Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 6 класу складено за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
6 клас
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть год. |
Дата |
Примітка |
Вступ |
||||
1. |
Література як вид мистецтва. Художній образ. Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ |
1 |
|
|
2. |
Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві. Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору. Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва
|
1 |
|
|
Міфи народів світу
|
||||
3. |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.)
|
1 |
|
|
4. |
Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів
|
1 |
|
|
5. |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі
|
1 |
|
|
6. |
Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом
|
1 |
|
|
7. |
Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона». Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар»
|
1 |
|
|
8. |
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи
|
1 |
|
|
9. |
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет
|
1 |
|
|
10. |
УРМ (усно). Улюблені міфи та міфологічні герої
|
1 |
|
|
11. |
УРМ(письмово). Навчальний твір «Мій улюблений міфологічний герой»
|
1 |
|
|
Мудрість байки
|
||||
12. |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст
|
1 |
|
|
13. |
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа
|
1 |
|
|
14. |
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів
|
1 |
|
|
15. |
КР за темами «Вступ», «Міфи народів світу», «Мудрість байки»
|
1 |
|
|
Пригоди і фантастика
|
||||
16 |
ПЧ. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»
|
2 |
|
|
17. |
Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна
|
1 |
|
|
18. |
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність
|
1 |
|
|
19. |
Дік Сенд і його друзі
|
1 |
|
|
20. |
Дік Сенд і Негоро
|
1 |
|
|
21. |
Проблема рабства в романі. Описи природи
|
1 |
|
|
22. |
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа
|
1 |
|
|
23. |
Сюжет і композиція повісті
|
1 |
|
|
24. |
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження
|
1 |
|
|
25. |
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні)
|
1 |
|
|
26. |
ПЧ. Роберт Льюїс Стівенсон «Острів скарбів»
|
1 |
|
|
27. |
Контрольний твір «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»)
|
1 |
|
|
28. |
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі
|
1 |
|
|
29. |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Роль фантастики в повісті
|
1 |
|
|
30. |
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки)
|
1 |
|
|
31. |
КР за темою «Пригоди і фантастика»
|
1 |
|
|
32. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за І семестр
|
1 |
|
|
Людські стосунки
|
33. |
Антон Павлович Чехов (1860 — 1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова
|
1 |
|
|
34. |
Діалог як основна форма розкриття сюжету
|
1 |
|
|
35. |
Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви
|
1 |
|
|
36. |
УРМ (усно). Майстерність письменника у змалюванні персонажів
|
1 |
|
|
37. |
Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі
|
1 |
|
|
38. |
Характеристика героїв твору
|
1 |
|
|
39. |
Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання
|
1 |
|
|
40. |
Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі
|
1 |
|
|
41. |
Тема мистецтва в повісті
|
1 |
|
|
42. |
Петро Попельський і Евеліна
|
1 |
|
|
43. |
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших
|
1 |
|
|
44. |
Українська природа, народні образи й традиції в повісті
|
1 |
|
|
45. |
Контрольний твір. Теми:
|
1 |
|
|
46. |
КР за темою «Людські стосунки»
|
1 |
|
|
Поетичне бачення світу
|
||||
47. |
Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку
|
1 |
|
|
48. |
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст
|
1 |
|
|
49. |
Роберт Бернс (1759 — 1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.)
|
1 |
|
|
50. |
Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату» Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.)
|
1 |
|
|
51. |
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові
|
1 |
|
|
52. |
ПЧ. Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст»
|
1 |
|
|
Образ майбутнього в літературі
|
||||
53. |
Рей Дуглас Бредбері (1920 — 2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка»
|
1 |
|
|
54. |
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору
|
1 |
|
|
55. |
Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму
|
1 |
|
|
56. |
Духовне й фізичне випробування Кліві
|
1 |
|
|
57. |
Роздуми автора про майбутнє людини та людства
|
1 |
|
|
58. |
УРМ (письмово). Стислий переказ одного з творів («Усмішка» або «Запах думок»)
|
1 |
|
|
59. |
КР за темами «Поетичне бачення світу», «Образ майбутнього в літературі»
|
1 |
|
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом
|
||||
60. |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен
|
1 |
|
|
61. |
«Міо, мій Міо» (робота з текстом). Образи головних героїв
|
1 |
|
|
62. |
Перемога добра над злом
|
1 |
|
|
63. |
ПЧ. Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки»
|
1 |
|
|
64. |
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.)
|
1 |
|
|
65. |
Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).
|
1 |
|
|
66. |
КР за темами «Поетичне бачення світу», «Образ майбутнього в літературі», «Сучасна література»
|
1 |
|
|
67. |
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр
|
1 |
|
|
68. |
Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 7-й клас
|
1 |
|
|
Для вивчення напам’ять
І.А Крилов (1 байка за вибором учителя та учнів).
Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»
М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)