Ужгородська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12
Ужгородської міської ради Закарпатської області
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ
«КУЛЬТУРА ДОБРОСУСІДСТВА»
5 КЛАС
на ІІ семестр 2022- 2023 н.р.
Вчителя географії: Орос Габріелли Володимирівни
Ужгород – 2023
Розроблено на основі модельної навчальної програми «Культура добросусідства. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Араджионі М.А., Козорог О.Г., Лебідь Н.І., Потапова В.І., Унгурян І.К.)), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 №795).
Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік
«Культура добросусідства» 5 клас
(до підручника «Культура добросусідства» автори: Араджионі М.А., Козорог О.Г., Лебідь Н.І., Потапова В.І., Унгурян І.К.)
(19 год – 0,5 год на тиждень)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
|
Вступ – 1 година |
||||
1 |
|
Знайомство з курсом «Культура добросусідства» |
|
|
Розділ І. Я дорослішаю! - 4 години |
||||
2 |
|
Я – підліток/підлітка! Хто я, який/яка я, чого я прагну? Зміни, які відбуваються моєму житті. Самопрезентація. Нові виклики в базовій школі та правила співжиття в колективі.
|
|
|
3 |
|
Я і мої особисті кордони. Право на самовираження. Що таке особисті кордони? Типи та види особистих кордонів. Як обстоювати власні кордони. Вміння сказати «ні». Самовираження через поведінку і відповідальність за неї. Конструктивна та деструктивна поведінки.
|
|
|
4 |
|
Мої сильні сторони та професії сучасного й майбутнього. Як застосувати свої сильні сторони, інтереси й уподобання в професії. Хобі, яке може стати професією. Власна діяльність сьогодні для успішного майбутнього |
|
|
5 |
|
Я і мій час. Як я ціную і розподіляю час. Як можна раціонально планувати та керувати часом. Для чого важливо розуміти сприйняття і ставлення до часу в різних культурах. |
|
|
Розділ 2. Я і моя родина - 4 години |
||||
6 |
|
Сім'я, родичі, рід. Взаємини в родині. Ставлення до батьків/ осіб, що їх замінюють. Право на сім'ю. Права та обов'язки батьків/ осіб, що їх замінюють, і дітей.
|
|
|
7 |
|
Особисті, родинні та загальнолюдські цінності. Що таке “цінності” і які вони бувають? Особисті цінності. Сімейні цінності. Загальнолюдські цінності
|
|
|
8 |
|
Взаємини поколінь Ставлення до старших, молодших, однолітків. Протидія домашньому насильству. Незнайомці на вулиці.
|
|
|
9 |
|
Узагальнення та систематизація знань |
|
|
Розділ 3. Я у спільноті - 4 годин |
||||
10 |
|
Ми всі різні й цим схожі. Ідентичності людини. Різні люди і спільноти в моїй громаді. Ставлення до них і конструктивна комунікація.
|
|
|
11 |
|
Як допомогти собі й іншим. Емоції людини. Чуйність, гуманність. Допомога іншим особам. Ставлення до тварин.
|
|
|
12 |
|
Ефективне спілкування. Що таке ефективне спілкування. Вербальне та невербальне спілкування. Дистанція та позиції у спілкуванні. Особистий простір. Прояв індивідуальних особливостей під час спілкування. Вплив емоцій на спілкування.
|
|
|
13 |
|
Що таке конфлікт? Поняття конфлікту. Причини та джерела конфліктів. Види конфліктів. Структура конфлікту. Деструктивні та конструктивні шляхи розв’язання конфліктів.
|
|
|
Розділ 4. Різні, але рівні – 6 годин |
||||
14 |
|
Улюблені страви. Здорове харчування. Традиційна і сучасна кухня регіону. Здорове харчування. Застільний етикет. Як спільний прийом їжі об'єднує людей.
|
|
|
15 |
|
Особливості етнічного етикету в родинах однокласників і сусідів. Родинні події, на які запрошують, і події, на які можна прийти без запрошення. Одяг і подарунки, що відповідають події. Варіанти вітання, поздоровлення, співчуття. Етикетні звертання до незнайомих людей різної статі і віку. Поведінка під час святкування. Як заведено попрощатися і піти.
|
|
|
16 |
|
Варіанти вітання, поздоровлення, співчуття. Етикетні звертання до незнайомих людей різної статі і віку. Поведінка під час святкування. Як заведено попрощатися і піти.
|
|
|
17 |
|
Європейський етикет: історія та сучасність. Правила вітання: мовний етикет, доцільність рукостискання, обіймів, поцілунку. Особливості етикету під час пандемії. Традиції пригощання в Україні та інших країнах Європи і світу.
|
|
|
18 |
|
Гендерні стереотипи в різних культурах. Стать і соціальні ролі (гендер). Стереотипи щодо поведінки та ставлення до жінок і чоловіків у різних культурах. Важливість гендерної рівності |
|
|
19 |
|
Узагальнення та систематизація знань |
|
|
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора
з навчально-виховної роботи школи
________________ Т.Й.Курінна
ІІ сем. «___» ______2023