техніки безпеки на уроках фізичної культури. Інструкція №___. Історія розвитку дитячої легкої атлетики. Правила безпечної поведінки на уроках дитячої легкої атлетики. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Естафети з елементами бігу та стрибків. |
історію розвитку дитячої легкої атлетики
технікою виконання вправ
правил безпеки під час занять дитячою легкою атлетикою
у рухливих іграх, естафетах, вікторинах
|
|
2 |
ІБЖ. Види дитячої легкої атлетики. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Розучування старту та стартового розбігу на 30м. Естафети з елементами бігу. |
||
3 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи, вправи для метань. Стрибок у довжину з місця. Метання стоячи на колінах, «обертальне метання». Рухлива гра «Лисиця і кури». |
||
4 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи в русі. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи, вправи для метань. Метання малого м’яча на дальність з місця . Метання в ціль через перешкоду. Стрибки через довгу скакалку. Рухлива гра «Вудочка». |
||
5 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Рівномірний біг до 500м. Вправи на відновлення ритму. Рухлива гра «На вільне місце». |
||
6 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Техніка передачі естафетної палички. «Формула-1». Рухливі ігри та естафети з елементами бігу та стрибками. |
||
7 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи в русі. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги». Рухливі ігри та естафети з елементами бігу та стрибками. |
||
8 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Рівномірний біг (кросовий) до 8 хв. Вправи на відновлення ритму. Рухлива гра «Міні-футбол». |
|
|
9 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Біг «по швидкісній драбині». Рухлива гра «Третій зайвий». |
||
Модуль: «Доджбол» |
|||
10 |
Правила техніки безпеки на уроках доджболу. Інструкція №___. Історія розвитку українського доджболу. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Рухливі ігри та естафети. |
Характеризує:
називає:
дотримується:
виконує:
бере участь у рухливій грі
вміє:
Контролює
|
|
11 |
ІБЖ. Загальна характеристика гри доджбол (розмітка ігрового майданчика, розміщення гравців, основні правила гри). Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук. Рухлива гра «Вибивний». |
||
12 |
ІБЖ. Стійка доджболіста. Розміщення гравців на ігровому майданчику. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук. Рухлива гра «М’яч ведучому». |
||
13 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Кидки м’яча однією рукою зверху над собою на місці, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Кидки м’яча знизу однією рукою, від стіни. Рухливі ігри та естафети з елементами бігу та кидків. |
||
14 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук. Імітаційні вправи: кидки та ловіння м’яча. Рухлива гра «11». |
||
15 |
ІБЖ. Особиста гігієна гравця. Правила здорового способу життя. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук. Пересування в стійці доджболіста приставними кроками, вибір вихідного положення для кидків та ловіння м’яча. Рухлива гра «Вибивний». |
|
|
16 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук. Імітаційні вправи: кидки та ловіння м’яча. Рухлива гра «Хто найвлучніший?» |
||
17 |
ІБЖ. Інтегрований урок з елементами доджболу. |
||
18 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи, стрибкові вправи. Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук. Спорт – квест. |
||
Модуль: «Корфбол» |
|||
19 |
Правила техніки безпеки на уроках корфболу. Інструкція №___. Історія розвитку корфболу. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи з м’ячем. Спеціальні бігові вправи та стрибкові вправи. Рухливі ігри та естафети. |
Знає:
визначає:
усвідомлює:
виконує:
бере участь:
використовує:
дотримується:
володіє:
демонструє:
вміє:
контролює: самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ, контролює власний емоційний стан |
|
20 |
ІБЖ. Принципи та правила гри у корфбол. «Гендерна рівність у спорті, як складова загального принципу рівності. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи з м’ячем. Спеціальні бігові вправи та стрибкові вправи. Прискорення на 5м, 10м з різних вихідних положень. Рухлива гра «День і ніч». |
||
21 |
ІБЖ. Вплив спортивних ігор і корфболу на розвиток фізичних якостей і здоров’я людини. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи з м’ячем. Спеціальні бігові вправи та стрибкові вправи. Ловіння та передача м’яча двома руками від грудей. «Човниковий» біг 4*5м. Рухлива гра «Виклик номерів». |
||
22 |
ІБЖ. Поняття про техніку та тактику гри. Різновиди стійок корфболістів. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи з м’ячем. Спеціальні бігові вправи та стрибкові вправи. Подвійний крок, кидки м’яча у корф однією рукою від плеча та двома руками від грудей з місця та в русі. Рухлива гра «Перестрілка». |
||
23 |
ІБЖ. Гігієна тіла, одягу, спортивної форми, режим дня. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи в русі. Спеціальні бігові вправи та стрибкові вправи. Різновиди передач м’яча. Перехоплення передач м’яча. Навчальна гра «Корфбол». |
||
24 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи та стрибкові вправи. Вірне розташування гравців на майданчику. Навчальна гра «Корфбол». |
||
25 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи та стрибкові вправи. Взаємодія гравців на ігровому майданчику. Навчальна гра «Корфбол». |
||
26 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові вправи та стрибкові вправи. Кидки м’яча в корф вивченими способами. Перехоплення м’яча. Навчальна гра «Корфбол». |
||
27 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи в русі. Спеціальні бігові вправи та стрибкові вправи. Квест «Вкажи на помилку та виконай вірно». |
||
Модуль: «Панна (вуличний футбол) |
|||
28 |
Правила техніки безпеки на уроках вуличного футболу. Інструкція №___. Історія розвитку української гри панна. Розміщення гравців на майданчику. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Рухлива гра « Мисливець і звірі». |
характеризує:
називає:
дотримується:
виконує:
бере участь: у рухливих іграх вміє: боротися, гідно поводиться у разі виграшу чи поразки контролює: самопочуття до, під час, після виконання фізичних вправ, контролює власний емоційний стан |
|
29 |
ІБЖ. Санітарно-гігієнічні вимоги до спортивного інвентарю. Правила здорового способу життя. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Імітація ударів та прийомів ( у різному та заданому темпі). Рухлива гра «Квач з м’ячем». |
|
|
30 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Імітація ударів та прийомів ( у різному та заданому темпі). Удари м’яча на місці та в русі, від стіни, в парах, в колонах, в зустрічних колонах. Навчальна гра «Панна». |
|
|
31 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Стійка гравця панни. Розміщення гравця на ігровому майданчику. Навчальна гра «Панна». |
|
|
32 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Удари та прийом м’яча від стіни в парах. Навчальна гра «Панна». |
|
|
33 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Квест з елементами панни. |
|
|
34 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Пересування в стійці футболіста (праворуч, ліворуч, вперед, назад), вибір вихідного положення для ударів та прийому м’яча в парах. Навчальна гра «Панна». |
|
|
35 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові та стрибкові вправи. Рухливі ігри та естафети з елементами панни. |
|
|
36 |
ІБЖ. Інтегрований урок. |
|
|
Модуль: «Рухливі ігри» |
|||
37 |
Правила техніки безпеки на уроках рухливих ігор. Інструкція №___. Рухливі ігри як передумова розвитку Олімпійських та Всесвітніх ігор. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини; вправи на розтягування; вправи для розвитку швидкості, спритності. Рухливі ігри та естафети. |
характеризує:
називає:
свідомо ставиться:
дотримується:
виконує:
бере участь:
знає і розуміє:
володіє:
вміє :
застосовує:
контролює:
|
|
38 |
ІБЖ. Рухливі ігри у системі фізичного виховання та історичні аспекти їх розвитку. Класифікація рухливих ігор. Стрибкові вправи, спеціальні вправи для розвитку гнучкості верхнього плечового пояса, сили верхніх та нижніх кінцівок, черевного преса, спини; вправи на розтягування; вправи для розвитку швидкості, спритності. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
39 |
ІБЖ. Правила безпечної поведінки на уроках та позаурочних заняттях. Правила здорового способу життя. Організовуючі вправи. Загально розвивальні справи. Квест з елементами рухливих ігор. |
|
|
40 |
ІБЖ. Розвиток основних рухових якостей та особистісних властивостей. Визначення рівня їх розвитку. Організовуючі вправи. Загально розвивальні справи. Рухливі ігри та естафети. |
|
|
41 |
ІБЖ. Організація та проведення рухливих ігор, естафет, розваг. Розваги з елементами рухливих ігор. |
|
|
42 |
ІБЖ. Рухливі ігри – як вагомий засіб фізичного виховання дітей та молоді України. Положення про Всеукраїнські ігри патріотичного спрямування. Організовуючі вправи. Загально розвивальні справи. Сюжетно – рольові ігри на вибір. |
|
|
43 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні справи. Народні ігри. |
|
|
44 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні справи. Організація та проведення сюжетно – рольових ігор. Ігри на вибір. |
|
|
45 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні справи. Козацькі забави. |
|
|
46 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні справи. Інтегрований урок. |
|
|
Модуль: «Алтимат фризі» |
|||
47 |
Правила техніки безпеки на уроках алтимат фризбі. Інструкція №___. Історія розвитку алтимат фризбі. Організовуючі вправи. Загально розвивальні вправи. Спеціальні бігові та стрибкові справи. Базові знання правил алтимату: розмітка поля, мета гри, як просувати диск в атаці, що може робити гравець з диском, перехід володіння, що може робити гравець захисту, «столл»-рахунок, початок гри (введення диску). Рухлива вправа з диском «Зустрічні колонки». |
знає:
|
|
48 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні справи. Базові знання правил алтимату: розмітка поля, мета гри, як просувати диск в атаці, що може робити гравець з диском, перехід володіння, що може робити гравець захисту, «столл»-рахунок, початок гри (введення диску). Рухливі вправи з диском «Мішень» та «Сом». |
|
|
49 |
ІБЖ. Організовуючі вправи. Загально розвивальні справи. Кидки бекхендом і форхендом на гравця який рухається, контакт очима, прийом диску: на місці та в русі («Блискавка», «Сом», «Човник»). |
|