19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі розроблено відповідно до програми: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.

Перегляд файлу

 

5 клас

(70 год., 2 год. на тиждень)

I семестр

№ п/п

Дата проведення

Зміст навчального матеріалу

Примітки

Вступ (3 год.)

1

 

Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.

 

2

 

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).

ТЛ:

Фольклор

Прислів’я

Приказка

Загадка

Пісня

3

 

Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

 

Казки народів світу (9 год.)

4

 

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки.  Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.

ТЛ:

Антитеза

Алегорія
Автор, оригінал і переклад (початкове поняття)

5

 

Індійська народна казка «Фарбований Шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.

 

6

 

Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка) та Лиса Микити (казка І. Франка).

 

7

 

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в  образі Момотаро. Національний колорит японських казок.

 

8

 

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів у казці.

 

9

 

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.  Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 

 

10

 

Позакласне читання. Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу».

 

11

 

РЗМ № 1 (усно). Складання власної казки.

 

12

 

Контрольна робота № 1 (тести). Казки народів світу.

 

ТЕМАТИЧНА

Казки народів світу (10 год.)

13

 

Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів . Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору.

 

14

 

Моральні цінності в казці «Пані Метелиця».  Характеристика образів персонажів. Антитеза.

 

15

 

Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.

Вірш напам’ять

16

 

О. С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан та Людмила». Система образів. Автор. 

 

17

 

Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875).  «Непохитний олов’яний солдатик».

 

18

 

Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».

 

19

 

Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка».  Казкові персонажі, їх характеристика.

 

20

 

Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.

 

21

 

Еволюція образу головного героя.

 

22

 

РЗМ № 2 (письмово). Твір-роздум «Що таке справжнє щастя?»

 

ТЕМАТИЧНА

Природа і людина (10 год.)

23

 

Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).

ТЛ:

Вірш (початкове поняття)

Пейзаж

Тема

Ідея

Епітет

Метафора

24

 

Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня  подорожнього».  Зображення  взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.  

Вірш напам’ять

25

 

Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).

Вірш напам’ять

26

 

Виразне читання віршів Й. В. Гете та Г. Гейне напамять.

 

27

 

Позакласне читання. Вірші С.О.Єсеніна про природу.

 

28

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи.

 

29

 

Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Утвердження любові до всього живого.

 

30

 

Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору.

 

31

 

Контрольна робота №2 (тести). Природа і людина.

 

32

 

Завершення I семестру. Літературна вікторина.

 

ТЕМАТИЧНА

II семестр

Світ дитинства (14 год.)

33

 

Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра».

 

34

 

Світ дорослих і світ дітей у повісті.

ТЛ:

Портрет

Сюжет, повість, роман (початкові поняття)

35

 

Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

 

36

 

РЗМ  № 3 (письмово). Порівняльна характеристика Тома та Гека за поданим планом.

 

37

 

Ставлення автора до своїх героїв.

 

38

 

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність).

 

39

 

Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна».

 

40

 

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

 

41

 

Полліанна та її друзі.

 

42

 

Художні засоби розкриття образу Полліанни.

 

43

 

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

 

44

 

РЗМ № 4 (усно). Переказ уривку з твору «Поліанна».

 

45

 

Контрольна робота № 3 (тести) за розділом «Світ дитинства», «Природа та людина».  

 

46

 

Позакласне читання. Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха».

 

ТЕМАТИЧНА

Сила творчої уяви (9 год.)

47

 

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги. Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

ТЛ:

Фантастика (початкове поняття)

48

 

Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди.

 

49

 

Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди.

 

50

 

Персонажі, які оточують героїню.

 

51

 

Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри.

 

52

 

Позакласне читання. К. Буличов. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором).

 

53

 

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші          М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

 

54

 

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

 

55

 

Контрольний класний твір за розділом «Сила творчої уяви».

 

ТЕМАТИЧНА

Сучасна література у колі добрих героїв (13 год.)

56

 

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».

 

57

 

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки.

 

58

 

Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки.

 

59

 

Характеристика образу містера Вонки.

 

60

 

Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета.

 

61

 

Зображення в повісті реального та фантастичного.

 

62

 

Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань…».

ТЛ:

Персонаж і герой літературного твору

63

 

Яскравість художнього світу твору.

 

64

 

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.

 

65

 

Реальне і фантастичне у творі.

 

66

 

Елементи фольклору та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.

 

67

 

Контрольна робота № 4 (тести) за розділом «Сучасна література у колі добрих героїв».

 

68

 

Завершення II семестру. Літературна вікторина.

 

Підсумки (2 год.)

69

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

70

 

Підсумковий урок.

 

ТЕМАТИЧНА

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку