Календарне планування уроків
всесвітньої історії для 8 класу
35 годин ( 1 година на тиждень)
Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти
«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ |
Дата |
Тема |
Домашнє завдання |
Примітка |
|||||||||||||||
1 |
|
|
Повторення. Середні віки в історії Європи та України Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України. |
|
Практична робота: розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» (за відповідним зразком) |
||||||||||||||
РОЗДІЛ І. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН |
|||||||||||||||||||
2 |
|
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст.. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана; |
|||||||||||||
3 |
|
|
Практичне заняття Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки) підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) |
|
|
|
|||||||||||||
4 |
|
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. |
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті об’єкти, що відображають просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ (колонізовані європейцями землі, напрямки нових торговельних шляхів і центри світової торгівлі ХVІ–ХVІІ ст |
|||||||||||||
5 |
|
|
Матеріальний світ і суспільство. |
|
|
||||||||||||||
6 |
|
|
Повсякденне життя населення Західної Європи |
|
Практична робота: описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст. |
||||||||||||||
7 |
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль за розділом «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин» |
|
|
||||||||||||||
РОЗДІЛ ІІ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
|||||||||||||||||||
8 |
|
|
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. |
|
|
Практична робота:вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Нікколо Макіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера, інших), вибір обґрунтувати |
|||||||||||||
9 |
|
|
Реформація в Німеччині. |
|
|
Практична робота: представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта |
|||||||||||||
10 |
|
|
Поширення Реформації та Контрреформації в Європі. |
|
|
|
|||||||||||||
11 |
|
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
|
|
|||||||||||||
12 |
|
|
Практичне заняття Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва) |
|
|
|
|||||||||||||
13 |
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль за розділом «Високе Відродженння. Реформація в Західній Європі.» |
|
|
||||||||||||||
РОЗДІЛ ІІІ. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ В ХVІ — ХVІІ СТ. |
|||||||||||||||||||
14 |
|
|
Становлення абсолютної монархії у Франції. |
|
Практична робота: позначити на контурній карті території абсолютних монархій і республік, що існували в XVІ–XVІІІ ст.; |
||||||||||||||
15 |
|
|
Завершення формування абсолютної монархії у Франції. |
|
Практична робота: позначити на контурній карті регіони поширення католицизму, протестантизму і православ’я; |
||||||||||||||
16 |
|
|
Володіння Габсбургів. Національно-визвольна війна Нідерландів. |
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Англійську революцію |
||||||||||||||
17 |
|
|
Англія. |
|
Практична робота: укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/ учениць). |
||||||||||||||
18 |
|
|
Англійська революція. |
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про національно-визвольну війну в Нідерландах |
||||||||||||||
19 |
|
|
Річ Посполита: шляхетська демократія. |
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Речі Посполитої, позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Речі Посполитої в XVI–XVIIІ ст.; |
||||||||||||||
20 |
|
|
Міжнародні відносини в ХVI – перша половина ХVІІ ст. Тридцятилітня війна. |
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про шведську експансію в Центральній Європі, Тридцятилітню війну |
||||||||||||||
21 |
|
|
Практична робота: Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учительки/учителя або учениці/учня). |
|
|
||||||||||||||
22 |
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль за розділом «Держави Західної та Центральної Європи в ХVІ — ХVІІ ст.». |
|
|
||||||||||||||
РОЗДІЛ ІV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ СТ. |
|||||||||||||||||||
23 |
|
|
Османська імперія. |
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії |
||||||||||||||
24 |
|
|
Московська держава.. Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І.. Практична робота: обґрунтувати судження про суперечливий характер реформ Петра І |
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про московську/російську експансію у Східній Європі,проголошення Росії імперією, позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Московського царства/Російської імперії в XVI–XVIIІ ст.; |
||||||||||||||
25 |
|
|
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина ХVII –ХVІІІст) |
|
|
||||||||||||||
26 |
|
|
Узагальнення. Тематичний контроль за розділом «Османська імперія. Країни Східної Європи у ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.» |
|
|
||||||||||||||
РОЗДІЛ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
|||||||||||||||||||
27 |
|
|
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва |
|||||||||||||
28 |
|
|
Освічений абсолютизм. |
|
|
|
|||||||||||||
29 |
|
|
Міжнародні відносини у ХVІІІ ст. |
|
|
Практична робота: позначити на контурній карті територіальні надбання/втрати Великої Британії, Пруссії, Австрійської монархії, Російської імперії в другій половині ХVІІІ ст.; |
|||||||||||||
30 |
|
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Війна за незалежність. Утворення США. |
|
|
Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США; позначити на контурній карті нові держави (зокрема США; проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено. |
|||||||||||||
31 |
|
|
Практичне заняття (на вибір вчителя): проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст., виявити зміни, які стали наслідком промислової революції / поширення ідей Просвітництва. |
|
|
|
|||||||||||||
32 |
|
|
Узагальнення.Тематичний контроль за розділом «Епоха Просвітництва». |
|
|
|
|||||||||||||
|
РОЗДІЛ VІ. СХІДНИЙ СВІТ В ХVІ –ХVІІІ СТ. (оглядово) |
||||||||||||||||||
33 |
|
|
Індія. Держава Великих Моголів. Персія. Культура Індії та Персії. |
|
|
|
|||||||||||||
34 |
|
|
Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Політика самоізоляції. Культура Японії. |
|
|
|
|||||||||||||
35 |
|
|
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства» |
|
|
|
|||||||||||||
Синхронізована хронологічна таблиця «Європа в Ранньомодерну добу» (за зразком):
Період, дата (століття, десятиліття або рік) |
Події на теренах України |
Події поза межами України |
Примітки |
Ранньомодерний час (ХVI- XVII ст.) |
|
|
|