(До підручника І. Жаркової, Л. Мечник, Л. Роговської, Л. Пономарьової, О. Антонова
За програмою О. Я. Савченко)
Календарно-тематичне планування складено:
За програмою: Складено за типовою освітньою програмою для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О. Я. Савченко, затверджена Наказом МОН України від 12. 08. 2022 № 743-22
За підручником: Ірина Жаркова, Лариса Мечник, Лілія Роговська, Лілія Пономарьова, Олександр Антонов. Я досліджую світ у 2 частинах. Підручник для 3 класу. – Т.: Вид-во «Підручники і посібники», 2020
Частина 1 (3 години на тиждень) |
|||
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Людина серед людей |
|||
1. |
Вступ. Історія та традиції рідної школи. Шкільний розпорядок (с. 3–6). |
|
|
2. |
Ставлення до інших (с. 7–8). |
|
|
3. |
Як уникнути конфлікту. Моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя) (с. 9–10). |
|
|
4. |
Небезпечні ситуації в школі. Обговорення правил поведінки, прийнятих у класі, школі (с. 13–14). |
|
|
5. |
Небезпечні ситуації на вулиці (с. 15–16). |
|
|
6. |
Сім’я. Склад сім’ї. Історія роду. Родинні стосунки між поколіннями. Моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та ін- ших членів сім’ї (с. 17–19). |
|
|
7. |
Розподіл прав та обов’язків у сім’ї. Дозвілля в сім’ї (с. 22–24). |
|
|
8. |
Небезпечні ситуації вдома (с. 25–26). |
|
|
9. |
Приватний і громадський простір. Моделювання (інсценізація) поведінки у громадських місцях (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя) (с. 27–28). |
|
|
10. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота. |
|
|
Природа |
|||
11. |
Природа — частина навколишнього світу (с. 31–32). |
|
|
12. |
Тіла та явища природи (с. 33–35). |
|
|
13. |
Дослідження природи. Значення дослідження природи (с. 38–39). |
|
|
14. |
Джерела інформації про природу та способи її представлення (с. 40–42). |
|
|
15. |
Дослідження як джерело знань про природу. Дослідження властивостей речовин (за вибором учнів / вчителя) (с. 43–44). |
|
|
16. |
Обладнання для вивчення природи (с. 47–48). |
|
|
17. |
Основні кроки під час дослідження тіл і явищ природи (с. 49–51). |
|
|
18. |
Спостереження. Вправляння у складанні плану спостереження (с. 52). |
|
|
19. |
Вимірювання. Вправляння у проведенні вимірювань (с. 56). |
|
|
20. |
Експеримент (дослід). Вправляння у складанні плану експерименту (с. 57). |
|
|
21. |
Дослідження властивостей тіл неживої природи (за вибором учнів/вчителя). |
|
|
22. |
Моделювання у вивченні природи (с. 60–61). |
|
|
23. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота. |
|
|
24. |
Нежива природа. Різноманітність тіл неживої природи та їх властивості (с. 62–64). |
|
|
25. |
Речовини, їх різноманітність, властивості та застосування. Дослідження розчинності у воді речовин, що використовуються у побуті (харчової солі, крохмалю, питної соди) (с. 68–70). |
|
|
26. |
Вода в природі. Різноманітність водойм. Три стани води (с. 71–73). |
|
|
27. |
Колообіг води в природі (с. 74–75). |
|
|
28. |
Очищення води. Способи очищення води (с. 79–80). |
|
|
29. |
Повітря. Властивості повітря. Спостереження дослідів, які демонструють властивості повітря (с. 81–82). |
|
|
30. |
Гірські породи, їх властивості. Порівняння властивостей гірських порід (за вибором учнів/учителя) (с. 83–84). |
|
|
31. |
Корисні копалини, їх види. Використання та охорона корисних копалин. Ознайомлення з корисними копалинами (с. 87–89). |
|
|
32. |
Ґрунт. Склад і утворення ґрунту. Дослідження складу і властивостей ґрунту (с. 90–91). |
|
|
33. |
Догляд за ґрунтом (с. 92–93). |
|
|
34. |
Значення води, повітря і ґрунту в природі та діяльності людей, їх охорона (с. 97–99). |
|
|
35. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота. ______________________________________ |
|
|
36. |
Організми — тіла живої природи. Різноманітність рослин (с. 100–102). |
|
|
37. |
Дихання і живлення рослин (с. 106–107). |
|
|
38. |
Квіткові рослини. Розмноження, ріст і розвиток рослин (с. 108–109). |
|
|
39. |
Розмноження квіткових рослин за допомогою кореня, стебла та листка. Спостереження розвитку рослини, яку вирощено з різних частин рослини (насінини, бульби, живця, пагона) (с. 110–111). |
|
|
40. |
Середовище існування рослин. Пристосування рослин до умов існування. Виявлення пристосування рослин до певних умов існування Дослі- дження умов росту рослин (с. 116–117). |
|
|
41. |
Тварини — організми (с. 118–119). |
|
|
42. |
Комахи (с. 122–123). |
|
|
43. |
Риби (с. 124–125). |
|
|
||||
44. |
Земноводні (с. 126–127). |
|
|
||||
45. |
Плазуни (с. 130–131). |
|
|
||||
46. |
Птахи (с. 132–133). |
|
|
||||
47. |
Звірі (с. 134–135). |
|
|
||||
48. |
Середовище існування тварин. Пристосування тварин до способу життя. Виявлення пристосування тварин до способу життя (с. 139–140). |
|
|
||||
Частина 2 (3 години на тиждень) |
|||||||
49. |
Гриби (с. 3–5). |
|
|
||||
50. |
Бактерії (с. 6–7). |
|
|
||||
51. |
Значення організмів у природі та житті людини. Охорона рослинного і тваринного світу (с. 8–10). |
|
|
||||
52. |
Ліс — природне угруповання (с. 13–15). |
|
|
||||
53. |
Луки — природне угруповання (с. 16–17). |
|
|
||||
54. |
Прісна водойма — природне угруповання (с. 18–19). |
|
|
||||
55. |
Море — природне угруповання (с. 22–23). |
|
|
||||
56. |
Червона книга України (с. 24–25). |
|
|
||||
57. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота. _______________________________________ |
|
|
||||
Людина і природа |
|||||||
58. |
Людина — частина природи. Роль природи в житті людини (с. 28–29). |
|
|
||||
59. |
Вплив людини на природу. Практ ична робот а: спостереження впливу діяльності людини на природу (на матеріалі своєї місцевості) (с. 30–31). |
|
|
||||
60. |
Професії, пов’язані з діяльністю людини в природі (с. 32–33). |
|
|
||||
61. |
Властивості матеріалів. Практична робота: дослідження властивостей матеріалів (за вибором учнів/учителя) (с. 36–37). |
|
|
||||
62. |
Використання матеріалів. Практична робота: ознайомлення з різноманітністю матеріалів і виробів з них (с. 38–39). |
|
|
||||
63. |
Техніка та технології (с. 40–41). |
|
|
||||
64. |
Винаходи людства та їх вплив на життєдіяльність людини (с. 44–45). |
|
|
||||
65. |
Правила поведінки в природі. Практична робота: моделювання та аналіз ситуацій перебування у природі (с. 46–47). |
|
|
||||
66. |
Ощадливе використання природних ресурсів. Практична робота: скла- дання пам’ятки ощадливого використання води і електроенергії у побуті (с. 48–49). |
|
|
||||
67. |
Охорона природи (с. 52–53). |
|
|
||||
Людина |
|||||||
68. |
Організм людини (с. 54–55). |
|
|
||||
69. |
Шкіра. Значення шкіри для організму людини. Догляд за шкірою (с. 56–57). |
|
|
||||
70. |
Скелет і м’язи людини, їх значення. Запобігання захворюванням скелета та м’язів (с. 61–62). |
|
|
||||
71. |
Органи травлення людини, їх значення (с. 63–64). |
|
|
||||
72. |
Правила здорового харчування (с. 65–66). |
|
|
||||
73. |
Органи дихання людини, їх значення. Запобігання захворюванням органів дихання (с. 69–70). |
|
|
||||
74. |
Органи кровообігу людини, їх значення. Запобігання захворюванням органів кровообігу (с. 71–72). |
|
|
||||
75. |
Головний і спинний мозок людини, їх значення (с. 73–75). |
|
|
||||
76. |
Органи чуття людини, їх значення (с. 78–79). |
|
|
||||
77. |
Розвиток людини протягом життя (с. 80–81). |
|
|
||||
78. |
Умови здорового способу життя (с. 82–83). |
|
|
||||
79. |
Зовнішність людини (с. 86–87). |
|
|
||||
80. |
Риси характеру, які сприяють досягненню успіху (с. 88–89). |
|
|
||||
81. |
Риси характеру, які забезпечують дружні взаємини з іншими (с. 90–91). |
|
|
||||
82. |
Пізнання себе та своїх можливостей (с. 94–95). |
|
|
||||
83. |
Навчання — складова життєвого успіху (с. 96–97). |
|
|
||||
84. |
Вчимося вчитися. Практична робота: тренування уваги, пам’яті (прийоми, алгоритми, вправи) (с. 98–99). |
|
|
||||
85. |
Взаємодія та співпраця з іншими (с. 102–103). |
|
|
||||
86. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота. ____________________________________________ |
|
|
||||
Людина в суспільстві |
|||||||
87. |
Людина — частина суспільства (с. 104–105). |
|
|
||||
88. |
Стосунки людей у суспільстві (с. 108–109). |
|
|
||||
89. |
Україна — незалежна держава (с. 110–111). |
|
|
||||
90. |
Практична робота: створення альбому, портфоліо або облаштування тематичної виставки «Ми — громадяни України» (зображення символів, листівки, світлини). |
|
|
||||
91. |
Державні свята України (с. 114–115). |
|
|
||||
92. |
Пам’ятні події та народні свята України (с. 116–117). |
|
|
||||
93. |
Праця людей різних професій (с. 118–119). |
|
|
||||
94. |
Господарська діяльність людей рідного краю (с. 122–123). |
|
|
||||
95. |
Сучасні народні ремесла рідного краю (с. 124–125). |
|
|
||||
96. |
Взаємозв’язок між вчинком і наслідком (с. 126–127). |
|
|
||||
97. |
Правопорушення. Практична робота: розв’язання прогностичних задач «Що буде, якщо… » (ситуації правопорушень (с. 130–131). |
|
|
||||
98. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота. |
|
|
||||
Людина і світ |
|||||||
99. |
Земля — спільний дім для всіх людей (с. 132–133). |
|
|
||||
100. |
Україна на карті світу. Україна — європейська держава. Дослідження «Що в моєму домі вироблено в інших країнах», складання мапи марш- руту цих товарів (на плакаті тощо) (с. 136–137). |
|
|
||||
101. |
Проект «Славетні українці». Накопичення даних про відомих українців із різних сфер життя (мистецтво, спорт, наука) та їх представлення у різних формах (тексти, світлини, розповіді та ін.) |
|
|
||||
102. |
Створення проектів. ___________________________________________________ |
|
|
||||
103. |
Повторення вивченого. |
|
|
||||
104. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. _____________________________________________ |
|
|
||||
105. |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
||||
………………………………………..