Орієнтовне інтерактивне календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури. 11 клас. Рівень стандарту

Про матеріал

Інтерактивне календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 11 класі (рівень стандарту) за програмою 2002р.

Перегляд файлу

ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

11  клас

(35 годин / 1 година на тиждень)

 

     Складено за програмою:

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 10 – 11 класи. Рівень стандарту. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти.

Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).

 

Контрольні роботи – 4

Розвиток мовлення – 4

Позакласне читання –2

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Тема

К-сть годин

Дата

 

Примітка

 

І СЕМЕСТР

ВСТУП ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ

1.

Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/vstup-zoloti-storinki-ukrayinskogo-perekladu/

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/vstup-literaturni-premiyi-svitu/

(ТЛ) Діалог культур. Поглиблення поняття про художній переклад.

(ЛК) Специфіка сучасної культури та роль літератури в ній.

(УС) Видатні українці – популяризатори здобутків літератур народів світу.

(ЕК) Відмінність понять «національна література» і «світова література».

(МЗ) Історія.

Учень / учениця

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент пояснює сутність діалогу культур, що відбувається за посередництва художньої літератури; розуміє значення художньої літератури (оригінальної і перекладної) для розвитку особистості та суспільства;

Діяльнісний компонент висловлює судження щодо значення оригінальної і перекладної літератури для протистояння викликам сучасного світу, збереження миру й духовності;

Ціннісний компонент усвідомлює гуманістичний потенціал світової літератури, значущість праці автора оригіналу та перекладача; коментує висловлення, думки видатних українців про зарубіжну літературу, роль читання для формування особистості й нації; тлумачить поняття «світова література», «національна література», «художній переклад», «діалог культур».

Ключові компетентності

Спілкування іноземними мовами наводить і коментує прислів’я, приказки, крилаті вислови іноземною мовою (якою володіє) про літературу й культуру;

Математична компетентність складає і коментує таблиці, схеми;

Компетентності в природничих науках і технологіях використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, он-лайн ресурси) для отримання нових знань;

Уміння вчитися збирає інформацію і готує повідомлення про письменників-лауреатів, їхній внесок у розвиток художньої літератури й утвердження духовності.

1

 

 

 

ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ

2.

Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина). Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика. Жанрова своєрідність твору.

Матеріали до уроку:

http://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-1-2/

https://youtu.be/eB8JPD5rGVI

 

(ТЛ) Трагедія.

(УС) «Фауст» в Україні: переклади й критика.

Учень / учениця

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент дає стислу характеристику німецькому Просвітництву; знає основні етапи життєвого і творчого шляху письменника; розуміє значення творчості Й. В. Ґете у світовому літературному процесі; дає загальну характеристику змісту трагедії «Фауст»; висвітлює питання про популяризацію «Фауста» в Україні;

Діяльнісний компонент аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, особливості композиції трагедії; характеризує образи Фауста, Мефістофеля, Маргарити; визначає жанрову своєрідність твору; розкриває сутність протистояння Фауста і Мефістофеля; висловлює ставлення до літературних персонажів; порівнює образи Фауста і Вагнера;

Ціннісний компонент усвідомлю є цінність невпинного пошуку як сенсу людського буття, утіленого в образі Фауста; обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творі; висловлю є судження щодо сенсу життя; аргументу є власну позицію щодо проблеми щастя людини та її реалізації у світі ; обґрунтовує власну думку щодо боріння добра й зла як рушійної сили розвитку світу; робить висновки про значення твору для світового культурного поступу загалом і розвитку українського культурного середовища зокрема.

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою тлумачить поняття «трагедія»; розширю є свій лексикон, засвоюючи нові слова, вирази, наявні у творі;

Спілкування іноземними мовами читає уривок з художнього тексту німецькою мовою (за умови вивчення цієї мови в школі); зіставляє уривок оригінального тексту з українським художнім перекладом (за умови вивчення відповідної іноземної мови в школі);

Математична компетентність складає таблиці, схеми; установлює причиново -наслідкові зв’язки між подіями твору та еволюцією персонажів ;

Компетентності в природничих науках і технологіях критично оцінює застарілі способи пізнання природи й людини, про які йдеться у творі (визнання магії «наукою », возведення в абсолют відірваних від життя уявлень, догм тощо); усвідомлює прогресивність поглядів Фауста на природу;

Уміння вчитися усвідомлює цінність самостійного здобуття істини, утіленого в образі Фауста; здійснює самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію, зіставляючи свої погляди з поглядами головних персонажів трагедії;

Соціальна та громадянська компетентності визначає у творі актуальні соціальні проблеми та ідеї; аналізу є з позиції сучасного суспільства дві протилежні світоглядні позиції, утілені в образах Фауста і Мефістофеля; усвідомлю є значення вищих духовних поривань окремої особистості в розвитку суспільства, цінність активної життєвої позиції, високої мети й наполегливої праці («Лиш той життя і волі гідний, хто б’ється день у день за них»); робить висновки про умови гармонійного розвитку особистості в соціумі (прагнення до самовдосконалення, самостійного здобуття істини, гармонійної згоди із собою тощо) ; висловлю є думку щодо порушених у творі соціальних проблем;

Обізнаність та самовираження у сфері культури сприймає трагедію «Фауст» у контекст і доби Просвітництва та сучасної культурної ситуації; аналізує й інтерпретує трагедію в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей; усвідомлює вплив трагедії «Фауст» на розвиток світової культури;

Екологічна грамотність і здорове життя усвідомлює цінність єдності людини з природою, гармонії зі світом.

1

 

 

3.

РМ (У). Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини. Фауст і Маргарита.

 Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-1-faust/

https://svitliteraturu.com/_ld/1/177_jpg2pdf.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=uNudkoSUu34

https://youtu.be/M8PsxeaU1iU

(ТЛ) Поглиблення поняття про художній образ.

(ЕК) Порівняння образів Фауста і Вагнера.

1

 

 

4.

Опозиція Фауст – Мефістофель. Діалектичне розв’язання проблеми добра і зла.

ВЧ. Удосконалення навичок читання драматичного твору. Виразне читання напам’ять монологу Фауста.

(ЛК) Утілення трагедії «Фауст» у різних видах мистецтва (образотворче мистецтво, музика, театр та ін.).

(МЗ) Художня культура.

1

 

Уривок напам’ять

 

МОДЕРНІЗМ

5.

Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика). Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Екзистенціалізм, його філософські засади та представники.

РМ (П). Складання тез за темою.

Матеріали до уроку:

https://zarlit.com/lesson/11klas_3/13.html

(ТЛ) Модернізм, екзистенціалізм.

(ЕК) Відгомін ідейних пошуків першої половини ХХ ст. у художніх творах митців.

(МЗ) Історія, художня культура.

Учень / учениця

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент називає засновників модернізму в європейській прозі; знає світоглядні й естетичні засади модернізму; розкриває філософські засади екзистенціалізму; розповідає про основні віхи життя та творчості письменників; розуміє художнє новаторство митців; наводить приклади гротеску й притчі в прочитаних творах;

Діяльнісний компонент виявляє актуальні проблеми в прочитаних текстах; характеризує художні образи у творах митців; досліджує особливості сюжету, композиції, стилю прочитаних творів; висвітлює зв’язки творів з естетичними й ідейними шуканнями доби;

Ціннісний компонент критично ставиться щодо зображеного світового буття як абсурдного; робить висновки щодо ролі прочитаних творів для сучасного читача.

 

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою обговорює прочитані твори, тлумачить поняття «модернізм», «екзистенціалізм», «гротеск», «притча», готує власні сентенції щодо прочитаних творів у різних жанрах усного й письмового мовлення; Математична компетентність на підставі прочитаного виокремлює головну та другорядну інформацію;

Інформаційно-цифрова компетентність знає та використовує електронні сайти українських бібліотек, де представлені переклади творів Ф. Кафки і А. Камю; створює електронну продукцію (мультимедійні презентації, буктрейлери тощо) для популяризації прочитаних творів;

Уміння вчитися використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, онлайн ресурси) для отримання нових знань;

Ініціативність і підприємливість обговорює прочитані твори в парах і групах, працює в команді;

Соціальна та громадянська компетентності висловлює власну позицію щодо порушених у творах суспільних та моральних проблем;

Обізнаність та самовираження у сфері культури порівнює втілення сюжетів творів Ф. Кафки і А. Камю в різних видах мистецтва;

Екологічна грамотність і здорове життя розуміє значення читання художньої літератури для духовного здоров’я людини як засобу протидії насильству, аморальності, агресії та іншим негативним явищам сучасного світу.

1

 

 

6.

Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики.

Матеріали до уроків:

http://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-2-2/

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-2-kafka/

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/1_Frants-Kafka.pdf

https://svitliteraturu.com/_ld/5/580_jpg2pdf.pdf

(ЛК) Музеї та пам’ятники митця у різних країнах світу.

(УС) Рецепція творів Ф. Кафки в Україні.

1

 

 

7.

Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність.

Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.

(ТЛ) Гротеск.

(ЛК) Утілення сюжетів творів Ф. Кафки у кіно, анімації, живописі, графіці, музиці та інших видах мистецтва.

1

 

ДЗ: Творча робота за оповіданням Франца Кафки «Перевтілення» (написання есе)

8-9.

Альбер Камю (1913 – 1960). «Чума». Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція.

Матеріали до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=_oiLw-FvPsI

(ЛК) Музеї та пам’ятники митця у різних країнах світу.

(УС) Рецепція творів А. Камю в Україні.

2

 

 

10.

Притчевість твору «Чума», алегоризм образів і ситуацій.

(ЛК) Утілення сюжетів твору А. Камю у кіно, анімації, живописі, графіці, музиці та інших видах мистецтва.

1

 

 

11.

Контрольна робота №1 за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм». Твір.

 

 

 

 

 

ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.

12.

Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.

Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики.

Матеріали до уроків:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-3-apolliner/

http://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-4-2/

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/3_Gijom-Apolliner.pdf

(ТЛ) Вірш, поема, авангардизм.

(ЛК) Національне і загальнолюдське у віршах митців.

(УС) Видатні поети Європи першої половини XX ст. і Україна.

(ЕК) Образи й мотиви світової культури (Біблії, мистецтва, філософії, фольклору) у творах поетів.

(МЗ) Історія, художня культура

Учень / учениця

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент дає стислу характеристику модернізму й авангардизму в літературі; знає течії модернізму й авангардизму, їхніх видатних представників, основні етапи життєвого і творчого шляху письменників; Діяльнісний компонент визначає провідні теми й мотиви в ліриці митців; розкриває особливості світобачення письменників; характеризує образи ліричних героїв (героїнь); висвітлює зв’язки поетів з Україною, українські теми й мотиви в їхній ліриці;

Ціннісний компонент обґрунтовує власне судження, обстоює думку в обговоренні (дискусії); робить висновки щодо загальнолюдського й національного в ліриці поетів.

 

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою знає українські переклади творів митців, визначає їхню художню специфіку;

Спілкування іноземними мовами має загальні уявлення про своєрідність оригіналів творів митців (специфіка назв, синтаксису, ритмомелодики, образності тощо);

Математична компетентність порівнює модернізм і авангардизм (у вигляді схеми, таблиці);

Інформаційно-цифрова компетентність створює літературний портрет письменника, представляє свою роботу у вигляді самостійно створеної продукції (презентації, обкладинки видання, постера тощо);

Ініціативність і підприємливість створює рекламу улюбленого поетичного твору або збірки (книжки) митця;

Соціальна та громадянська компетентності визначає роль творчої спадщини поетів у ствердженні суспільно значущих ідей для свого часу та сучасності; розкриває сутність авторської позиції,

Обізнаність та самовираження у сфері культури аналізує літературні явища в контексті доби, у зв’язках з історією літератури й культури; знає і коментує твори різних видів мистецтва в аспекті розвитку течій модернізму й авангардизму;

Екологічна грамотність і здорове життя усвідомлює цінність духовно-емоційного світу людини, значення поезії для її розвитку;

осмислює взаємозв’язок усього живого на світі, важливість збереження природи як середовища, необхідного для життя людини.

1

 

 

13.

Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

1

 

1 вірш напам’ять за вибором учня

14.

Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/4_Rajner-Rilke.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=-zNPCqEatF8

(ТЛ) Ліричний герой (героїня).

1

 

1 вірш напам’ять за вибором учня

15.

Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-3-lorka/

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/5_Federiko-Garsiya-Lorka.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=vEkyUx94SbE

1

 

 

16.

Контрольна робота №2 за темою «Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст.». Тести, відповіді на запитання.

1

 

 

 

АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ

17.

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.

Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.

Матеріали до уроку:

(ТЛ) Антиутопія, конфлікт.

(ЛК) Викривальний пафос антиутопії, спрямований проти тоталітаризму.

(МЗ) Історія.

Учень / учениця

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент дає загальну характеристику змісту творів; сприймає літературний твір у контексті епохи та історико-літературного процесу; Діяльнісний компонент виявляє ознаки антиутопії в тексті; аналізує ідейно-тематичну сутність, сюжет, композицію, проблематику художнього твору; обґрунтовує власну позицію щодо актуальних проблем, порушених у творі; розкриває функції фантастики у творі-антиутопії;

Ціннісний компонент оцінює вчинки персонажів антиутопії.

 

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою знаходить у тексті й коментує неологізми (в українському перекладі);

Спілкування іноземними мовами наводить приклади засобів комічного в тексті оригіналу англійською мовою та інтерпретує їх (за умови володіння нею);

Математична компетентність складає схеми, таблиці;

Інформаційно-цифрова компетентність за допомогою цифрових технологій знаходить додаткову інформацію про письменників – представників антиутопії; складає цитатний план твору-антиутопії;

Ініціативність і підприємливість усвідомлює важливість рішучої боротьби проти тоталітарної системи, страху й рабської покірності; бере участь у виконанні завдань дослідницько-пошукового характеру; висловлює власну позицію щодо того, як подолати наслідки тоталітарної системи в суспільстві й суспільній свідомості;

Соціальна та громадянська компетентності установлює зв’язок антиутопії з розвитком суспільства XX ст.; обговорює соціально-історичні проблеми, порушені у творі; усвідомлює небезпеку тоталітаризму для людини, культури, цивілізації;

Обізнаність та самовираження у сфері культури знаходить і демонструє приклади творів-антиутопій у різних видах мистецтва;

Екологічна грамотність і здорове життя визначає попереджальний зміст твору для сучасності; усвідомлює особисту відповідальність за збереження миру, природи, демократичних засад, життя на планеті Земля.

1

 

 

18.

Дж. Оруелл «Скотоферма». Система образів. Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії) та ін.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-5-kolgosp-tvarin/

https://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-11/

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/9_Dzhordzh-Orvell.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=ssjLQqYmwns

https://www.youtube.com/watch?v=ZP5owJ10aDQ

https://www.youtube.com/watch?v=7hsCt7nP1EI

(ТЛ) Сатира, соціальна фантастика.

(ЛК) Антиутопія в кіномистецтві XX–XXI ст.

(УС) Антиутопія в українській літературі.

(ЕК) Зіставлення фрагментів англійських оригіналів й українських перекладів творів Дж. Оруелла.

(МЗ) Історія, художня культура.

1

 

 

 

ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ.

19.

Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.

Б. Брехт – драматург-новатор.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-5-b-breht/

https://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-13/

https://www.youtube.com/watch?v=QtxuW_Pk61U

(ТЛ) Епічний театр, підтекст, мотив, композиція.

Учень / учениця

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент виразно читає, коментує, аналізує літературні твори; Діяльнісний компонент розкриває особливості художньої побудови творів, характеризує ідейно-тематичний зміст, сюжет, проблематику творів, художні образи; визначає антивоєнний пафос творів, авторську позицію; Ціннісний компонент аналізує теми та актуальні проблеми творів, висловлює власні судження щодо питань, порушених у творах митців, бере участь в обговоренні проблематики прочитаних текстів.

 

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою розкриває поняття «епічний театр», пояснює значення назв творів у зв’язку з їхнім ідейно-художнім змістом;

Спілкування іноземними мовами наводить висловлювання видатних діячів України та світу щодо проблеми війни та миру іноземною мовою (якою володіють), коментує їх;

Математична компетентність створює таблиці, схеми; розкриває внутрішній зв’язок між епізодами, образами творів;

Інформаційно-цифрова компетентність використовує Інтернет для розширення уявлень про зв’язки письменників з Україною, утілення сюжетів творів митців в інших видах мистецтва;

Ініціативність і підприємливість висловлює критичну думку щодо збагачення матінки Кураж за рахунок війни, вияву меркантилізму, прагматизму в людських стосунках; розпізнає уявні і справжні життєві цінності, висловлює власне судження щодо цього; критично оцінює вчинки та висловлювання героїні п’єси Б. Брехта;

Соціальна та громадянська компетентності визначає історичну основу творів, їхню актуальність для сьогодення;

Обізнаність та самовираження у сфері культури виявляє засоби художнього відображення трагедії Другої світової війни у творах письменників XX ст.; Екологічна грамотність і здорове життя висловлює судження про цінність людського життя; виявляє у творах провідні символи, які спрямовані на протест проти війни й захист миру, розкриває їхній зміст.

1

 

 

20.

Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.

Матеріали до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=TcN-_35klWM

https://www.youtube.com/watch?v=igcVv9lDu3A

(ЛК) «Матінка Кураж та її діти» в театрі й кіно. Зображення згубності війни в документалістиці й творах мистецтва.

(МЗ) Історія, художня культура.

1

 

 

21.

Життєвий і творчий шлях Генріха Белля. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-5-g-bell/

https://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-14/

https://www.youtube.com/watch?v=yN9bhycb42w

https://www.youtube.com/watch?v=AVb-U0DZ4aw

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Г. Белль і Україна.

1

 

 

22.

Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі») як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-5-paul-tselan/

http://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-15/

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/11_Paul-TSelan.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=SPjbES6wj1U

(УС) Друга світова війна у творах української літератури. Пауль Целан і Україна.

(ЕК) Зіставлення образів персонажів.

(МЗ) Історія.

1

 

 

23.

РМ (П). Твір-роздум за прочитаними творами.

 

1

 

 

 

ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ.

24.

Ернест Міллер Гемінґвей. Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море».

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-6-e-m-gemingvej/

https://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-16/

https://www.youtube.com/watch?v=0bdIOQNzMcg&t=1s

(ТЛ) Притча, підтекст, індивідуальний стиль письменника.

 (УС) Українські переклади і видання творів Е. М. Гемінґвея.

Учень / учениця

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент знає основні відомості про життя і творчість Е. М. Гемінґвея, Ґ. Ґарсіа Маркеса, Я. Кавабати; розуміє значення творчості письменників у світовому літературному процесі;

Діяльнісний компонент аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, проблематику художніх творів; характеризує персонажів творів, стильові особливості прочитаних текстів; виявляє й аргументує жанрові ознаки творів;

Ціннісний компонент обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творах; висловлює судження щодо сенсу людського буття, морального вибору людини; робить висновки про значення прочитаних творів для духовного зростання особистості.

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою тлумачить поняття «повість-притча», «магічний реалізм», «підтекст твору», «національний колорит»; розширює свій лексикон завдяки новим словам і висловам, наявним у прочитаних творах;

Спілкування іноземними мовами читає уривки з повісті «Старий і море» Е. М. Гемінґвея в оригіналі (за умови володіння англійською мовою), зіставляє їх з українськими перекладами;

Математична компетентність доводить аксіому «Сила нації – у національних традиціях»;

Компетентності в природничих науках і технологіях критично оцінює взаємини людини й природи, зображені в прочитаних творах;

Інформаційно-цифрова компетентність створює електронну продукцію (презентації, постери тощо) для популяризації прочитаних творів; Уміння вчитися використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, он-лайн ресурси) для отримання нових знань;

Соціальна та громадянська компетентності оцінює взаємини героїв зі світом, природою, іншими людьми; висловлює думки щодо моральних і соціальних проблем, порушених у творах; усвідомлює роль випробувань у житті особистості;

Обізнаність та самовираження у сфері культури усвідомлює цінність національної самобутності, рідної культури і культурного розмаїття світу; розуміє роль прочитаних творів у популяризації національних традицій різних країн і народів, а також розвитку світової культури;

Екологічна грамотність і здорове життя висловлює судження про цінність людського життя; усвідомлює єдність людини з природою як необхідну умову її здорового життя.

1

 

 

24.

Образ Сантьяго. Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Ознаки притчі у повісті.

Матеріали до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=TupMhhJ1SOM

https://www.youtube.com/watch?v=TupMhhJ1SOM&t=95s

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/10_Ernest-Hemiguej.pdf

 (ЕК) Порівняння образів персонажів.

(ЛК)Екранізації літературних творів.

1

 

 

25.

Ґабріель Ґарсіа Маркес. Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні «Стариган із крилами». Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-17/

https://www.youtube.com/watch?v=S5F5xLU5khM

https://www.youtube.com/watch?v=RGMl3ewxhas

(ТЛ) «Магічний реалізм».

(УС) Українські переклади і видання творів Ґ. Ґарсіа Маркеса.

(ЕК) Порівняння образів персонажів.

(ЛК)Екранізації літературних творів.

1

 

 

26.

ПЧ. Ясунарі Кавабата – лауреат Нобелівської премії. Відображення самобутності японської культури у повісті «Тисяча журавлів». Роль чайної церемонії в композиції твору. Провідні ідеї (утвердження ідеї єдності людини з природою, гармонії зі світом, повернення до національних традицій і вічних цінностей). Образна система повісті. Еволюція головного героя (Кікудзі). Символіка. Японські уявлення про красу та їх відображення у творі.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-18/

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/13_YAsunari-Kavabata.pdf

(ТЛ) Національний колорит.

(ЛК) Відображення специфіки національних культур у літературних творах.

(УС) Українські переклади і видання творів Я. Кавабати.

1

 

 

27.

Контрольна робота №3 за темами «Проблема війни і миру в літературі ХХ ст.», «Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст.». Тести, відповіді на запитання.

 

1

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ.

28.

Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-7-teatr-absurdu/

https://www.youtube.com/watch?v=_KFeuz9p2tw

(ТЛ) «Театр абсурду».

(ЛК) Літературні твори другої половини XX ст. в кіно й театрі.

(УС) Українські переклади й видання творів Ф. Дюрренматта. Ф. Дюрренматт і Україна.

(МЗ) Історія, художня культура.

Учень / учениця

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент знає світоглядні й естетичні засади «театру абсурду», його ознаки; розуміє передумови розвитку постмодернізму, визначає основні принципи його поетики; називає найвідоміших письменників літератури другої половини ХХ – початку ХХІ ст.; розрізняє явища масової та елітарної культури, наводить приклади; розповідає про зв’язки письменників з Україною;

Діяльнісний компонент аналізує проблематику, образну систему, художні особливості прочитаних творів; характеризує образи персонажів; розкриває зміст символів, метафор у прочитаних творах; виявляє риси абсурдистської драми, літератури постмодернізму, роль гротеску та фантастики у текстах; з’ясовує особливості стилю митців; веде діалог щодо проблем, порушених у прочитаних творах;

Ціннісний компонент усвідомлює художню цінність прочитаних творів; обговорює проблеми морального вибору, сенсу людського життя; робить висновки щодо значення творів для розвитку культури й формування сучасного читача.

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою обговорює прочитані твори, тлумачить поняття «театр абсурду», «постмодернізм», «інтертекстуальність»», «магічний реалізм», готує власні сентенції щодо прочитаних творів у різних жанрах усного і письмового мовлення; збагачує власне мовлення, читаючи українські переклади творів;

Математична компетентність на підставі прочитаного виокремлює головну та другорядну інформацію;

Інформаційно-цифрова компетентність знає електронні сайти українських бібліотек, використовує їх у процесі навчання й читання художньої літератури; створює електронну продукцію (мультимедійні презентації, тощо);

Уміння вчитися використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, он-лайн ресурси) для отримання нових знань; Ініціативність і підприємливість обговорює прочитані твори у парах і групах, бере на себе ініціативу під час обговорення дискусійних питань; працює в команді;

Соціальна та громадянська компетентності з повагою ставиться до культурних надбань інших народів;

Обізнаність та самовираження у сфері культури порівнює прочитані твори та їхнє втілення в інших видах мистецтва.

1

 

 

29.

Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-19/

https://www.youtube.com/watch?v=k5WVRw_S4Yk

(ТЛ) Постмодернізм, інтертекстуальність, «магічний реалізм».

(МЗ) Історія, художня культура.

1

 

 

30.

Милорад Павич. Короткі відомості про митця. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-20/

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/14_Milorad-Pavich.pdf

(УС) Українські переклади й видання творів М. Павича. М. Павич і Україна.

(ЕК) Зіставлення персонажів, символів, метафор.     

1

 

 

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ

31.

Загальна характеристика розвитку кримськотатарської літератури й культури.

Таїр Халілов – сучасний український кримськотатарський письменник. Близькість прози Халілова до філософії екзистенціалізму. «До останнього подиху» – історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу. Тема депортації кримських татар та свавілля влади. Образ Бекира – людини, котра ніколи не здається. Почуття гідності героя, глибинний зв’язок зі своїм народом.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-8-tayir-halilov/

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/17_Tayir-Halilov.pdf

(ТЛ) Поглиблення понять про класичну і масову літературу, популярні жанри сучасної літератури. (ЛК) Відображення проблем війни і миру, суспільства, сучасної молоді, психології особистості, природи й людини у творах літератури й інших видах мистецтва.

(МЗ) Історія, художня культура.

Учень / учениця

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент називає сучасних письменників, твори яких увійшли в коло юнацького читання; знає окремі факти життя сучасних письменників; зміст прочитаних творів; розуміє зв’язок творчості письменника з національними літературними традиціями та сучасними тенденціями світової літератури;

Діяльнісний компонент аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, проблематику художніх творів; характеризує образи персонажів; порівнює прочитані твори з текстами дотичної тематики та проблематики, розглянутими в курсах зарубіжної та української літератури; Ціннісний компонент коментує художні образи, у яких утілено позитивні й негативні явища; висловлює судження про особливості стилю письменників, їхню роль в історії національної та світової культури.

Ключові компетентності

Спілкування державною мовою пояснює символічний зміст назв творів; Спілкування іноземними мовами використовує іноземні сайти для пошуку інформації про митців та їхні твори;

Математична компетентність класифікує прочитані твори за жанровою належністю;

Інформаційно-цифрова компетентність використовує ресурси інтернету для створення доповіді, презентації;

Уміння вчитися створює учнівський проект;

Ініціативність і підприємливість висловлює власні ідеї щодо залучення молоді до читання, реалізує їх, розміщуючи в соцмережах актуальну інформацію про цікаві книжки різних країн і народів;

Соціальна та громадянська компетентності аналізує соціальні, моральні, політичні, історичні проблеми, порушені у прочитаних творах, висловлює судження про них;

Обізнаність та самовираження у сфері культури сприймає твори сучасної літератури в контексті культури країни, яку репрезентує художній твір; зіставляє літературні твори з їхнім утіленням у різних видах мистецтва (кіно, театр, образотворче мистецтво);

Екологічна грамотність і здорове життя коментує результати людської діяльності в природному та суспільному середовищі, відображені у творах літератури.

1

 

 

32.

Маркус Френк Зузак. Короткі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі. Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді.

Матеріали до уроку:

https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-8-markus-zuzak/

https://www.1000z.com.ua/ekspers-uroki/ekspres-urok-22/

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/05/16_Markus-Zuzak.pdf

 

1

 

 

33.

ПЧ. Джон Майкл Ґрін– американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблоґер. «Провина зірок» – розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака та дівчини. Образи головних героїв. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді.

РМ (У). Дискусія (тема життя і смерті, відповідальності).

Матеріали до уроку:

https://youtu.be/Uv_vRKPNL7U

https://youtu.be/JgzmNGFJWJk

(ЕК) Трансформації традиційних жанрів у сучасну добу. Зіставлення літературних творів та їх утілення в кіно, театрі, образотворчому мистецтві.

1

 

 

34.

Контрольна робота за темами «Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.»,  «Сучасна література в юнацькому читанні». Творча робота.

1

 

 

 

ПІДСУМКИ

35.

«Велике бачиться на відстані»: узагальнення й систематизація вивченого впродовж навчального року.

Учень / учениця

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент пояснює відмінності зарубіжної літератури від української, світової літератури – від національної; називає видатних представників вітчизняної перекладацької школи, визначає їхній внесок у розвиток українського суспільства;

Діяльнісний компонент розпізнає види перекладів, зокрема художнього, визначає їхні особливості; розкриває роль української перекладацької школи у формуванні сучасного читача;

Ціннісний компонент на підставі власного читацького досвіду робить висновки щодо цінності класичної й сучасної літератури.

Ключові компетентності

Математична компетентність класифікує прочитані твори за жанровими й поетикальними ознаками;

Інформаційно-цифрова компетентність використовує цифрові технології для розширення кола читання;

Уміння вчитися отримує потрібну інформацію, використовуючи літературознавчі словники й довідники;

Ініціативність і підприємливість бере участь у виконанні завдань дослідницько-пошукового характеру; виявляє лідерські якості у роботі в парах (групах) над проектом;

Соціальна та громадянська компетентності аргументовано висловлює думки щодо актуальних моральних і суспільних питань, які знайшли відбиток у творах зарубіжної літератури; розуміє необхідність збереження і розвитку культурних надбань різних народів; усвідомлює важливість популяризації в соціумі шедеврів зарубіжної літератури, а також надбань української перекладацької школи;

Обізнаність та самовираження у сфері культури визначає особливості культури інформаційного суспільства (переваги й проблеми) та місце читання художньої літератури в ньому; осмислює роль художньої літератури і художнього перекладу в житті сучасного суспільства і окремої особистості. усвідомлює потребу збереження культурних надбань людства, необхідність читання творів вітчизняних і зарубіжних авторів.

Екологічна грамотність і здорове життя сприймає художню літературу як засіб укріплення духовного здоров’я особистості та нації.

1

 

 

 

 

Зарубіжна література. 11 клас : Хрестоматія / Автори-упорядники: О.М. Ніколенко, Л.Л. Ковальова, Л.П. Юлдашева, Д.О. Лебедь, В.Г. Туряниця, О.В. Орлова, Н.О. Любарець, К.С. Ніколенко. – К.: Грамота, 2018. – 344 с.

https://www.1000z.com.ua/wp-content/uploads/2019/02/restomatya-11_restomatya-11.pdf

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Іванівна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Цорієва Ірина Миколаївна
    Дякую Вам, Людмила Анатоліівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 серпня 2022
Переглядів
8793
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку