КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
5 КЛАС
Складено відповідно до програми «Світова література. 5 – 9 класи.
Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім
«Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804».
Підручник: Ніколенко О.М., Конєва Т.М., Орлова О.В.Зарубіжна література.
Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2018.
|
Зміст навчального матеріалу |
К-сть год. |
Дата |
Види контролю |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Вступ. Література і фольклор (2 год/3 год) |
|||||
|
Вступ. Література і фольклор — скарбниця духовних багатств людства. Роль книги в сучасному житті. (ТЛ). Фольклор, зарубіжна література, національна література.
|
1 |
|
|
Ключові компетентності Учень (учениця): на прикладі малих фольклорних жанрів
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. (ТЛ). Прислів’я, приказка, загадка, пісня. |
1 |
|
|
|
|
РМ № 1 (у). Проект «Скарби усної народної творчості». (УС). Спільні для українського та зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи. |
1 |
|
РМ №1 (у) |
|
Казки народів світу (18 год/20год) |
|||||
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. (ТЛ). Казка, види казок, будова казки, мандрівний сюжет, фольклорист. |
1 |
|
|
Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки. (ТЛ). Алегорія. |
1 |
|
|
|
|
РМ № 2 (п). Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис). |
1 |
|
|
|
|
Японська народна казка «Момоторо, або Хлопчик-Персик». Відображення кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. (ЛК). Національний колорит японських казок і засоби його творення. |
1 |
|
|
|
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів. |
1 |
|
|
|
|
ПЧ № 1. Чарівний світ арабських казок. (ЛК). Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література |
1 |
|
ПЧ №1 |
|
|
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. |
1 |
|
|
|
|
Втілення в образі Синдбада віри в перемогу людини над обставинами. |
1 |
|
|
|
|
Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця». |
1 |
|
|
|
|
Моральні цінності в казці. Характеристика образів персонажів. (ТЛ). Антитеза. |
1 |
|
|
|
|
Олександр Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. (ТЛ). Автор. Оригінал і переклад. |
1 |
|
|
|
|
Виразне читання вступу до поеми «Руслан і Людмила». |
1 |
|
Напам. № 1 |
|
|
Олександр Пушкін. «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. |
1 |
|
|
|
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). «Непохитний олов’яний солдатик». Утвердження сили кохання й відданості в казці. |
1 |
|
|
|
|
Оскар Уайльд (1854-1900). Казки О.Уайльда. Коментоване читання казки "Хлопчик-зірка". |
1 |
|
|
|
|
О.Уайльд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. |
1 |
|
|
|
|
Основний конфлікт. |
|
|
|
|
|
Еволюція образу головного героя. |
1 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з тем «Вступ», «Казки народів світу» |
1 |
|
|
|
|
КР № 1. Казки народів світу (тести) |
1 |
|
КР №1. |
|
Природа і людина (8 год/10 год)) |
|||||
|
Джон Кітс (1795-1821). ). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). (ТЛ). Початкове поняття про вірш, пейзаж, тему, ідею. |
1 |
|
|
Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності: Учень (учениця):
|
|
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. (ТЛ). Епітет, метафора. |
1 |
|
Напам. № 2 |
|
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. (ЕК). Зв'язок із фольклором (пісня). (ЛК). Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва. |
1 |
|
Напам. № 3 |
|
|
Виразне читання віршів про природу. |
1 |
|
|
|
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946 "Снап". Авторські спостереження за світом природи. |
1 |
|
|
|
|
Утвердження любові до всього живого. |
1 |
|
|
|
|
Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору. |
1 |
|
|
|
|
ПЧ № 2. Кіплінг Р. Дж. «Мауглі. |
1 |
|
ПЧ №2 |
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми «Природа і людина». |
|
|
|
|
|
КР № 2. Природа і людина (письмові відповіді на запитання). |
1 |
|
|
|
Світ дитинства (10 год/12 год) |
|||||
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті. (ТЛ). Повість. (УС). Українські перекладачі творів Марка Твена . |
1 |
|
|
Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
знає українських перекладачів творів Марка Твена і Е. Портер. |
|
РМ №3 (п). Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Порівняльна характеристика |
1 |
|
РМ №3 (п). |
|
|
Ставлення автора до своїх героїв.
|
1 |
|
|
|
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). |
1 |
|
|
|
|
Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн. |
1 |
|
|
|
|
Елеонор Портер (1868-1920). Всесвітньо відомий роман-бестселер «Полліанна». (ТЛ). Роман. Сюжет. (УС). Українські перекладачі творів Е.Портер. (ЛК). Втілення сюжетів творів Е. Портер у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. |
1 |
|
|
|
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. (ТЛ). Поняття про портрет. |
1 |
|
Прозов. уривок напам. (портрет) |
|
|
Полліанна та її друзі. |
1 |
|
|
|
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
1 |
|
|
|
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі. |
1 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми «Світ дитинства». |
1 |
|
|
|
|
КР № 3. Світ дитинства. Тести. |
1 |
|
КР № 3.
|
|
Сила творчої уяви (8 годин/10 годин) |
|||||
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. (ТЛ). Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість |
1 |
|
|
Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. |
1 |
|
|
|
|
Захопливі пригоди Аліси. |
1 |
|
|
|
|
Персонажі, які оточують героїню. |
1 |
|
|
|
|
Особливості художньої мови твору. Елементи казки у творі. (ЛК). Втілення сюжету повісті-казки Л. Керрола «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). (УС). Переклади й видання книг Л. Керролла. |
1 |
|
|
|
|
ПЧ № 3. Керролл Л. «Аліса в Задзеркаллі». (ЛК). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»). |
1 |
|
ПЧ № 3 |
|
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). ТЛ. Поглиблення понять про вірш. |
1 |
|
|
|
|
РМ № 4 (у). Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. |
1 |
|
РМ № 4 (у) |
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми «Сила творчої уяви». |
1 |
|
|
|
|
КР № 4. Сила творчої уяви (тести). |
1 |
|
КР № 4. |
|
Сучасна література. У колі добрих героїв (8 годин/ 11 годин) |
|||||
|
ПЧ № 4. Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей. Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання). Відгук на сучасну книгу. |
1 |
|
ПЧ №4. |
Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|
Роальд Дал (1916-1990) "Чарлі і шоколадна фабрика". |
1 |
|
|
|
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. ТЛ. Персонаж і герой літературного твору. |
1 |
|
|
|
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. |
1 |
|
|
|
|
Доброта і щирість головного героя. |
1 |
|
|
|
|
Туве Янсон (1914-2001). «Комета прилітає». |
1 |
|
|
|
|
Чарівність художнього світу твору |
1 |
|
|
|
|
Персонажі твору, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
1 |
|
|
|
|
Персонажі твору, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
1 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми «Сучасна література. У колі добрих героїв». |
1 |
|
|
|
|
КР № 5. Сучасна література. У колі добрих героїв. Контрольний письмовий твір. |
1 |
|
КР № 5. |
|
Підсумки (2 год/4 год) |
|||||
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
1 |
|
|
Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища. |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
1 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
1 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
1 |
|
|
Усього – 70 годин;
КР – 5 годин.
КТ – 1 год.
Розвиток мовлення – 4 години.
Позакласне читання – 4 години.
Напам'ять – 3.