Тема: «Різноманітність рослин і тварин.Рослини – живі організми. «Які бувають рослини»
Мета:
сформувати уявлення про особливості рослин, їх значення для природи; формувати уявлення про різноманітність рослинногосвіту, їхні характерні особливості; розвивати вміння розрізняти окремі рослини; розвивати критичнее мислення, вміння висловлювати свої думки, оцінювати результати своєї діяльності; виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до навколишнього світу;
уміннявчитися: розвивати вміння презентувати свої дослідження, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників;
соціальної: розвивати навички співпраці під час роботи в парах та групах; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати вміння висловлювати та доводити свою думку; удосконалювати вміння визначати важливі деталі, робити висновки; розвивати вміння аналізувати та передавати інформацію, отриману через малюнок, схему, таблицю.
Обладнання: малюнки рослин, індивідуальні таблиці, мультимедійний комплект, Тетяна Гільберг ЯДС 3 клас (частина 1), презентації.
Тип уроку: комбінований з елементамимедіаграмотності.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організаційний момент
2. Психологічне налаштування на урок
Вправа «Утворімо коло»
— Утворімо коло і розітремо свої долоньки. Що відчули?
— Передамо одне одному своє тепло потиском руки. Заплющимо оченятка і пошепки промовляймо за мною:
— У нас гарний настрій!
— Ми всі готові до уроку!
— Бажаємо собі і друзям успіху!
3.Фенологічні спостереження.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорни хзнань.
Поміркуй!
Вчитель: Діти, можливо хтось знає, як звати покровительку рослинного світу?
Відповіді дітей: Флора.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: Сьогодні богиня Флора запрошує нас до себе на гостини до теми«Різноманітність рослин і тварин».
Флора пропонує нам дізнатись про різноманітність рослин на Землі, розкрити цінність рослин для людини та ознайомитися з чудовою казкою Природи.
Читання ланцюжком:
Будемо знати більше про різноманітність рослин у природі, їх ознаки, назви рослин рідного краю, особливості будови рослин.
Будемо розуміти важливість знань про значення рослин у природі, необхідність охорони рослин.
Будемо вміти розпізнавати і порівнювати рослини, оцінювати свою роль в охороні природи.
Навчимося здобувати інформацію з різних джерел, спостерігати й досліджувати ознаки рослин.
ІV.Вивчення нового матеріалу.
1.Повідомлення групи науковців .
Учень: Ми мешкаємо, як правило, у водному середовищі, зустрічаємося всюди: в морях і океанах, у прісних водоймах. Ми - основна їжа для багатьох морських тварин; також нас вживає в їжу людина. Це морська капуста. На морському дні утворюємо підводні луки і цілі «ліси». Забарвлення у нас різне: зелене, буре, червоне, синьо-зелене. Від нас залежить і колір води . Ми – найпростіші за будовою, не маємо справжніх органів. Впізнали нас?
Ми – водорості.
Учень: А ми з'явилися на Землі близько 300 мільйонів років тому. Були справжніми гігантами і формували покрив нашої планети, утворювали цілі ліси. Зараз нас на Землі залишилося мало. Розмножуємося спорами. Тепер популярні як кімнатні рослини, які є у вашому класі. Впізнали нас?
Ми – папороті.
Учень: Ми - невеличкі рослини. Підносимось лише на кілька сантиметрів над землею. Часто поселяємося на каменях. Велике господарське значення мають поклади торфу, утворені нашими залишками. Ми укріплюємо ґрунт, вбираємо вологу, служимо для харчування тваринам. Серед нас живее безліч живих організмів. В Україні поширеними є сфагнум та зозулин льон. У нас не має кореня і квіток. Розмножуємося спорами. Впізнали нас?
Ми –мохи.
Учень: А ми - вічнозелені дерева з листям, перетвореним на голки. На відміну від листових дерев, скидаємо голки поступово протягом кількох років. На Землі налічується близько 560 видів цих рослин. Це дерева і кущі. Трав’янистих нас рослин у природі немає.
Дуже добре очищуємо повітря. Замість плодів – шишки. Впізнали нас?
Ми – хвойні рослини.
Учень: Нас на Землі набагато більше, ніж усіх інших рослин. Близько 300 тисяч видів. Живемо як у прісних водоймах, так і в морях і океанах. Таким чином, займаємо панівне становище. Представниками є дерева, кущі, трав’янисті рослини. Маємо корінь, стебло, квітку, плід і насіння. Ми виділяємо кисень необхідний для життя. Ми – продукти харчування, ми – ліки, ми – сировина для промисловості. Впізнали нас?
Ми – квіткові рослини.
2.Повторення групп рослин за таблицею.
V. Закріплення нових знань (осмислення, узагальнення, систематизація знань).
1.Робота з підручником.
Учитель.А зараз закріпимо наші знання і попрацюємо з підручником.
2.Фізкультхвилинка під музичний супровід.
3.Бесіда за змістом прочитаного.
4.Словникова робота.
5. Гра «Упіймай зайве».
- Сосна, ялина, модрина, дуб, тис. (Дуб.)
- Калина, ліщина, підсніжник, бузок. (Підсніжник.)
- Яблуня, смерека, слива, жоржина, айстра. (Смерека.)
- Ульварія, ламінарія, сфагнум, кораліна. (Сфагнум.)
(Самооцінювання. ( 1 бал – за правильне виконання завдання, 0 балів, якщо є помилки)
6. Перегляд відео.
7. Поміркуй!
8. Робота в зошитах.
VІ. Підсумок уроку
Так! Життя неможливе без рослин. У природі все пов’язане між собою. Учні нашого класу закликають усіх людей до збереження і охорони природи.
Послухайте вірш Ліни Костенко «Шипшина важко віддає плоди».
Давайте його пригадаємо.
ШИПШИНА ВАЖКО ВІДДАЄ ПЛОДИ...
Шипшина важко віддає плоди.
Вона людей хапає за рукава.
Вона кричить: — Людино, підожди!
О, підожди, людино, будь ласкава,
не всі, не всі, хоч ягідку облиш!
Одна пташина так мене просила!
Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш.
І просто осінь щоб була красива. Ліна Костенко.
Отже, щоб рослини і надалі дивували нас своєю красою, що потрібно робити?(Оберігати, бо людина і природа єдині.)
2.Рефлексія
1.Вправа «ПОПС – формула».
2.Робота з прищіпками.
Оберіть собі таку квітку, яка відповідає вашій активності на уроці, вашій старанності та уважності.
VІІ. Домашнє завдання