Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 11 класі

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 11 класі складений відповідно до навчальної програми й вимог Державного освітнього стандарту (мінімуму змісту освіти). В плані визначено місце кожної теми в річному курсі й місце кожного уроку в темі; визначено взаємозв'язок між окремими уроками, темами річ­ного курсу
Перегляд файлу

Підручник: О.Ніколенко

      «Зарубіжна література

      11 клас», Київ «Грамота»,  2019р.

 

Календарно-тематичне  планування

уроків  зарубіжної літератури

11 клас (35 год. / 1 год. на тиждень)

 Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури в 11 класі розроблено згідно з Навчальною програмою «Зарубіжна література. 10-11 класи. Рівень стандарту», якій наказом МОН України від 03.08.2022 №698 надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури у 11 класі

Семестри

І

ІІ

Рівні стандарту

Контрольні роботи у формі:

2

2

  • контрольного класного твору;

1

1

  • виконання інших  завдань (тестів, відповідей на запитання)

1

1

Уроки розвитку мовлення

2  (1у+1п; у межах текстуального вивчення)

2  (1у+1п; у межах текстуального вивчення)

Уроки позакласного

читання

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

Календарно-тематичне планування

із зарубіжної літератури в 11 класі

 (рівень стандарту)

на 2022-2023 навчальний рік

І семестр

Дата

Тема (основний зміст уроку)

Примітки

ВСТУП

ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ

1

 

Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.

(ТЛ) Діалог культур. Поглиблення поняття про художній переклад. 

(ЛК) Специфіка сучасної культури та роль літератури в ній.

(УС) Видатні українці – популяризатори здобутків літератур народів світу. 

(ЕК) Відмінність понять «національна література» і «світова література».

 

ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ

2

 

Німеччина

Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.

Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).

Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості  композиції. Проблематика.

(ТЛ) Трагедія. Поглиблення поняття про художній образ.

 

Один з монологів Фауста напам’ять

 

 

 

3

 

Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини.

(ЕК) Порівняння образів Фауста і Вагнера.

 

4

 

Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.

(ЛК) Утілення трагедії «Фауст» у різних видах мистецтва (образотворче мистецтво, музика, театр та ін.).

(УС) «Фауст» в Україні: переклади й критика. 

 

МОДЕРНІЗМ

5

 

Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика).

Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі.

Екзщистенціалізм, його філософські засади та представники.

Урок розвитку мовлення №1 (усно). Складання тез за темою «Модерністська проза початку ХХ ст.»

 

6

 

Німецькомовна проза

Франц Кафка (1883 1924). «Перевтілення».

Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Особливості композиції, функції фантастики.

 

7

 

Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.

 

8

 

Франція

Альбер Камю (1913 1960). «Чума».

Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція.

(ТЛ) Модернізм, екзистенціалізм, притча, гротеск.

 

9

 

Притчевість твору, алегоризм образів і ситуацій.

(ЛК) Утілення сюжетів творів Ф. Кафки й                    А. Камю у кіно, анімації, живописі, графіці, музиці та інших видах мистецтва. Музеї та пам’ятники митцям у різних країнах світу.

(УС) Рецепція творів Ф. Кафки й А. Камю в Україні.

(ЕК) Відгомін ідейних пошуків першої половини ХХ ст. у художніх творах митців.

 

10

 

Урок розвитку мовлення №2 (письмово). Роль спадщини Ф.Кафки або А.Камю для розвитку світової культури.

 

11

 

Контрольна робота №1 за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм». Тести, відповіді на запитання.

 

ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ

ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.

12

 

Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.

Франція

Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо».

Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

(ТЛ) Вірш, поема, авангардизм, символізм, футуризм, акмеїзм, ліричний герой (героїня).   

(ЛК) Національне і загальнолюдське у віршах митців.

 

 

 

 1 вірш напам’ять (за вибором учня)

13

 

 Австрія

Райнер Марія Рільке (1875 1926). «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). 

Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета.

(ЕК) Образи й мотиви  світової культури (Біблії, мистецтва, філософії, фольклору) у творах поетів.  

 

1 вірш напам’ять (за вибором учня)

14

 

Іспанія

Федеріко Ґарсіа Лорка (1898 – 1936). «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.

(УС) Видатні поети Європи першої половини  XX ст. і Україна.

 

 

 

 

 

15

 

Контрольна робота №2  Контрольний твір за темою «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст.»

 

16

 

Позакласне читання №1 Умберто Еко «Ім’я троянди».

 

  ІІ семестр

Дата

Тема (основний зміст уроку)

Примітки

АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ

17

 

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.

Велика Британія

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «1984». Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). 

(ТЛ) Антиутопія, конфлікт, сатира, соціальна фантастика.   

(ЛК) Викривальний пафос антиутопії, спрямований проти тоталітаризму. Антиутопія в кіномистецтві XXXXI ст. 

 

18

 

Джордж Оруелл «1984». Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці.

(УС) Антиутопія в українській літературі.

(ЕК) Зіставлення фрагментів англійських оригіналів й українських перекладів творів Дж. Оруелла.

 

ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ.

19

 

Німеччина

Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.

Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти». Б. Брехт – драматург-новатор.

(ТЛ) Епічний театр, підтекст, мотив, композиція.

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Г. Белль і Україна. Пауль Целан і Україна.

(ЕК) Зіставлення образів персонажів.

 

20

 

Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.

(ЛК) «Матінка Кураж та її діти» в театрі й кіно. Зображення згубності війни в документалістиці й творах мистецтва.

 

21

 

Генріх Белль (1917 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція.

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Г. Белль і Україна.

(ЕК) Зіставлення образів персонажів.

 

22

 

Німецькомовна поезія

Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті». Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі»)  як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Пауль Целан і Україна.

(ЕК) Зіставлення образів персонажів.

 

23

 

Урок розвитку мовлення №3. Твір-роздум за прочитаними творами.

 

24

 

Контрольна робота №3  за темами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.». Тести, відповіді на запитання.

 

ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ

ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.

25

 

Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст.

США

Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море». Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея.

(ТЛ) Притча, «магічний реалізм», підтекст, індивідуальний стиль письменника, національний колорит.

 

26

 

Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті.

(ЛК) Відображення специфіки національної культури у літературному творі. Екранізації літературного твору.

 (УС) Українські переклади і видання творів                    Е. М. Гемінґвея.

 

27

 

Колумбія

Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927  2014). «Стариган із крилами». Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.

(ЛК) Відображення специфіки національної культури у літературному творі. Екранізації літературного твору.

(УС) Українські переклади і видання творів               Ґ. Ґарсіа Маркеса.

(ЕК) Порівняння образів персонажів.

 

ЛІТЕРАТУРА

ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ.

28

 

Провідні тенденції в драматургії

 другої половини ХХ ст. 

Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.   

(ТЛ) «Театр абсурду».

(ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор.     

 

29

 

Література постмодернізму

Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.

Урок розвитку мовлення №4. Складання тез за темою «Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.» (усно).

(ТЛ) Постмодернізм, інтертекстуальність, «магічний реалізм».

(ЛК) Літературні твори другої половини XX ст. в кіно й театрі.

 

30

 

Сербія

Милорад Павич (1929 – 2009). «Скляний равлик». Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.

(УС) Українські переклади й видання творів М.  Павича. М. Павич і Україна.

(ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор.   

 

31

 

Контрольна робота №4 Контрольний твір за темою «Література другої половини XX  -  початку XXІ ст.». 

 

32

 

Позакласне читання №2 Макс Фірш «Санта-Крус».

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ

33

 

Україна

Загальна характеристика розвитку кримськотатарської літератури й культури.

Таїр Халілов (нар. 1940 р.). «До останнього подиху».

Таїр Халілов – сучасний український кримськотатарський письменник. Близькість прози Халілова до філософії екзистенціалізму. «До останнього подиху» – історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу. Тема депортації кримських татар та свавілля влади. Образ Бекира – людини, котра ніколи не здається. Почуття гідності героя, глибинний зв’язок зі своїм народом.

(УС) Видатні українські літературознавці XX ст.

(ЕК) Трансформації традиційних жанрів у сучасну добу. Зіставлення літературних творів та їх утілення в кіно, театрі, образотворчому мистецтві. 

 

34

 

Австралія

Маркус Френк Зузак (нар. 1975). «Крадійка книжок». Короткі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі. Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді. 

(ТЛ) Поглиблення понять про класичну і масову літературу, популярні жанри сучасної літератури.

(ЛК) Відображення проблем війни і миру, суспільства, сучасної молоді, психології особистості, природи й людини у творах літератури й інших видах мистецтва.  

 

 

35

 

ПІДСУМКИ

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Гринчак Василина Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Меринец Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лісницька Євгенія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Сахарова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Boliubakh Tetiana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Криничанська Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Грицюк Галина Дмитрівна
    Дякую сердечно! Дай, Боже, щоб ми проводили ці уроки під мирним небом!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
21 серпня 2022
Переглядів
52036
Оцінка розробки
4.9 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку