Курс «Українознавство»
(Українська спільнота)
8 клас
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Вступ. Українознавство як наука та навчальна дисципліна |
|||
1 |
Вступ. Українознавство як наука та навчальна дисципліна |
|
|
Розділ 1. Світоглядний та духовний простір української спільноти |
|||
2 |
Українська спільнота як об’єкт українознавства. Духовна єдність поколінь. |
|
|
3 |
Часопростір буття українців як етносоціокультурної спільноти від праукраїнської доби до сучасності. |
|
|
4 |
Риси української спільнотності як цілісності. |
|
|
5 |
Історичні землі українців. Історичні одиниці адміністративно-територіального поділу. |
|
|
6 |
Етноніми українців. Походження назви «Україна»: територія і народ. |
|
|
7 |
Українська спільнота – ядро українського державотворення та визвольних рухів.
|
|
|
8 |
Проєктна робота. Назви вулиць як об’єкт історичної свідомості та пам’яті |
|
|
9 |
Підсумковий урок за темою «Світоглядний та духовний простір української спільноти» |
|
|
Розділ 2. Роль спільноти у творенні духовно-культурної єдності українства |
|||
10 |
Роль спільноти у творенні духовно-культурної єдності українства. |
|
|
11 |
Українська мова як чинник спільнотного єднання українців (нелегкий історичний досвід функціонування української мови). |
|
|
12 |
Розвиток освіти та книговидання на теренах України. Братські школи. |
|
|
13 |
Етнографічне районування України. Етнокультурні групи українців. Особливості традиційної культури етнічних груп України. |
|
|
14 |
Збереження культури корінних народів та їхніх прав в Україні. Мій рідний край. Особливості традиційної культури етнічних груп України та мого рідного краю. |
|
|
15 |
Проєктна робота. Особливості розселення населення в різних областях України. 10 цікавих фактів про мову (національні символи, український характер, українські звичаї, українську державу). |
|
|
16 |
Підсумковий урок за темою «Роль спільноти у творенні духовно-культурної єдності українства» |
|
|
Розділ 3. Українство у справі національно-культурного відродження |
|||
17 |
Український національний характер та світогляд українського народу. Поняття національного характеру. |
|
|
18 |
Тривалення історичної пам’яті кобзарського руху. |
|
|
19 |
Іван Котляревський та Тарас Шевченко – зачинателі нової української літератури і мови. |
|
|
20 |
Визначні українки та їх роль у національно-культурному відродженні та розбудові державності. |
|
|
21 |
Українські меценати у підтримці та збереженні української культури (ХІХ – ХХ ст.). |
|
|
22 |
Заснування «Просвіти» у Львові, діяльність «Просвіти» (здійснювалася на Галичині, Поділлі, Волині, Київщині, Закарпатті). Молодіжні організації в Україні. |
|
|
23 |
Проєктна робота. Підготувати повідомлення про одного із українських меценатів та його роль у збереженні культурної спадщини України. |
|
|
24 |
Мій рідний край. Історичні постаті мого краю в процесах національнокультурного відродження. |
|
|
25 |
Підсумковий урок за темою «Українство у справі національно-культурного відродження» |
|
|
Розділ 4. Цивілізаційний вибір України. Україна Європейська: здобутки, проблеми та перспективи |
|||
26 |
Символіка України: національна, державна та військова. Герб. Прапор. Гімн. Запровадження грошової одиниці – гривні. |
|
|
27 |
Українська творча еліта в процесах творення та утвердження державницьких ідей України. |
|
|
28 |
Культурні пам’ятки України – спадщина поколінь. Культурні пам’ятки України під охороною ЮНЕСКО. |
|
|
29 |
Технічні винаходи українців, які змінюють світ. |
|
|
30 |
Цивілізаційний вибір України. Україна – європейська країна. |
|
|
31 |
Збереження української культури та українського життєвого досвіду в українській діаспорі. Моя Україна. Рідне місто, село, школа. |
|
|
32 |
Мій рідний край. Творча еліта мого краю в її задумах та досягненнях. |
|
|
33 |
Проєктна робота. Україна Європейська: культурні, освітні, військові взаємини. |
|
|
34 |
Підсумковий урок за темою «Цивілізаційний вибір України. Україна Європейська: здобутки, проблеми та перспективи» |
|
|
35 |
Повторення та узагальнення в кінці року |
|
|