Календарно-тематичне планування
уроків з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 2 класу
(автори: О. В. Волощенко, О. П. Козак, Г. С. Остапенко)
За програмою Шияна ( 8год/тиж) ІІ семестр
Місяць 5. Цінності
№ уроку |
Тема
|
Дата |
Прим. |
||||||||
|
Сучасна дитяча письменниця Олена Лобода та її збірка оповідань «Найкращий подарунок у світі» |
|
|
||||||||
|
Пригода 1. Мрія (за оповіданням Олени Лободи) |
|
|
||||||||
|
Які бувають цінності? |
|
|
||||||||
|
Що об’єднує родину? |
|
|
||||||||
|
Що впливає на здоров’я та самопочуття людини? |
|
|
||||||||
|
Як шукати інформацію? Джерела інформації. Коли які джерела інформації ми використовуємо? Порівняння джерел інформації. Пошукові запити |
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Гостинці у торбинці |
|
|
||||||||
|
Пригода 2. Хто розумніший? (за оповіданням Олени Лободи) |
|
|
||||||||
|
Про що розповідають нам пам’ятки природи та культури? |
|
|
||||||||
|
Чи можуть зникнути природні цінності? |
|
|
||||||||
|
Що ти можеш зробити для охорони природи? |
|
|
||||||||
|
Як досягнути згоди: правила взаємодії.
|
|
|
||||||||
|
Запитання і відповіді. Навіщо ми запитуємо? Формулювання запитань у повсякденному житті. Чому на свої запитання ми не завжди отримуємо точні відповіді? Порівняння різних запитів |
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Пишна ялиночка |
|
|
||||||||
|
Пригода 3. Тріщина (за оповіданням Олени Лободи) |
|
|
||||||||
|
Що я ціную в людях? |
|
|
||||||||
|
Яку цінність можу створити я? |
|
|
||||||||
|
Перевір себе. Діагностична робота |
|
|
||||||||
|
Підсумковий урок з теми «Цінності»
|
|
|
||||||||
|
Яким буває спілкування? Роль жестів і виразу обличчя під час спілкування. Кому варто довіряти і якою мірою? Чи завжди ми чуємо правду? |
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Сніжинка -балеринка |
|
|
||||||||
Місяць 6. Хочу – можу - треба |
|||||||||||
|
Сучасна дитяча письменниця Олена Касьян та її збірка оповідань «Найважливіше бажання» |
|
|
||||||||
|
Пригода 1. Найбільша калюжа (за оповіданням Олени Касьян) |
|
|
||||||||
|
Які бажання бувають у людей? |
|
|
||||||||
|
Навіщо нам знати про бажання близьких людей? |
|
|
||||||||
|
Як бажання може вплинути на здоров’я?
|
|
|
||||||||
|
Алгоритми навколо нас. Планування дій у повсякденному житті. Лінійні алгоритми
|
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Сніговик- сніговичок |
|
|
||||||||
|
Пригода 2. Хитромудрий час (за оповіданням Олени Касьян) |
|
|
||||||||
|
Що може обмежувати бажання? |
|
|
||||||||
|
Яке твоє найзаповітніше бажання? |
|
|
||||||||
|
Чому деколи краще зробити як належить, а не як хочеться? |
|
|
||||||||
|
Чому варто вчитися керувати своїми бажаннями, емоціями, почуттями? |
|
|
||||||||
|
Для кого складають алгоритми? Команди й виконавці. Спонукальні речення. Ознайомлення з поняттям “команда” |
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Зайчатко Білянчик і ведмежатко Сніжок. |
|
|
||||||||
|
Пригода 3. Найважливіше бажання (за оповіданням Олени Касьян) |
|
|
||||||||
|
Що потрібно, щоб здійснювати бажання? |
|
|
||||||||
|
Чи легко здійснити чиєсь бажання? |
|
|
||||||||
|
Як бажання можуть об’єднувати спільноту? |
|
|
||||||||
|
Чому потрібно дотримуватися встановлених правил у громадських місцях?
|
|
|
||||||||
|
Якими мають бути команди для виконавця? Система команд виконавця. Складання простого плану з точних та однозначних вказівок для виконавців. Дописування пропущених кроків алгоритму. Перевірка коректності складеного алгоритму |
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Кошеня на підвіконні |
|
|
||||||||
|
Пригода 4. Важливе та дрібниці (за оповіданням Олени Касьян) |
|
|
||||||||
|
Чому слід дотримуватись обіцянок? |
|
|
||||||||
|
Як формувати у собі корисні звички? |
|
|
||||||||
|
Перевір себе. Діагностична робота |
|
|
||||||||
|
Підсумковий урок з теми «Хочу –можу – треба» |
|
|
||||||||
|
До чого може призвести помилка в алгоритмі? Складання лінійних алгоритмів. Перевірка їхньої правильності. Виправлення помилок
|
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Золоте серце |
|
|
||||||||
Місяць 7. Ідеї – винаходи – відкриття |
|||||||||||
|
Сучасний дитячий письменник Микита Лукаш та його «Мішечок історій Мішковинки» |
|
|
||||||||
|
Пригода 1. Мішковинка мріє бути повітряною кулею (за оповіданням Микити Лукаша) |
|
|
||||||||
|
Які ідеї підказала людям природа? |
|
|
||||||||
|
Як знаходити власні ідеї? |
|
|
||||||||
|
Як втілювати ідеї в життя?
|
|
|
||||||||
|
Як змінювалися комп’ютери? Історія розвитку комп’ютерної техніки. Чому змінився розмір комп’ютерів? Для чого вдосконалювати техніку?
|
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Диво-птах |
|
|
||||||||
|
Пригода 2. Як Мішковинка була «дорослою» (за оповіданням Микити Лукаша) |
|
|
||||||||
|
Хто вони – винахідники? |
|
|
||||||||
|
Винахідники та їхні відомі винаходи ( інформаційно- творчий проект) |
|
|
||||||||
|
Як винаходи змінюють життя людей? |
|
|
||||||||
|
Чи можуть винаходи змінити майбутнє?
|
|
|
||||||||
|
Сучасні носії інформації. Використання носіїв інформації у повсякденному житті. Фіксування інформації людиною і комп’ютером. Сучасні носії інформації та їхнє призначення. Порівняння носіїв інформації. Коли який носій інформації варто використовувати?
|
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Клоун Фунтик |
|
|
||||||||
|
Пригода 3. Про вівсяне печиво (за оповіданням Микити Лукаша) |
|
|
||||||||
|
Як відкриття можуть допомогти в навчанні? |
|
|
||||||||
|
Чим можуть бути небезпечні винаходи та відкриття? |
|
|
||||||||
|
Чи можу я бути винахідником/ винахідницею? |
|
|
||||||||
|
Як раціонально використовувати свій час?
|
|
|
||||||||
|
Навіщо впорядковувати дані? Упорядкування за різними ознаками. Навіщо впорядковувати дані? Що трапиться, якщо нічого не впорядковувати? |
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Дивовижні лілії |
|
|
||||||||
|
Пригода 4. Майже детективна (за оповіданням Микити Лукаша) |
|
|
||||||||
|
Які винаходи допомагають пізнавати світ особливим людям? |
|
|
||||||||
|
Що я можу зробити для людей з інвалідністю? |
|
|
||||||||
|
Перевір себе. Діагностична робота |
|
|
||||||||
|
Підсумковий урок з теми «Ідеї – винаходи – відкриття»
|
|
|
||||||||
|
Як почуватися безпечно? Небезпечні співрозмовники та теми. Як діяти в різних ситуаціях? До кого варто звертатися по допомогу? Правила поведінки в інтернеті
|
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Ми перукарі- модельєри |
|
|
||||||||
Місяць 8. Рух і час |
|||||||||||
|
Сучасний дитячий письменник Святослав Черній та його казка «Пригоди Хоботовичів. Як слони до України мандрували» |
|
|
||||||||
|
Пригода 1. Знайомство з Хоботовичами (за твором Святослава Чернія «Пригоди Хоботовичів. Як слони до України мандрували») |
|
|
||||||||
|
Що може рухатися? |
|
|
||||||||
|
Як рухається Земля? |
|
|
||||||||
|
Як мандрують птахи? |
|
|
||||||||
|
Як бути завжди на зв’язку? Сучасні засоби спілкування, їх порівняння. Коли який засіб спілкування варто використовувати? |
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Летить мій вітрильник. |
|
|
||||||||
|
Пригода 2. Підготовка до мандрівки (за твором Святослава Чернія «Пригоди Хоботовичів. Як слони до України мандрували») |
|
|
||||||||
|
Навіщо люди подорожують? |
|
|
||||||||
|
Як можна подорожувати, не виходячи з дому? |
|
|
||||||||
|
Віртуальна мандрівка музеями України під відкритим небом |
|
|
||||||||
|
Чому інформацію потрібно перевіряти? |
|
|
||||||||
|
Як мандрувати, не виходячи з дому? Віртуальні та реальні мандрівки. Що потрібно для віртуальної подорожі? Переваги й недоліки різних мандрівок |
|
|
||||||||
|
Подорож у природу: урок-екскурсія. Спостереження за явищами природи навесні. |
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Пришиваємо ґудзики |
|
|
||||||||
|
Пригода 3. Хоботовичі у Львові (за твором Святослава Чернія «Пригоди Хоботовичів. Як слони до України мандрували») |
|
|
||||||||
|
Що непідвладне часу? |
|
|
||||||||
|
Які таємниці має час? |
|
|
||||||||
|
Як можна перевірити відому інформацію? |
|
|
||||||||
|
Пригода 4. Зустріч з родиною вовків Вівчарів (за твором Святослава Чернія «Пригоди Хоботовичів. Як слони до України мандрували») |
|
|
||||||||
|
Як рухова активність впливає на здоров’я? |
|
|
||||||||
|
Вчимося проводити майстер-клас |
|
|
||||||||
|
Перевір себе. Діагностична робота |
|
|
||||||||
|
Підсумковий урок з теми «Рух і час»
|
|
|
||||||||
|
Як приборкати неслухняну техніку? Використання цифрових пристроїв у повсякденному житті. Оптимальне використання цифрових пристроїв. Усунення неполадок під час роботи
|
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Рюкзак |
|
|
||||||||
Місяць 9. Все пов’язано з усім |
|||||||||||
|
Сучасний дитячий письменник Володимир Читай та його збірка «Правдиві історії Чарівного Лісу» |
|
|
||||||||
|
Пригода 1. Історія про хробака Зяву (за твором Володимира Читая «Правдиві історії Чарівного Лісу») |
|
|
||||||||
|
Як зі мною змінюється мій світ? |
|
|
||||||||
|
Що означає бути дорослим?
|
|
|
||||||||
|
Кому потрібні комп’ютери? Застосування комп’ютерів у різних сферах діяльності людини
|
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Котики-воркотики – це вербовий цвіт |
|
|
||||||||
|
Пригода 2. Про жабу Душку та хом’ячків-сусідів (за твором Володимира Читая «Правдиві історії Чарівного Лісу») |
|
|
||||||||
|
Чому добрі вчинки важливі? |
|
|
||||||||
|
Чи може одна людина змінити щось у світі? |
|
|
||||||||
|
Готуємо виставу |
|
|
||||||||
|
Як захистити планету від сміття?
|
|
|
||||||||
|
Навіщо точно виконувати кроки алгоритму? Наслідки порушення алгоритму. Які кроки алгоритму можна міняти місцями, а які — ні?
|
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Планер |
|
|
||||||||
|
Пригода 3. Історія про вовка Криволапка та братів-кабанів (за твором Володимира Читая «Правдиві історії Чарівного Лісу») |
|
|
||||||||
|
Чому піклування про власне здоров’я є відповідальною справою кожного? |
|
|
||||||||
|
Як я можу вплинути на своє майбутнє? |
|
|
||||||||
|
Правила поведінки на воді |
|
|
||||||||
|
Яку інформацію варто тримати в таємниці? Інформація для дітей і дорослих. Приватна та публічна інформація. Авторське право |
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Ніжний бузок |
|
|
||||||||
|
Чи всі лісові ягоди можна куштувати? Отруйні рослини. Практична робота. Розпізнавання деяких отруйних рослин рідного краю за ілюстраціями. Подорож у природу: урок-екскурсія. Здрастуй, літечко! (спостереження за ознаками літа, що наближається)
|
|
|
||||||||
|
Життя реальне та віртуальне. Коли комп’ютер може нашкодити? Доречне та недоречне використання комп’ютера
|
|
|
||||||||
|
Перевір себе. Діагностична робота |
|
|
||||||||
|
Виготовлення виробу. Бджілка Майа. |
|
|
||||||||
|
Узагальнення та систематизація знань учнів. Повторення вивченого. |
|
|
||||||||
|
Плануємо літні канікули |
|
|
||||||||
|
Повторення вивченого. Підсумковий урок за рік. |
|
|
||||||||