28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Розповідь про міфологічного героя. 12 подвигів Геракла"

Про матеріал

Урок з використанням інтерактивних методів. Дібраний цікавий ілюстративний матеріал, який допоможе при проведенні уроків міфологічного циклу. На останньому етапі уроку "застосування знань, умінь,навичок" висвітлена цікава робота з виразами,які стали крилатими.

Перегляд файлу

Тема. Розповідь про міфологічного героя. 12 подвигів Геракла

Мета: поглибити знання учнів з міфології, навчити характеризувати популярний міфологічний образ, виявляти актуальний зміст цього образу; розкривати специфіку втілення міфів народів світу у творах мистецтва, висловлювати власне ставлення до них;усвідомити єдність людини і природи; визнавати переваги фізичного здоров’я людини.

Обладнання: підручник, книга К. Гловацької «Міфи Стародавньої Греції», обладнання для перегляду слайдів, пазли

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Вид уроку: комбінований.

                                   Хід уроку

1. Актуалізація опорних знань

Прослуховування вірша О.В Твердохліба та відповіді на запитання до нього (міжпредметні зв’язки)

 

Как повезло кому-то в жизни!

Двенадцать подвигов свершил!

Чтоб славу принести отчизне, 

Я подражать ему решил!

 

Мне б гидру победить большую,

Иль яблок золотых добыть!

Или, попав в страну чужую,

Быка хотя бы укротить!

 

Но у меня есть только пудель,

И он удачно укрощен.

Двенадцать лет мне скоро будет,

Ну, как же подвиг? Где же он?!

 

А мама пылесос достала

И с пуделем ушла гулять.

К чему? Зачем она сказала

С конюшен Авгия начать?!

 

-Як ви думаєте, про кого йде мова у цьому вірші?

 Дійсно, сьогодні на уроці ми продовжуємо знайомство з грецькими міфами і героями, які постають в них. З легкістю ви впізнали героя – Геракла, бо вдома ознайомилися з його подвигами.

-Про які саме подвиги Геракла йдеться у цих рядках: «Мне б гидру победить большую», «Яблок золотых добыть», «Быка хотя бы укротить»?

 

2. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

А чи знаєте ви, що в Стародавній Греції дуже любили і поважали Геракла? Він є справжнім героєм, бо уславився видатними вчинками, подвигами.

На честь Геракла влаштовували свята – гераклеї. Саме про нього складено безліч міфів. Чому так відбувалося, який він, Геракл?

 

3. Вивчення нового матеріалу

Діти, перед вами 12 пазлів, складіть їх і назвіть подвиги, якими уславився Геракл.

(паралельно, назвавши подвиг, учень характеризує Геракла в ньому . На дошці з’являється гроно-характеристика міфологічного героя. Учні коротко розповідають зміст міфів)

 

1 «Немейський лев»

 

 

2 «Лернейська гідра»

 

            

 

3 «Стимфалійські птахи»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 «Керенійська лань»

 

 

 

5 «Еріманфський вепр»

 

 

 

6 «Авгієві стайні»

 

 

 

 

 

 

 

 

7 «Приручення Критського бика»

 

 

8 «Коні Діомеда»

 

 

 

 

9 «Геракл і Амазонки»

 

 

 

 

 

 

 

10 «Корови Геріона»

 

 

 

11 «Триголовий пес Цербер»

 

 

 

12 «Яблука Гесперід»

 

 

Слово вчителя

 Характеризуючи Геракла в кожному міфі, ми бачимо якими рисами володів цей славетний герой, за що греки пишаються ним.

Схема методом гранування на дошці.

Геракл є: сильним, мужнім, відважним, справедливим, кмітливим, здатним на самопожертву, рішучим, витривалим, благородним, щирим, розумним, слухняним.

Завдання учням.

Перед вами зображення скульптури Лісіппа. Прочитаємо міф, в якому ви «побачите» її. («Німейський лев»)

 

Дайте відповіді на запитання.

  • Який за рахунком цей подвиг?
  • Яким постає герой під час битви з левом?
  • Кому Геракл віддає шану після перемоги?

Слово вчителя

Багато композиторів зверталася у своїх музичних творах до образу Геракла : А. Вівальді, Й. С. Бах, Х. В. Глюк, Г. Ф. Гендель, К. Сен-Санс. Так ,образ Геракла у літературі оспівали Софокл («Трахінянки», «Філоктет»), Евріпід («Несамовитий Геракл», «Геракліди»), Ж. Ротру, Ж- Ф. Мармонтель, П. Метастазіо.

Античні скульптори увіковічнили його образ в своїх шедеврах. Відома статуя Геракла Фарнезе, роботи Глікона. Епізоди з життя героя були усталеними темами скульпторів, які оздоблювали фризи, метопи й фронтони в храмах. Міфи про Геракла популярні і в пізнішому образотворчому мистецтві (Дж. Романо, Дж. Вазарі, Г. Рені, Рафаель, П. Рубенс, Я. Тінторетто, А. Канова, Т. Жеріко). Відома картина Помпео Батоні «Геркулес на роздоріжжі між Доброчесністю і Пороком» (1765 р.)

Образ Героя часто екранізовується, за мотивами міфів знімають мультиплікаційні фільми. Так його подвиги залишаються безсмертними.

4. Застосування знань, умінь, навичок

Завдання учням

Давньоримський варіант імені Геракл – Геркулес, він увійшов до крилатих виразів.

Доберіть зображення до виразу, який став крилатим.

 

        

 

 

« Геркулесова праця», «Злий,як Цербер»,  «Авгієві стайні».

- На початку уроку ви прослухали вірш, зараз можете дати відповідь, про які стайні говорила мама? Що це означало?

 

5. Домашнє завдання.

Написати міні-твір за одним із крилатих висловів

 

doc
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку