(70 год – 2 год на тиждень)
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/п
|
Тема уроку |
Практичні роботи Лабор.дослідження Міні-проекти |
Дата |
Корекція дати |
Примітка |
||||
Вступ |
|||||||||
1 |
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. |
|
|
|
|
||||
2 |
Методи дослідження організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|
|
|
||||
Тема 1. Організм людини як біологічна система |
|||||||||
3 |
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини. |
Демонстрування муляжів органів людини. |
|
|
|
||||
4 |
Тканини |
Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини Демонстрування мікропрепаратів тканин людини. |
|
|
|
||||
5 |
Органи. Фізіологічні системи. |
Демонстрування муляжів органів людини. |
|
|
|
||||
6 |
Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. |
|
|
|
|
||||
7 |
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. |
|
|
|
|
||||
8 |
Імунна регуляція. |
|
|
|
|
||||
9 |
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів по темах «Вступ. Організм людини як біологічна система». |
|
|
|
|
||||
Тема 2. Опора та рух |
|||||||||
10 |
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. З’єднання кісток. |
Лабораторне дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин. Демонстрування скелета людини та ссавців; кісток, різних за формою; хребців; декальцинованої та випаленої кісток. Д/з: проект (за вибором) Гіподинамія – ворог сучасної людини. Рухова активність - основа фізичного здоров’я. |
|
|
|
||||
11 |
Огляд будови скелета. |
Демонстрування скелета людини; скелета кінцівок людини; хребців. |
|
|
|
||||
12 |
Функції і будова скелетних м’язів. |
|
|
|
|
||||
13 |
Основні групи скелетних м’язів. |
|
|
|
|
||||
14 |
Робота м’язів. Втома м’язів. |
Лабораторні дослідження: розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми. |
|
|
|
||||
15 |
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. Представлення результатів проектів: «Гіподинамія – ворог сучасної людини», «Рухова активність - основа фізичного здоров’я». |
|
|
|
|
||||
16 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Опора та рух» |
|
|
|
|
||||
Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини |
|||||||||
17 |
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин. |
Д/з: дослідницький практикум. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. Проект. Збалансоване харчування. |
|
|
|
||||
18 |
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. |
|
|
|
|
||||
19 |
Харчові та енергетичні потреби людини. Представлення результатів проекту «Збалансоване харчування». |
|
12/11 |
|
|
||||
Тема 4. Травлення |
|||||||||
20 |
Значення травлення. Система органів травлення. |
Демонстрування муляжів органів травлення. |
14/11 |
|
|
||||
21 |
Процес травлення у ротовій порожнині. Ковтання. |
Лабораторне дослідження: зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) Демонстрування моделей зубів. Д/з: дослідницький практикум. Дія ферментів слини на крохмаль. |
19/11 |
|
|
||||
22 |
Процес травлення в шлунку і кишечнику. Перистальтика, всмоктування. |
Демонстрування муляжів органів травлення. |
21/11 |
|
|
||||
23 |
Регуляція травлення. |
|
26/11 |
|
|
||||
24 |
Харчові розлади та їх запобігання. |
|
28/11 |
|
|
||||
25 |
Контрольна робота з теми «Травлення». |
|
03/12 |
|
|
||||
Тема 5. Дихання |
|||||||||
26 |
Значення дихання. Система органів дихання. |
Демонстрування муляжів легень, моделі гортані. |
05/12 |
|
|
||||
27 |
Газообмін у легенях і тканинах. |
Демонстрування муляжів легень,; моделі, що пояснює вдих і видих; досліду з виявлення вуглекислого газу в повітрі, що видихається |
10/12 |
|
|
||||
28 |
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
Демонстрування муляжів легень, моделі, що пояснює вдих і видих. |
12/12 |
|
|
||||
29 |
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
17/12 |
|
|
||||
Тема 6. Транспорт речовин |
|||||||||
30 |
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа. |
Лабораторна робота 1. Мікроскопічна будова крові людини. |
19/12 |
|
|
||||
31 |
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. |
|
24/12 |
|
|
||||
32 |
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД. |
|
26/12 |
|
|
||||
33 |
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця. |
Дослідницький практикум Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня Демонстрування муляжів серця. Лабораторні дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень. |
14/01 |
|
|
||||
34 |
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. |
Демонстрування кровоносних судин; вимірювання артеріального тиску. |
16/01 |
|
|
||||
35 |
Кровотечі.
|
|
21/01 |
|
|
||||
36 |
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
23/01 |
|
|
||||
37 |
Узагальнення знань з тем «Дихання», «Транспорт речовин» |
|
28/01 |
|
|
||||
Тема 7. Виділення. Терморегуляція. |
|||||||||
38 |
Виділення — важливий етап обміну речовин. |
|
30/01 |
|
|
||||
39 |
Будова та функції сечовидільної системи. |
|
04/02 |
|
|
||||
40 |
Захворювання нирок та їх профілактика. |
Демонстрування моделей будови нирки. |
06/02 |
|
|
||||
41 |
Значення і будова шкіри. Терморегуляція.
|
Демонстрування моделей будови шкіри. Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою |
11/02 |
|
|
||||
42 |
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. |
|
13/02 |
|
|
||||
43 |
Захворювання шкіри та їх профілактика. |
|
18/02 |
|
|
||||
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. |
|||||||||
44 |
Будова нервової системи. |
|
20/02 |
|
|
||||
45 |
Центральна і периферична нервова система людини. |
|
25/02 |
|
|
||||
46 |
Спинний мозок. Головний мозок. |
Лабораторні дослідження Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
27/02 |
|
|
||||
47 |
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. |
|
03/03 |
|
|
||||
48 |
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
05/03
|
|
|
||||
49 |
Узагальнення знань з теми «Виділення. Терморегуляція. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система.» |
|
10/03
|
|
|
||||
Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. |
|||||||||
50 |
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. |
|
12/03 |
|
|
||||
51 |
Зорова сенсорна система. Око. |
Лабораторне дослідження:
визначення акомодації ока; Демонстрування розбірних моделей ока. |
17/03
|
|
|
||||
52 |
Гігієна зору. |
|
19/03
|
|
|
||||
53 |
Слухова сенсорна система. Вухо. |
Лабораторне дослідження: вимірювання порога слухової чутливості. Демонстрування розбірних моделей вуха. |
24/03
|
|
|
||||
54 |
Гігієна слуху. |
|
26/03
|
|
|
||||
55 |
Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю. |
Дослідницький практикум Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
07/04
|
|
|
||||
Тема 10. Вища нервова діяльність |
|||||||||
56 |
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи.
|
Дослідницький практикум Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
09/04
|
|
|
||||
57 |
Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. |
|
14/04
|
|
|
||||
58 |
Мова. Навчання та пам’ять. |
Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло; дослідження різних видів пам’яті. |
16/04
|
|
|
||||
59 |
Мислення та свідомість. |
|
21/04
|
|
|
||||
60 |
Сон. Біоритми. |
|
23/04
|
|
|
||||
61 |
Узагальнення знань з тем «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. Вища нервова діяльність.» |
|
28/04
|
|
|
||||
Тема 11. Ендокринна система |
|||||||||
62 |
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
|
30/04
|
|
|
||||
63 |
Профілактика захворювань ендокринної системи. |
Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика. |
05/05
|
|
|
||||
64 |
Взаємодія регуляторних систем. |
|
07/05 |
|
|
||||
Тема 12. Розмноження та розвиток людини |
|||||||||
65 |
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Запліднення. |
|
12/05
|
|
|
||||
66 |
Менструальний цикл. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. |
|
14/05
|
|
|
||||
67 |
Плацента, її функції. Постембріональний розвиток людини. |
|
19/05
|
|
|
||||
68 |
Репродуктивне здоров’я. |
|
21/05
|
|
|
||||
69 |
Узагальнення знань з тем «Ендокринна система Розмноження та розвиток людини» |
|
26/05 |
|
|
||||
Узагальнення |
|||||||||
70 |
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму |
|
28/05 |
|
|
||||
Комунальний заклад «Верблюзький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – центр позашкільної освіти»»
«ПОГОДЖУЮ» Заступник директора з НВР
О. В. Долгерт
серпня 2019 року
січня 2020 року |
«ЗАТВЕРДЖУЮ» ДИРЕКТОР НВК
С. В. Шепель
серпня 2019 року
січня 2020 року |
з біології у 8 класі
2019-2020 н. р.
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Розглянуто МО вчителів природничо-математичного циклу
Протокол № 1 від 30.08.2019 року
Голова МО Чигрин Н. М.
Вчитель Насібова Вікторія Олександрівна
Верблюжка
2019