Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 5 м. Бердичева
Погоджено Затверджено
Заступник директора з НВР /А.Ф. Гук/ Директор школи /В.В.Мартиненко/
Календарно-тематичне планування викладання курсу «Історія України»
на 2019-2020 н. р.
9 клас
70 год на рік, 2 год. на тиждень
Вч. Доманської Марини Іллівни
Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів. Історія України. Всесвітня історія 5–9 класи. Укладачі: Пометун О. І., Атамась О. В., Власов В. С. та ін. Затверджено наказом МОНУ від 07.06.2017 № 804.
Підручник: Історія України: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ В.С. Власов. – Київ : Літера ЛТД, 2017. 304 с.
Розглянуто на засіданні МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін,
Протокол № 1 від .08.2019 р.
Голова методоб’єднання /І. В. Куліковська/
Бердичів
2019
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
Повторення. Вступ |
|||
|
Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. Українські землі у складі Російської імперії: адміністративно-територіальний устрій і національне та соціальне становище. |
|
|
|
Українські землі у складі Австрійської імперії: адміністративно-територіальний устрій і національне та соціальне становище |
|
|
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||
|
Українські землі в системі міжнародних відносин |
|
|
|
Соціально-економічний розвиток. Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. |
|
|
|
Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси. |
|
|
|
Громадська опозиція російському царизму в Україні. Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. |
|
|
|
Соціальні протести. |
|
|
|
Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху. Кирило-Мефодіївське братство. |
|
|
|
Практичне заняття. «Програмові документи Кирило-Мефодіївського братства як джерело ідей українського національного руху |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом 1 «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом 1 «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» |
|
|
Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||
|
Соціально-економічне становище земель підавстрійської України. Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести. |
|
|
|
Початок національного відродження.«Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». |
|
|
|
Практичне заняття. Історичні джерела про долю «Русалки Дністрової» та її авторів. |
|
|
|
Національний рух у західноукраїнських землях під час революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії. Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. |
|
|
|
Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом 2 «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом 2 «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» |
|
|
Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|||
|
Освіта та наука. Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. |
|
|
|
Музика і театр. |
|
|
|
Розвиток української мови і літератури. Тарас Шевченко. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя. |
|
|
|
Архітектура та образотворче мистецтво |
|
|
|
Практичне заняття. Віртуальна мандрівка «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»; |
|
|
|
Практичне заняття. Історичні джерела про повсякденне життя українських селян. |
|
|
|
Наш край наприкінці ХVІІІ – в першій половині ХІХ ст. |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом 3 «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом 3 «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.» |
|
|
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст. |
|||
|
Кримська війна 1853–1856 рр. Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр |
|
|
|
Реформи 60–70-х рр. ХІХ ст. Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. |
|
|
|
Модернізація сільського господарства |
|
|
|
Модернізація промисловості. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту. Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців. |
|
|
|
Національний рух і суспільно-політичне життя в 60-х рр. ХІХ ст. Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України. |
|
|
|
Національний рух і суспільно-політичне життя у 70–80-х рр. ХІХ ст. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. Валуєвський циркуляр і Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців. |
|
|
|
Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський |
|
|
|
Практичне заняття. Історичні джерела про українофільський етап національного відродження на українських землях у складі Російської імперії. |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом 4 «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом 4 «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.» |
|
|
Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст. |
|||
|
Соціально-економічний розвиток. Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
|
|
|
Суспільно-політичне життя у 60–80-х рр. ХІХ ст. Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). |
|
|
|
Культурно-освітнє товариство «Просвіта» та Літературне/Наукове товариство ім. Т. Шевченка |
|
|
|
Політизація українського національного руху в 90-ті рр. 19 ст. Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. |
|
|
|
Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
|
|
Практичне заняття. Особливості україно-фільського та політичного етапів національного відродження. |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом 5 «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом 5 «Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.» |
|
|
Розділ 6. Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації
|
|||
|
Соціально-економічний розвиток в складі Російської імперії. Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. |
|
|
|
Політизація українського національного руху на території Російської імперії. Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. |
|
|
|
Російська революція 1905–1907 рр. на території України. Наростання політичної напруженості. Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. |
|
|
|
Діяльність українських парламентських громад у І та ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. |
|
|
|
Суспільно-політичне становище у 1907–1914 рр. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса». |
|
|
|
Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Національний рух у 1908–1914 рр. |
|
|
|
Практичне заняття. Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини. |
|
|
|
Економічне та суспільно-політичне життя підавстрійської України. |
|
|
|
Піднесення українського національного руху Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині. |
|
|
|
Практичне заняття. Вплив греко-католицької церкви на формування національної свідомості населення західноукраїнських земель. |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом 6 «Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом 6 «Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації» |
|
|
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|||
|
Освіта та наука. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Наукові товариства. Видатні вчені. |
|
|
|
Вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя. Зміни у світовідчутті людини. Емансипація жінки. |
|
|
|
Література, театр і музичне мистецтво. Особливості розвитку культурного життя. Література. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика |
|
|
|
Архітектура та образотворче мистецтво. Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. |
|
|
|
Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст. |
|
|
|
Практичне заняття. «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом 7 «Повсякденне життя та культура Україні в середині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом 7 «Повсякденне життя та культура Україні в середині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
|
|
Підсумкове узагальнення |
|
|
|
Підсумкове узагальнення |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
69-70. |
Уроки резерву |
|
|
СИНХРОНІЗАЦІЯ КУРСІВ
Історія України |
Повторення. Вступ. |
Всесвітня історія |
Розділ 1. Європа в час Французької революції та наполеонівських війн |
Всесвітня історія |
Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.) |
Історія України |
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
Історія України |
Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
Історія України |
Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
Всесвітня історія |
Розділ 3. Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії |
Історія України |
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст. |
Історія України. |
Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст. |
Всесвітня історія |
Розділ 4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) |
Історія України |
Розділ 6. Україна початку ХХ ст. перед викликами модернізації |
Всесвітня історія |
Розділ 5. Розвиток культури та повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) |
Історія України |
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
Всесвітня історія |
Узагальнення до курсу: Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ ст. |