Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 7 класу складено за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804;
7 клас
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть год. |
Дата |
Примітка |
Вступ
|
||||
1. |
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу |
1 |
|
|
2. |
Переклад і переспів. Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність
|
1 |
|
|
Билини і балади
|
||||
3. |
Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський)
|
1 |
|
|
4. |
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»
|
1 |
|
|
5. |
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ
|
1 |
|
|
6. |
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда
|
1 |
|
|
7. |
УРМ. Роздум на тему „Робін Гуд - уособлення народної мрії про захисника бідних і ображених” (усно)
|
1 |
|
|
8. |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність
|
1 |
|
|
9. |
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі
|
1 |
|
|
10. |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору
|
1 |
|
|
11. |
УРМ. Складання цитатного плану балади за вибором
|
1 |
|
|
12. |
КР з тем «Вступ», «Билини і балади»
|
1 |
|
|
Історичне минуле в літературі
|
||||
13. |
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»
|
1 |
|
|
14. |
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
|
1 |
|
|
15. |
УРМ. Порівняльна характеристика жіночих образів роману.Мудрість та любов жіночого серця. Ровена та Ребека - дві різні долі
|
1 |
|
|
16. |
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі
|
1 |
|
|
17. |
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». Історичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор
|
1 |
|
|
18. |
Друга світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський («Лист з полону», «Пісня про солдатів Вестерплятте). Б.Окуджава «До побачення, хлопчики…»
|
1 |
|
|
19. |
Василь Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії
|
1 |
|
|
20. |
Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства. Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому
|
1 |
|
|
21. |
ПЧ. Ю. Друніна «Зінка»), І. Вайсґлас «Круки»
|
1 |
|
|
22. |
Контрольний твір «Мої враження від прочитаного твору «Альпійська балада» В. Бикова»
|
1 |
|
|
23. |
КР з теми «Історичне минуле в літературі»
|
1 |
|
|
Духовне випробування людини
|
||||
24. |
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми
|
1 |
|
|
25. |
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Символічність назви оповідання. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення
|
1 |
|
|
26. |
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей
|
1 |
|
|
27. |
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу
|
1 |
|
|
28. |
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син)
|
1 |
|
|
29. |
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея
|
1 |
|
|
30. |
ПЧ. М.Гоголь «Тарас Бульба»
|
1 |
|
|
31. |
КР з теми «Духовне випробування людини»
|
1 |
|
|
32. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за І семестр
|
1 |
|
|
Дружба і кохання
|
33. |
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року». Дитинство та юність О. С. Пушкіна
|
1 |
|
|
34. |
Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі
|
1 |
|
|
35. |
Шолом-Алейхем (1859-1916). «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі єврейського народу
|
1 |
|
|
36. |
Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей
|
1 |
|
|
37. |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс «Любов»
|
1 |
|
|
38. |
Г. Гейне «Коли настав чудовий май…», К.М. Симонов «Жди мене…»
|
1 |
|
|
39. |
ПЧ. О.Дюма «Три мушкетери»
|
1 |
|
|
Літературний детектив
|
||||
40. |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів
|
1 |
|
|
41. |
Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Е.А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»
|
1 |
|
|
42. |
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери
|
1 |
|
|
43. |
Артур Конан Дойл (1859-1930). «Пістрява стрічка»
|
1 |
|
|
44. |
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка»
|
1 |
|
|
45. |
УРМ. Написання власної детективної історії
|
1 |
|
|
46. |
КР «Дружба і кохання», «Літературний детектив»
|
1 |
|
|
Світова новела
|
||||
47. |
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862–1910). «Дари волхвів», «Останній листок». О. Генрі – майстер новели
|
1 |
|
|
48. |
Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. Біблія («Поклоніння волхвів»). Новела та її різновиди
|
1 |
|
|
49. |
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього
|
1 |
|
|
50. |
Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця)
|
1 |
|
|
51. |
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. Поглиблення понять про оповідача і розповідача. Порівняння образів героїв новели
|
1 |
|
|
52. |
Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця»
|
1 |
|
|
53. |
«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько)
|
1 |
|
|
54. |
Особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики
|
1 |
|
|
55. |
Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка»
|
1 |
|
|
56. |
Рюноске Акутагава «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст
|
1 |
|
|
57. |
Контрольний твір «Чому вчить новела Акутагави «Павутинка»
|
1 |
|
|
58. |
КР з теми «Світова новела»
|
1 |
|
|
Сучасна література. Я і світ
|
||||
59. |
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула»
|
1 |
|
|
60. |
Поєднання елементів казки і детективу у творі
|
1 |
|
|
61. |
Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі
|
1 |
|
|
62. |
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі
|
1 |
|
|
63. |
Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування
|
1 |
|
|
64. |
Поєднання уявного і реального світів
|
1 |
|
|
65. |
ПЧ. Старк У. «Петер і червоний птах»
|
1 |
|
|
66. |
КР з теми «Сучасна література. Я і світ»
|
1 |
|
|
67. |
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр
|
1 |
|
|
68. |
Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 8-й клас
|
1 |
|
|
Для вивчення напам’ять
Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…», К. Симонов «Жди мене…»).
Кіплінг «Якщо…»