Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,затвердженими наказомМОН України від 07.06.2017 №804 (електронний ресурс: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html);
( 4 год. на тиждень)
Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804 (електронний ресурс: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html);
( 4 год. на тиждень)
Форми контролю |
||
6 |
||
І |
ІІ |
|
Перевірка мовної теми*
|
4 |
4 |
Письмо: Переказ |
1 |
1 |
Твір |
1
|
1 |
Правопис: диктант** |
1 |
1 |
І семестр
|
ІІ семестр |
діалог — 1 усний переказ – 1
|
читання вголос – 1 усний твір – 1
|
№ з/п |
Дата |
Примітки |
Тема уроку |
К-сть годин |
1 |
|
|
Вступ. Краса й багатство української мови |
1 |
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого (7 год) |
||||
2
|
|
|
РМ-1. Повторення вивченого про мовлення. Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат і адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування (практично). Складання діалогу етикетного характеру відповідно до запропонованої ситуації спілкування. |
1 |
3 |
|
|
Словосполучення й речення. Головні члени речення. Просте речення. |
1 |
4 |
|
|
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Розділові знаки в простому реченні. |
1 |
5 |
|
|
РМ-2.Складання та розігрування діалогу - обміну думками та враженнями від переглянутого фільму з використанням звертань, вставних слів і словосполучень. |
1 |
6 |
|
|
Складне речення. Розділові знаки в ньому. |
1 |
7 |
|
|
Пряма мова. Діалог. |
1 |
8 |
|
|
Основні орфограми та пунктограми |
1 |
9 |
|
|
РМ -3.Типи й стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. |
1 |
10 |
|
|
Тренувальні вправи. Контрольна робота №1. Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого. Тест. |
1 |
11 |
|
|
РМ-4. Ділове мовлення. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті про очікувану подію. |
1 |
Лексикологія. Фразеологія (12 год) |
||||
12 |
|
|
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник |
1 |
13 |
|
|
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне її позначення (практично) |
1 |
14 |
|
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов: букви и, і; правопис знака м᾽якшення й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
1 |
15 |
|
|
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми |
1 |
16 |
|
|
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, офіційно-ділова лексика. |
1 |
17 |
|
|
Групи слів за вживанням: професійні слова й терміни. Пароніми |
1 |
18 |
|
|
Діалектні слова. Просторічні слова. |
1 |
19 |
|
|
РМ-5. Створення висловлення-роздуму «Професія моїх батьків» з використанням професійних слів, неологізмів. |
1 |
20 |
|
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником. |
1 |
21 |
|
|
Фразеологізми в ролі членів речення. Використання фразеологізмів у художньому творі. |
1 |
22 |
|
|
Джерела українських фразеологізмів. |
1 |
23 |
|
|
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
1 |
24. |
|
|
РМ-6. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
1 |
25. |
|
|
Тренувальні вправи. Контрольна робота №2. Лексикологія. Фразеологія. Тести. |
1 |
26. |
|
|
РМ-7. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів.(підготовча робота) |
1 |
27. |
|
|
РМ-8. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів. |
1 |
Словотвір. Орфографія (12 год) |
||||
28. |
|
|
Змінювання й творення слів. Твірне слово. |
1 |
29. |
|
|
РМ-9. Особливості побудови опису приміщення й природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення. |
1 |
30. |
|
|
Основні способи словотворення |
1 |
31. |
|
|
Основні способи словотворення |
1 |
32. |
|
|
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова |
1 |
33. |
|
|
Тренувальні вправи. |
1 |
34. |
|
|
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -цтв(о), -зтв(о) |
1 |
35. |
|
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий), буквосполученням -чн- (-шн-) |
1 |
36. |
|
|
Тренувальні вправи. |
1 |
37. |
|
|
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів із пів |
1 |
38. |
|
|
РМ-10. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення |
1 |
39. |
|
|
Творення складноскорочених слів. Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів з пів-; правопис складноскорочених слів. |
1 |
40. |
|
|
Узагальнення вивченого з теми «Словотвір. Орфографія» |
1 |
41. |
|
|
Контрольна робота №3 (тест). Словотвір. Орфографія. Аналіз контрольного переказу |
1 |
Морфологія. Орфографія (56 год) |
||||
42 |
|
|
Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. |
1 |
43 |
|
|
Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне її позначення. |
1 |
Іменник (23 год) |
||||
44 |
|
|
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
45 |
|
|
Іменники – назви істот і неістот (повторення). Іменники загальні та власні, конкретні й абстрактні. |
1 |
46 |
|
|
Велика буква і лапки у власних назвах |
1 |
47 |
|
|
Збірні іменники. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду |
1 |
48 |
|
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини |
1 |
49 |
|
|
Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. |
1 |
50 |
|
|
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й групи |
1 |
51 |
|
|
РМ-11. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень у художньому стилі |
1 |
52 |
|
|
Відмінювання іменників І відміни |
1 |
53 |
|
|
Відмінювання іменників ІІ відміни |
1 |
54 |
|
|
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а,(-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. |
1 |
55 |
|
|
Тренувальні вправи |
1 |
56 |
|
|
Відмінювання іменників ІІІ–ІV відмін |
1 |
57 |
|
|
Контрольний диктант. Діалог. |
1 |
58 |
|
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників |
1 |
59 |
|
|
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
1 |
60 |
|
|
Особливості написання іменників у кличному відмінку. |
1 |
61 |
|
|
Написання й відмінювання імен по батькові та прізвищ. |
1 |
62 |
|
|
Написання не з іменниками. |
1 |
63 |
|
|
Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
1 |
64 |
|
|
Правопис складних іменників. |
1 |
65 |
|
|
Контрольна робота №4 (тест ). Іменник. Тренувальні вправи. |
1 |
66 |
|
|
РМ-12. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
1 |
67 |
|
|
Тренувальні вправи. Аналіз контрольної роботи. |
1 |
Тема. Прикметник (18) |
||||
68 |
|
|
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
69 |
|
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
1 |
70 |
|
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. |
1 |
71 |
|
|
Тренувальні вправи |
1 |
72 |
|
|
Повні й короткі форми прикметників. |
1 |
73 |
|
|
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої й м’якої груп |
1 |
74 |
|
|
Творення прикметників. Перехід прикметників в іменники. |
1 |
75 |
|
|
РМ – 13. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
1 |
76 |
|
|
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк- |
1 |
77 |
|
|
РМ – 14. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
1 |
78 |
|
|
РМ – 15. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. |
1 |
79 |
|
|
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев- (-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн- |
1 |
80 |
|
|
Тренувальні вправи. Аналіз переказу. |
1 |
81 |
|
|
Контрольний диктант. Читання вголос. |
1 |
82 |
|
|
Написання не з прикметниками |
1 |
83 |
|
|
Написання -н-, -нн- у прикметниках |
1 |
84 |
|
|
РМ-16. Складання листа до близької людини про враження від екскурсії до іншого міста. |
1 |
85 |
|
|
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
1 |
86 |
|
|
Написання прізвищ прикметникової форми |
1 |
87 |
|
|
РМ-17. Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі |
1 |
88 |
|
|
Морфологічний розбір прикметника. Аналіз письмового твору. |
1 |
89 |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого про прикметник |
1 |
90 |
|
|
Контрольна робота №5. Прикметник. |
1 |
91 |
|
|
РМ-18. Письмовий твір-опис природи за картиною в художньому стилі. |
1 |
Тема. Числівник(12) |
||||
92 |
|
|
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
93 |
|
|
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові |
1 |
94 |
|
|
Числівники прості, складні й складені |
1 |
95 |
|
|
РМ-19. Складання й розігрування діалогу між учнями, яким доручено придбати для класу певну кількість квитків на виставу з використанням числівників у формах непрямих відмінків на позначення кількості та цін. |
1 |
96 |
|
|
Відмінювання кількісних числівників, що означають цілі числа |
1 |
97 |
|
|
Тренувальні вправи. |
1 |
98 |
|
|
Відмінювання кількісних числівників. Буква ь на кінці числівників та перед закінченням у непрямих відмінках |
1 |
99 |
|
|
Відмінювання кількісних числівників. Роздільне написання складених числівників |
1 |
100 |
|
|
Відмінювання дробових і збірних числівників. |
1 |
101 |
|
|
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з –тисячний |
1 |
102 |
|
|
Уживання числівників на позначення дат, часу (годин) |
1 |
103 |
|
|
Числівники у фразеологізмах; засвоєння таких фразеологізмів. |
1 |
104 |
|
|
Тренувальні вправи |
1 |
105 |
|
|
Узагальнення вивченого з розділу «Числівник» |
1 |
106 |
|
|
Контрольна робота № 6. Числівник. Усний твір. |
1 |
107 |
|
|
Аналіз контрольної роботи |
1 |
Тема. Займенник (12) |
||||
108 |
|
|
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
109 |
|
|
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний |
1 |
110 |
|
|
Питальні й відносні займенники, їх відмінювання |
1 |
111 |
|
|
РМ-20. Контрольний письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі.(підготовча робота) |
1 |
112 |
|
|
РМ-21. Контрольний письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі. |
1 |
113 |
|
|
Заперечні й неозначені займенники. Написання разом і через дефіс заперечних і неозначених займенників. |
1 |
114. |
|
|
Написання займенників із прийменниками окремо. |
1 |
115 |
|
|
Тренувальні вправи. Аналіз контрольного твору. |
1 |
116 |
|
|
Присвійні займенники |
1 |
117 |
|
|
Відмінювання займенників усіх розрядів. |
1 |
118 |
|
|
Тренувальні вправи |
1 |
119 |
|
|
РМ-22. Есе на тему «У чому полягає життєвий успіх» |
1 |
120 |
|
|
Приставний н у формах особових і вказівних займенників. |
1 |
121 |
|
|
Використання особового займенника Ви у ввічливому значенні при звертанні до однієї особи. |
1 |
122 |
|
|
Вказівні й означальні займенники |
1 |
123 |
|
|
Тренувальні вправи. Морфологічний розбір займенника |
1 |
124 |
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого про «Займенник» |
1 |
125 |
|
|
Тренувальні вправи. Контрольна робота №7. Займенник |
1 |
Тема. Повторення в кінці року |
||||
126 |
|
|
Лексикологія. |
1 |
127 |
|
|
Фразеологія. |
1 |
128 |
|
|
РМ -23. Твір-оповідання за жанровою картиною. |
1 |
129 |
|
|
Словотвір й орфографія |
1 |
130 |
|
|
Морфологія й орфографія (іменник) |
1 |
131 |
|
|
Аналіз помилок у творі-оповіданні |
1 |
132 |
|
|
Морфологія й орфографія (прикметник) |
1 |
133 |
|
|
РМ-24. Усний твір-опис приміщення за картиною. |
1 |
134 |
|
|
Морфологія й орфографія (числівник) |
1 |
135 |
|
|
Морфологія й орфографія (займенник) |
1 |
136 |
|
|
Тренувальні вправи. Контрольна робота №8. Повторення вивченого в кінці року. |
1 |
137 |
|
|
Аналіз контрольної роботи |
1 |
138 |
|
|
РМ -25. Усний твір-розповідь на тему «Люди, з яких я беру приклад» |
1 |
139 |
|
|
Повторення вивченого. Захист учнівських проектів |
1 |
140 |
|
|
Повторення вивченого. Захист учнівських проектів |
1 |