Календарно-тематичне планування всесвітня історія 8 клас

Про матеріал
Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

Календарне планування уроків

всесвітньої історії для 8 класу

35 годин ( 1 година на тиждень)

 

Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти

«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

 

Дата

Тема

Домашнє завдання

Примітка

1

 

 

Повторення. Середні віки в історії Європи та України

Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України.

 

Практична робота: розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» (за відповідним зразком)

РОЗДІЛ І. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА

СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН

2

 

 

Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана;

3

 

 

Практичне заняття Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки) підготувати і представити групове повідомлення (презентацію)

 

 

 

4

 

 

Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ.

 

 

Практична робота: позначити на контурній карті об’єкти, що відображають просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ (колонізовані європейцями землі, напрямки нових торговельних шляхів і центри світової торгівлі ХVІ–ХVІІ ст

5

 

 

Матеріальний світ і суспільство.

 

 

6

 

 

Повсякденне життя населення Західної Європи

 

Практична робота: описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст.

7

 

 

Узагальнення.

Тематичний контроль за розділом «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин»

 

 

РОЗДІЛ ІІ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ

8

 

 

Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження.

 

 

Практична робота:вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Нікколо Макіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера, інших), вибір обґрунтувати 

9

 

 

Реформація в Німеччині.

 

 

Практична робота: представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта

10

 

 

Поширення Реформації та Контрреформації в Європі.

 

 

 

11

 

 

Культура бароко. Народження нової європейської науки.

 

 

 

12

 

 

Практичне заняття Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва)

 

 

 

13

 

 

Узагальнення. Тематичний контроль за розділом «Високе Відродженння. Реформація в Західній Європі.»

 

 

РОЗДІЛ ІІІ.  ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ В ХVІ — ХVІІ СТ.

14

 

 

Становлення абсолютної монархії у Франції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота: позначити на контурній карті території абсолютних монархій і республік, що існували в XVІ–XVІІІ ст.;

15

 

 

Завершення формування абсолютної монархії у Франції.

 

Практична робота: позначити на контурній карті регіони поширення католицизму, протестантизму і православ’я;

16

 

 

Володіння Габсбургів. Національно-визвольна війна Нідерландів.

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Англійську революцію

17

 

 

Англія.

 

Практична робота: укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/ учениць).

18

 

 

Англійська революція.

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про національно-визвольну війну в Нідерландах

19

 

 

Річ Посполита: шляхетська демократія.

 

Практична робота:  внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Речі Посполитої, позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Речі Посполитої в XVI–XVIIІ ст.;

20

 

 

Міжнародні відносини в ХVI – перша половина ХVІІ ст. Тридцятилітня війна.

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про шведську експансію в Центральній Європі, Тридцятилітню війну

21

 

 

Практична робота: Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учительки/учителя або учениці/учня).

 

 

22

 

 

Узагальнення. Тематичний контроль за розділом «Держави Західної та Центральної Європи в ХVІ — ХVІІ ст.».

 

 

РОЗДІЛ ІV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ

У ХVІ — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ СТ.

23

 

 

Османська імперія.

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії

24

 

 

Московська держава.. Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І..

Практична робота: обґрунтувати судження про суперечливий характер реформ Петра І

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про московську/російську експансію у Східній Європі,проголошення Росії імперією, позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Московського царства/Російської імперії в XVI–XVIIІ ст.;

25

 

 

Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина ХVII –ХVІІІст)

 

 

26

 

 

Узагальнення. Тематичний контроль за розділом «Османська імперія. Країни Східної Європи у ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.»

 

 

РОЗДІЛ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА

27

 

 

Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення.

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва

28

 

 

Освічений абсолютизм.

 

 

 

29

 

 

Міжнародні відносини у  ХVІІІ ст.

 

 

Практична робота: позначити на контурній карті територіальні надбання/втрати Великої Британії, Пруссії, Австрійської монархії, Російської імперії в другій половині ХVІІІ ст.;

30

 

 

Колонії Великої Британії в Північній Америці. Війна за незалежність. Утворення США.  

 

 

Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США; позначити на контурній карті нові держави (зокрема США;  проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено.

31

 

 

Практичне заняття (на вибір вчителя): проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст., виявити зміни, які стали наслідком промислової революції / поширення ідей Просвітництва.

 

 

 

32

 

 

Узагальнення.Тематичний контроль за розділом «Епоха Просвітництва».

 

 

 

 

РОЗДІЛ VІ. СХІДНИЙ СВІТ В ХVІ –ХVІІІ СТ. (оглядово)

33

 

 

Індія. Держава Великих Моголів. Персія. Культура Індії та Персії.

 

 

 

34

 

 

Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Політика самоізоляції. Культура Японії.

 

 

 

35

 

 

Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства»

 

 

 

 

 

 

 

Синхронізована хронологічна таблиця «Європа в Ранньомодерну добу» (за зразком):

Період, дата (століття, десятиліття або рік)

Події на теренах України

Події поза межами України

Примітки

Ранньомодерний час (ХVI- XVII ст.)

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Майя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мазур Віктор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Бігайло Юлія
Додано
30 червня 2023
Переглядів
2429
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку