Календарно-тематичне планування з біології 8 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з біології 8 клас І, ІІ семестри (розроблено за новою програмою).
Перегляд файлу

(70 год – 2 год на тиждень)

Складено згідно навчальної програми «Біологія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої  Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№ п/п

 

Тема уроку

Практичні роботи

Лабор.дослідження

Міні-проекти

Дата

Корекція дати

Примітка

Вступ

1

Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину.

 

 

 

 

2

Методи дослідження організму людини.

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

 

 

 

Тема 1. Організм людини як біологічна система

3

Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини.

Демонстрування

муляжів органів людини.

 

 

 

4

Тканини

Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини Демонстрування

мікропрепаратів тканин людини.

 

 

 

5

Органи. Фізіологічні системи.

Демонстрування

муляжів органів людини.

 

 

 

6

Поняття про механізми регуляції.

Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

 

 

 

 

7

Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.

 

 

 

 

8

Імунна регуляція.

 

 

 

 

9

Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів по темах «Вступ. Організм людини як біологічна система».

 

 

 

 

Тема 2. Опора та рух

10

Значення   опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. З’єднання кісток.

Лабораторне дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин.

Демонстрування

скелета людини та ссавців; кісток, різних за формою; хребців; декальцинованої та випаленої кісток.

Д/з: проект (за вибором)

Гіподинамія – ворог сучасної людини.

Рухова активність - основа фізичного здоров’я.

 

 

 

11

Огляд будови скелета.

Демонстрування

скелета людини; скелета кінцівок людини; хребців.

 

 

 

12

Функції і будова скелетних м’язів.

 

 

 

 

13

Основні групи скелетних м’язів.

 

 

 

 

14

Робота м’язів.   Втома м’язів.

Лабораторні дослідження: розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.

 

 

 

15

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. Представлення результатів проектів: «Гіподинамія – ворог сучасної людини», «Рухова активність - основа фізичного здоров’я».

 

 

 

 

16

Узагальнення та систематизація знань з теми «Опора та рух»

 

 

 

 

Тема 3.  Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини

17

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин.

Д/з: дослідницький практикум. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

Проект.

Збалансоване харчування.

 

 

 

18

Їжа та її компоненти.

Склад харчових продуктів.

Значення компонентів харчових продуктів.

 

 

 

 

19

Харчові та енергетичні потреби людини. Представлення результатів проекту «Збалансоване харчування».

 

12/11

 

 

Тема 4. Травлення

20

Значення травлення. Система органів травлення.

Демонстрування

муляжів органів травлення.

14/11

 

 

21

Процес травлення у ротовій порожнині. Ковтання.

Лабораторне дослідження: зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)

Демонстрування

моделей зубів.

Д/з:  дослідницький практикум. Дія ферментів слини на крохмаль.

19/11

 

 

22

Процес травлення в шлунку і кишечнику. Перистальтика, всмоктування.

Демонстрування

муляжів органів травлення.

21/11

 

 

23

Регуляція травлення.

 

26/11

 

 

24

Харчові розлади та їх запобігання.

 

28/11

 

 

25

Контрольна робота з теми «Травлення».

 

03/12

 

 

Тема 5. Дихання

26

Значення дихання.   Система органів дихання.

Демонстрування

муляжів легень, моделі гортані.

05/12

 

 

27

Газообмін у легенях і тканинах.

Демонстрування

муляжів легень,;

моделі, що пояснює вдих і видих; досліду з виявлення вуглекислого газу

в повітрі, що видихається

10/12

 

 

28

Дихальні рухи.

Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

Демонстрування

муляжів легень, моделі, що пояснює вдих і видих.

12/12

 

 

29

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

17/12

 

 

Тема 6. Транспорт  речовин

30

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз.  Кров, її склад та функції. Лімфа.

Лабораторна робота 1. Мікроскопічна будова крові людини.

19/12

 

 

31

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.

 

24/12

 

 

32

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД.

 

26/12

 

 

33

Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця.

Дослідницький практикум

Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня Демонстрування

муляжів серця. Лабораторні дослідження:

вимірювання частоти серцевих скорочень.

14/01

 

 

34

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові.

Демонстрування кровоносних судин; вимірювання артеріального тиску.

16/01

 

 

35

Кровотечі.

 

 

21/01

 

 

36

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

23/01

 

 

37

Узагальнення знань з тем «Дихання», «Транспорт речовин»

 

28/01

 

 

Тема 7. Виділення. Терморегуляція.

38

Виділення — важливий етап обміну речовин.

 

30/01

 

 

39

Будова та функції сечовидільної системи.

 

04/02

 

 

40

Захворювання нирок та їх профілактика.

Демонстрування

моделей будови  нирки.

06/02

 

 

41

Значення і будова шкіри.

Терморегуляція.

 

Демонстрування

моделей будови шкіри.

Проект

Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою

11/02

 

 

42

Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі.

 

13/02

 

 

43

Захворювання шкіри та їх профілактика.

 

18/02

 

 

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система.

44

Будова нервової системи.

 

20/02

 

 

45

Центральна і периферична нервова система людини.

 

25/02

 

 

46

Спинний мозок. Головний мозок.

Лабораторні дослідження

Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами).

27/02

 

 

47

Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.

 

03/03

 

 

48

Профілактика захворювань нервової системи.

 

05/03

 

 

 

49

Узагальнення знань з теми «Виділення. Терморегуляція. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система.»

 

10/03

 

 

 

Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи.

50

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

 

12/03

 

 

51

Зорова сенсорна система. Око.

Лабораторне дослідження:

визначення акомодації ока;
виявлення сліпої плями на сітківці ока.

Демонстрування

розбірних моделей ока.

17/03

 

 

 

52

Гігієна зору.

 

19/03

 

 

 

53

Слухова сенсорна система. Вухо.

Лабораторне дослідження:

вимірювання порога слухової чутливості.

Демонстрування

розбірних моделей вуха.

24/03

 

 

 

54

Гігієна слуху.

 

26/03

 

 

 

55

Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

Дослідницький практикум

Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

07/04

 

 

 

Тема 10. Вища нервова діяльність

56

Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи.

 

Дослідницький практикум

Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.

09/04

 

 

 

57

Умовні та безумовні рефлекси.

Інстинкти.

 

14/04

 

 

 

58

Мова. Навчання та пам’ять.

Лабораторне дослідження:

визначення реакції зіниць на світло;

дослідження різних видів пам’яті.

16/04

 

 

 

59

Мислення та свідомість.

 

21/04

 

 

 

60

Сон. Біоритми.

 

23/04

 

 

 

61

Узагальнення знань з тем «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. Вища нервова діяльність.»

 

28/04

 

 

 

Тема 11. Ендокринна система

62

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.

 

30/04

 

 

 

63

Профілактика захворювань ендокринної системи.

Проект.

Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика.

05/05

 

 

 

64

Взаємодія регуляторних систем.

 

07/05

 

 

Тема 12. Розмноження та розвиток людини

65

Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Запліднення.

 

12/05

 

 

 

66

Менструальний цикл. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини.

 

14/05

 

 

 

67

Плацента, її функції.

Постембріональний розвиток людини.

 

19/05

 

 

 

68

Репродуктивне здоров’я.

 

21/05

 

 

 

69

Узагальнення знань з тем «Ендокринна система

Розмноження та розвиток людини»

 

26/05

 

 

Узагальнення

70

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму

 

28/05

 

 


Комунальний заклад «Верблюзький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад – центр позашкільної освіти»»

«ПОГОДЖУЮ»

Заступник директора з НВР

 

О. В. Долгерт

 

серпня 2019 року

 

січня 2020 року

«ЗАТВЕРДЖУЮ»

ДИРЕКТОР НВК

 

С. В. Шепель

 

серпня 2019 року

 

січня 2020 року

 

 

 

 

 

з біології у 8 класі

2019-2020 н. р.

 

Складено згідно навчальної програми «Біологія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої  Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

 

 

Розглянуто МО вчителів природничо-математичного циклу

Протокол № 1 від 30.08.2019 року

Голова МО  Чигрин Н. М.

 

  Вчитель Насібова Вікторія Олександрівна

 

Верблюжка

2019

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Матвєєва Валерія Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
13 січня 2020
Переглядів
6294
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку