КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
6 КЛАС
Складено відповідно до програми «Світова література. 5 – 9 класи.
Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім
«Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804».
Підручник: Ніколенко О.М., Конєва Т.М., Орлова О.В. Світова література.
Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ «Грамота. 2014.
№з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу
|
Види контролю |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами) |
||
За планом |
Фактично |
|||||
Вступ (2 години) |
||||||
|
|
|
Література як вид мистецтва. (ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва.
|
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
|
|
Художній образ (ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ. (ЛК) Вічні образи в літературі й мистецтві. (УС) Традиційні образи українського й зарубіжного фольклору (ЕК) Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва. |
|
||
|
|
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). (ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив. (УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили. Міф і казка. |
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
|
|
Позакласне читання № 1. Грецькі міфи. |
ПЧ № 1 |
||
|
|
|
Міф про Прометея. (ТЛ) Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ). |
|
||
|
|
|
Міфи про Геракла. Подвиг сьомий: критський бик. |
|
||
|
|
|
Дедал і Ікар. Пігмаліон і Галатея. |
|
||
|
|
|
Нарцис. |
|
||
|
|
|
Індійські міфи. Творення світу. Про створення ночі. |
|
||
|
|
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. |
|
||
|
|
|
Розвиток мовлення № 1 (усно). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Усна розповідь «Мій улюблений міфологічний герой». (ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). (ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). |
РМ № 1 (у) |
||
Мудрість байки (3+2 години) |
||||||
|
|
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. (ТЛ) Байка. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ). Виразне читання байок. |
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
|
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. (ТЛ) Езопова мова. (УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках. |
|
||
|
|
|
Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Бабка і Муравель». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. |
Напам. № 1 (за вибором учителя і учня) |
||
|
|
|
Іван Андрійович Крилов. «Вовк і Ягня (ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І. А. Крилова у мистецтві.
|
|||
|
|
|
Контрольна робота № 1. «Вступ». «Міфи народів світу». «Мудрість байки» (тести). |
КР № 1 |
||
|
||||||
|
|
|
Жуль Верн (1828–1905). «П'ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. (ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман). Композиція. (ЛК) Висловлювання українських митців про творчість Ж.Верна. |
|
Учень/учениця Ключові компетентності
|
|
|
|
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність |
|
||
|
|
|
Дік Сенд і його друзі. |
|
||
|
|
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. |
|
||
|
|
|
Описи природи. |
Напам. № 2 (прозов. уривок) |
||
|
|
|
Розвиток мовлення № 2 (письм.). Складання плану характеристики до образу Діка Сенда. |
РМ № 2 (п) |
||
|
|
|
Контрольна робота № 2. Контрольний твір-характеристика образу Діка Сенда. |
КР № 2 |
||
|
|
|
Позакласне читання № 2. Шолом-Алейхем «Хлопчик Мотл». |
ПЧ № 2 |
||
|
|
|
Чарльз Діккенс (1812–1870). (ЛК) Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ч. Діккенса. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. |
|
||
|
|
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження |
|
||
|
|
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). (ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творі Ч. Діккенса. |
|
||
|
|
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом». (УС) М. В. Гоголь і Україна, музеї М В. Гоголя в Україні (Полтавщина). (ЛК) Висловлювання українських митців про творчість М. В. Гоголя. Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві. |
|
||
|
|
|
Народні традиції та звичаї у творі. |
|
||
|
|
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
|
||
|
|
|
Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). (ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творі М. В. Гоголя. |
|
||
|
|
|
Контрольна робота № 3. Пригоди і фантастика. Творчість Ч.Діккенса, М.Гоголя. |
КР № 3 |
|
|
|
||||||
|
|
|
Антон Павлович Чехов (1860–1904). (УС) А. П. Чехов і Україна. «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету. (ТЛ) Гумор, іронія/ |
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
|
|
«Товстий і тонкий». Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви. (ТЛ) Художня деталь, підтекст. |
|
||
|
|
|
Розвиток мовлення № 3 (письм.). Порівняння образів (чеховських персонажів), спільні й відмінні риси між ними. |
РМ № 3 (п) |
||
|
|
|
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв твору. |
|
||
|
|
|
Описи природи та їхня роль у тексті. Значення назви оповідання. |
|
||
|
|
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). (УС) В. Г. Короленко і Україна. Літературний музеї В. Г. Короленка в Полтаві. Повість «Сліпий музикант». |
|
||
|
|
|
Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. |
|
||
|
|
|
Петро Попельський та Евеліна |
|
||
|
|
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. |
|
||
|
|
|
Тема мистецтва |
|
||
|
|
|
Українська природа, народні образи й традиції в повісті. (ЕК) Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.
|
|
||
|
|
|
Узагалнення та систематизація навчального матеріалу з теми «Людські стосунки». Підготовка до написання твору-роздуму. |
|
||
|
|
|
Контрольна робота № 4. Людські стосунки. Твір-роздум.
|
КР № 4 |
||
|
||||||
|
|
|
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. (ТЛ)Хайку.
|
Напам. № 3 |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
|
|
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). (ТЛ) Ліричний герой. |
Напам. № 4 |
||
|
|
|
Виразне читання віршів. Партитура твору. |
|
||
|
|
|
Генрі Лонгфелло (1807–1882). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати. |
|
||
|
|
|
Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. |
|
||
|
||||||
|
|
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). (УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». (ТЛ) Поглиблення поняття про фантастику. |
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
|
|
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
||
|
|
|
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі.. |
|
||
|
|
|
Духовне й фізичне випробування Кліві. (ТЛ) Конфлікт. |
|
||
|
|
|
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. (ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.). |
|
||
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з тем «Поетичне бачення світу», «Образ майбутнього в літературі». |
|
|
|
|
|
|
Контрольна робота № 5. Поетичне бачення світу. Образ майбутнього в літературі (тести). |
КР № 5 |
|
|
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (4+6 години) |
|||||
|
|
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.. |
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|
|
|
Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. |
|
||
|
|
|
Образи головних героїв |
|
||
|
|
|
Розвиток мовлення № 2 (усно). Зіставлення літературного твору з екранізацією.
|
РМ № 4 (у) |
||
|
|
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.). |
|
||
|
|
|
Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання) |
|
||
|
|
|
Моральні цінності, що стверджуються у творі (сім’я, повага до інших, любов до батьківщини). |
|
||
|
|
|
ПЧ № 4. Твори сучасних письменників для дітей і про дітей. |
ПЧ № 4 |
||
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом». |
|
||
|
|
|
Контрольна робота № 6. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (відповіді на запитання). |
КР № 6 |
||
- 70 |
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|