Календарно-тематичне планування занять факультативного курсу «Сторінками дитячої літератури» для 7 класу.
Програма: Ходос Л.В., Комлик С.В. Сторінками дитячої літератури: програма факультативу. - Кагарлик, 2015.- 21 с.
Календарно-тематичне планування занять факультативного курсу «Сторінками дитячої літератури»
7 клас (35 год.)
№ |
Дата |
Назви розділів і тем |
Теорія л-ри |
|
|
ВСТУП (1 год.) |
|
1. |
|
Жанрове розмаїття давньої літератури: билини, балади, легенди, перекази та ін. |
Билини, балади, легенди, перекази. |
|
|
МИНУЛЕ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ СУЧАСНОСТІ. ЛЕГЕНДАРНІ ПОСТАТІ (8 год.) |
|
2. |
|
Вільгельм Вагнер. «Норвезькі, кельтські й тевтонські легенди». |
Художній час. |
3. |
|
Світ відважних лицарів і прекрасних дам, всемогутніх богів і свавільних валькірій, драконів та чарівників. |
Художній простір |
4. |
|
Джон Стейнбек. «Легенди про короля Артура та лицарів круглого столу». Поетичне відображення історії Британії в легендах. |
|
5. |
|
Утвердження любові до Батьківщини й героїзму в легендах. Образ короля Артура. |
|
6. |
|
Андре Нортон. «Ріг Юона». Реальність і художня вигадка в легендах. |
|
7. |
|
Образ лицаря Роланда, його мужність, відвага, людська гідність. Символіка образів твору. |
|
8. |
|
Борис Орєшкін. «4 дні з Іллею Муромцем». Втілення загальнолюдських чеснот в образах героїв повісті. Елементи фольклору. |
|
9. |
|
Підсумковий контроль №1. Написання листа улюбленому героєві (автору). |
|
|
|
ЛЮДИНА – ЦЕ ОБОВ’ЯЗОК, НЕ ТИТУЛ (7 год.) |
|
10. |
|
Микола Заболоцький. «Некрасива дівчинка». Моральні цінності в поезії. Зовнішня й духовна краса людини. |
|
11. |
|
Пол Гелліко. «Сніжний гусак». Поняття про новелу як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. |
Новела. |
12. |
|
Одвічний зв’язок людини й природи в новелі. |
|
13. |
|
Гектор Мало. «В сім'ї». Образ дівчинки-сироти Перріни. |
Роман. |
14. |
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. |
|
15. |
|
Утвердження сімейних цінностей у романі. |
|
16. |
|
Підсумковий контроль №2. Літературний диктант. |
|
|
|
МАЙБУТНЄ У ДЗЕРКАЛІ ЛІТЕРАТУРИ (6 год.) |
|
17. |
|
Рей Бредбері. «451 градус по Фаренгейту». Роздуми про майбутнє літератури як виду мистецтва. Розуміння сутності освіченості людини в сучасному світі. |
Фантастика. |
18. |
|
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
Роман.
|
19. |
|
Колін Бейтмен. «Титанік 2020». Пригоди підлітка Джиммі в морі й на суші. Причини загибелі Цивілізації. Філософські роздуми щодо майбутнього людства. |
Повість. |
20. |
|
Еммі Лейбурн. «Монумент 14». Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості. |
Підтекст. |
21. |
|
Здатність вижити в екстремальних умовах. Людяність і співчуття у творі. Образи сучасних підлітків. |
|
22. |
|
Підсумковий контроль №3. Створення мультимедійної презентації. |
|
|
|
КАЛЕЙДОСКОП ФЕНТЕЗІ (12 год.) |
|
23. |
|
Дешнер Джеймс. «Щоденник загадкових листів». |
Фентезі. |
24. |
|
Поєднання реального й фантастичного у творі. |
|
25. |
|
Втілення ідеї про моральну справедливість. |
|
26. |
|
Моральний вибір Тіка. |
|
27. |
|
Гаррі Кілворт. «Головоломка». |
Точка зору. |
28. |
|
Віртуальна подорож підлітка Макса на таємничий острів Кранту. |
|
29. |
|
Захоплюючі пригоди, шпіонські ігри та перше кохання. |
|
30. |
|
Андрій Жвалевський, Євгенія Пастернак. «Час завжди хороший». |
|
31. |
|
Філософські роздуми про час і простір . |
|
32. |
|
Образи минулого й сучасного у творі. |
|
33. |
|
Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. |
|
34. |
|
Підсумковий контроль №4. Створення фанфікшн. |
|
|
|
ПІДСУМКИ (1 год.) |
|
35. |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|