Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 7 класу 2018-2019 навчальний рік

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 7 класу складено за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804;

Перегляд файлу
Календарно-тематичне  планування  уроків  зарубіжної  літератури

7 клас

 

 

 

Зміст навчального матеріалу

 

К-сть год.

Дата

Примітка

Вступ

 

 

1.

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу

 

1

 

 

2.

Переклад і переспів. Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність

 

1

 

 

Билини і балади

 

3.

Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський)

 

1

 

 

4.

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»

 

1

 

 

5.

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ

 

1

 

 

6.

 «Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда

 

1

 

 

7.

УРМ. Роздум на тему „Робін Гуд - уособлення народної мрії про захисника бідних і ображених” (усно)

 

1

 

 

8.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність

 

1

 

 

9.

Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі

 

1

 

 

10.

 Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору

 

1

 

 

11.

УРМ. Складання цитатного плану балади за вибором

 

1

 

 

12.

КР з тем «Вступ», «Билини і балади»

 

1

 

 

Історичне минуле в літературі

 

13.

Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»

 

1

 

 

14.

Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу

 

1

 

 

15.

УРМ. Порівняльна характеристика жіночих образів роману.Мудрість та любов жіночого серця. Ровена та Ребека - дві різні долі

 

1

 

 

16.

Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі

 

1

 

 

17.

Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». Історичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор

 

1

 

 

18.

Друга світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський («Лист з полону», «Пісня про солдатів  Вестерплятте). Б.Окуджава «До побачення, хлопчики…»

 

1

 

 

19.

Василь Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська балада».  Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії

 

1

 

 

20.

Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства. Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому

 

1

 

 

21.

ПЧ. Ю. Друніна «Зінка»), І. Вайсґлас «Круки»

 

1

 

 

22.

Контрольний твір  «Мої враження від прочитаного твору «Альпійська балада» В. Бикова»

 

1

 

 

23.

КР з теми «Історичне минуле в літературі»

 

1

 

 

Духовне випробування людини

 

24.

Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми

 

1

 

 

25.

Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Символічність назви оповідання. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення

 

1

 

 

26.

Джеймс Олдрідж «Останній дюйм».  Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей

 

1

 

 

27.

Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу

 

1

 

 

28.

Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Антитези у творі. Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син)

 

1

 

 

29.

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея

 

1

 

 

30.

ПЧ. М.Гоголь «Тарас Бульба»

 

1

 

 

31.

КР з теми «Духовне випробування людини»

 

1

 

 

32.

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за І семестр

 

1

 

 

Дружба і кохання

 

 

33.

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року». Дитинство та юність О. С. Пушкіна

 

1

 

 

34.

Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі

 

1

 

 

35.

Шолом-Алейхем (1859-1916). «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі єврейського народу

 

1

 

 

36.

Тема кохання в  повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей

 

 

1

 

 

37.

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.

Р. Бернс «Любов»

 

1

 

 

38.

Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»,

К.М. Симонов «Жди мене…»

 

1

 

 

39.

ПЧ. О.Дюма «Три мушкетери»

 

1

 

 

Літературний детектив

 

40.

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів

 

1

 

 

41.

Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук».  Е.А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»

 

1

 

 

42.

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери

 

1

 

 

43.

Артур Конан Дойл (1859-1930). «Пістрява стрічка»

 

1

 

 

44.

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка»

 

1

 

 

45.

УРМ. Написання власної детективної історії

 

1

 

 

46.

КР «Дружба і кохання», «Літературний детектив»

 

1

 

 

Світова новела

 

47.

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862–1910). «Дари волхвів», «Останній листок».  О. Генрі – майстер новели

 

1

 

 

48.

Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. Біблія («Поклоніння волхвів»). Новела та її різновиди

 

1

 

 

49.

Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього

 

1

 

 

50.

Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця)

 

1

 

 

51.

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.  Поглиблення понять про оповідача і розповідача. Порівняння образів героїв новели

 

1

 

 

52.

 Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця»

 

1

 

 

53.

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько)

 

1

 

 

54.

Особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики

 

1

 

 

55.

Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка»

 

1

 

 

56.

Рюноске Акутагава «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст

 

1

 

 

57.

Контрольний твір «Чому вчить новела Акутагави «Павутинка»

 

1

 

 

58.

КР з теми «Світова новела»

 

1

 

 

Сучасна література. Я і світ

 

59.

Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула»

 

1

 

 

60.

Поєднання елементів казки і детективу у творі

 

1

 

 

61.

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі

 

1

 

 

62.

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі

 

1

 

 

63.

Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування

 

1

 

 

64.

Поєднання уявного і реального світів

 

1

 

 

65.

ПЧ. Старк У. «Петер і червоний птах»

 

1

 

 

66.

КР з теми «Сучасна література. Я і світ»

 

1

 

 

67.

Підсумки.  Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр

 

1

 

 

68.

Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 8-й клас

 

1

 

 

 

Для вивчення напам’ять

Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…», К. Симонов «Жди мене…»).

Кіплінг «Якщо…»

 

docx
Додано
7 жовтня 2018
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку