кАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 5 КЛАСУ

Про матеріал
Розроблено за програмою: Зарубіжна література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804.
Перегляд файлу

 

 

Філія Глодоської ЗШ І-ІІІ ступенів»Новомиколаївська ЗШ»

      

                                               

 

 

 

ПОГОДЖЕНО                                                        ЗАТВЕРДЖЕНО

Заступник завідувача філії з НВР           Завідувач філії

____________ Остапенко Г.В.    _________________ Пастушенко Н.М..

«______» _______________ 2021 р.   «______» _______________ 2021 р.

____________ Остапенко Г.В.    ___________ Пастушенко Н.М.

«______» _______________ 2022 р.   «______» _______________ 2022 р.

                                                  

 

   

 

 

                                                                                                                                                     

Календарно-тематичний план

із зарубіжної літератури на 2021– 2022

навчальний рік  для  5 класу

 

 

 

 

 

Учитель:

Сидоренко Наталія Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

               Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури

                                                                        5 клас

                                                           1 семестр 2021/2022

 

Усього – 70 год.

Текстуальне вивчення творів – 56 год.

Розвиток мовлення – 4 год.

Позакласне читання – 4 год.

Резервний час – 6 год.

№ п/п

Дата

Корекція дати

         Розділ, тема уроку

К-ть год.

Примітка

                                                         Тема 1. Вступ

 

1

 

 

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

    1

 

2

 

 

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів.

    1

 

 

                                                            Тема 2. Казки народів світу.

3

 

 

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки.

    1

 

4

 

 

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.

   1

 

5

 

 

Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»). Мандрівні казкові сюжети.

   1

 

6

 

 

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

  1

 

7

 

 

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.

  1

 

8

 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Характеристика образу Маляна

  1

 

9

 

 

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

  1

 

10

 

 

Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 

  1

 

11

 

 

Контрольна робота за розділами: «Вступ. Казки народів світу».

  1

 

12

 

 

Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця».

  1

 

13

 

 

Моральні цінності в казці. Характеристика образів персонажів. Антитеза.

  1

 

14

 

 

Олександр Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.

  1

 

15

 

 

«Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор.

 1

 

16

 

 

Г.К.Андерсен (1805-1875) «Непохитний олов’яний солдатик». Утвердження сили кохання, відданості у казці.

 1

 

17

 

 

Г.К.Андерсен «Непохитний олов’яний солдатик». Перемога мистецтва над смертю.

 1

 

18

 

 

Урок позакласного читання. Г.К.Андерсен «Снігова королева»

 1

 

19

 

 

Оскар Уайльд. «Хлопчик-Зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика

 1

 

20

 

 

Основний конфлікт казки. Своєрідність його розв’язання.

 1

 

21

 

 

Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.

 1

 

22

 

 

Контрольна робота за розділами: «Вступ. Казки народів світу».

 1

 

                                                 Тема 3. Природа і людина.

23

 

 

Джон Кітс. «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

1

 

24

 

 

Йоганн Вольфганг Ґете. «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.

1 

 

25

 

 

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором.

 1

 

26

 

 

Виразне читання напам’ять поезії Й.Гете та Г. Гейне.

 1

 

27

 

 

Розвиток зв’язного мовлення. Виконання творчої роботи (складання сенканів).

 1

 

28

 

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1945). «Снап». Авторські спостереження за світом природи

 1

 

29

 

 

Утвердження любові до всього живого.

 1

 

30

 

 

Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору.

 1

 

31

 

 

Контрольна робота за розділом «Природа і людина».

 1

 

32

 

 

Урок позакласного читання. Пригоди Джельсоміно в Країні брехунів»

 1

 

   

 

 

 

                                                                                  ІІ семестр

№ п/п

Дата

Корекція дати

         Розділ, тема уроку

К-ть год.

Примітка

                                                 Тема 4. Світ дитинства

33

 

 

Марк Твен (1835-1910). Знайомство з письменником. Історія задуму й створення повісті «Пригоди Тома Сойєра».

1

 

34

 

 

Сюжет повісті «Пригоди Тома Сойєра». Система образів.

1

 

35

 

 

Світ дорослих і світ дітей у повісті.

1

 

36

 

 

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Ставлення автора до своїх героїв.

1

 

37

 

 

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та 1н..). Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва.

 

1

 

38

 

 

Елеанор Портер (1868-1920). Коротко про письменницю. Історія створення незвичайного роману «Поліанна»

1

 

39

 

 

«Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста

1

 

40

 

 

Поліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Поліанни

1

 

41

 

 

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

1

 

42

 

 

Розвиток зв’язного мовлення (письмово). Складання порівняльної характеристики героїв (Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна)

1

 

43

 

 

Контрольна робота за розділом «Світ дитинства» (різнорівневі завдання).

1

 

                                                                 Тема 5. Сила творчої уяви

44

 

 

Льюїс Керролл (1832-1898) «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

1

 

45

 

 

Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

1

 

46

 

 

Персонажі, які оточують героїню

1

 

47

 

 

Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).  

1

 

48

 

 

Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та 1н..).

1

 

49

 

 

Позакласне читання Нестлінгер «Обзивають мене Мурахоїдом»

1

 

50

 

 

Марина Іванівна Цвєтаєва (18921941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та 1н..)

1

 

51

 

 

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі

1

 

52

 

 

Роль літературних і музичних асоціацій у творі

1

 

53

 

 

Контрольна робота (твір) за розділом «Сила творчої уяви»

1

 

                              Тема 6. Сучасна література. У колі добрих героїв

54

 

 

Роальд Дал (1916-1990) «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.

1

 

55

 

 

Доброта і щирість головного героя.

1

 

56

 

 

Уроки добра і справедливості від власника фабрики. Колоритний, епатажний персонаж Віллі Вонка.

1

 

57

 

 

Туве Янсон (1914-2001). Коротко про письменницю. Історія створення образу мумі-троля та його популярність у світі. «Комета прилітає».

1

 

58

 

 

Чарівність художнього світу твору. Уявна подорож із героями.

1

 

59

 

 

Персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей

1

 

60

 

 

«Капелюх Чарівника» (огляд). Читання уривків.

1

 

61

 

 

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.

1

 

62

 

 

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.

1

 

63

 

 

Реальне і фантастичне у творі

1

 

64

 

 

Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.

1

 

65

 

 

Розвиток зв’язного мовлення (письмово).  «Мій  улюблений  герой  літератури»

1

 

66

 

 

Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей.  Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання)

1

 

67

 

 

Контрольна робота за розділом «Сучасна література. У колі добриїх героїв»

1

 

68

 

 

Позакласне читання. Стронг «Гармидер у школі»

1

 

 

 

 

                      Підсумки

 

 

69

 

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр.

 

1

 

70

 

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр.  Література на літо

 

1

 

 

 

docx
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
3250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку