Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі розроблено відповідно до програми: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
5 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
I семестр |
|||
№ п/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
Вступ (3 год.) |
|||
1 |
|
Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті. |
|
2 |
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). |
ТЛ: Фольклор Прислів’я Приказка Загадка Пісня |
3 |
|
Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор. |
|
Казки народів світу (9 год.) |
|||
4 |
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. |
ТЛ: Антитеза
Алегорія |
5 |
|
Індійська народна казка «Фарбований Шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки. |
|
6 |
|
Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка) та Лиса Микити (казка І. Франка). |
|
7 |
|
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. Національний колорит японських казок. |
|
8 |
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів у казці. |
|
9 |
|
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. |
|
10 |
|
Позакласне читання. Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу». |
|
11 |
|
РЗМ № 1 (усно). Складання власної казки. |
|
12 |
|
Контрольна робота № 1 (тести). Казки народів світу. |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Казки народів світу (10 год.) |
|||
13 |
|
Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів . Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. |
|
14 |
|
Моральні цінності в казці «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів. Антитеза. |
|
15 |
|
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. |
Вірш напам’ять |
16 |
|
О. С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан та Людмила». Система образів. Автор. |
|
17 |
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). «Непохитний олов’яний солдатик». |
|
18 |
|
Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик». |
|
19 |
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. |
|
20 |
|
Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. |
|
21 |
|
Еволюція образу головного героя. |
|
22 |
|
РЗМ № 2 (письмово). Твір-роздум «Що таке справжнє щастя?» |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Природа і людина (10 год.) |
|||
23 |
|
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»). |
ТЛ: Вірш (початкове поняття) Пейзаж Тема Ідея Епітет Метафора |
24 |
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. |
Вірш напам’ять |
25 |
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня). |
Вірш напам’ять |
26 |
|
Виразне читання віршів Й. В. Гете та Г. Гейне напам’ять. |
|
27 |
|
Позакласне читання. Вірші С.О.Єсеніна про природу. |
|
28 |
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. |
|
29 |
|
Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Утвердження любові до всього живого. |
|
30 |
|
Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору. |
|
31 |
|
Контрольна робота №2 (тести). Природа і людина. |
|
32 |
|
Завершення I семестру. Літературна вікторина. |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
II семестр |
|||
Світ дитинства (14 год.) |
|||
33 |
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». |
|
34 |
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті. |
ТЛ: Портрет Сюжет, повість, роман (початкові поняття) |
35 |
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. |
|
36 |
|
РЗМ № 3 (письмово). Порівняльна характеристика Тома та Гека за поданим планом. |
|
37 |
|
Ставлення автора до своїх героїв. |
|
38 |
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність). |
|
39 |
|
Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна». |
|
40 |
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. |
|
41 |
|
Полліанна та її друзі. |
|
42 |
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
|
43 |
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі. |
|
44 |
|
РЗМ № 4 (усно). Переказ уривку з твору «Поліанна». |
|
45 |
|
Контрольна робота № 3 (тести) за розділом «Світ дитинства», «Природа та людина». |
|
46 |
|
Позакласне читання. Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха». |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Сила творчої уяви (9 год.) |
|||
47 |
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги. Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. |
ТЛ: Фантастика (початкове поняття) |
48 |
|
Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди. |
|
49 |
|
Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди. |
|
50 |
|
Персонажі, які оточують героїню. |
|
51 |
|
Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри. |
|
52 |
|
Позакласне читання. К. Буличов. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором). |
|
53 |
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). |
|
54 |
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. |
|
55 |
|
Контрольний класний твір за розділом «Сила творчої уяви». |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Сучасна література у колі добрих героїв (13 год.) |
|||
56 |
|
Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». |
|
57 |
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. |
|
58 |
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. |
|
59 |
|
Характеристика образу містера Вонки. |
|
60 |
|
Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета. |
|
61 |
|
Зображення в повісті реального та фантастичного. |
|
62 |
|
Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань…». |
ТЛ: Персонаж і герой літературного твору |
63 |
|
Яскравість художнього світу твору. |
|
64 |
|
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. |
|
65 |
|
Реальне і фантастичне у творі. |
|
66 |
|
Елементи фольклору та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. |
|
67 |
|
Контрольна робота № 4 (тести) за розділом «Сучасна література у колі добрих героїв». |
|
68 |
|
Завершення II семестру. Літературна вікторина. |
|
Підсумки (2 год.) |
|||
69 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|
ТЕМАТИЧНА |