Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 6 класі розроблено відповідно до програми, затвердженої МОН. Учитель може редагувати планування відповідно до учнівських потреб.
6 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
I семестр |
|||
№ п/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
Вступ (2 год.) |
|||
1 |
|
Література як вид мистецтва. |
|
2 |
|
Література як вид мистецтва. Художній образ. |
ТЛ: Художній образ Традиційний образ, вічний образ (початкове поняття) |
Міфи народів світу (7 год.) |
|||
3 |
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. |
ТЛ: Мотив Міфологічний образ |
4 |
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі. |
|
5 |
|
Грецькі міфи. Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. |
|
6 |
|
Грецькі міфи. «Дедал і Ікар», «Нарцис», «Орфей і Евредіка». |
|
7 |
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. |
|
8 |
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. |
|
9 |
|
РЗМ № 1 (усно). Улюблені міфи та міфологічні герої. |
|
Мудрість байки (4 год.) |
|||
10 |
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. |
ТЛ: Байка Езопова мова Алегорія Алегоричний образ
|
11 |
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. |
|
12 |
|
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. |
|
13 |
|
Контрольна робота № 1 (тести) за розділами «Вступ», «Міфи народів світу», «Мудрість байки». |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Пригоди і фантастика (7 год.) |
|||
14 |
|
Ж. Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. |
ТЛ: Роман Пригодницький роман |
15 |
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. |
|
16 |
|
Дік Сенд і його друзі. |
|
17 |
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. |
|
18 |
|
Описи природи. |
|
29 |
|
Позакласне читання. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». |
|
20 |
|
Контрольний класний твір. «Тільки сміливим підкоряються моря». |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Пригоди і фантастика (12 год.) |
|||
21 |
|
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. |
ТЛ: Повість Композиція |
22 |
|
Подорож у часі й просторі Скруджа. |
|
23 |
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
|
24 |
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
|
25 |
|
РЗМ № 2 (письмово). Твір «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»). |
|
26 |
|
Позакласне читання. Марк Твен «Принц і злидар». |
|
27 |
|
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. |
|
28 |
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
|
29 |
|
Роль фантастики в повісті. |
|
30 |
|
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
|
31 |
|
Контрольна робота №2 (тести, відповіді на запитання). Чарльз Діккенс. Микола Гоголь. |
|
32 |
|
Завершення I семестру. Літературна вікторина. |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
II семестр |
|||
Людські стосунки (14 год.) |
|||
33 |
|
Антон Павлович Чехов «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П.Чехова. |
ТЛ: Гумор Іронія |
34 |
|
«Товстий і тонкий». Діалог як основна форма розкриття сюжету. |
|
35 |
|
Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви. |
ТЛ: Художня деталь Підтекст |
36 |
|
РЗМ №3 (усно). Майстерність письменника у змалюванні персонажів. |
|
37 |
|
Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». |
|
38 |
|
Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
|
39 |
|
Характеристика героїв твору. |
|
40 |
|
Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання. |
|
41 |
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». |
|
42 |
|
Володимир Галактіонович Короленко. «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі. |
|
43 |
|
Тема мистецтва в повісті. Петро Попельський і Евеліна. |
|
44 |
|
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших. |
|
45 |
|
Українська природа, народні образи й традиції в повісті. |
|
46 |
|
Контрольна робота № 3 (тести) за розділом «Людські стосунки». |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Поетичне бачення світу (7 год.) |
|||
47 |
|
Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. |
ТЛ: Хайку Ліричний герой
Вірш напам’ять |
48 |
|
Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
|
49 |
|
Роберт Бернс (1759 — 1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). |
Вірш напам’ять |
50 |
|
Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). |
|
51 |
|
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. |
|
52 |
|
Позакласне читання. Тургенєв І.С. Вірші в прозі. |
|
53 |
|
Контрольний класний твір на тему «Мої враження від вивчених поезій». |
|
ТЕМАТИЧНА |
|||
Образ майбутнього в літературі (7 год.) |
|||
54 |
|
Рей Дуглас Бредбері (1920 — 2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
ТЛ: Конфлікт Фантастика |
55 |
|
Образ Тома, його динаміка. |
|
56 |
|
Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору. |
|
57 |
|
Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. |
|
58 |
|
Духовне й фізичне випробування Кліві. |
|
59 |
|
Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму. |
|
60 |
|
РЗМ №4 (письмово). Твір «Яким я бачу майбутнє людства». |
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (8 год.) |
|||
61 |
|
Міхаель Андреас Гельмут. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». |
|
62 |
|
Міхаель Андреас Гельмут. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці. |
|
63 |
|
Моральні цінності, що стверджуються у творі. |
|
64 |
|
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. |
|
65 |
|
Конрад і його становлення у світі. |
|
66 |
|
Контрольна робота № 4 (тести) за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література». |
|
67 |
|
Позакласне читання. Дж. Ролінг «Гаррі Поттер і філософський камінь». |
|
68 |
|
Завершення II семестру. Літературна вікторина. |
|
Підсумки (2 год.) |
|||
69 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|
ТЕМАТИЧНА |