Філія Глодоської ЗШ І-ІІІ ступенів»Новомиколаївська ЗШ»
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник завідувача філії з НВР Завідувач філії
____________ Остапенко Г.В. _________________ Пастушенко Н.М..
«______» _______________ 2021 р. «______» _______________ 2021 р.
____________ Остапенко Г.В. ___________ Пастушенко Н.М.
«______» _______________ 2022 р. «______» _______________ 2022 р.
Календарно-тематичний план
із зарубіжної літератури на 2021– 2022
навчальний рік для 5 класу
Учитель:
Сидоренко Наталія Володимирівна
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури
5 клас
1 семестр 2021/2022
Усього – 70 год.
Текстуальне вивчення творів – 56 год.
Розвиток мовлення – 4 год.
Позакласне читання – 4 год.
Резервний час – 6 год.
№ п/п |
Дата |
Корекція дати |
Розділ, тема уроку |
К-ть год. |
Примітка |
Тема 1. Вступ
|
|||||
1 |
|
|
Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. |
1 |
|
2 |
|
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. |
1 |
|
Тема 2. Казки народів світу. |
|||||
3 |
|
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки. |
1 |
|
4
|
|
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки. |
1 |
|
5 |
|
|
Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»). Мандрівні казкові сюжети. |
1 |
|
6 |
|
|
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі. Національний колорит японських казок. |
1 |
|
7 |
|
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів. |
1 |
|
8 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Характеристика образу Маляна |
1 |
|
9 |
|
|
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. |
1 |
|
10 |
|
|
Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. |
1 |
|
11 |
|
|
Контрольна робота за розділами: «Вступ. Казки народів світу». |
1 |
|
12 |
|
|
Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця». |
1 |
|
13 |
|
|
Моральні цінності в казці. Характеристика образів персонажів. Антитеза. |
1 |
|
14 |
|
|
Олександр Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. |
1 |
|
15 |
|
|
«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор. |
1 |
|
16 |
|
|
Г.К.Андерсен (1805-1875) «Непохитний олов’яний солдатик». Утвердження сили кохання, відданості у казці. |
1 |
|
17 |
|
|
Г.К.Андерсен «Непохитний олов’яний солдатик». Перемога мистецтва над смертю. |
1 |
|
18 |
|
|
Урок позакласного читання. Г.К.Андерсен «Снігова королева» |
1 |
|
19 |
|
|
Оскар Уайльд. «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика |
1 |
|
20 |
|
|
Основний конфлікт казки. Своєрідність його розв’язання. |
1 |
|
21 |
|
|
Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя. |
1 |
|
22 |
|
|
Контрольна робота за розділами: «Вступ. Казки народів світу». |
1 |
|
Тема 3. Природа і людина. |
|||||
23 |
|
|
Джон Кітс. «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). |
1 |
|
24 |
|
|
Йоганн Вольфганг Ґете. «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. |
1 |
|
25 |
|
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором. |
1 |
|
26 |
|
|
Виразне читання напам’ять поезії Й.Гете та Г. Гейне. |
1 |
|
27 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Виконання творчої роботи (складання сенканів). |
1 |
|
28 |
|
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1945). «Снап». Авторські спостереження за світом природи |
1 |
|
29 |
|
|
Утвердження любові до всього живого. |
1 |
|
30 |
|
|
Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору. |
1 |
|
31 |
|
|
Контрольна робота за розділом «Природа і людина». |
1 |
|
32 |
|
|
Урок позакласного читання. Пригоди Джельсоміно в Країні брехунів» |
1 |
|
|
|
||||
ІІ семестр |
|||||
№ п/п |
Дата |
Корекція дати |
Розділ, тема уроку |
К-ть год. |
Примітка |
Тема 4. Світ дитинства |
|||||
33 |
|
|
Марк Твен (1835-1910). Знайомство з письменником. Історія задуму й створення повісті «Пригоди Тома Сойєра». |
1 |
|
34 |
|
|
Сюжет повісті «Пригоди Тома Сойєра». Система образів. |
1 |
|
35 |
|
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті. |
1 |
|
36 |
|
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв. |
1 |
|
37 |
|
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та 1н..). Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва.
|
1 |
|
38 |
|
|
Елеанор Портер (1868-1920). Коротко про письменницю. Історія створення незвичайного роману «Поліанна» |
1 |
|
39 |
|
|
«Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста |
1 |
|
40 |
|
|
Поліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Поліанни |
1 |
|
41 |
|
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі. |
1 |
|
42 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення (письмово). Складання порівняльної характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна) |
1 |
|
43 |
|
|
Контрольна робота за розділом «Світ дитинства» (різнорівневі завдання). |
1 |
|
Тема 5. Сила творчої уяви |
|||||
44 |
|
|
Льюїс Керролл (1832-1898) «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. |
1 |
|
45 |
|
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. |
1 |
|
46 |
|
|
Персонажі, які оточують героїню |
1 |
|
47 |
|
|
Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами). |
1 |
|
48 |
|
|
Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та 1н..). |
1 |
|
49 |
|
|
Позакласне читання Нестлінгер «Обзивають мене Мурахоїдом» |
1 |
|
50 |
|
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892–1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та 1н..) |
1 |
|
51 |
|
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі |
1 |
|
52 |
|
|
Роль літературних і музичних асоціацій у творі |
1 |
|
53 |
|
|
Контрольна робота (твір) за розділом «Сила творчої уяви» |
1 |
|
Тема 6. Сучасна література. У колі добрих героїв |
|||||
54 |
|
|
Роальд Дал (1916-1990) «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. |
1 |
|
55 |
|
|
Доброта і щирість головного героя. |
1 |
|
56 |
|
|
Уроки добра і справедливості від власника фабрики. Колоритний, епатажний персонаж Віллі Вонка. |
1 |
|
57 |
|
|
Туве Янсон (1914-2001). Коротко про письменницю. Історія створення образу мумі-троля та його популярність у світі. «Комета прилітає». |
1 |
|
58 |
|
|
Чарівність художнього світу твору. Уявна подорож із героями. |
1 |
|
59 |
|
|
Персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей |
1 |
|
60 |
|
|
«Капелюх Чарівника» (огляд). Читання уривків. |
1 |
|
61 |
|
|
Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. |
1 |
|
62 |
|
|
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. |
1 |
|
63 |
|
|
Реальне і фантастичне у творі |
1 |
|
64 |
|
|
Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. |
1 |
|
65 |
|
|
Розвиток зв’язного мовлення (письмово). «Мій улюблений герой літератури» |
1 |
|
66 |
|
|
Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей. Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання) |
1 |
|
67 |
|
|
Контрольна робота за розділом «Сучасна література. У колі добриїх героїв» |
1 |
|
68 |
|
|
Позакласне читання. Стронг «Гармидер у школі» |
1 |
|
|
|
|
Підсумки |
|
|
69 |
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр.
|
1 |
|
70 |
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр. Література на літо
|
1 |
|