Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 6 класі (2017-2018 навчального року за редакцією підручника О.М.Ніколенко "Світова література).
6клас
№
|
Розділ, тема уроку
|
Дата Примітка
|
Вступ |
||
1. |
Література як вид мистецтва. Художній образ. |
|
2.
|
Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві. Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва |
|
Міфи народів світу |
||
3. |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.) |
|
4. |
Початкове поняття про міф і мотив. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів |
|
5. |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації |
|
6. |
Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ) |
|
7.
|
Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона». Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар» |
|
8.
|
Пояснення природних циклів у міфі «Нарцис», «Пігмаліон і Галатея» |
|
9.
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи. |
|
10. |
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет |
|
11. |
РМ № 2 (письмово). Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой» |
|
12 |
КР № 1 з теми: «Вступ», «Міфи народів світу». Тести |
|
Мудрість байки |
|
|
13 |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст |
|
14
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок. |
|
15 |
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів |
вивчити 1 байку за вибором |
16 |
РМ № 1 (усно). Складання порівняльної характеристики байок Езопа, І. А. Крилова та українських байок |
|
Пригоди і фантастика
|
||
17 |
Ж. Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» |
|
18 |
Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна |
|
19 |
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність |
|
20 |
Дік Сенд і його друзі. Проблема рабства в романі. Описи природи |
|
21 |
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа |
|
22 |
Сюжет і композиція повісті.Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
|
23 |
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні) |
|
24 |
КР № 2. Контрольний твір «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі») |
|
25 |
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі |
|
26 |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Роль фантастики в повісті |
|
27 |
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки) |
|
28 |
М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість М. В. Гоголя |
|
29 |
КР № 3. «Пригоди і фантастика». Різнорівневі тести |
|
30 |
М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя |
|
31 |
ПЧ № 1. Тургенєв І. С. Вірші в прозі («Горобець», «Собака») |
|
32 |
ПЧ № 2. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою. Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості |
|
Людські стосунки
|
||
33 |
Антон Павлович Чехов (1860 — 1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий». |
|
34 |
Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданні А. П. Чехова «Хамелеон». Діалог як основна форма розкриття сюжету. |
|
35 |
Майстерність письменника у змалюванні персонажів оповідання «Товстий і тонкий». Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви |
|
36 |
А. П. Чехов і Україна. Літературний музей Чехова в Ялті. Гумор, іронія, художня деталь, підтекст. |
|
37 |
Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них |
|
38 |
Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі
|
|
39 |
Характеристика героїв твору «Жага до життя» |
|
40 |
Описи природи та їхня роль у тексті
|
|
41 |
Значення назви оповідання «Жага до життя» |
|
42 |
Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі |
|
43 |
Тема мистецтва в повісті
|
|
44 |
Петро Попельський і Евеліна
|
|
45 |
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших |
|
46 |
Українська природа, народні образи й традиції в повісті |
|
47 |
В. Г. Короленко і Україна. Музей В. Г. Короленка (Полтава) в Україні |
|
48 |
Роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і світу загалом
|
|
49 |
КР № 4. Контрольний твір-есе. «Справжні цінності в житті людини» (за повістю В. Короленка «Сліпий музикант»)» |
|
50 |
ПЧ № 3. Марк Твен. «Принц і злидар», або Шмітт Е. «Оскар і Рожева Пані» |
|
Поетичне бачення світу
|
||
51 |
Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці. Роль художньої деталі. Підтекст |
|
52 |
Хайку. Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській культурі. Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо |
напам’ять хайку (3-4) |
53 |
РМ № 3 (письмово). Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій |
|
54 |
Роберт Бернс (1759 — 1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). |
напам’ять |
55 |
Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.)
|
|
56 |
Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату. Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі. Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.) |
|
57 |
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові
|
|
58 |
КР № 5. «Поетичне бачення світу». Тести |
|
Образ майбутнього в літературі |
||
59 |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні |
|
60 |
Образ Тома, його динаміка в оповіданні «Усмішка». Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору |
|
61 |
Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму |
|
62 |
Духовне й фізичне випробування Кліві
|
|
63 |
Роздуми автора про майбутнє людини та людства |
|
64 |
РМ № 4 (усний твір). «Том і Кліві: схожість і відмінності» |
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом |
||
63 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен |
|
64 |
«Міо, мій Міо» (робота з текстом). Образи головних героїв. Перемога добра над злом |
|
65 |
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929-1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» |
|
66 |
Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас). Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини) |
|
67 |
КР № 6. «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література». Тести
|
|
68 |
ПЧ № 4. Ролінг Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь» |
|
69 |
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр |
|
70 |
Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 7-й клас
|
|