Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 6 класі

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 6 класі (2017-2018 навчального року за редакцією підручника О.М.Ніколенко "Світова література).

Перегляд файлу
                     Календарно-тематичне  планування 
                        уроків  зарубіжної  літератури

                         6клас

 

 

Розділ,  тема  уроку

 

Дата       Примітка

 

                                               Вступ

 

1.

Література як вид мистецтва. Художній образ.

 

 

 2.

 

 

Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві. Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва

 

                                       Міфи народів світу

 

3.

Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.)

 

 

 

 

4.

Початкове поняття про міф і мотив. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів

 

 

 

5.

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації

 

6.

Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.

Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ)

 

7.

 

 

Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона».

Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар»

 

8.

 

 

Пояснення природних циклів у міфі «Нарцис», «Пігмаліон і Галатея»

 

9.

 

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.

 

10.

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет

 

11.

РМ № 2 (письмово). Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой»

 

12

КР № 1 з теми:  «Вступ», «Міфи народів світу». Тести

 

                                    Мудрість байки

 

 

13

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст

 

 

14

 

 

 

 

Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок.

 

 

15

Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет»,  «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках         І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів

вивчити 1 байку за вибором

16

РМ № 1 (усно). Складання порівняльної характеристики байок Езопа, І. А. Крилова та українських байок

 

                             Пригоди і фантастика

 

17

Ж. Верн. «П’ятнадцятирічний капітан»

 

18

Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна

 

19

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність

 

20

Дік Сенд і його друзі. Проблема рабства в романі. Описи природи

 

21

Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа

 

22

Сюжет і композиція повісті.Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

 

23

Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні)

 

24

КР № 2. Контрольний твір  «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»)

 

25

Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі

 

26

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Роль фантастики в повісті

 

27

Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки)

 

28

М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні  (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість   М. В. Гоголя

 

29

КР № 3. «Пригоди і фантастика». Різнорівневі тести

 

30

М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя

 

31

ПЧ № 1. Тургенєв І. С. Вірші в прозі («Горобець», «Собака»)                                        

 

32

ПЧ № 2.  Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою. Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості

 

                          Людські стосунки

 

33

Антон Павлович Чехов (1860 — 1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий».

 

34

Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданні А. П. Чехова «Хамелеон». Діалог як основна форма розкриття сюжету.

 

35

Майстерність письменника у змалюванні персонажів оповідання «Товстий і тонкий». Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви

 

36

А. П. Чехов і Україна. Літературний музей Чехова в Ялті. Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.

 

37

Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них

 

38

Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі

 

 

39

Характеристика героїв твору «Жага до життя»

 

40

Описи природи та їхня роль у тексті

 

 

41

Значення назви оповідання «Жага до життя»

 

42

Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі

 

43

Тема мистецтва в повісті

 

 

44

Петро Попельський і Евеліна

 

 

45

Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших

 

46

Українська природа, народні образи й традиції в повісті

 

47

В. Г. Короленко і Україна. Музей В. Г. Короленка (Полтава) в Україні

 

48

Роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і світу загалом

 

 

49

КР № 4. Контрольний твір-есе.

«Справжні цінності в житті людини» (за повістю В. Короленка «Сліпий музикант»

 

50

ПЧ № 3. Марк Твен. «Принц і злидар», або Шмітт Е. «Оскар і Рожева Пані»

 

                                 Поетичне бачення світу

 

51

Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці. Роль художньої деталі. Підтекст

 

52

Хайку. Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській культурі. Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо

напам’ять хайку (3-4)

53

РМ № 3 (письмово). Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій

 

54

Роберт Бернс (1759 — 1796).  «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина).

напам’ять

55

Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.)

 

 

56

Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату.  Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі. Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.)

 

57

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові

 

 

58

КР № 5.  «Поетичне бачення світу». Тести

 

                       Образ майбутнього в літературі

59

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні

 

60

Образ Тома, його динаміка в оповіданні «Усмішка». Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

 

61

Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму

 

62

Духовне й фізичне випробування Кліві

 

 

63

Роздуми автора про майбутнє людини та людства

 

64

РМ № 4 (усний твір).  «Том і Кліві: схожість і відмінності»

 

    Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом

63

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо».

Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен

 

64

«Міо, мій Міо» (робота з текстом). Образи головних героїв. Перемога добра над злом

 

65

Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929-1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»

 

66

Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас). Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини)

 

67

КР № 6. «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література». Тести

 

 

68

ПЧ № 4. Ролінг Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь»

 

69

Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр

 

70

Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 7-й клас

 

 

 

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку