Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 5 м. Бердичева
Погоджено Затверджено
Заступник директора з НВР /А.Ф. Гук/ Директор школи /В.В.Мартиненко/
Календарно-тематичне планування викладання курсу
«Основи правознавства»
на 2019-2020 н. р.
9 клас
35 год на рік, 1 год. на тиждень
Вч. Доманської Марини Іллівни
Складено згідно з Навчальною програмою з основ правознавства для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Укладачі: Тетяна Ремех, Олег Муза, Раїса Євтушенко та ін. Затверджено наказом МОНУ від 07.06.2017 № 804.
Підручник: Основи правознавства : підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Т. О. Ремех, О. І. Пометун. – Київ : Літера ЛТД, 2017. – 224 с.
Розглянуто на засіданні МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін,
Протокол № 1 від .08.2019 р.
Голова методоб’єднання /І. В. Куліковська/
Бердичів
2019
№ |
Тема |
Дата |
Примітка |
Вступ до «Основ правознавства» |
|||
|
Що вивчає правознавство. Право і закони в житті людини і суспільства (з курсів історії). Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси. |
|
|
Розділ 1. Основи теорії держави і права |
|||
|
Що таке держава і чому вона виникла. Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави |
|
|
|
Які форми держави існують. Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави |
|
|
|
Що таке право і законодавство. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. |
|
|
|
Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей. Поняття і види соціальних норм |
|
|
|
Узагальнення знань до розділу 1 «Основи теорії держави і права» |
|
|
Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність |
|||
|
Що таке правовідносини. Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
|
|
|
Що таке правопорушення. Правопорушення: поняття, склад, види. |
|
|
|
Що таке юридична відповідальність Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
|
|
|
Практичне заняття. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння |
|
|
|
Узагальнення знань до розділу 2 «Право-відносини. Правопорушення. Юридична відповідальність» |
|
|
Розділ 3. Взаємозв’язок людини і держави |
|||
|
Як Конституція врегульовує життя держави і суспільства. Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Повноваження Конституційного Суду України. |
|
|
|
Які правові взаємовідносини людини і держави Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України. |
|
|
|
Які права, свободи й обов’язки мають громадяни України. Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
|
|
|
Які особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні. Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. |
|
|
|
Практичне заняття. Звернення громадян |
|
|
|
Узагальнення знань до розділу 3 «Взаємозв’язок людини і держави» |
|
|
Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин |
|||
|
Що таке цивільна правосуб’єктність особи. Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. |
|
|
|
Практичне заняття. Власність неповнолітніх |
|
|
|
Практичне заняття. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою. |
|
|
|
Сім’я і шлюб. Права та обов’язки подружжя |
|
|
|
Батьки і діти. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей. Державні органи з охорони прав дітей |
|
|
|
Практичне заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування |
|
|
|
Неповнолітні як учасники трудових правовідносин. Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. |
|
|
|
Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх |
|
|
|
Адміністративні правопорушення та адміністративна відповідальність. |
|
|
|
Кримінальне право. Злочин. Злочини. Кримінальний проступок. Кримінальна відповідальність. |
|
|
|
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх |
|
|
|
Узагальнення знань до розділу 4 «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин» |
|
|
Розділ 5. Якщо право - це професія |
|||
|
Правники в нашому житті. Професія «юрист». Юристи в нашому житті. |
|
|
|
Ми і поліція Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції). |
|
|
|
Практичне заняття. «Встати - суд іде!» |
|
|
|
Узагальнення знань до розділу 5 «Якщо право - це професія» |
|
|
|
Урок резерву |
|
|
|
Урок резерву |
|
|